Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
MockTurtle schreef:
25-06-2019 21:18
Ik lees dat jullie katten het ook niet makkelijk hebben met dit weer. Vandaag zijn beide bakjes onaangeroerd gebleven. Natvoer blieven ze ook niet, alleen het vocht. Ze drinken (volgens mij) wel goed, maar ik zal blij zijn als het weer een beetje normaal wordt. Mijn streepje kan wel wat hebben denk ik, maar mijn zwart-witte is een hartpatiëntje met blaasgruis, dus maak me wel zorgen. Ik ben net twee weken geleden verhuisd en dat heeft ook wel wat met haar gedaan. Streepje doet ook even niet zo aardig, blaast steeds naar haar. Maar ze ligt er wel lekker ontspannen bij zo te zien. Lekker opgerold op de eetkamerstoel.

Edit: Helaas heeft ze net dat kleine beetje dat ze wel gegeten heeft er weer uitgegooid. Sinds de verhuizing gaat het bergafwaarts met haar heb ik het idee. En helemaal nu met deze warmte. In mijn achterhoofd - nee, zelfs al in mijn voorhoofd - hou ik er rekening mee dat ik binnenkort afscheid moet nemen van mijn kleine zwart-witte gekke moppie. Zo, voor het eerst 'hardop' uitgesproken. En daar komen de waterlanders.
:hug:
Ben je al met haar naar de dierenarts geweest? Hoe oud is ze? Een kat kan met blaasgruis op een goed dieet best oud worden hoor. En een hartruis is ook niet altijd ernstig. Mijn lapje heeft al vanaf dat ze een kitten was een klein ruisje en nu is ze 14.
Zou het kunnen dat het haar gewoon even teveel is, de warmte en de verhuizing? Ik hoop dat je haar nog een tijd bij je mag hebben :cat:
MockTurtle schreef:
25-06-2019 22:21
Nog een vraagje trouwens. Stomme internet ook... Mijn kat heeft dus hartruis en heeft hier Benakor voor gekregen. Maar nu lees ik wel dat dit gebruikt voor honden met hartklachten, maar niet voor katten. Voor katten gebruiken ze het juist voor nierinsufficiëntie. Uiteraard bel ik morgen naar de dierenarts, maar herkent iemand dit?
Ik dacht dat Benakor dezelfde stoffen bevat als Fortekor. Dat laatste wordt niet alleen voorgeschreven bij nierproblemen maar ook bij problemen met het hart. Het zorgt ervoor dat het hart beter zijn werk kan doen. Bel morgen even naar de da ter geruststelling.
Ze is 12, dus eigenlijk nog niet eens zo oud. Wel senior zegt de dierenarts, maar niet oud.

Eerlijk is eerlijk. Ik moest voor medicijnen en voer naar de DA en wilde haar meenemen. Maar ze is nogal gestresst sinds de verhuizing. Dus wilde haar eigenlijk even met rust laten. En daar was de dierenarts het mee eens. Niet nog meer van haar vragen, maar wel goed in de gaten houden. De assistente gaf ook aan dat herstel van een blaasontsteking soms best lang kan duren. Dus ik hou mijn meiske maar goed in de gaten. Misschien een beetje te goed ;-)

En wat je zegt over die medicijnen, is precies wat de dierenarts ook zegt. Dus dan zal dat ook wel zo zijn. Misschien moet ik niet zo op haar letten, haar even laten. Ze heeft het als hartpatiënt misschien net als de mens nu wat zwaarder dan een gezonde kat. Maar ik hoop dat ze gauw weer een beetje de oude wordt.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Wojak schreef:
25-06-2019 18:41
Hoe gaat het met jullie poezen?

Het is hier flink warm in huis. Vanmorgen heb ik een zakje natvoer in de vriezer gelegd en toen het bevroren was een stuk ervan afgebroken, zodat kat een "ijsje" had. ;-D

Ik heb van het weekend koelmatten voor huisdieren gekocht. Dat lijkt hij wel te waarderen. Vooral als de mat waar hij op ligt warm is geworden en ik 'm verwissel met een andere die vers uit de koelkast komt.

Verder ligt hij te slapen, en zelf doe ik ook niet veel.
Oh wat een goed idee, dat ijsje. Ga ik zaterdag als het weer warm word ook maar eens proberen.
Mijne kijkt niet om naar de koelmat dus ik gebruik hem.
Ik had hem sowieso al meer voor mezelf gekocht, wetende dat kat er waarschijnlijk niets om zou geven. :proud:
Ik ken mijn kat, de meeste dingen die ik voor hem koop gebruikt hij amper. Al is de raamhangmat nog steeds een enorm succes. Maar de speelrails met balletjes vind hij niks, de krabpaal gebruikt hij zelden. Tja. Katten.

Hij heeft afgelopen nacht weer buiten gelogeerd, ik wilde alles doorluchten en met de ramen open vind ik het niet fijn als hij binnen is, hij stapt er zo uit. En hij wilde toch niet naar binnen vannacht dus hij heeft op de container geslapen.
Ik heb hem ook nauwlettend in de gaten gehouden, maar hij wilde zelf met de hitte naar buiten ipv in een iets koeler huis te liggen dus het zal wel goed zijn dan. Hij at wat minder en sliep veel maar verder merkte ik niets aan hem.
Ik had wel een bakje water voor hem buiten staan en gooi een enorme plens water bij zijn natvoer maar verder heb ik hem niet meer zien drinken dan normaal Hij drinkt sowieso niet veel ( of ik zie het gewoon niet, of hij heeft het niet nodig omdat hij veel natvoer met extra water krijgt ). De drinkfontein gebruikt hij misschien eens per dag. Dat ik zie dan he.

Toen ik hem naar binnen haalde is hij boven gaan slapen en nu is hij weer buiten.

Wat vervelend MockTurtle, dat je je zo'n zorgen maakt om je poes. Ik hoop dat ze zich snel weer beter voelt. Misschien is het inderdaad een combinatie van alles, verhuizen en de hitte.
MockTurtle: hoop dat ze nu gewoon wat last heeft van de warmte en snel weer bijtrekt! 12 is wel senior, maar nou ook niet stokoud!

Grote poes wist wel raad met de warmte: gaan liggen in de schaduw en blijven liggen
Kleine poes was best onrustig en liep een beetje rond. Ze was wel diep onder de indruk van de ventilatoren, echt met grote ogen zat ze ernaar te kijken :D
"I love not Man the less, but Nature more..."
PimPom: Morgen heb ik een afspraak bij de dierenarts, maar ik bereid me erop voor dat ik zonder haar thuiskom. Ze heeft wel last van de warmte, maar sinds haar blaasontsteking begin mei, bleef ze sukkelen. En ik denk dat de warmte het laatste duwtje heeft gegeven waardoor ze niet meer kan. Man, wat doet dit pijn! Ik wil haar niet missen.... Maar dit wil ik ook niet voor haar.
:(
Calamitycat schreef:
26-06-2019 20:30
:(
Ik hoop natuurlijk dat het mee gaat vallen. Maar volgens mij heeft ze al een aantal dagen niets meer gegeten. Ik moet gewoon werken, dus ik zie ook niet wie er eet. De bakjes zijn sowieso nagenoeg onaangeroerd, want bolle heeft ook niet echt trek. Maar ik vermoed dat wat eruit is, niet in het buikje van zwart-witte zit. Al ging ze net wel zitten poepen... En flink ook....

Ze wil ook nergens van weten. Niet van haar brokjes, niet van natvoer. Snoepjes trekt ze haar neus voor op. En ik kan het wel op de warmte blijven gooien, maar dat is niet eerlijk.
Je zou zeggen als ze poepen hebben ze wel het een en ander gehad.
miekemv schreef:
26-06-2019 22:15
Je zou zeggen als ze poepen hebben ze wel het een en ander gehad.
Ja, dat dacht ik dus ook... Maar geen idee hoe de spijsvertering van een kat precies werkt. Nou ja, kan zelf wel gaan gissen, maar er kan maar 1 iemand uitsluitsel geven. En dat is de dierenarts 🤞🏼
MockTurtle schreef:
26-06-2019 22:40
Ja, dat dacht ik dus ook... Maar geen idee hoe de spijsvertering van een kat precies werkt. Nou ja, kan zelf wel gaan gissen, maar er kan maar 1 iemand uitsluitsel geven. En dat is de dierenarts 🤞🏼
Sterkte vandaag bij de dierenarts.
miekemv schreef:
27-06-2019 07:39
Sterkte vandaag bij de dierenarts.
Dankjewel!
Helaas heb ik mijn meiske vanmiddag in moeten laten slapen. Erge bloedarmoede. De dierenarts zei, we kunnen zoeken en ook rekken, maar daar help je haar niet mee. Dus wat ik in mijn achterhoofd hield, is helaas uitgekomen.
MockTurtle schreef:
27-06-2019 14:26
Helaas heb ik mijn meiske vanmiddag in moeten laten slapen. Erge bloedarmoede. De dierenarts zei, we kunnen zoeken en ook rekken, maar daar help je haar niet mee. Dus wat ik in mijn achterhoofd hield, is helaas uitgekomen.
Ach wat verdrietig. Ja als dat beter is en geen uitzicht op herstel dan kun je niet anders.
Ach MockTurtle, wat vreselijk! Heel veel sterkte. :hug:
Dank jullie wel. Ik wist dat dit pijn ging doen, maar het is erger dan ik had kunnen bedenken. Zo'n naar gezicht, dat kleine, iele katje op die koude ijzeren tafel. Ik kon inderdaad niet anders en het is het beste voor haar, maar dat maakt het verdriet niet minder.... Ik ben alleenstaand en mijn katten zorgen dat mijn huis een thuis is. En daar is nu een kleine druktemaker minder.
MockTurtle schreef:
Ach, nee, wat ontzettend verdrietig. Heel veel sterkte de komende tijd en een dikke knuffel :hug:
Sterkte mockturtle
Ik schrik ervan MockTurtle, je had het zelf al aan voelen komen maar dit had ik echt niet verwacht.
Gecondoleerd met het verlies van je poezemeisje en veel sterkte :hug:
Dankjewel Calamity. Ik voelde het inderdaad aankomen, maar de hoop won het toch nog. Tot vanmiddag dan. Want binnen een minuut was wel duidelijk dat ze niet meer beter zou worden.
MockTurtle gecondoleerd veel sterkte :hug:

mijn kat vond de ventilator nogal eng dus die lag vooral in de gang tijdens de hitte. nu is ligt hij voornamelijk bij schoonmoeder gestrekt op de bank
Relax we're all crazy, it's not a competition
MockTurtle schreef:
Ah nee, wat verschrikkelijk. Sterkte ermee, meid. :'( :hug: :hug:
MockTurtle hoe gaat het vandaag met je? Moet je werken? Hoe gaat het met de andere poes?
Hoi Mieke. Het gaat niet zo goed. Slecht geslapen en vanmorgen opstaan was drama. Als ik namelijk opstond, was zij de eerste die naast mijn bed stond, meeging naar de keuken, water uit de kraan wilde. Daarna stond ze altijd op me te wachten buiten de douche. Een vast ritueel zeg maar. En ze was heel vocaal. Ze ‘ praatte’ altijd, achter elkaar door. En nu is het zo ontzettend stil in huis. En ik wil zo graag stoppen met huilen, maar het lukt maar niet. Ik had uiteraard verdriet verwacht, maar het doet zoveel meer pijn dan waar ik op had gerekend. Met de andere kat gaat het beter dan met mij. Ze zoekt wel en bij ieder geluidje kijkt ze wel zoekend op. Ik heb geen idee hoe dat in het hoofd van een kat werkt.

Ik moet vandaag werken. Enerzijds goed voor de afleiding, maar ik heb geen zin. Ik zie er niet uit met mijn dikke huilogen en ben gewoon leeg. Verder vind ik het ook moeilijk om de andere kat alleen achter te laten. Ik heb geen idee wat ze altijd deden als ik aan het werk was, maar ze is nog nooit alleen geweest.
MockTurtle schreef:
28-06-2019 10:02
Hoi Mieke. Het gaat niet zo goed. Slecht geslapen en vanmorgen opstaan was drama. Als ik namelijk opstond, was zij de eerste die naast mijn bed stond, meeging naar de keuken, water uit de kraan wilde. Daarna stond ze altijd op me te wachten buiten de douche. Een vast ritueel zeg maar. En ze was heel vocaal. Ze ‘ praatte’ altijd, achter elkaar door. En nu is het zo ontzettend stil in huis. En ik wil zo graag stoppen met huilen, maar het lukt maar niet. Ik had uiteraard verdriet verwacht, maar het doet zoveel meer pijn dan waar ik op had gerekend. Met de andere kat gaat het beter dan met mij. Ze zoekt wel en bij ieder geluidje kijkt ze wel zoekend op. Ik heb geen idee hoe dat in het hoofd van een kat werkt.

Ik moet vandaag werken. Enerzijds goed voor de afleiding, maar ik heb geen zin. Ik zie er niet uit met mijn dikke huilogen en ben gewoon leeg. Verder vind ik het ook moeilijk om de andere kat alleen achter te laten. Ik heb geen idee wat ze altijd deden als ik aan het werk was, maar ze is nog nooit alleen geweest.
Als het niet gaat met werken, dan gaat het niet. Alleen gaan als je denkt dat het helpt met de afleiding. Even een wandelingetje maken buiten en daarna opnieuw bekijken hoe je je voelt.
Behalve het verlies van de gewoontedingetjes heb je namelijk waarschijnlijk veel spanning opgebouwd wat er uit moet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven