Het Grote Viva Katten Topic deel 2
woensdag 1 mei 2019 om 21:17
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916

Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!
Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.

zaterdag 6 juli 2019 om 08:49
Dank je.parachutes schreef: ↑05-07-2019 22:27Madrid, komt goed, neem zelf ook maar even de tijd inderdaadde rest komt allemaal later wel!
Mijn kat slaapt gewoon weer beneden nadat ze dus na een paar nachten bij mij op de slaapkamer ontdekte dat ze midden in de nacht over me heen kon rennen/lopen/springen. Na een week slecht slapen was de lol er wel af bij me en heb ik besloten haar 's nachts toch weer beneden te laten. Nu slapen we allebei weer goed door, haha.
Mijn achterburen zijn overigens bezig met het verbouwen van hun achtertuin, de helft van de schutting is eruit en in hun tuin is het nu één grote zandbak. Drie keer raden wie daar elke dag als een klein zwijn in zit te wroeten en elke avond heeeel erg vies thuis komt?![]()
![]()
Oh ja dat was ik vergeten, dat ze alweer beneden sliep omdat ze je wakker hield. Ja, qua slapen kunnen ze echt een ellende zijn, katten. Die van mijn ex, een jonkie, maakte ons ook de hele nacht wakker, vaak met de nagels in onze tenen enzo. Heel leuk, maar niet heus,
Haha oh ja, heel herkenbaar. Nou ja leuk toch, zwijntjes zijn schattig.

zaterdag 6 juli 2019 om 09:29
Ja, ik denk dat het bij haar ook wel aan de leeftijd ligt, ze is pas twee. Overdag heeft ze echt genoeg te doen, dus ik had gehoopt dat ze ‘s nachts zo uitgeput zou zijn dat ze gewoon zou slapen, of in ieder geval niet zou gaan klieren
helaas! Misschien veranderd het wel als ze wat ouder wordt.
Ik moet trouwens volgende maand met haar naar de dierenarts voor haar jaarlijkse controle en vaccinatie. Dit is de eerste keer dat ik met haar naar de dierenarts moet. Ik heb er al eentje op het oog, hier dicht bij huis, maar (misschien een stomme vraag, maar ik ben hier nieuw in): hoe lang van te voren moet je een afspraak maken? Of verschilt dat per dierenarts en hoe druk ze zijn? Ze is vorig jaar eind augustus (toen ze nog in het asiel zat) voor het laatst bij de dierenarts geweest, dus ik wil nu ongeveer rond dezelfde tijd

Ik moet trouwens volgende maand met haar naar de dierenarts voor haar jaarlijkse controle en vaccinatie. Dit is de eerste keer dat ik met haar naar de dierenarts moet. Ik heb er al eentje op het oog, hier dicht bij huis, maar (misschien een stomme vraag, maar ik ben hier nieuw in): hoe lang van te voren moet je een afspraak maken? Of verschilt dat per dierenarts en hoe druk ze zijn? Ze is vorig jaar eind augustus (toen ze nog in het asiel zat) voor het laatst bij de dierenarts geweest, dus ik wil nu ongeveer rond dezelfde tijd

zaterdag 6 juli 2019 om 10:06
Ik zit een beetje labels te lezen van voer en in mijn Wild Freedom zit praktisch hetzelfde als in de RC voor oudjes. Alleen minder toegevoegde rommel. Katten die gevoelige nieren hebben moeten minder fosfor binnenkrijgen, lagere eiwitten etc. Dat zit wel goed bij Wild Freedom. Als ik het naast elkaar leg zijn de verschillen minimaal.
Zal ik mijn kat dan gewoon op de Wild Freedom houden? Daar is geen senorienvariant van, maar zou dat echt zoveel uitmaken? Hij doet het harstikke goed op dit merk. Dan alleen de purizon weglaten vanwege het hoge eiwit aantal.
Ik wil eigenlijk geen zetmeel en onnodige dingen toevoegen die wel in RC zitten. Hoe puurder hoe beter lijkt mij.
Toch wat te negatieve verhalen gelezen van experts over RC en de inhoud van het voer. Toch maar niet denk ik. Ik ga nog even verder googlen.
Hoezo obsessief?
Parachutes, bij mijn DA kan ik bijna altijd op dezelfde dag nog wel terecht. Ik zou gewoon even bellen of op de site kijken.
Zal ik mijn kat dan gewoon op de Wild Freedom houden? Daar is geen senorienvariant van, maar zou dat echt zoveel uitmaken? Hij doet het harstikke goed op dit merk. Dan alleen de purizon weglaten vanwege het hoge eiwit aantal.
Ik wil eigenlijk geen zetmeel en onnodige dingen toevoegen die wel in RC zitten. Hoe puurder hoe beter lijkt mij.
Toch wat te negatieve verhalen gelezen van experts over RC en de inhoud van het voer. Toch maar niet denk ik. Ik ga nog even verder googlen.
Hoezo obsessief?

Parachutes, bij mijn DA kan ik bijna altijd op dezelfde dag nog wel terecht. Ik zou gewoon even bellen of op de site kijken.
zaterdag 6 juli 2019 om 10:23
Bedankt allebei! Ik heb het gevonden op de website. Ik kan best kort van te voren een afspraak maken zo te zien, dus dat doe ik volgende maand
wel spannend, ik heb geen idee hoe ze het gaat doen.
Madrid, helemaal niet obsessief, hoor, je wil gewoon het allerbeste voor je kat, dus je er zo in verdiepen en alles goed nagaan is echt niet zo gek! Dat van RC probeerde ik je dus uit te leggen. Ik heb geen idee of je je kat op Wild Freedom kan houden, dat durf ik echt niet te zeggen. Als ik het zo lees van jou, klinkt het wel goed, maar ik heb dan ook 0 ervaring met katten die speciaal voer nodig hebben

Madrid, helemaal niet obsessief, hoor, je wil gewoon het allerbeste voor je kat, dus je er zo in verdiepen en alles goed nagaan is echt niet zo gek! Dat van RC probeerde ik je dus uit te leggen. Ik heb geen idee of je je kat op Wild Freedom kan houden, dat durf ik echt niet te zeggen. Als ik het zo lees van jou, klinkt het wel goed, maar ik heb dan ook 0 ervaring met katten die speciaal voer nodig hebben

zaterdag 6 juli 2019 om 10:28
Zojuist eindelijk even bij kunnen lezen.... Pfff, Madrid, je berichten raakte me ontzettend. Je beestje achter moeten laten bij de dierenarts en niet weten of hij nog thuiskomt....
Wat fijn dat het goed afgelopen is!
Ook veel sterkte voor Mock, het lijkt me confronterend om bericht te krijgen over de crematie.
Onze oude zwarte dame is er nog, maar gaat wel iedere dag een beetje verder achteruit. Ze drinkt nu ook minder en slaapt steeds meer. Toch reageert ze nog steeds op ons en probeert ze nog steeds met ons mee te babbelen zoals ze altijd deed. Waar ze eerst altijd veel te hard miauwde omdat ze zichzelf niet meer goed hoorde, is het nu nog maar gefluister. Ook ligt ze nog graag bij ons, dus zodra we thuiskomen haal ik haar uit haar mandje in de bijkeuken en leg ik haar bij ons op de bank, dat is echt even ons knuffelmomentje. Wel op een onderleggertje want ze is zo lek als een mandje... En elke dag was ik haar onderlijfje, om haar toch een beetje schoon te houden.
Gisteren even telefonisch met de dierenarts overlegd of we nog iets konden doen om het zo comfortabel mogelijk te maken. Hij had geen tips meer voor ons, naast de dingen die we al doen.
We wachten dus af, ze mag de tijd nemen om dit in haar eigen tempo te doen. Maar man, wat ga ik straks missen!

Ook veel sterkte voor Mock, het lijkt me confronterend om bericht te krijgen over de crematie.

Onze oude zwarte dame is er nog, maar gaat wel iedere dag een beetje verder achteruit. Ze drinkt nu ook minder en slaapt steeds meer. Toch reageert ze nog steeds op ons en probeert ze nog steeds met ons mee te babbelen zoals ze altijd deed. Waar ze eerst altijd veel te hard miauwde omdat ze zichzelf niet meer goed hoorde, is het nu nog maar gefluister. Ook ligt ze nog graag bij ons, dus zodra we thuiskomen haal ik haar uit haar mandje in de bijkeuken en leg ik haar bij ons op de bank, dat is echt even ons knuffelmomentje. Wel op een onderleggertje want ze is zo lek als een mandje... En elke dag was ik haar onderlijfje, om haar toch een beetje schoon te houden.
Gisteren even telefonisch met de dierenarts overlegd of we nog iets konden doen om het zo comfortabel mogelijk te maken. Hij had geen tips meer voor ons, naast de dingen die we al doen.
We wachten dus af, ze mag de tijd nemen om dit in haar eigen tempo te doen. Maar man, wat ga ik straks missen!
Life is a party but you must self uphanging de slingers

zaterdag 6 juli 2019 om 10:32
Tja, hij hoeft ook geen speciaalvoer nog. Ze wilde hem op seniorenvoer hebben vanwege het vermoeden ( geen feit dus ) dat mijn kat ouder is dan verwacht omdat hij een beetje last heeft van beginnend artrose. Maar met dit soort labels lezen vertrouw ik ook wel wat op mijn gezonde boerenverstand. De verschillen tussen RC en wat ik nu geef zijn minimaal, er zit alleen veel minder rommel in de brokken van Wild Freedom. Eiwitlevel is 30% bij RC en 32% bij Wild Freedom. Vet beide 19%. Alleen het ruwe vezel ligt een stuk lager bij Wild Freedom en de ruwe as ietsje hoger. Verder verschilt het allemaal bijna niets. Gekke is wel dat als je naar voer voor de nieren kijkt het eiwitlevel bijna altijd rond de 20% ligt. Maar ja voorlopig hoeft hij dus niet op een nier dieet.
Mijn kat eet trouwens toch meer natvoer dan droogvoer. Dat krijgt hij nu van Almo, is volgens mij ook een prima kwaliteit en graanvrij.
Ja RC is hier echt afgekeurd. Ik geloof best dat het een prima merk is hoor, maar ik vind het niet goed genoeg voor mijn kat. Iemand nog tips voor hoogwaardige merken voor oudere katten?
Ik snap je, ik vond de eerste keer DA met mijn kat ook doodeng. Zou hij het mandje wel in gaan, hoe zou hij zich daar houden. Het ging allemaal perfect. Ik heb dan ook wel de makkelijkste kat ter wereld. Hij hobbelde zo dat mandje in en stond daar verveeld voor zich uit te kijken op de tafel. De laatste keren vond hij het wat minder leuk, ook toen hij voor zijn prikjes ging. Maar ook toen zonder problemen het mandje in. Ik hoop dat je poes het goed gaat doen!
Mijn kat eet trouwens toch meer natvoer dan droogvoer. Dat krijgt hij nu van Almo, is volgens mij ook een prima kwaliteit en graanvrij.
Ja RC is hier echt afgekeurd. Ik geloof best dat het een prima merk is hoor, maar ik vind het niet goed genoeg voor mijn kat. Iemand nog tips voor hoogwaardige merken voor oudere katten?
Ik snap je, ik vond de eerste keer DA met mijn kat ook doodeng. Zou hij het mandje wel in gaan, hoe zou hij zich daar houden. Het ging allemaal perfect. Ik heb dan ook wel de makkelijkste kat ter wereld. Hij hobbelde zo dat mandje in en stond daar verveeld voor zich uit te kijken op de tafel. De laatste keren vond hij het wat minder leuk, ook toen hij voor zijn prikjes ging. Maar ook toen zonder problemen het mandje in. Ik hoop dat je poes het goed gaat doen!

zaterdag 6 juli 2019 om 10:38
Ja dat was ook echt heel naar. Ik had er zo'n slecht gevoel over, ook omdat ze behoorlijk negatief gestemd waren bij zijn oorspronkelijke onderzoek. Ik hield mijn hart vast, echt. Ik was doodsbang. Het is echt mijn allerliefste vriendje, hij is enorm aan mij gehecht en ik aan hem. Mijn hart brak echt bij de gedachte dat ik naar een leeg huis moest terugkeren.Darkcrystal schreef: ↑06-07-2019 10:28Zojuist eindelijk even bij kunnen lezen.... Pfff, Madrid, je berichten raakte me ontzettend. Je beestje achter moeten laten bij de dierenarts en niet weten of hij nog thuiskomt....Wat fijn dat het goed afgelopen is!
Ook veel sterkte voor Mock, het lijkt me confronterend om bericht te krijgen over de crematie.![]()
Maar goddank liep het met een sisser af.
Jouw bericht raakt mij ook heel erg. Ik kan me je pijn zo goed voorstellen. Verwen haar nog maar even goed, nu het nog kan. Wat een verschrikkelijk gevoel moet dat zijn, wetende dat je haar snel zal verliezen. Verschrikkelijk. Ik krijg het er koud van.
Ik denk aan jullie. Veel sterkte ermee!

zaterdag 6 juli 2019 om 10:43
Wat moedig van je om het zo te doen. Zou ik nooit aandurven, dan moet je eigenlijk dagelijks thuis zijn. Het inschatten lijkt me helemaal lastig, is het nog fijn voor de poes als je niks meer kan ophouden en eventuele pijn. Dus niet ter veroordeling maar moreel gezien wel wat vragen.Darkcrystal schreef: ↑06-07-2019 10:28Zojuist eindelijk even bij kunnen lezen.... Pfff, Madrid, je berichten raakte me ontzettend. Je beestje achter moeten laten bij de dierenarts en niet weten of hij nog thuiskomt....Wat fijn dat het goed afgelopen is!
Ook veel sterkte voor Mock, het lijkt me confronterend om bericht te krijgen over de crematie.![]()
zaterdag 6 juli 2019 om 10:57
Die vragen stellen wij onszelf ook dagelijks Mieke. Dit heb ik gisteren ook met de dierenarts besproken. Op zich is het verstervingsproces een natuurlijk proces. Door de geleidelijke uitdroging zakt ook het bewustzijn en krijg je dus steeds minder mee. Zo gaat het in de natuur met oude dieren (en mensen) en zolang er geen complicaties bijkomen is het eigenlijk ook een mooi proces om geleidelijk afscheid te kunnen nemen van het leven. Het lichaam, maar ook de geest bereidt zich voor op het sterven en dat kost tijd. Als mens zijn we geneigd om in dit proces in te grijpen omdat we de dood iets lastigs vinden om mee om te gaan. De vraag is of dit altijd nodig is.miekemv schreef: ↑06-07-2019 10:43Wat moedig van je om het zo te doen. Zou ik nooit aandurven, dan moet je eigenlijk dagelijks thuis zijn. Het inschatten lijkt me helemaal lastig, is het nog fijn voor de poes als je niks meer kan ophouden en eventuele pijn. Dus niet ter veroordeling maar moreel gezien wel wat vragen.
Zolang ze vooral rustig slaapt en op de momenten dat ze wakker is ook rustig is, heb ik niet de indruk dat ze lijdt. Wij zijn overdag ook gewoon werken. Het is dus iedere avond spannend of ze er nog is. Tot nu toe worden we iedere avond begroet met een schor miauwtje... Stiekem ben ik dan blij dat we weer een avond kunnen knuffelen en zorgen, maar aan de andere kant zou ik haar ook gunnen dat ze rustig mag zijn ingeslapen.
Maar je hebt gelijk, we blijven ieder moment kritisch bekijken of we de indruk hebben dat zij lijdt, want dát is het belangrijkste!

zondag 7 juli 2019 om 05:22
Dat lijkt me met katten zo moeilijk in te schatten, of ze lijden. Ze kunnen pijn zo goed verbergen. Ik heb aan mijne ook niet gemerkt dat hij zoveel pijn aan zijn pootje had tot hij hem ineens omhoog ging houden. Het zijn meesters in het verbergen van pijn.
Ik snap dat het heel spannend is als je elke avond thuiskomt of ze er nog is of niet.
Dat lijkt me heel stressvol voor jullie. Ik hoop dat ze rustig in haar slaap in zal slapen. Dat is de beste manier om te gaan.
Wij zijn vroeg op en het is nu doodstil op straat. Ik denk dat we zo even buiten gaan kijken weer. We zijn gisteravond nog even samen op straat geweest en dat ging al een stukje beter dan de dag ervoor. Hij is nog steeds schrikkerig maar het wordt al wel minder. En het binnenzitten is hij echt meer dan zat nu.
Ik heb toch een zakje RC voor hem gehaald, een kleintje en het gaat er goed in. Hij vindt het heel lekker. Ik voer hem nu 75% van zijn oude voer en een beetje RC erbij.
We gaan eens kijken hoe hij het erop doet.
Ik heb bij hem wel vaak het idee dat hij kauwen op harde brokken niet zo fijn vindt, deze brokjes zijn makkelijker te kauwen met een oud gebitje want zacht van binnen. Als hij het er goed op doet blijf ik hem denk ik gewoon Wild Freedom geven met een beetje RC erbij. Ik denk niet dat ik helemaal over ga op een merk.
Hij heeft ook geen gevoelige maag en doet het goed op verschillend voer.
Hij heeft net eindelijk gepoept en ik werd wakker van de stank. Ben ik niet meer gewend dat hij dat op de bak doet haha.
Hij was het binnenzitten gisteravond echt beu, dat was wel sneu. Mauwen bij de deur enzo. Het kostte heel veel moeite om niet toe te geven. Ik ben enorm slecht in nee zeggen tegen hem. Het is niet voor niets een verwend kreng.
Hij verhaart wel ineens veel minder merk ik. Ik heb hem ook lekker geborsteld gisteren.
Edit, we zijn net even buiten geweest en het leek op zich goed te gaan maar ja een geluidje en beest in paniek, helemaal verkrampt en trillen als een rietje.
Ik besef me nu pas dat we nog een lange weg te gaan hebben voor hij het weer zal vertrouwen buiten, als dat ooit nog komt. En als mijn beest bang is gaat hij zich verstoppen, dus grote kans dat ik hem dan langer kwijt ben dan een nachtje.
Ik zit serieus te overwegen om er weer een binnenkat van te maken. Ik moet hem wel kunnen vertrouwen buiten, weten dat hij zichzelf wel redt en dat vertrouwen is nu helemaal weg.
Wat zouden jullie doen? Ik had zijn tuigje trouwens gevonden, had ik blijkbaar toch niet weggegooid in mijn opruimwoede. Dat toch maar weer proberen? Het is me wel echt duidelijk dat hij nog lang niet klaar is om op zichzelf buiten te spelen zonder toezicht.
Ik baal echt zo van dit alles. Ik vind het zo klote.
Ik snap dat het heel spannend is als je elke avond thuiskomt of ze er nog is of niet.
Dat lijkt me heel stressvol voor jullie. Ik hoop dat ze rustig in haar slaap in zal slapen. Dat is de beste manier om te gaan.
Wij zijn vroeg op en het is nu doodstil op straat. Ik denk dat we zo even buiten gaan kijken weer. We zijn gisteravond nog even samen op straat geweest en dat ging al een stukje beter dan de dag ervoor. Hij is nog steeds schrikkerig maar het wordt al wel minder. En het binnenzitten is hij echt meer dan zat nu.
Ik heb toch een zakje RC voor hem gehaald, een kleintje en het gaat er goed in. Hij vindt het heel lekker. Ik voer hem nu 75% van zijn oude voer en een beetje RC erbij.
We gaan eens kijken hoe hij het erop doet.
Ik heb bij hem wel vaak het idee dat hij kauwen op harde brokken niet zo fijn vindt, deze brokjes zijn makkelijker te kauwen met een oud gebitje want zacht van binnen. Als hij het er goed op doet blijf ik hem denk ik gewoon Wild Freedom geven met een beetje RC erbij. Ik denk niet dat ik helemaal over ga op een merk.
Hij heeft ook geen gevoelige maag en doet het goed op verschillend voer.
Hij heeft net eindelijk gepoept en ik werd wakker van de stank. Ben ik niet meer gewend dat hij dat op de bak doet haha.

Hij was het binnenzitten gisteravond echt beu, dat was wel sneu. Mauwen bij de deur enzo. Het kostte heel veel moeite om niet toe te geven. Ik ben enorm slecht in nee zeggen tegen hem. Het is niet voor niets een verwend kreng.

Hij verhaart wel ineens veel minder merk ik. Ik heb hem ook lekker geborsteld gisteren.

Edit, we zijn net even buiten geweest en het leek op zich goed te gaan maar ja een geluidje en beest in paniek, helemaal verkrampt en trillen als een rietje.
Ik besef me nu pas dat we nog een lange weg te gaan hebben voor hij het weer zal vertrouwen buiten, als dat ooit nog komt. En als mijn beest bang is gaat hij zich verstoppen, dus grote kans dat ik hem dan langer kwijt ben dan een nachtje.
Ik zit serieus te overwegen om er weer een binnenkat van te maken. Ik moet hem wel kunnen vertrouwen buiten, weten dat hij zichzelf wel redt en dat vertrouwen is nu helemaal weg.
Wat zouden jullie doen? Ik had zijn tuigje trouwens gevonden, had ik blijkbaar toch niet weggegooid in mijn opruimwoede. Dat toch maar weer proberen? Het is me wel echt duidelijk dat hij nog lang niet klaar is om op zichzelf buiten te spelen zonder toezicht.
Ik baal echt zo van dit alles. Ik vind het zo klote.

zondag 7 juli 2019 om 09:12
We stelden die vraag ook dagelijks bij onze hoogbejaarde kater van 18. Diverse keren overlegd met de dierenarts. Ook over gestapt naar een andere dierenarts, omdat die onze vragen over 'hoe nu verder' en "kwaliteit van leven" veel serieuser nam.Darkcrystal schreef: ↑06-07-2019 10:57Die vragen stellen wij onszelf ook dagelijks Mieke. Dit heb ik gisteren ook met de dierenarts besproken. Op zich is het verstervingsproces een natuurlijk proces. Door de geleidelijke uitdroging zakt ook het bewustzijn en krijg je dus steeds minder mee. Zo gaat het in de natuur met oude dieren (en mensen) en zolang er geen complicaties bijkomen is het eigenlijk ook een mooi proces om geleidelijk afscheid te kunnen nemen van het leven. Het lichaam, maar ook de geest bereidt zich voor op het sterven en dat kost tijd. Als mens zijn we geneigd om in dit proces in te grijpen omdat we de dood iets lastigs vinden om mee om te gaan. De vraag is of dit altijd nodig is.
Zolang ze vooral rustig slaapt en op de momenten dat ze wakker is ook rustig is, heb ik niet de indruk dat ze lijdt. Wij zijn overdag ook gewoon werken. Het is dus iedere avond spannend of ze er nog is. Tot nu toe worden we iedere avond begroet met een schor miauwtje... Stiekem ben ik dan blij dat we weer een avond kunnen knuffelen en zorgen, maar aan de andere kant zou ik haar ook gunnen dat ze rustig mag zijn ingeslapen.
Maar je hebt gelijk, we blijven ieder moment kritisch bekijken of we de indruk hebben dat zij lijdt, want dát is het belangrijkste!
Ondanks dat we dagelijks de (gelukkig houten) vloer moesten dweilen, omdat de kat de bak niet altijd maar haalde, de kat mager was en zichzelf niet meer goed kon verzorgen, zag hij er tevreden uit, genoot nog van dingen, kwam aandacht halen. Hij had wel nierproblemen en eten was ook lastig, hij vond niet veel meer lekker. We gaven elke dag een ander type en merk voer en dat ging aardig.
Het ging mis toen hij langs ons heen naar buiten glipte, een nacht buiten was geweest en we hebben hem terug vonden in de regen in de tuin van een van de buren. Hij ging toen hard achteruit en voor we de beslissing konden nemen om hem in te laten slapen, vonden we hem aan het einde van een werkdag overleden in huis.
We hebben ons ook afgevraagd of we niet eerder hadden moeten ingrijpen, maar de dierenarts gaf later aan dat zij dit ook niet verwacht had en dat we dit niet hadden kunnen voorkomen.
Het blijven lastige vragen. Wens je wijsheid en geniet van de tijd die je samen nog hebt.
zondag 7 juli 2019 om 09:48
Lange nacht achter de rug. We waren gisteravond een paar uur weg en toen we thuiskwamen had ze zich naar een hoekje achterin de tuin gesleept. Omdat het wat miezerde hebben we haar toch weer binnengehaald en in haar mandje in de bijkeuken gelegd. Een tijdje bij haar gezeten en toen ze rustig sliep zijn we ook naar bed gegaan. 's Nachts een paar keer gaan bij haar kijken, in het begin reageerde ze nog op ons maar aan het einde van de nacht niet meer.
Toen we om 8.00u vanmorgen weer gingen kijken was ze rustig ingeslapen.
Zo verdrietig, maar ook opgelucht dat het nu voorbij is....
Toen we om 8.00u vanmorgen weer gingen kijken was ze rustig ingeslapen.
Zo verdrietig, maar ook opgelucht dat het nu voorbij is....

zondag 7 juli 2019 om 09:59
Dolfine het ging ook zo bij mijn 20 jarige maar hem heb ik pas na 3 dagen terug kunnen vinden. Ik weet niet of hij geleden heeft. Ik kreeg geen waarschuwing vooraf, hij zal zich plotseling onwel hebben gevoeld. Als ik bewust voor versterven zou kiezen dan liever met pijnstilling. Ik vind dat het enkel een optie kan zijn bij oude poezels.
zondag 7 juli 2019 om 10:09
Ach, Darkcrystal, wat verdrietig om te lezen. Ik snap je dubbele gevoel van verdriet en opluchting. Zo te lezen heeft ze alleen maar liefde gekend bij en van jullie. Heel erg veel sterkte de komende tijd
Madrid, ik zou kijken waar hij zelf behoefte aan heeft. Als hij aangeeft toch nog naar buiten te willen, zou ik dat doen, maar alleen op de meest rustige momenten van de dag en met jou erbij (misschien met het tuigje). Voor de rest zou ik hem denk ik ook binnen houden, maar dat hij toch af en toe even een frisse neus kan halen. Zo lastig, want ik snap je angst echt. Natuurlijk wil je niet dat dit hem nog een keer overkomt. Moeilijk!

Madrid, ik zou kijken waar hij zelf behoefte aan heeft. Als hij aangeeft toch nog naar buiten te willen, zou ik dat doen, maar alleen op de meest rustige momenten van de dag en met jou erbij (misschien met het tuigje). Voor de rest zou ik hem denk ik ook binnen houden, maar dat hij toch af en toe even een frisse neus kan halen. Zo lastig, want ik snap je angst echt. Natuurlijk wil je niet dat dit hem nog een keer overkomt. Moeilijk!
zondag 7 juli 2019 om 10:41
Jeetje wat is er veel gebeurt de laatste paar dagen. Even een collectieve
aan iedereen!
Madrid: Ik denk dat ik zou doen wat parachutus zegt. Ook het tuigje weer eens proberen?
En voer blijft altijd zo een ding omdat men elkaar ook tegenspreekt...en dat begint al bij droogvoer vs natvoer
Blij dat je nu een combi hebt gevonden waren jullie je beiden goed bij voelen.

Madrid: Ik denk dat ik zou doen wat parachutus zegt. Ook het tuigje weer eens proberen?
En voer blijft altijd zo een ding omdat men elkaar ook tegenspreekt...en dat begint al bij droogvoer vs natvoer

"I love not Man the less, but Nature more..."

zondag 7 juli 2019 om 10:44
Ah nee, Darkcrystal, wat naar. Veel sterkte ermee. Ik snap dat het enorm pijnlijk is maar ook een opluchting voor haar. Fijn dat ze in haar slaap gegaan is in elk geval.
Parachutes, ja ik denk dat ik het ook maar zo ga doen. Ik wil hem buiten eigenlijk niet ontzeggen, hij is zoveel gelukkiger buiten. We zullen het gewoon met kleine stapjes moeten doen. Het ging vanochtend alweer beter dan gisteravond. Daar moet ik me maar aan vasthouden. Hij went wel weer, hoop ik.
Van het tuigje raakt hij momenteel best wel gestresst dus dat doe ik maar even niet. Denk dat mijn eigen zenuwen hem ook niet helpen als we wel naar buiten gaan. Misschien moet ik hem gewoon even laten gaan in zijn uppie en kijken wat hij doet.
Zonder mijn spanning mee te sjouwen. Of een GPS tracker kopen voor hem.

Parachutes, ja ik denk dat ik het ook maar zo ga doen. Ik wil hem buiten eigenlijk niet ontzeggen, hij is zoveel gelukkiger buiten. We zullen het gewoon met kleine stapjes moeten doen. Het ging vanochtend alweer beter dan gisteravond. Daar moet ik me maar aan vasthouden. Hij went wel weer, hoop ik.
Van het tuigje raakt hij momenteel best wel gestresst dus dat doe ik maar even niet. Denk dat mijn eigen zenuwen hem ook niet helpen als we wel naar buiten gaan. Misschien moet ik hem gewoon even laten gaan in zijn uppie en kijken wat hij doet.
Zonder mijn spanning mee te sjouwen. Of een GPS tracker kopen voor hem.

maandag 8 juli 2019 om 09:46
Nou, kat vond dat het wel genoeg was geweest met zijn huisarrest. En ik eigenlijk ook wel. Het was gisteren super rustig in de straat, want ja zondag, dus we zijn samen naar buiten geweest en ik heb hem zowaar los kunnen laten. Emotioneel gezien.
Ben naar binnen gegaan, heb mijn lunch gegeten en ben pas na een half uur gaan kijken. Hij lag gewoon voor de deur op zijn gebruikelijke plekje, rond te kijken naar alles. Geen angst meer gezien, hij was vrij relaxt.
De rest van de dag heb ik hem nog meerdere malen naar buiten gelaten en dat ging ook allemaal prima. Hij gaat nog niet ver merk ik. Hij blijft zo'n beetje in onze voortuin en die 2 ernaast en verder is hij het allemaal opnieuw aan het ontdekken.
Ik moest het ook echt meteen loslaten anders zou het me niet meer lukken vrees ik. Verder gaat het goed met hem, hij loopt prima, springt overal op zonder moeite en eet zijn medicijnen nog elke dag met zijn natvoer.
Ik heb van mensen op een kattenforum de tip gehad om hem volledig op natvoer te zetten, hebben jullie daar ervaringen mee? Ik zal het eens met de DA overleggen.
Hij vindt de RC trouwens heerlijk en ik zou zweren dat hij na 3 dagen al zachter aanvoelt. Ik meng het nog met zijn Wild Freedom brokjes trouwens, maar de Purizon laat ik staan dus als iemand er nog behoefte aan heeft? Ik heb een twee grote bussen staan die ik niet meer op ga maken. Je mag het zo meenemen.
Darkcrystal, hoe is het nu met jullie? Gaat het een beetje?
Ben naar binnen gegaan, heb mijn lunch gegeten en ben pas na een half uur gaan kijken. Hij lag gewoon voor de deur op zijn gebruikelijke plekje, rond te kijken naar alles. Geen angst meer gezien, hij was vrij relaxt.
De rest van de dag heb ik hem nog meerdere malen naar buiten gelaten en dat ging ook allemaal prima. Hij gaat nog niet ver merk ik. Hij blijft zo'n beetje in onze voortuin en die 2 ernaast en verder is hij het allemaal opnieuw aan het ontdekken.
Ik moest het ook echt meteen loslaten anders zou het me niet meer lukken vrees ik. Verder gaat het goed met hem, hij loopt prima, springt overal op zonder moeite en eet zijn medicijnen nog elke dag met zijn natvoer.
Ik heb van mensen op een kattenforum de tip gehad om hem volledig op natvoer te zetten, hebben jullie daar ervaringen mee? Ik zal het eens met de DA overleggen.
Hij vindt de RC trouwens heerlijk en ik zou zweren dat hij na 3 dagen al zachter aanvoelt. Ik meng het nog met zijn Wild Freedom brokjes trouwens, maar de Purizon laat ik staan dus als iemand er nog behoefte aan heeft? Ik heb een twee grote bussen staan die ik niet meer op ga maken. Je mag het zo meenemen.
Darkcrystal, hoe is het nu met jullie? Gaat het een beetje?

maandag 8 juli 2019 om 10:36
Madrid, wat ontzettend fijn! Knap van je dat je hem los hebt gelaten en zo te lezen doet hij het heel goed! Ook fijn dat hij de brokjes zo lekker vindt. Ik heb zelf geen ervaring met het geven van alleen natvoer, maar heb er vaak over gelezen, vooral als de katten al wat ouder zijn of geen tanden meer hebben. Ik ken ook iemand met een nog hele jonge kat die ook alleen natvoer te eten krijgt, maar dit is vanwege verwaarlozing in het verleden en natvoer is het enige wat ze wil eten. Hoe dan ook, volgens mij geeft het geen problemen. Ben benieuwd wat je dierenarts zegt!

maandag 8 juli 2019 om 10:51
Ja, ik vond het ook wel knap van mezelf. Ik had een schop onder mijn kont gehad van mijn moeder, eentje die ik echt nodig had.
Ik ben enorm overbezorgd en obsessief en als ik die schop niet had gehad had ik er misschien weer een binnenkat van gemaakt en dat wil ik hem echt niet meer aandoen. Hij is zoveel gelukkiger buiten.
Het was ook een stukje vertrouwen op mijn kat dat hij weet wat goed voor hem is en wat niet. En slim als hij is bleef hij dus de hele tijd dicht bij huis in de tuinen waar het veilig is.
Hij was net even buiten en ik hoor ineens een heel hard geluid, zie ik zo'n man op zo'n karretje rijden die de straten schoonveegt. Kat dus nergens te vinden, want waarschijnlijk weggerend in zijn paniek. Gelukkig zag ik hem nog net op tijd en hij vloog echt naar binnen. Dat was wel even schrikken, maar ook aan dit soort geluiden zal hij wel weer moeten wennen. Al was hij hier ook niet dol op voordat dit allemaal gebeurde.
Gisteravond toen we al in bed lagen hoorde ik ineens vuurwerk, kat dook toen ook helemaal weg. Nu haat hij dat normaal ook al, maar ik vermoed dat dit niet echt geholpen heeft.
Wat me wel tegenstaat aan het natvoer, buiten dat het behoorlijk duur is, is dat er zo weinig eiwitten in zitten vaak. Soms maar 10 procent, zelfs in de goede kwaliteit voer.
Ik denk dat ik het maar op 60/40 ga houden voor nu. Dus iets meer natvoer dan droogvoer. Hij krijgt nu 50/50.
Ik denk dat de DA gewoon droogvoer voorschrijft, dat doen de meeste DA.
Oei de schrik zit er goed in nu. Hij zit nu onder de bank. Maar even binnen blijven voorlopig. Balen dat die man net langs kwam met dat stomme ding.
Ik ben enorm overbezorgd en obsessief en als ik die schop niet had gehad had ik er misschien weer een binnenkat van gemaakt en dat wil ik hem echt niet meer aandoen. Hij is zoveel gelukkiger buiten.
Het was ook een stukje vertrouwen op mijn kat dat hij weet wat goed voor hem is en wat niet. En slim als hij is bleef hij dus de hele tijd dicht bij huis in de tuinen waar het veilig is.
Hij was net even buiten en ik hoor ineens een heel hard geluid, zie ik zo'n man op zo'n karretje rijden die de straten schoonveegt. Kat dus nergens te vinden, want waarschijnlijk weggerend in zijn paniek. Gelukkig zag ik hem nog net op tijd en hij vloog echt naar binnen. Dat was wel even schrikken, maar ook aan dit soort geluiden zal hij wel weer moeten wennen. Al was hij hier ook niet dol op voordat dit allemaal gebeurde.
Gisteravond toen we al in bed lagen hoorde ik ineens vuurwerk, kat dook toen ook helemaal weg. Nu haat hij dat normaal ook al, maar ik vermoed dat dit niet echt geholpen heeft.
Wat me wel tegenstaat aan het natvoer, buiten dat het behoorlijk duur is, is dat er zo weinig eiwitten in zitten vaak. Soms maar 10 procent, zelfs in de goede kwaliteit voer.
Ik denk dat ik het maar op 60/40 ga houden voor nu. Dus iets meer natvoer dan droogvoer. Hij krijgt nu 50/50.
Ik denk dat de DA gewoon droogvoer voorschrijft, dat doen de meeste DA.
Oei de schrik zit er goed in nu. Hij zit nu onder de bank. Maar even binnen blijven voorlopig. Balen dat die man net langs kwam met dat stomme ding.
maandag 8 juli 2019 om 20:10
En toch is het denk ik ook een kwestie van je kat kennen en soms zijn ze nou eenmaal ook zeer kieskeurig. Mijn achterblijver maak je de pis niet lauw met natvoer. Het enige wat ze soms nog wil is de mousse van Gourmet. Voor de rest likt ze de jus of gelei eruit en laat ze de brokjes liggen. Hoe grover het voer, hoe minder graag ze het wil. Dan trekt ze echt letterlijk haar neus op, staart in de lucht en loopt weg alsof ze de koningin zelf is. Heeft me al klauwen vol geld gekost, natvoer. Man, wat hou ik toch van kattenderooiekater schreef: ↑08-07-2019 16:22Ik zou brok niet weg doen maar b.v 50% natvoer en 50% brok.
Dierenarts zal brok adviseren die hebben nooit veel les in voeding gehad.

I'm not crazy. My reality is just different than yours.