Het Grote Viva Katten Topic deel 2
woensdag 1 mei 2019 om 21:17
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916

Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!
Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
maandag 15 juli 2019 om 13:06
maandag 15 juli 2019 om 15:28
Toch lees je maar weinig goeds over verzekeringen. Ik was zelf ook op zoek, maar blijkt dat je bijvoorbeeld een flink percentage (bij sommige verzekeraars zelfs 50%) eigen risico hebt. Of dat ze 70% uitkeren, naast het eigen risico. En dat bepaalde dingen helemaal niet onder de verzekering vallen. En hoe duurder, hoe hoger het uitgekeerde bedrag en hoe lager het eigen risico, maar ik vind dat ze nogal wat durven te vragen. Waar en hoe zijn jullie dan verzekerd?
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
maandag 15 juli 2019 om 16:13
Mijn katten zijn verzekerd bij Ohra. Ik ben er blij mee. Ik heb het afgelopen jaar al ongeveer 2000 euro vergoed gekregen (om precies te zijn 1994,74). Natuurlijk heb je een eigen risico en als je kat iets heeft voordat de verzekering wordt afgesloten, dan wordt dat uitgesloten. Maar ik heb heel veel kosten gemaakt voor Joost en echt veel vergoed gekregen. Ik geloof dat ik een eigen risico heb van 20% ofzo. Ik vind dat best te doen, zeker als je erg hoge kosten hebt. Je weet nooit of je het gaat gebruiken, maar daar is het een verzekering voor.
Ik betaal trouwens 16,70 per maand per kat. Dan worden de vaccinaties ook vergoed. Ik heb een plusverzekering en een extra pakketje voor vaccinaties en gebit.
Ik betaal trouwens 16,70 per maand per kat. Dan worden de vaccinaties ook vergoed. Ik heb een plusverzekering en een extra pakketje voor vaccinaties en gebit.
maandag 15 juli 2019 om 19:21
Hoi allemaal,
Wat leuk, mijn eerste bericht zal op het kattentopic zijn.
Ik heb zelf een kat en zorg met enige regelmaat voor buurkatten.
Een buurkat maakt het wel erg bont, ze staat midden in de nacht heel hard op mijn slaapkamerraam te bonken totdat ze erin mag. Echt driftig, ik moet er altijd zo om lachen. Rond Sinterklaas weet ik in elk geval wie er op de deur (raam) klopt.
Een buurkat maakt het wel erg bont, ze staat midden in de nacht heel hard op mijn slaapkamerraam te bonken totdat ze erin mag. Echt driftig, ik moet er altijd zo om lachen. Rond Sinterklaas weet ik in elk geval wie er op de deur (raam) klopt.
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
maandag 15 juli 2019 om 20:07
Dus toch het overwegen waard.... Ben er nog niet helemaal aan toe, maar er komt een nieuwe kat bij. Mijn oude dame ga ik niet meer verzekeren, maar een nieuwe jongedame wellicht wel. Ik heb denk ik precies hetzelfde pakket op het oog als jij Drackie.
maandag 15 juli 2019 om 20:08
Beide poezen bij Reaal Dier en Zorg. Tot nu toe prima ervaringen.
Voor grote poes een versie die nu niet meer aangeboden wordt (uit 2014) van €11 per maand. 85% vergoeding tot €5000. Eigen risico €90 per 100 dagen.
Kleine poes is voor €22 per maand verzekerd, al sinds ik haar met 12 weken in huis haalde (bijna alweer een jaar geleden
). 70% vergoeding tot €3000, eigen risico €50 per jaar. Hier zit ook een aanvullend gedeelte voor gebitszorg bij.
Je kunt wel aardig zelf kiezen qua vergoeding, max bedrag en eigen risico. Als ik jouw was zou ik van een paar verzekering de stappen doorlopen met verschillende opties om de kosten te bekijken. Ook echt de voorwaarden doorlezen, al is het droge kost
Over het algemeen vind ik dat voor katten best veel onder de verzekering valt als het reguliere dierenartszorg is.
Dingen als onderstaande niet (geknipt en geplakt uit de polis van kleine poes):
". Alternatieve en niet-reguliere geneeswijzen zoals bio-resonantietherapieën of fytotherapie inclusief de daarbij
behorende consulten en medicatie.
• Experimentele onderzoeken en behandelingen, tenzij u hiervoor vooraf onze toestemming hebt gekregen.
• Fysiotherapie en hydrotherapie.
• Chiropractie
• Orthomanuele diergeneeskunde
• Osteopathie
• Homeopathie, inclusief de daarbij behorende medicatie en Chinese kruiden.
• Acupunctuur
• Gedragstherapie en gedragsconsulten"
Voor grote poes een versie die nu niet meer aangeboden wordt (uit 2014) van €11 per maand. 85% vergoeding tot €5000. Eigen risico €90 per 100 dagen.
Kleine poes is voor €22 per maand verzekerd, al sinds ik haar met 12 weken in huis haalde (bijna alweer een jaar geleden

Je kunt wel aardig zelf kiezen qua vergoeding, max bedrag en eigen risico. Als ik jouw was zou ik van een paar verzekering de stappen doorlopen met verschillende opties om de kosten te bekijken. Ook echt de voorwaarden doorlezen, al is het droge kost

Over het algemeen vind ik dat voor katten best veel onder de verzekering valt als het reguliere dierenartszorg is.
Dingen als onderstaande niet (geknipt en geplakt uit de polis van kleine poes):
". Alternatieve en niet-reguliere geneeswijzen zoals bio-resonantietherapieën of fytotherapie inclusief de daarbij
behorende consulten en medicatie.
• Experimentele onderzoeken en behandelingen, tenzij u hiervoor vooraf onze toestemming hebt gekregen.
• Fysiotherapie en hydrotherapie.
• Chiropractie
• Orthomanuele diergeneeskunde
• Osteopathie
• Homeopathie, inclusief de daarbij behorende medicatie en Chinese kruiden.
• Acupunctuur
• Gedragstherapie en gedragsconsulten"
"I love not Man the less, but Nature more..."
maandag 15 juli 2019 om 20:26
https://dierenverzekering-vergelijken.nl
Een paar (of alle?) aanbieders.
Edit:
Geloof dat dat wel alle aanbieders zijn.
Qua premie ontloopt het elkaar niet zo heel veel als ik de gegevens van kleine poes invul, maar het eigen risico en % vergoeding is wel iets om in de gaten houden en het is soms moeilijk te vinden hoe deze is omschreven!
Net als het uitzoeken van je eigen Zorgverzekering
Een paar (of alle?) aanbieders.
Edit:
Geloof dat dat wel alle aanbieders zijn.
Qua premie ontloopt het elkaar niet zo heel veel als ik de gegevens van kleine poes invul, maar het eigen risico en % vergoeding is wel iets om in de gaten houden en het is soms moeilijk te vinden hoe deze is omschreven!
Net als het uitzoeken van je eigen Zorgverzekering

maandag 15 juli 2019 om 21:01
Eerst nu maar het ene afsluiten... Over zes weken heb ik vakantie, misschien dat ik er dan aan toe ben. En dan maar eens kijken. Ik heb tot nu toe behoorlijk mazzel gehad de afgelopen 14 jaar, tot het laatste half jaar. Eerst de ene kat met maagproblemen, toen de andere met een hartruis en blaasgruis. En uiteindelijk euthanasie. Maar financieel was dat op zich prima te behappen. Als ik het zo snel allemaal bekijk, komt OHRA wel het beste uit de bus. En het voordeligst.

maandag 15 juli 2019 om 21:43
Ik heb geen verzekeringen, zou erg prijzig worden met vier katten en een hond.
Ik zou bijna kat nummer vijf halen. Mijn witjes en nog jonge jongens zijn helemaal weg van de kittens van negen weken van de buurvrouw. Ze gaan er mee spelen of zitten met plezier ze oeverloos te bekijken door een spleet van de schutting. Helaas alles maar heel kort want dan komt de moeder van de kittens als een helleveeg en krijsend hen een pak rammel geven. Ze zijn dan helemaal sneu en beteuterd.
Ik zou bijna kat nummer vijf halen. Mijn witjes en nog jonge jongens zijn helemaal weg van de kittens van negen weken van de buurvrouw. Ze gaan er mee spelen of zitten met plezier ze oeverloos te bekijken door een spleet van de schutting. Helaas alles maar heel kort want dan komt de moeder van de kittens als een helleveeg en krijsend hen een pak rammel geven. Ze zijn dan helemaal sneu en beteuterd.
maandag 15 juli 2019 om 21:54
Ik heb ook geen verzekering voor mijn katten.
De laatste jaren heb ik een behoorlijk bedrag kunnen sparen en dat heb ik apart gezet.
Ik moet zeggen dat ik dat wel een prettige gedachte vind. Heb ook tijden gekend dat ik bijna niets op reserve had en dat gaf soms wel wat stress als ik een zieke kat had.
(Maar gelukkig is het altijd goed gegaan. Ik moest toen één keer op een zondag 500 Euro betalen bij de dierenarts. Ik kon dat gelukkig, en toevallig, wel betalen omdat ik de dag van tevoren nét mijn vakantiegeld binnen had gekregen).
De laatste jaren heb ik een behoorlijk bedrag kunnen sparen en dat heb ik apart gezet.
Ik moet zeggen dat ik dat wel een prettige gedachte vind. Heb ook tijden gekend dat ik bijna niets op reserve had en dat gaf soms wel wat stress als ik een zieke kat had.
(Maar gelukkig is het altijd goed gegaan. Ik moest toen één keer op een zondag 500 Euro betalen bij de dierenarts. Ik kon dat gelukkig, en toevallig, wel betalen omdat ik de dag van tevoren nét mijn vakantiegeld binnen had gekregen).
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.

maandag 15 juli 2019 om 22:00
Met heel veel moeite. Ik wist ook niet dat ze jonge katjes helemaal het einde vinden.
Had jij nog iets gezien MockTurtle wat bij jullie zou kunnen passen?
maandag 15 juli 2019 om 22:01
Hier zijn de broertjes ook niet verzekerd. Eentje heeft als kitten een operatie nodig gehad en toen waren we 2.000 euro verder. Maar we hebben zelf een spaarpotje voor de katjes dat elke maand aangevuld wordt. Mijn + 30 jaar ervaring met verantwoordelijkheid voor katten is dat dat het 'goedkoopst' uitdraaide.
Mijn vakantiebudget gaat naar een katten spring speel project. Coontjes hebben uitdaging nodig en springen graag. Dus ik wil een aantal 'planken' tegen de muur maken waar ze op kunnen springen en ook naar de volgende kunnen springen. Ik vind onderstaande afbeelding mooi. Iemand ervaring mee?
Mijn vakantiebudget gaat naar een katten spring speel project. Coontjes hebben uitdaging nodig en springen graag. Dus ik wil een aantal 'planken' tegen de muur maken waar ze op kunnen springen en ook naar de volgende kunnen springen. Ik vind onderstaande afbeelding mooi. Iemand ervaring mee?

Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

maandag 15 juli 2019 om 22:02
Dat herken ik wel hoor. Het zijn ook dure tijden.Serengeti schreef: ↑15-07-2019 21:54Ik heb ook geen verzekering voor mijn katten.

maandag 15 juli 2019 om 22:10
Ze weten prima waar ze wezen moeten en voor wat.*Hestia* schreef: ↑15-07-2019 19:21Hoi allemaal,
maandag 15 juli 2019 om 22:21
Ik denk toch dat ik voor een kitten ga. Misschien een wat ouder kitten, een oudere poes zie ik niet zo zitten. Maar ik ga wel naar het asiel, want daar zitten volgens de laatste telling rond de 90 kittens, ook in pleeggezinnen. Er zit dus vast een poes bij die bij ons past. Maar pas over 6 weken. Dan heb ik vakantie en dus tijd. Want dat laatste vind ik echt belangrijk, voor beide katten.
Hoe oud zijn die van jou? Heb je vast al eens ergens gezegd.... Ben benieuwd of je je in kan blijven houden.

maandag 15 juli 2019 om 22:33
De dames ( wildvang) 5 en 6 jaar en de jongens ( de marktplaatswitjes) 1 en 2 jaar. Normaalgesproken vind ik wel eens een katje wat mag blijven, de laatste tijd is het echter erg rustig.MockTurtle schreef: ↑15-07-2019 22:21Ik denk toch dat ik voor een kitten ga. Misschien een wat ouder kitten, een oudere poes zie ik niet zo zitten. Maar ik ga wel naar het asiel, want daar zitten volgens de laatste telling rond de 90 kittens, ook in pleeggezinnen. Er zit dus vast een poes bij die bij ons past. Maar pas over 6 weken. Dan heb ik vakantie en dus tijd. Want dat laatste vind ik echt belangrijk, voor beide katten.
Hoe oud zijn die van jou? Heb je vast al eens ergens gezegd.... Ben benieuwd of je je in kan blijven houden.
De asiels zullen wel vollopen zoveel katjes zijn er weer geboren.
maandag 15 juli 2019 om 22:35
Ach, wat een gezellige boel! Gaat het allemaal goed samen?
Ja, veel geboren en veel gedumpt ook blijkbaar. Als je de foto’s soms ziet van de kittens die ergens gevonden zijn, je zou ze allemaal in huis nemen. Maar dat kan helaas niet.

maandag 15 juli 2019 om 22:50
Jongste witje komt niet overeen met oudste omdat ze spelen soms aanziet voor pesten. Het gaat steeds beter omdat alles telkens openstaat en ze zich allen buiten kunnen uitleven. En zwartwitje is zomers nooit thuis, ze zit bij voorkeur in een stal. Tegen de tijd dat het koud is woont ze weer binnen. Met haar heb ik van alles geprobeerd maar helaas, ze wil het niet. En met haar is ook wel eng dat ze van altijd alles bij het plafond in de kamer ziet waar ze bang voor is. Serieus bang. Ik krijg eerlijk gezegd de kriebels als ik zie hoe bang ze is. Ze heeft het liefste dat ze buiten zit en ik daar ook ben.MockTurtle schreef: ↑15-07-2019 22:35Ach, wat een gezellige boel! Gaat het allemaal goed samen?
Ja, veel geboren en veel gedumpt ook blijkbaar. Als je de foto’s soms ziet van de kittens die ergens gevonden zijn, je zou ze allemaal in huis nemen. Maar dat kan helaas niet.
dinsdag 16 juli 2019 om 08:35

dinsdag 16 juli 2019 om 09:07
Ik vind het wel balen dat ik mijn kat niet kon verzekeren. Dat zou me toch wel wat rust geven. Maar goed ik zal hem nooit zorg ontzeggen.
Mocht ik hele hoge kosten moeten maken voor hem dan moet dat maar en dan leen ik het geld wel van mijn familie.
Hij is nog gezond en actief, maar ik moet zeggen dat mocht hij ineens heel slecht worden en allerlei procedures nodig hebben om hem in leven te houden ( dus bijvoorbeeld dagelijks medicijnen en dat hij echt pijn heeft ) dat ik hem liever in zou laten slapen. Hij is al fors op leeftijd dus en dat wil ik hem niet aandoen.
Zolang hij gezond is en gelukkig rondspringt en lekker buiten kan zijn allemaal prima, maar als hij echt pijn moet lijden dan gun ik hem liever zijn rust.
Die poliep operatie die hij nu dus niet nodig heeft had ik hem ook zo gegeven, omdat dat iets relatiefs onschuldigs is.
Ik kreeg gisteren een melding van Nextdoor dat er een kat gevonden was in een afgesloten doos bij ons in de buurt. Die zat dicht met ducttape. Kat was gewoon achtergelaten door eikels die op vakantie gingen maar gelukkig gevonden en kan nu geadopteerd worden. Wat voor mensen doen zoiets? Te lui om een vakantieoppas voor je beest te zoeken dus gooi hem maar in een doos en laat hem maar verstikken? Echt hoe krijg je het over je hart.
Dat soort mensen mogen van mij een boete krijgen van een euro of 10.000. Dat mag van mij op elke vorm van dierenmishandeling komen te staan. Misschien leren ze het dan eens af.
Oh ja, mijn kat zat laatst ook naar iets te kijken op de muur met hele grote ogen. Ik zag niets. Ik vraag me altijd af wat hij dan ziet. Ik geloof niet in geesten maar wellicht is het een soort energie dan ofzo.
Mocht ik hele hoge kosten moeten maken voor hem dan moet dat maar en dan leen ik het geld wel van mijn familie.
Hij is nog gezond en actief, maar ik moet zeggen dat mocht hij ineens heel slecht worden en allerlei procedures nodig hebben om hem in leven te houden ( dus bijvoorbeeld dagelijks medicijnen en dat hij echt pijn heeft ) dat ik hem liever in zou laten slapen. Hij is al fors op leeftijd dus en dat wil ik hem niet aandoen.
Zolang hij gezond is en gelukkig rondspringt en lekker buiten kan zijn allemaal prima, maar als hij echt pijn moet lijden dan gun ik hem liever zijn rust.
Die poliep operatie die hij nu dus niet nodig heeft had ik hem ook zo gegeven, omdat dat iets relatiefs onschuldigs is.
Ik kreeg gisteren een melding van Nextdoor dat er een kat gevonden was in een afgesloten doos bij ons in de buurt. Die zat dicht met ducttape. Kat was gewoon achtergelaten door eikels die op vakantie gingen maar gelukkig gevonden en kan nu geadopteerd worden. Wat voor mensen doen zoiets? Te lui om een vakantieoppas voor je beest te zoeken dus gooi hem maar in een doos en laat hem maar verstikken? Echt hoe krijg je het over je hart.
Dat soort mensen mogen van mij een boete krijgen van een euro of 10.000. Dat mag van mij op elke vorm van dierenmishandeling komen te staan. Misschien leren ze het dan eens af.
Oh ja, mijn kat zat laatst ook naar iets te kijken op de muur met hele grote ogen. Ik zag niets. Ik vraag me altijd af wat hij dan ziet. Ik geloof niet in geesten maar wellicht is het een soort energie dan ofzo.
dinsdag 16 juli 2019 om 12:51
Ik dacht dat mijn grote poes en kleintje wel leuk zou vinden...grote tolereert de kleine poes nu (geen vechten, maar wel blazen), maar gezellig samen liggen gaat er niet van komen
Kleine probeert wel steeds contact te zoeken met grote, voor haar vind ik het zo sneu dat ze steeds de deksel op de neus krijgt. Er speelt wel de gedachte om voor kleine een maatje erbij te nemen, maar grote poes is nu al zo een grumpy cat....met nog een kleine erbij zal ik haar geen plezier doen....

Kleine probeert wel steeds contact te zoeken met grote, voor haar vind ik het zo sneu dat ze steeds de deksel op de neus krijgt. Er speelt wel de gedachte om voor kleine een maatje erbij te nemen, maar grote poes is nu al zo een grumpy cat....met nog een kleine erbij zal ik haar geen plezier doen....