Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Kriskornelig schreef:
03-01-2020 20:17
Ze zat 11 dagen onder de bank in een aparte kamer. Ze heeft niks gegeten. Ook niet als ik haar hielp. Ik heb echt verdriet en voel me heel stom. Ik heb haar niet eens kunnen knuffelen toen ze los werd gelaten. Ze was zo weg. Ze heeft ook niet eens gemiauwd of niks. Ik zag haar vandaag ook voor het eerst echt in volle omvang lopen. Het was/is een enorm beest. Ze was prachtig....
Wat een nare situatie zeg ik heb de hele verhaal gelezen wat sneu voor jullie en de kat je wilt alles doen voor de beestjes :"-(
Mijn kat niest sinds twee dagen. Heb de dierenarts gebeld en die zei dat ik beter langs kan komen. Morgen dus. Mijn zusje kan me dan brengen, heb geen eigen vervoer. Ik heb net gezien op de website dat ik dan 70 euro moet betalen voor een consult. Exclusief medicatie. Ik kan dat niet in een keer betalen. Ik hoop dat ze in termijnen accepteren. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?
Pascha11, ik persoonlijk (nog) niet, maar van wat ik van anderen hoor, is dat de meeste dierenartsen daar geen probleem van maken. Anders vooraf nog even navragen morgen. Hopelijk is het niks ergs!
Wat veel. De gemiddelde consult in de bij mij omliggende praktijken kost €30,00 wat jij zegt lijkt mij het weekendverlof. Ik weet dat mensen met minder besteding vaak gematst worden.
Weekendtarief is inderdaad behoorlijk duur bij veel dierenartsen.
Meestal kan je wel in termijnen betalen, daar doet mijn dierenarts tenminste nooit moeilijk over. Overleg dit wel even voordat je de behandelruimte binnen stapt of bel er morgenochtend nog even over om onduidelijkheden in de communicatie te voorkomen. Sterkte voor je kat!
miekemv schreef:
11-01-2020 00:00
Wat veel. De gemiddelde consult in de bij mij omliggende praktijken kost €30,00 wat jij zegt lijkt mij het weekendverlof. Ik weet dat mensen met minder besteding vaak gematst worden.
Jee, dat is nog wel betaalbaar zeg! Hier 50 euro voor een consult, 's avonds of in het weekend (veel) meer....
Bij ons 35 euro voor doordeweeks, inderdaad vaak dubbel in het weekend.
Ik zou nog even bellen van tevoren of het mogelijk is!
Calamitycat schreef:
11-01-2020 00:09
Jee, dat is nog wel betaalbaar zeg! Hier 50 euro voor een consult, 's avonds of in het weekend (veel) meer....
Grrr heeft de auto correct er weekendverlof van gemaakt.

Mijn wildje is voor € 10,00 geholpen met de nies. Ze is niet tam genoeg om te vervoeren of te onderzoeken. Ik kreeg voor haar een stripje met 8 tabletjes en was het binnen een paar dagen weer over. Maar ja, ze is een uitzondering, de anderen moeten altijd mee op consult.

Niesziekte is erg vervelend.
Ik ga zeker bellen van tevoren. Hoop dat ze t begrijpen. Dank jullie wel voor de antwoorden.
Ja vervoer is voor mijn kat ook geen pretje. Heeft in t verleden epileptische aanvallen gehad, ook tijdens vervoer. Heeft nu al jaren nergens last van. Maar nu moeten we er toch aan geloven. Wil graag dat hij gezond blijft.
miekemv schreef:
11-01-2020 00:44
Grrr heeft de auto correct er weekendverlof van gemaakt.

Mijn wildje is voor € 10,00 geholpen met de nies. Ze is niet tam genoeg om te vervoeren of te onderzoeken. Ik kreeg voor haar een stripje met 8 tabletjes en was het binnen een paar dagen weer over. Maar ja, ze is een uitzondering, de anderen moeten altijd mee op consult.

Niesziekte is erg vervelend.
Autocorrect is stom ;-D

Wat fijn dat het zo geregeld kon worden voor je wildje. Hoe heb je die pillen trouwens binnen gekregen bij haar?
Ik heb 2 katten.. broer en zus.. 17,5jr inmiddels.. zijn superaanhankelijk en ben dol op ze :)

Alleen de kater heeft inmiddels Alzheimer light waardoor ik s'nachts soms gewekt word door zijn serenades.. zoals afgelopen nacht.. Nu dus een tikkie brak.. en hij ligt op mijn schoot te slapen (en kwijlen) :proud:
Calamitycat schreef:
11-01-2020 00:56
Autocorrect is stom ;-D

Wat fijn dat het zo geregeld kon worden voor je wildje. Hoe heb je die pillen trouwens binnen gekregen bij haar?

Ja irritant. Pillen voor haar verpulver ik tussen twee lepels en doe het door haar eten. Ze is eetverslaafde dat scheelt, ook met een verstopte neus.
@Ailanee, de kat eet wel en dat is het belangrijkste. Ze kan het het weekend even aankijken en anders maandag iets halen tegen stress. Anders misschien naar je huis brengen als de afstand niet te groot is.
Heb gebeld. Kan niet in termijnen betalen. Maar gelukkig gaat t weekend tarief pas om 13:00 in. Dus is t niet nodig.
Dat scheelt Pascha. Al zullen er inderdaad nog wel kosten bijkomen van medicatie.
Succes straks bij de dierenarts!
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Dankjewel! We gaan t zien. Ik eet aankomende tijd gewoon extra goedkoop... als mijn kat maar beter wordt.
pascha11 schreef:
11-01-2020 10:35
Heb gebeld. Kan niet in termijnen betalen. Maar gelukkig gaat t weekend tarief pas om 13:00 in. Dus is t niet nodig.
Oh beter. Hopelijk knapt poes weer snel op.
pascha11 schreef:
11-01-2020 10:43
Dankjewel! We gaan t zien. Ik eet aankomende tijd gewoon extra goedkoop... als mijn kat maar beter wordt.
Alleen niezen of ook hoesten en verstopte neus?
Dat is een meevaller Pascha. Hopelijk valt het met de kat ook mee en komt hij er weer helemaal bovenop.
miekemv schreef:
11-01-2020 10:12
Ja irritant. Pillen voor haar verpulver ik tussen twee lepels en doe het door haar eten. Ze is eetverslaafde dat scheelt, ook met een verstopte neus.
O dat is heel fijn. Ik kon me zo voorstellen dat het niet lukt zo'n wildje medicatie te geven maar dat valt gelukkig mee dus.
Enigme schreef:
11-01-2020 09:10
Ik heb 2 katten.. broer en zus.. 17,5jr inmiddels.. zijn superaanhankelijk en ben dol op ze :)

Alleen de kater heeft inmiddels Alzheimer light waardoor ik s'nachts soms gewekt word door zijn serenades.. zoals afgelopen nacht.. Nu dus een tikkie brak.. en hij ligt op mijn schoot te slapen (en kwijlen) :proud:
Wat een oudjes, geweldig :heart:
Ik heb, in het verleden, ook ervaring met die serenades, dat is inderdaad wel heel lastig voor een goede nachtrust. En er is zo weinig aan te doen he?
Lapje is sinds anderhalve week compleet gestopt met het eten van het nierdieetvoer. En dat net terwijl ik 2x 24 zakjes (verschillende smaken) en drie verschillende smaken brokken had besteld bij Zooplus :nut:
Nu geef ik haar dus maar weer Purina One sensitive aangezien de dierenarts had gezegd dat het belangrijkste is dat ze eet en daar eet ze gelukkig goed van. Maar ja... het is geen nierdieet. Zucht.

Gelukkig gaat het naar omstandigheden goed met haar en ze is twee ons aangekomen en ik wil gewoon dat ze gelukkig is dus ik zie het 'onjuiste' voer maar door de vingers.
miekemv schreef:
11-01-2020 10:51
Alleen niezen of ook hoesten en verstopte neus?
Alleen niezen zover ik kan zien. Misschien ook verstopte neus maar weet niet hoe ik daarachter kom. Hij eet en drinkt wel goed.
pascha11 schreef:
11-01-2020 11:27
Alleen niezen zover ik kan zien. Misschien ook verstopte neus maar weet niet hoe ik daarachter kom. Hij eet en drinkt wel goed.
Ik kon het goed horen, ik hoorde precies wanneer ze er aan kwam , hoorde je een soort v-klank. Zwaar door de neus ademen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven