Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Ze slapen nu allebei bij mij....al zette ik kleine poes, toen ze kitten was, wel eens op 'haar' kamer met de deur dicht. Ze vond het toen erg leuk om midden in de nacht op bed te gaan spelen :blob:
"I love not Man the less, but Nature more..."
Ik woon alleen en slaap met de slaapkamerdeur open dus de drie katten slapen in wisselende samenstellingen op bed. De zwartwitte sowieso altijd (al vanaf dat hij een kitten was) en de rooie en lapje soms wel soms niet. Ook wel gehad dat ze er gezellig alle drie liggen, ik vind het allemaal prima. Ze zijn heerlijk rustig 's nachts en als ik slaap dan slapen zij ook. De rooie is nog wel eens geneigd de schuifdeurkasten open te maken en dat maakt wel wat geluid maar als hij erin gekeken heeft is zijn nieuwsgierigheid weer bedwongen en komt hij weer lekker op bed.

De katten zijn gelukkig heel makkelijk, of mijn wekker nou gaat om 6.15 of ik slaap uit tot 10.30 uur, dan slapen de katten ook. Ze worden dus niet vervelend als ik niet snel genoeg naar hun zin opsta :)
Maar ik wil sowieso altijd één kat op bed, anders kan ik de slaap niet vatten, het geeft me een gevoel van veiligheid op een of andere manier. 's Avonds als ik naar bed ga, gaat het luikje op slot want ik wil niet dat ze 's nachts buiten lopen.
parachutes schreef:
14-01-2020 19:35
Mijne slaapt beneden in de woonkamer met de deur dicht. Ik heb meerdere keren geprobeerd om haar bij mij op de slaapkamer te laten slapen, maar ik slaap dan echt heel erg slecht. Omdat ik veel waarde aan mijn slaap hecht en ik ook echt acht uur nodig heb, zit "samen" slapen er gewoon niet in, hoe gezellig we het beiden ook vinden. Het mag nu alleen met bijzondere dagen, bijvoorbeeld met oud & nieuw omdat ze dan 's nachts onrustig/angstig is of als ze niet zo lekker is, dan heb ik haar wel graag bij me zodat ik op haar kan letten en dat vindt zij dan ook duidelijk prettig :)

Ze mag overigens wel op mijn slaapkamer komen. Haar mandje staat op het voeteneinde van mijn bed en elke avond gaat ze met me mee naar boven om daarin (of bovenop me) te slapen, terwijl ik lees of serie kijk. Als ik echt wil gaan slapen, breng ik haar naar beneden voor de nacht. De haren op mijn slaapkamer vallen trouwens echt heel erg mee, die liggen eigenlijk alleen maar in haar mandje :P
Dat heb ik dus ook; ik ben al niet een goede slaper en ik slaap dus erg slecht als zij zo druk en onrustig zijn.

Kleine krabpaal op mijn slaapkamer, zodat ze daar hun eigen plekje hebben heb ik ook over nagedacht.

Goed om te horen dat part-time slaapkamer ook geaccepteerd wordt, dat is ook nog een mooie optie.
PimPom schreef:
14-01-2020 19:50
Ze slapen nu allebei bij mij....al zette ik kleine poes, toen ze kitten was, wel eens op 'haar' kamer met de deur dicht. Ze vond het toen erg leuk om midden in de nacht op bed te gaan spelen :blob:
Gezellig :)
En vanaf welke leeftijden ging het goed?
Calamitycat schreef:
14-01-2020 19:59
Ik woon alleen en slaap met de slaapkamerdeur open dus de drie katten slapen in wisselende samenstellingen op bed. De zwartwitte sowieso altijd (al vanaf dat hij een kitten was) en de rooie en lapje soms wel soms niet. Ook wel gehad dat ze er gezellig alle drie liggen, ik vind het allemaal prima. Ze zijn heerlijk rustig 's nachts en als ik slaap dan slapen zij ook. De rooie is nog wel eens geneigd de schuifdeurkasten open te maken en dat maakt wel wat geluid maar als hij erin gekeken heeft is zijn nieuwsgierigheid weer bedwongen en komt hij weer lekker op bed.

De katten zijn gelukkig heel makkelijk, of mijn wekker nou gaat om 6.15 of ik slaap uit tot 10.30 uur, dan slapen de katten ook. Ze worden dus niet vervelend als ik niet snel genoeg naar hun zin opsta :)
Maar ik wil sowieso altijd één kat op bed, anders kan ik de slaap niet vatten, het geeft me een gevoel van veiligheid op een of andere manier. 's Avonds als ik naar bed ga, gaat het luikje op slot want ik wil niet dat ze 's nachts buiten lopen.
O, wat héérlijk :heart:
Ik heb ze ook op de slaapkamer. Dat is zo gegroeid toen ik nog heel klein woonde. En eerlijk gezegd hou ik er absoluut niet van om met de slaapkamerdeur dicht te slapen, want daar krijg ik het bijna letterlijk benauwd van. Dus weinig keuze ;-) En ach, als je alleen woont, is het ook best heel gezellig. Ze slapen waar ze willen, soms op bed, soms in de kamer. Maar de jongste is nu 7 maanden en wil nog wel eens gaan spoken ‘s nachts, dat is wel jammer. Maar dat had ik ook gehoord als ik de deur dicht zou hebben, ik woon gelijkvloers. En net als bij CC vindt jongste het ontzettend leuk om alle lades van de kledingkast open te doen. Maar als ze daarmee klaar is, kruipt ze meestal strak tegen me aan op bed.

Het enige wat ik minder grappig vind... Katten horen/zien/voelen dingen die wij niet horen/zien/voelen. En dan zitten ze ineens strak op bed naast elkaar naar de deur te staren en krijg ik er nul beweging in en lijkt het wel of ze me niet horen. Dan word ik soms wel een beetje bang. En dan zet ik de tv maar weer aan :-$ Oh, ik ben 41 :facepalm:
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Mock :biggrin: dat laatste is zeer herkenbaar. Hier wordt soms met grote ogen gestaard naar de deur, de vloer, de ramen, een van de muren of het plafond. Ik krijg daar ook altijd een zeer onprettig gevoel bij. Eerste wat dan altijd in me opkomt is argghhhhh er zit ergens een enorme spin (wat soms ook daadwerkelijk zo blijkt te zijn @( ) .
Gelukkig is het ook vaak vals alarm en is er een takje op de dakkapel gewaaid, kraakt de vloer of loopt er een kat van de buren door de dakgoot. Maar hoe dan ook, het voelt inderdaad uitermate ongemakkelijk als de katten zich zo gedragen :$
Mieke, is er al meer nieuws over de buurpoes?
Mijn kat slaapt ook altijd bij mij op de slaapkamer. Vroeger lag hij altijd op bed aan het voeteneind maar tegenwoordig op de luie stoel bij het raam ( daar ligt ook nog een mandje in en een zacht vest van mij waar hij graag in ligt ).
8 van de 10 nachten slapen we beiden zonder problemen door maar af en toe is hij wakker s'nachts en hoor ik hem beneden aan de voordeur bonken. Soms maakt hij me ook wakker om 4 uur ( geen idee waarom ) door om mijn hoofd heen te gaan liggen als een soort tulband.
Ik vind dat wel gezellig, hoewel ik het tijdstip dan minder leuk vind. Maar goed, ik heb een oudere kat die grotendeels rustig is. Hij duikt nooit op mijn tenen midden in de nacht of iets dergelijks. Wil nooit spelen s'nachts.
Hij is altijd lekker relaxt. Maar ik merk dat als ik overdag weg geweest ben en hij binnen is geweest voor een langere tijd en dus veel geslapen heeft, dat de kans groter is dat hij gaat spoken s'nachts. Vooral omdat hij dan dus gewoon al uitgeslapen is.

Als ik 2 jonge katten zou hebben zou ik ze denk ik liever niet op mijn slaapkamer willen hebben ivm spoken en speel gevaar haha.

Ik ga morgen de blikken voer van Jaime doneren aan het asiel, hij eet ze echt niet en ik vind het zonde om weg te gooien. Wel balen, moet ik binnenkort weer nieuwe bestellen bij zooplus.
Het verwende nest denkt zeker dat het geld op mijn rug groeit. :proud:
Ik lees hier regelmatig mee. Leuke en soms herkenbare verhalen.

Zelf heb ik hier 2 poezen van 16 en bijna 18 en helaas een buurtkater die vindt dat hij hier ook deels woont.

De poes van bijna 18 is ziek (lymfklierkanker) en we kijken het nu per dag aan. Ze zit op de prednison als laatste rekmiddel. Ze ligt trouwens ook altijd op bed in de nacht.
Wat heerlijk en gezellig om al jullie "slaapverhalen" te lezen. Het lijkt me ook wel echt super hoor; zo'n warm, zacht, spinnend, lief lijfje tegen je aan.

Even denken nog wat ik ga doen. Mijn katers moeten nog 2 worden.

Dat jullie schrikken van dat staren met grote ogen snap ik wel. :)
Mijn katten kunnen ook staren en ik zie zelf niets.
Maar ik heb ook meegemaakt dat mijn vorige kat Mikkie op bed zat en ik was ook in bed en ze staarde toen naar de muur achter mij. Ik keek toen om en daar zat een hele grote spin tegen de muur (maat eurostuk).
lisa2 schreef:
15-01-2020 14:55
Maar ik heb ook meegemaakt dat mijn vorige kat Mikkie op bed zat en ik was ook in bed en ze staarde toen naar de muur achter mij. Ik keek toen om en daar zat een hele grote spin tegen de muur (maat eurostuk).
Been there, done that, got the t-shirt…. Afgrijselijk.

Wat een oudjes heb je :heart: Is je poes al lang ziek? Goed dat jullie het per dag bekijken, hopelijk kan ze zonder al teveel narigheid nog even mee :hug:
Madrid87 schreef:
15-01-2020 12:47
Ik ga morgen de blikken voer van Jaime doneren aan het asiel, hij eet ze echt niet en ik vind het zonde om weg te gooien. Wel balen, moet ik binnenkort weer nieuwe bestellen bij zooplus.
Het verwende nest denkt zeker dat het geld op mijn rug groeit. :proud:
:biggrin:
Wel balen hoor Madrid, maar het asiel zal er wel erg blij mee zijn. Ik kijk het met lapje nog even aan, hopelijk gaat ze de zakjes dieetvoer toch nog eten, anders ga ik ze ook doneren aan het asiel.
lisa2 schreef:
15-01-2020 14:55
Als ze die nu tenminste ook nog vangen......
Ik heb het bij mij in de tuin, daar zit een muis.... brrrrr...... vind die beesten zo vies en eng. Maar de katten vinden het fantastisch om vanuit het raam naar te kijken natuurlijk (ze komen nog niet buiten, net verhuisd).
Miss-Pippilotta schreef:
14-01-2020 20:08
Gezellig :)
En vanaf welke leeftijden ging het goed?

Grote poes sliep gelijk goed, maar die was 2 toen ik gaar uit het asiel haalde. Kleine poes is rustiger geworden nadat ze was gesteriliseerd en naar buiten mocht overdag. Daar kan ze goed haar energie kwijt!

Mijn poezen zijn wel van de klok en willen graag om 6:00 eten en naar buiten, anders gaan ze spoken. Grote gaat dan achter elkaar aan het luikje krabben, kleine gaat met het vuilnisbakje spelen (omgooien, erin zitten, papiertjes verscheuren)....ook in het weekend :facepalm:
In het weekend sta ik dus ook zo vroeg op, even eten geven, luikje open en dan duik ik mijn bed weer in!
"I love not Man the less, but Nature more..."
Mijn kat had l lysine gekregen tegen t niezen. De eerste dagen ging dat prima. Moest t mengen met wat sheba. Vind ie normaal heerlijk en was nu ook prima. Maar nu eet ie t niet meer....
Calamitycat schreef:
15-01-2020 12:20
Mieke, is er al meer nieuws over de buurpoes?
Nee nog niet. Ik zit nog steeds na te denken wat de beste tactiek is.
Ik ben stiekem wel jaloers op iedereen die zonder gezeur met de kat(ten) op bed kan slapen :$ dat lijkt me ook zo fijn en gezellig. Ik blijf het toch om de zoveel tijd een keer proberen - wie weet als mijn kat iets ouder is, ze is nu nog redelijk jong, dus misschien ligt het daar (mede) wel aan.

Ik heb overigens eindelijk natvoer gevonden dat ze lekker vindt (Wild Freedom). Helaas komt het in behoorlijk grote blikken en zit er na drie à vier avonden nog meer dan de helft in. Ik vind het niet zo fris om het al te lang in de koelkast te bewaren, dus uiteindelijk gooi ik het maar weg, wat ook hartstikke zonde is. Jammer genoeg kan ik gewoon geen kleinere blikjes vinden :(
Pascha eet ze het wel zonder? Of iets anders?

Parachutes, kun je het niet invriezen misschien? Dus als je het blik opent de helft in porties eruit scheppen en die geven als het blik leeg is.

Ik heb dat ook met blikken, ze krijgen hier maar een beetje natvoer. Ik geef nu dus zakjes (geen moeilijke eter), vooral omdat het bij de oudste slecht valt als het gekoeld is. Maar goed dat is geen optie lees ik..

Heel iets anders. Mijn katten zijn katers. Schoonouders noemen de jongens nog steeds 'poezen', als ze ze niet bij de naam noemen.
Vinden man en ik zoooooo irritant haha. Ben ik daar de enige in?
Calamitycat schreef:
15-01-2020 15:04
Been there, done that, got the t-shirt…. Afgrijselijk.

Wat een oudjes heb je :heart: Is je poes al lang ziek? Goed dat jullie het per dag bekijken, hopelijk kan ze zonder al teveel narigheid nog even mee :hug:
Begin december wilde ze niet meer eten. Ik dacht dat haar slechter wordende nieren er iets mee te maken had of een infectie.
Twee keer bij de dierenarts geweest (tussendoor ging het even iets beter). Dag voor kerstmis een echo gemaakt toen bleek er van alles te zien in haar lijfje. Lymfklierkanker ze konden nog een biopt doen (zonder verdoving) maar ze wist het bijna zeker. Ze was toen net weer aan het eten m.b.v. prednison.
parachutes schreef:
15-01-2020 22:49
Ik ben stiekem wel jaloers op iedereen die zonder gezeur met de kat(ten) op bed kan slapen :$ dat lijkt me ook zo fijn en gezellig. Ik blijf het toch om de zoveel tijd een keer proberen - wie weet als mijn kat iets ouder is, ze is nu nog redelijk jong, dus misschien ligt het daar (mede) wel aan.

Ik heb overigens eindelijk natvoer gevonden dat ze lekker vindt (Wild Freedom). Helaas komt het in behoorlijk grote blikken en zit er na drie à vier avonden nog meer dan de helft in. Ik vind het niet zo fris om het al te lang in de koelkast te bewaren, dus uiteindelijk gooi ik het maar weg, wat ook hartstikke zonde is. Jammer genoeg kan ik gewoon geen kleinere blikjes vinden :(
Nou ja, zonder gezeur is het bij mij niet altijd hoor haha. Maar meestal wel, gelukkig.

Welke maat blikjes heb je gekocht? 400 gram of 200? Bij Zooplus kan je Wild Freedom ook in 200 gram kopen. Kan je haar niet meer geven ipv haar brokjes? 50/50 ofzo?
Grappig, Wild Freedom brokken is mijn kat gek op maar het nat voer vindt hij helaas helemaal niks. Het lekkerst vindt hij tot nu toe MAC's, Granatapet en Catz Finefood. Maar ja dat zijn wel weer prijzige merken. Animonda lust hij niet.
Ja goedkope merken als Gourmet en Sheba vindt hij heerlijk maar ja daar zit grotendeels rotzooi in.

Straks het afgedankte voer weg brengen. Zullen ze blij mee zijn bij het asiel. Nu nog doneren en gauw weglopen voor ik bij de katten ga kijken en met een kitten thuiskom. :P
GreenLadyFern, ik heb geen idee, ik heb nog nooit natvoer ingevroren haha. Wat je zegt over je schoonouders herken ik trouwens wel een beetje, mijn buurvrouw noemt mijne bijvoorbeeld steeds een “hij/hem”, terwijl het een poes is. Ze is al op leeftijd, dus ik vergeef het haar maar :hihi:

Madrid, ik heb de blikken van 200 gram inderdaad, maar dat is nog veel te veel (ik ben blikjes van 70 gram gewend). Zoveel natvoer eet ze echt niet, ze eet liever overdag brokjes en ‘s avonds dan een klein beetje natvoer. Ik was ook echt verbaasd dat ze dit wilde eten, want ze houdt normaal niet zo van paté, maar ik denk dat het komt omdat er zo’n hoog percentage vlees in zit. In het verleden heeft ze Almo Nature natvoer gegeten (ging heel lang goed, tot ze dat ineens niet meer wilde) en misschien een weekje Applaws natvoer. Sindsdien eet ze gewoon gekookte kipfilet, maar ik wilde nu toch weer eens wat anders proberen. Nu bevalt dat goed, maar zit ik met die enorme porties wat gewoon niet op gaat, heel jammer.

Heel fijn dat je het voer aan het asiel doneert, zullen ze sowieso blij mee zijn! Lastig hè, om dichtbij al die katten te zijn en niks mee te nemen :P snel erin en eruit, haha.
Haha ja, ik zal wel moeten want Jaime heeft geen enkele behoefte aan een maatje erbij, zeker geen drukke kittens. Hij begint steeds meer natvoer te weigeren en eet liever brokken merk ik. Net Granatapet open gemaakt maar geen hap ervan gegeten. Wel balen, kan ik dat blikje ook weer weggooien. Ik ga vandaag naar het tuincentrum en dan kijken voor hoge kwaliteit brokken. Heb het idee dat hij een beetje natvoer beu is. Zelfs MAC's liet hij staan gisteren, terwijl hij dat normaal heerlijk vindt.
Dan maar weer brokken en de drinkfontein neerzetten. En eventueel een bakje Sheba per dag met een plens water ( puur voor zijn waterinname ).
Groot inkopen bij Zooplus ga ik in elk geval niet meer doen.

Almo nature vindt Jaime ook lekker en ook Cosma gaat er goed in. Zijn kleine blikjes ja. Gewoon gekookte kipfilet lijkt me ook prima toch? Als ze dat wel eet.
Mijn buren hadden me laatst een stukje kiprollade gegeven die Jaime grotendeels opgegeten heeft ( en heeeel lekker vond ).
Puur vlees koken kan ook als je daar tijd voor hebt.
Je kan de helft van die blikjes invriezen trouwens. Dat las ik op een website. Gewoon in een bakje doen en in de vriezer. Hoef je het niet weg te gooien.
Irritant he, die kieskeurige monsters! :proud:
Heb t geprobeerd met een beetje yoghurt. Dat is goed gegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven