Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
Het is allemaal behelpen, voor jou nog lastiger CC omdat je nog rustig aan moet doen. Ik "hamster" via de supermarkten, ik woon alleen dus in het geval van ziekte, isolatie of lockdown heb ik liever voldoende in huis voor de hele club. Je weet ook niet zeker of mensen massaal gaan inslaan maar zag wel dat eea op was zoal vers vlees voor de hond.
Voor de guppies ook maar een extra potje gehaald.
Snap ik helemaal hoor en als jou dat een geruststellend(er) gevoel geeft moet je dat zeker doen.

Bij mijn volgende Appie bestelling, waarschijnlijk voor a.s. maandag, zal ik ook maar wat extra van alles bestellen. Gewoon voor de zekerheid. Al die nieuwsberichten die elkaar zo snel opvolgen.. extra nieuwsbulletins etc.... word er echt heel onrustig van.
Dierproeven.
Strontvervelend. Hopelijk houden de dierenartsen het goed vol.

Mijn katten krijgen ook van Purina one, absoluut geen verkeerd merk. Ik ben erg tevreden en de katten zijn er dol op en zien er goed uit.
Nou dat hoop ik ook van die dierenartsen.
Hier zijn de katten ook erg blij met Purina One, de rooie vind alleen de Sensitive versie lekker maar lapje en de zwartwitte eten gelukkig alle andere soorten ook wel. Lapje wil nu helemaal geen niervoer meer, ik heb het opgegeven. Ga haar niet 'martelen' in de laatste fase van haar leventje door haar voer voor te zetten wat ze niet lekker vindt.

Ik dacht net, ik ga vast bestellen bij de Appie voor maandag maar het is blijkbaar zo druk dat ik niet eens een bezorgmoment kan kiezen @( Mocht het niet lukken dan maar de buurvrouw even lief aankijken en vragen of ze met me met de auto naar de supermarkt in het dorp wil. Alhoewel ik echt liever niet onder de mensen wil komen nu ik herstellende ben maar ja als het niet anders kan zal het wel moeten.
Dierproeven.
Ik heb voor mezelf niks gehamsterd, voor de katten heb ik nu 1 doos extra. Ik koop nu elke keer denk ik net iets meer, ga ook niet het hele schap leegkopen, dan heeft een ander niks.
Nu woon ik in Noord-Brabant, en echt in de Corona hotspot, ik kan me best voorstellen dat hier het e.e.a. tijdelijk gaat sluiten. Maar desnoods rijd ik naar een andere provincie of naar belgie voor kattenvoer.
Ik ben ook wel eens gestopt met dieetvoer, twee keer in elk geval.

Ik had hamsteren tussen aanhalingstekens omdat per keer extra meenam zodat er genoeg blijft liggen.

Hoe is de sfeer momenteel in Noord-Brabant?
miekemv schreef:
12-03-2020 19:37
Ik ben ook wel eens gestopt met dieetvoer, twee keer in elk geval.

Ik had hamsteren tussen aanhalingstekens omdat per keer extra meenam zodat er genoeg blijft liggen.

Hoe is de sfeer momenteel in Noord-Brabant?
Het verschilt heel erg. Sommige mensen zijn in paniek, anderen zijn heel nuchter..
Ik heb thuisbegeleiding, maar dat ging nu via de telefoon. Afspraak met psycholoog ging wel gewoon door. Tot nu toe draait het meeste normaal door, is het juist topdrukte in supermarkten en drogisten en zijn de restaurants en kroegen behoorlijk leeg.
Verder heel rustig op de weg, dat is wel lekker.

Mijn directe omgeving is vrij nuchter. Mijn vader is een risicogroep, die gaat wel gewoon boodschappen doen, etentje. Mijn nicht heeft waarschijnlijk corona (testen zijn op), tante heeft zichzelf maar in quarantaine gezet want zij werkt met ouderen. Zus werkt thuis. Broertje heeft op het werk nu twee diensten (risicoverspreiding), bij man en schoonbroer draait de boel gewoon door zoals altijd. Wel bij allen de mededeling bij luchtwegklachten thuis te blijven.
Mijn man rijdt nu langs de snackbar die door chinezen wordt gerund, gelukkig komen er nog redelijk wat klanten daar.
Wel al besmettingen in het dorp, collega van man, in de familie. Dus ja, behoorlijke hotspor hier.

Maar ik ben best een kluizenaar dus zie sowieso niet zoveel mensen, maak me niet echt druk.
Is je familie zoals je nicht dan verkouden of komt erger ook voor?

Mijn moeder is gister opgenomen op de longafdeling, ze had al COPD.
Nou loopt mijn neus een beetje dus ga vandaag maar niet heen.
Cc fijn zn uitslag beterschap met je herstel

Ik hamster elke 4 maanden voor de katten :-$ heb toevallig pas nog een bestelling gedaan bij zooplus.

Maar moet nog kattengrind hebben alleen heb een schouder onsteking dus nog even iemand vragen om Mij te helpen.
Bedankt rooiekater :cat:

Mieke, veel sterkte en beterschap voor je moeder :redrose:
Dierproeven.
miekemv schreef:
12-03-2020 19:58
Is je familie zoals je nicht dan verkouden of komt erger ook voor?

Mijn moeder is gister opgenomen op de longafdeling, ze had al COPD.
Nou loopt mijn neus een beetje dus ga vandaag maar niet heen.
Ik geloof wel ook koorts en hoesten, maar ze is geen risicogroep gelukkig. Ze heeft het van een verpleegkundige die dus positief is getest.

Nee ik zou dan ook niet langsgaan, wel vervelend zo :(
derooiekater schreef:
12-03-2020 20:04
Cc fijn zn uitslag beterschap met je herstel

Ik hamster elke 4 maanden voor de katten :-$ heb toevallig pas nog een bestelling gedaan bij zooplus.

Maar moet nog kattengrind hebben alleen heb een schouder onsteking dus nog even iemand vragen om Mij te helpen.
Dat is altijd errug zwaar.
Calamitycat schreef:
12-03-2020 20:21
Bedankt rooiekater :cat:

Mieke, veel sterkte en beterschap voor je moeder :redrose:
Zij is gelukkig de Coronagroep voor net als jij.
Dat is erg fijn. Hopelijk voelt ze zich snel weer wat beter.
Dierproeven.
GreenLadyFern schreef:
12-03-2020 20:23
Ik geloof wel ook koorts en hoesten, maar ze is geen risicogroep gelukkig. Ze heeft het van een verpleegkundige die dus positief is getest.

Nee ik zou dan ook niet langsgaan, wel vervelend zo :(
Gelukkig dan maar, voor jullie en je nicht.

Er liggen een hoop kwetsbare patiënten op de longafdeling.
CC, ik zou snel alvast boodschappen bestellen.
Ik haal het elke week op bij een pick up point, altijd voldoende plaatsen, maar nu kan ik pas over een week ophalen/laten bezorgen. Alle plaatsen zitten vol.

Ik baal er nogal van want ik trek supermarkten niet zo goed.

Ik denk dat ik toch maar een rondje langs de supermarkten ga doen zodra alles open is morgen, begint hier een beetje uit de hand te lopen.. als ik maar kattenvoer heb.
Ik heb altijd een voorraad voor mezelf en poes in huis, maar heb twee weken terug al wat extra ingeslagen. Heb zeker voor 3,5 maand aan brokjes in huis en ook genoeg natvoer voor de komende tijd. Dat laatste kan ik altijd nog bij bestellen, denk wel dat er bezorgd blijft worden, misschien alleen wat minder / minder snel?! Geen idee.

GreenLadyFern, jakkes! Gelukkig geen risicogroep, maar alsnog vervelend.

Mieke, beterschap voor je moeder! :heart:
Ik weet het GLF..... het lukt vrees ik al niet meer. Diverse bezorgsites geprobeerd vanavond maar alles zit vol. Had ik echt even niet op gerekend. Ik blijf het proberen en zodra er ergens volgende week een bezorgmoment vrij is dan grijp ik mijn kans.
Ik red het nog wel even hoor qua eten, kattenbrokjes etc. maar als ik bijvoorbeeld pas eind volgende week kan laten bezorgen dat is het wel een probleem. Dan moet ik hulp inschakelen en daar ben ik niet zo heel goed in. Ik zie het ook echt niet zitten om naar de supermarkt te gaan eigenlijk.
Dierproeven.
Moet je ook zeker niet doen! Joh, je bent nog herstellende. Vast wel iemand die je daarbij wil helpen in je omgeving, er is niks geks aan omdat te vragen :hug:
Heb je helemaal gelijk in. Mocht het op korte termijn niet lukken met de online boodschappen dan vraag ik mijn buurvrouw wel even of ze wat boodschappen voor me mee kan nemen.
Dierproeven.
Misselijkmakend horrorscenario hier zojuist. Dikke rooie komt binnen met een best wel grote muis. Het beestje leefde nog maar zijn halve buikinhoud hing uit zijn lijfje *walgt* De rooie zat ermee onder de tafel, muis probeerde steeds weg te komen en de hele vloer was besmeurd met bloed. Dus muis gepakt en uit zijn lijden verlost en de vloer geboend.
Arm beestje.... wat een doodsstrijd :'(
Dierproeven.
Calamitycat schreef:
12-03-2020 22:59
Misselijkmakend horrorscenario hier zojuist. Dikke rooie komt binnen met een best wel grote muis. Het beestje leefde nog maar zijn halve buikinhoud hing uit zijn lijfje *walgt* De rooie zat ermee onder de tafel, muis probeerde steeds weg te komen en de hele vloer was besmeurd met bloed. Dus muis gepakt en uit zijn lijden verlost en de vloer geboend.
Arm beestje.... wat een doodsstrijd :'(
O nee, dat is echt niet leuk om te zien.
Calamitycat schreef:
11-03-2020 16:34
Nou Dolfine, dat was zeker fijn en een enorme steun.

Ik heb goed nieuws gekregen!

(...)
Wat fijn voor je dat er toch nog een lichtpuntje is in de diagnose! :peep:
Veel sterkte met het herstel, kattenknuffels helpen :cat: :D
"I love not Man the less, but Nature more..."
En heel toevallig had ik 2 weken geleden 2 zakken van 6.5 kilo besteld en een zooi blikjes, de dames kunnen wel een tijdje vooruit!

Voor mezelf heb ik toch wel een klein voorraadje aangelegd qua pot/blik, bloem, pasta/rijst en nog wat houdbaar spul. Ik hou ervan om de controle te bewaren en op deze manier ben ik er toch geruster op....terwijl ik heus wel weet dat familie voor mij boodschappen zou kunnen doen, maar toch :whistle:
"I love not Man the less, but Nature more..."
miekemv schreef:
12-03-2020 23:05
O nee, dat is echt niet leuk om te zien.
Het was echt heel ranzig. Gelukkig nog nooit eerder zoiets gehad. De zwartwitte brengt ook weleens een muisje mee naar binnen die nog leeft (maar laat ze heel) en als ik dan met harde stem zeg 'eruit met die muis!!!' dan verdwijnt 'ie weer netjes met muis en al door het kattenluikje naar buiten. De rooie begreep dat helaas niet dus ik moest wel ingrijpen :nut:
Dierproeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven