Het Grote Viva Katten Topic!

21-08-2018 15:18 3010 berichten
Bij elk topic met KattenVragen komen de kattenliefhebbers van Viva bijeen. Waarom dan niet gewoon een centraal kattentopic zodat we lekker kunnen kletsen over wat onze poezels en kattenmannen uitvoeren? Waar natuurlijk ook af en toe een vraag gesteld kan worden aan de beste kattenexperts die het forum te bieden hebben.

Ik zie wel of er geinteresseerden zijn, het lijkt me wel handig om af te spreken dat we elkaar met respect behandelen ondanks de keuzes die de ene kattendienaar maakt tov de ander (Binnen/Buiten debat is natuurlijk mogelijk, maar laten we het gezellig houden).

------

Mijn kattenfamilie:

Ik heb een cyperse kater genaamd Walt (naar Heisenberg van Breaking Bad vernoemd). Hij is inmiddels 4 jaren jong. Walt houd er van om op me te jagen, drinkt graag uit de kraan, is 5 kilo zwaar maar prima op gewicht. Het is geen schootkat maar slaat een kroelsessie niet af. Hij vind het heerlijk om te spelen én te apporteren. Hij jaagt graag, al blijft het bij proberen want hij heeft nog nooit iets gevangen.

Daarnaast een jong katertje van enkele maanden, een rode duivel, Harry. Vernoemd naar Harry Potter. Snel als het licht, heeft een tikje verlatingsangst, en ligt wél graag op schoot. Harry heeft inmiddels alle eetkamerstoelen gesloopt, vind het heerlijk om in de vitrage te hangen, of om bovenop een slapende Walt te springen.

The Boys gaan uitstekend met elkaar om, stoeien veel en zijn gelukkig beide speels. Ik betrap ze er vaak op dat ze bij elkaar liggen, al zit er dan minstens een halve meter tussen.

Naast de katten heb ik 5 vissen in de vijver. Walt heeft ze gezien maar lijkt nog niet te snappen dat dit eventueel eten is (gelukkig).
Alle reacties Link kopieren
Oooh pipo wat naar! En dan plotseling op een andere manier dan jullie "gewild" hadden.
Veel sterkte met het verlies van jullie meisje. :hug:
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Sterkte pipo
Dankjewel.
We zijn verdrietig en het dringt eigenlijk ook nog niet door dat ze er echt niet meer is.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Ga je je kat begraven of cremeren?

Neem je tijd voor de verwerking er van
We hebben poes net begraven, in de tuin. Naast haar maatje die 4 jaar geleden is overleden.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Sterkte Pipo!
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ach jee wat verdrietig Pipo! :hug:
"I love not Man the less, but Nature more..."
Sterkte pipo! :hug:

Het is afschuwelijk als je je kattenmeisje zo vindt als je thuis komt!

Wij vonden onze 18-jarige kater 3 jaar geleden overleden op zolder.
Ja, hij was oud en ziek, maar dit hadden wij, en ook de dierenarts, niet verwacht.
Hij heeft bij ons nog uren in de woonkamer gelegen voor we de moed hadden om hem in de tuin te begraven.

Geef je zelf de tijd om om haar te rouwen!
Wat verdrietig Pipo. Heel veel sterkte met het verlies van jullie poes :redrose:
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Oh, wat vreselijk, Pipo. Heel veel sterkte :hug:
Heel veel sterkte Pipo de komende tijd!
heel veel sterkte Pipo :hug: :rose:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Sterkte, Pipo. :hug:
Heel veel sterkte Pipo. Je vriendinnetje af moeten geven is heel naar.

Witje en Grijsje hebben ook de kolder in de kop! Ze mogen buiten op een beveiligd stuk van het balkon, maar ook binnen lopen ze te rennen en springen. Ze zijn bijna 2 maar duidelijk pubertjes. 'Waar valt er kattekwaad uit te halen?' Beheerst hun dag. Ik vind het heerlijk die interactie tussen 2 broertjes en het samen spelen en samen stout zijn. :lol:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Heel veel sterkte Pipo :hug:
Pipo ik lees hier meestal alleen maar mee, maar wat enorm verdrietig. Je weet dat het moment komt, en toch komt het onverwacht en hard aan. Als ik aan de mijne denk (die hopelijk nog vele jaren te gaan heeft) draait mijn maag om. Ookal weet ik dat ik ooit afscheid van haar zal moeten nemen....

Heeft hier iemand nog tips voor het laten wennen van je kat aan een tuigje? Nu de lente in aantocht is, wil ik haar (voor het eerst) laten wennen aan mijn nieuwe dakterras. Ze is al gewend aan een afgeschermd balkonnetje, dat gaat zonder tuigje heel goed, maar dan kan ze verder nergens heen. Dakterras is anders, daar kan ze alle kanten op, ookal is ze niet heel avontuurlijk van aard.

Ik had eerst een harnasje gekocht, maar dat was toch wel heel erg onwennig. Ik heb nu besloten eerst een stapje terug te doen en heb een simpel halsbandje gekocht en dat om gedaan. Daar kan dan straks eventueel het touwtje aan. Maar dat geeft weer minder houvast dan zo'n harnasje dus ik zou toch graag willen overstappen.

Hoe hebben julliet aangepakt? Of is het een kansloze missie? ;-)
Gecondoleerd Pipo.

Ik kom even uit de meeleesmodus, want ik heb een vraagje.

Onze Brit krijgt RC voer en dat komt altijd in zakken van 4 kg. Die gooi ik dan over in 2 voertonnen (vd Action) en dat blijft goed vers.
Maar nu zie ik een aanbieding voorbij komen van 10 kg + 2 kg gratis. Kopen jullie ook wel eens zo groot in en hoe bewaren/houden jullie het voer vers?
Rubble schreef:
28-02-2019 08:18
Gecondoleerd Pipo.

Ik kom even uit de meeleesmodus, want ik heb een vraagje.

Onze Brit krijgt RC voer en dat komt altijd in zakken van 4 kg. Die gooi ik dan over in 2 voertonnen (vd Action) en dat blijft goed vers.
Maar nu zie ik een aanbieding voorbij komen van 10 kg + 2 kg gratis. Kopen jullie ook wel eens zo groot in en hoe bewaren/houden jullie het voer vers?
Ik doe het wel eens. Ik houd gewoon de zakken die ik nog niet nodig heb dicht en dan blijft het goed vers. De open zak gaat bij mij in een soort voorraadbus voor zover als het past. De rest blijft in de zak en dat blijft ook goed vers door de zak goed dicht te doen (nou moet ik wel zeggen dat het merk voer dat ik heb ook een goede hersluitingsstrip heeft).
dignity schreef:
27-02-2019 13:56
Heeft hier iemand nog tips voor het laten wennen van je kat aan een tuigje? Nu de lente in aantocht is, wil ik haar (voor het eerst) laten wennen aan mijn nieuwe dakterras. Ze is al gewend aan een afgeschermd balkonnetje, dat gaat zonder tuigje heel goed, maar dan kan ze verder nergens heen. Dakterras is anders, daar kan ze alle kanten op, ookal is ze niet heel avontuurlijk van aard.

Ik had eerst een harnasje gekocht, maar dat was toch wel heel erg onwennig. Ik heb nu besloten eerst een stapje terug te doen en heb een simpel halsbandje gekocht en dat om gedaan. Daar kan dan straks eventueel het touwtje aan. Maar dat geeft weer minder houvast dan zo'n harnasje dus ik zou toch graag willen overstappen.

Hoe hebben julliet aangepakt? Of is het een kansloze missie? ;-)
Wij hebben voor het wennen aan een tuigje flink wat tijd uitgetrokken.
Eerst in huis een paar minuutjes een tuigje aan. De katten rolden over de grond en wilden het tuigje kwijt.
Dit hebben we regelmatig geoefend tot ze het normaal vonden.
Daarna lijntje aan het tuigje en mee naar buiten genomen.
Nu zijn ze er zo aan gewend dat ook het tuigje aan doen makkelijk gaat. Ze weten ook dat tuigje betekend dat ze naar buiten mogen.
Wij hebben bewust gekozen voor een tuigje, omdat katten zich overal uit kunnen wringen en datmet een tuigje niet lukt.
Verder vonden we een lijn aan een halsbandje ook geen fijn idee.
Wij hebben een tuin die niet catproof is afgezet en wonen aan een drukke weg, vandaar de oplossing met de tuigjes.
Wij laten ze nooit alleen, omdat ze zich aan een lijn wel vast kunnen lopen in de struiken.
Dank je Soleil.

Het zou voor het eerst zijn dat ik in zo'n grote zak bestel. Vandaar de twijfel.
Rubble schreef:
28-02-2019 09:57
Dank je Soleil.

Het zou voor het eerst zijn dat ik in zo'n grote zak bestel. Vandaar de twijfel.
De 10 kg zakken van RC hebben een goede hersluitstrip. Ik doe een deel helft in een bewaardoos en rol de zak op zodat de lucht eruit gaat en dan sluit ik hem. Gaat prima en scheelt in de prijs.
Oudblond schreef:
28-02-2019 10:01
De 10 kg zakken van RC hebben een goede hersluitstrip. Ik doe een deel helft in een bewaardoos en rol de zak op zodat de lucht eruit gaat en dan sluit ik hem. Gaat prima en scheelt in de prijs.
Oh top. Dank je. Ga zo gelijk maar even bestellen.
Hallo allemaal,
Mag ik hier even een kattendilemma voorleggen?

(Sterkte Pipo)
Pil0u schreef:
28-02-2019 11:15
Hallo allemaal,
Mag ik hier even een kattendilemma voorleggen?

(Sterkte Pipo)
Ik heb even koffiepauze, dus kom maar!
Jaar geleden ging 1 poes dood. Ander poes, 14, was vroeger altijd verzot op kittens. Dus afgelopen juni een kitten opgehaald. Tijd voor genomen om aan te laten wennen maar poes is toch, helaas, te oud voor de speelse kitten.

Als poes door huis loopt, springt kitten op poes en poes gromt en blaast. Kitten houdt meestal op maar gaat soms ook door. We spelen heel veel met de kitten (we zijn ook veel thuis) maar poes is niet zo content met kitten en kitten wil Heel Graag spelen.

Geen van beiden gaan we weg doen maar wat nu?

Optie 1: kitten naar buiten met kans op overhoop gereden te worden of gejat (want mooie lange lokken)
Optie 2: een katje erbij van dezelfde leeftijd met als risico dat ze beiden Poes gaan lastigvallen

Wat zouden jullie doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven