Het Grote Viva Katten Topic!

21-08-2018 15:18 3010 berichten
Bij elk topic met KattenVragen komen de kattenliefhebbers van Viva bijeen. Waarom dan niet gewoon een centraal kattentopic zodat we lekker kunnen kletsen over wat onze poezels en kattenmannen uitvoeren? Waar natuurlijk ook af en toe een vraag gesteld kan worden aan de beste kattenexperts die het forum te bieden hebben.

Ik zie wel of er geinteresseerden zijn, het lijkt me wel handig om af te spreken dat we elkaar met respect behandelen ondanks de keuzes die de ene kattendienaar maakt tov de ander (Binnen/Buiten debat is natuurlijk mogelijk, maar laten we het gezellig houden).

------

Mijn kattenfamilie:

Ik heb een cyperse kater genaamd Walt (naar Heisenberg van Breaking Bad vernoemd). Hij is inmiddels 4 jaren jong. Walt houd er van om op me te jagen, drinkt graag uit de kraan, is 5 kilo zwaar maar prima op gewicht. Het is geen schootkat maar slaat een kroelsessie niet af. Hij vind het heerlijk om te spelen én te apporteren. Hij jaagt graag, al blijft het bij proberen want hij heeft nog nooit iets gevangen.

Daarnaast een jong katertje van enkele maanden, een rode duivel, Harry. Vernoemd naar Harry Potter. Snel als het licht, heeft een tikje verlatingsangst, en ligt wél graag op schoot. Harry heeft inmiddels alle eetkamerstoelen gesloopt, vind het heerlijk om in de vitrage te hangen, of om bovenop een slapende Walt te springen.

The Boys gaan uitstekend met elkaar om, stoeien veel en zijn gelukkig beide speels. Ik betrap ze er vaak op dat ze bij elkaar liggen, al zit er dan minstens een halve meter tussen.

Naast de katten heb ik 5 vissen in de vijver. Walt heeft ze gezien maar lijkt nog niet te snappen dat dit eventueel eten is (gelukkig).
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
09-11-2018 21:14
Die laatste twee, die zwarte vooral! :heart:
Ik sta niet voor mezelf in als ik zo'n hondje tegen kom.....

Ik zie bij stichting monemvasia veel kruisingen met volgens mij brak er in. Grote flaporen. Die zijn middelgroot of groot. Wel helemaal het type waar ik voor val.

Er komt hier toch ooit nog eens een griekje hoor.
Ik sponsor ARK, daar komen ze ook vandaan. Geplaatst door Atlas.
https://www.atlasanimalproject.nl/partn ... escue-kos/
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ach ja, voorlopig toch niet relevant. We hebben nog drie honden en streven naar maximaal twee honden. Omdat we ze overal mee naartoe nemen, snap je.
Ik heb zelf ook 2 Grieken :)

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5C879CDE
derooiekater schreef:
09-11-2018 15:31
Hier kijken ze met de 6 maanden castratie standaard naar het gebit en verwijderen dan ook evt extra baby tanden.

Wel jammer dat ik er nooit 1 heb terug gevonden.
Haha, ik was rond die tijd ook steeds op aan het letten en aan het zoeken, maar ik heb er nooit een gevonden.
S0LEIL schreef:
09-11-2018 21:26
Haha, ik was rond die tijd ook steeds op aan het letten en aan het zoeken, maar ik heb er nooit een gevonden.
Vaak slikken ze ze in en kakken ze uit.
Tickel schreef:
09-11-2018 21:25
Ik heb zelf ook 2 Grieken :)

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5C879CDE
Toch nét ander type dan de katten hier he!
Ik heb er ook een aangeboden gekregen uit Griekenland. Ik stond er wel voor open. Maar mijn punt was dat de katten niet binnen mogen komen. En dan vond ik een kat alleen maar sneu.

Nu achteraf is het allemaal heel anders gelopen.

De katten komen nu volop binnen. Maar niet als we er niet zijn.
Ik heb nog 2 verschillende modellen.
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5C884B41
Meer mag ik er niet van mijn betere helft.
Leuk viertal, Tickel! :heart:
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
Calamitycat schreef:
09-11-2018 22:39
Leuk viertal, Tickel! :heart:
Thanks. :) Ze zijn heel leuk maar die witte is een draak. Die steelt. Alles. En eet karton. En brood.
Dat straalt dat ondeugende koppie ook echt uit :D Maar euh… karton?! Dat is wel heel bijzonder.
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
Tickel schreef:
09-11-2018 21:30
Ja maar ik hoopte op uitspugen. Of dat er ergens een in bleef steken ofzo :D
Calamitycat schreef:
09-11-2018 22:53
Dat straalt dat ondeugende koppie ook echt uit :D Maar euh… karton?! Dat is wel heel bijzonder.
Dat heet pica en komt wel meer voor.
Plastic, papier, karton, wol, of vreemd voedsel, vanalles.
Wat een leuke katten allemaal! Ik wist niet dat je ook katten uit het buitenland kan adopteren. Van honden wist ik het wel.
Die 4 zijn leuk zeg Tickel!
"I love not Man the less, but Nature more..."
Tickel schreef:
09-11-2018 21:30
Vaak wel en hoe graag ik er ook 1 had willen bewaren ging mij dat toch te ver omdat te gaan ontleden :proud:
Tickel leuke katten!!
Ik blijf het merkwaardig vinden. Mijn kater Sem ligt bij voorkeur op zijn rug. Pootjes in de lucht.
Wie van jullie heeft activity speelgoed in huis? En zo ja, wat en hoe bevalt het?

1 van onze haarballen is behoorlijk slim en we willen haar wat meer uitdagen zodat ze zich niet gaat vervelen. Het aanbod is groot en we zien door de bomen het bos niet zo.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
AeonOfWinter schreef:
10-11-2018 13:11
Wie van jullie heeft activity speelgoed in huis? En zo ja, wat en hoe bevalt het?

1 van onze haarballen is behoorlijk slim en we willen haar wat meer uitdagen zodat ze zich niet gaat vervelen. Het aanbod is groot en we zien door de bomen het bos niet zo.
Al jaren een Catsmeow in huis. Diverse katten spelen er mee.
AeonOfWinter schreef:
10-11-2018 13:11

Ik heb twee (niet zo moeilijke) waar ik soms wat snoepjes in doe.

Deze:

https://www.zooplus.nl/shop/katten/spee ... bak/115002

en deze:

https://www.trixie.de/heimtierbedarf/en ... card=25664

De grote is er even zoet mee en de kleine heeft nog niet de kans gehad om ermee aan de slag te gaan omdat de grote er dan al op zit :rofl:

Ik wil denk ik wel een wat ingewikkeldere kopen zoals deze:
https://www.zooplus.nl/shop/katten/spee ... bak/361021

En er misschien toch brokjes indoen ipv snoepjes :$
pimpom wijzigde dit bericht op 10-11-2018 13:29
0.22% gewijzigd
"I love not Man the less, but Nature more..."
miekemv schreef:
10-11-2018 13:25
Al jaren een Catsmeow in huis. Diverse katten spelen er mee.
Slopen ze die niet vrij makkelijk? We hebben namelijk ook een sloper in huis :mrgreen:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Bij de Lidl in Duitsland hadden ze van die metalen belletjes, helemaal rond. Die heb ik op de grond gegooid en daar gingen ze mee hockeyen. Is heel leuk!

Trouwens, een kennis van mij heeft een kat gevangen. Ze heeft er al 13 en kan deze echt niet houden. Hij is iets ouder dan die twee van mij, dus klein half jaar. Begint al wat te sproeien. Hij is wél tam, kan met katten en honden. Is er hier iemand die hem wil>?
Net in de stad liep er iemand haar kat uit te laten aan een tuigje met riempje. Dat vond ik erg grappig om te zien, het beest liep als een hond voorop! ;-D Had er wel bewondering voor, het beestje was zo dapper in de drukte. Ik zie onze ettertjes al...dat wordt een bloedbad.
Ze hadden hier net een roodborstje gevangen... :@
Afbeelding heeft iemand nog belang? Kan bij andere katten en ook bij honden. Is iets van half jaar oud. Nog niet geholpen.
AeonOfWinter schreef:
10-11-2018 13:29
Slopen ze die niet vrij makkelijk? We hebben namelijk ook een sloper in huis :mrgreen:
Bij mij niet, heb twee. Dus mocht er een staartje sneuvelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven