Het tegen-tegeltuinentopic twee

08-07-2016 16:08 3002 berichten
Hier keuvelen we verder over alles tuingerelateerd, iedereen is welkom, of je nou een balkon hebt, een groene postzegel of een lap grond om van te kwijlen.

Schep hier op over je mussennest, klaag over je slakken of de buren met een betonnen woestenij!

Klim hier op je zeepkist en vertel waarom kale tegeltuinen stom zijn. Of laat zien met plaatjes hoe het niet moet en hoe het wel moet. Misschien inspireren we op deze manier de twijfelaars.

voorbeeld:

Dit is geen tuin.

Dit wel

link naar deel 1
Alle reacties Link kopieren
Oh nee ik weet het al weer, je moet hem in de winter binnen halen. Das niks voor mij.

Ik baal dat m'n project zo lang duurt. Ik wil graag die hele voortuin omspitten maar mijn baby kan zich echt niet zo lang vermaken. Dus stukje bij beetje... Pfffff.
Zo, ik zit eindelijk! Ik heb denk ik wel een kuub aan onkruid, uitgebloeid vingerhoedskruid, grasrandjes en snoeisel uit de tuin gehaald. Ook het een en ander verplaatst. En ik ben d'r nog niet....het ziet er nu wel een stuk beter uit, maar gewoon te lang niets in de tuin gedaan,

Bij mij nog te veel open stukken, waar het onkruid dan lekker hard kan groeien.

Het moet gewoon vol geplant worden, maar ja, dat gaat niet een twee drie.

Morgen weer verder!
quote:Steampunkcat88 schreef op 09 juli 2016 @ 18:44:

[img]https://encrypted-tbn3.gstatic.com/imag ... sSgBIYkp12[/img]Dit lijkt er heel erg op, hoe heet deze?
Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen. T.Lau
quote:MissMartine schreef op 09 juli 2016 @ 13:38:

[...]

Dingen die je niet meer in je tuin wilt hebben moet je níet op de composthoop gooien! Anders breng je ze later zelf weer terug in je tuin!

Sterker nog. Ik heb o.a. een lege verpakking van melk of zo die goed is af te sluiten.

Daarin doe ik alle rommel. Die gaat bij het gewone vuil. Alles wat ongedierte kan aantrekken of zo.
Bougainvillea (als ik het goed opschrijf) ik ga het even opzoeken.
quote:Boeddhameisje schreef op 09 juli 2016 @ 21:27:

[...]

Dit lijkt er heel erg op, hoe heet deze?Ja dus bougainvillea denk ik. Is dat jouw plant?
Uit mijn tuin vandaag:

Volgens mij wel! Helaas niet winterhard las ik, dat is niks voor mij in principe maar ik vind het wel een prachtig boompje. Nog even denken dus.

In ieder geval bedankt!
quote:Steampunkcat88 schreef op 09 juli 2016 @ 14:45:

Hoop dat alles goed is Pumps! Hoop ook dat we je binnenkort weer terugzien Nou, ik heb te weinig tijd. Ben heerlijk naar buiten geweest.

Het is beter om zomer te vieren dan op het forum.

Jullie ook nog veel plezier.

Ik kwam nog even terug vanwege de post van @Tickel en de mieren. Ik heb ze ook.

Mieren hebben hier echt kilometers gegraven. Buren vegen en daardoor had ik het te laat in de gaten.

Ik heb mieren lokdoos.

Ik breng bijna alles wat mieren kan aanlokken zo snel mogelijk weg. Zelfs in de auto eet ik niet meer, want de kruimels zijn aanlokkelijk. Ik heb niet zonder reden een luizen plaag gehad. Ik ga morgen stofzuigen en (* nu ga ik meer lezen voor tips HIER tegen mieren. *)

Ik zaai dus ook maar heel weinig. Totdat ik van ze af ben.

Vorig jaar heb ik er echt van genoten. Ik heb daarstraks weer een heleboel weg gegooid wat verdroogd is. Leeg gezogen was.

Ik gebruik geen gif, maar voor de mieren maak ik een uitzondering. Ik heb ooit gezien hoe een gang werd uitgegraven.

De koningin en al die mieren met eieren op de rug. Ze zaten overal bij een opslag plaats van eten. Elders was een grote heuvel en daar kon het wel.

Mijn buren hebben het zo gemaakt dat ze nu bij mij zitten. Ik wil van ze af. Liefst milieuvriendelijk.
Afrikaantjes zaaien/planten, houden mieren niet van.
Zwitsal babypoeder strooien, daar houden ze ook niet van. Of dat milieuvriendelijk is weet ik niet.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:matroesjka_ schreef op 09 juli 2016 @ 21:42:

Uit mijn tuin vandaag:

[afbeelding]

[afbeelding]wat is die 2e foto van plant, matroesjka?
quote:Calamitycat schreef op 09 juli 2016 @ 20:45:

Die grote bollen bedoel je? Dat is volgens mij Allium (sierui).

Danku.

Ik heb aan de linkerkant van de tuin de border overvol. Maar daar staat dus ook nauwelijks onkruid, is simpelweg geen plaats voor. Dus ik moet aan de andere kant ook opvullen. En die bollen vinnik leuk.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik heb trouwens een vraag. Hier staat een soort van hulst met blauwe bessen.

Weet iemand wat dat kan zijn? Is dat giftig of eetbaar? Ik kan geen foto plakken en op wiki krijg ik andere struikjes.

Ik heb het ook nooit zien staan. Behalve bij nieuwe buren. Sindsdien staat het op meerdere plaatsen.

EDIT: Ik heb mijn snoeischaar terug verdiend. Heerlijk om gewoon dat ding te pakken en er korte metten mee te maken. Er stond een struik met doornen te woekeren. De bessen maken vlekken en zodoende gewoon ingekort. Ik weet niet wie daar een zaaisel heeft achter gelaten, maar de bermen staan er vol mee.
quote:friezinnetje2014 schreef op 09 juli 2016 @ 22:10:

[...]

wat is die 2e foto van plant, matroesjka?Geen flauw idee. Cadeautje van de vorige bewoner. Ik ben er helemaal verliefd op en de bijen ook.
Ja, Matroesjka, dat wilde ik jou ook al vragen

Heeft iets weg van de annemoon, maar is het volgens mij niet. Ik ga maar eens googlen. Ik vind hem leuk!
Ah hier gaan we verder.

Mooie plant Matroesjka. Verder ook leuke foto's.

Weet iemand wat goede bodembedekkers zijn die laag blijven en waar nog wel de voorjaarsbollen door omhoog komen?
Duet, je puppy, wat superschattig!

Die gaat de tijd van zijn leven hebben in jullie prachttuin.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Gevonden!!!

Het is de Thalictrum oftewel akeleiruit. Er zijn heel veel soorten van, ook met fluffy bloemen.

Op naar het tuincentrum
ah, dank je, die ga ik idd eens opzoeken. Ziet er echt super uit!
Hij is hier wel 2 meter hoog haha.
quote:nursy schreef op 09 juli 2016 @ 21:37:

Bougainvillea (als ik het goed opschrijf) ik ga het even opzoeken.

Yup

Mix color om precies te zijn. Het is een ent op stam,meerdere kleuren en verschillende enten op 1 stam.
Toen ik gisteren Buufs tuin deed kwam ik daar trouwens ook nog een clematis tegen. Met hele kleine, fijne, vierbladige bloemetjes. Nog iemand een idee welke dat is?

Duur topic dit. Er ligt al een lijst naast mijn computer met namen. Ik word hier heel erg hebberig van
Ik heb hem al gevonden, het is de montana. En tijdens het zoeken de macropetala gevonden, ben er spontaan verliefd op geworden.

Ik wil een grotere tuin
Hebben jullie nog tips voor leuke kleine boompjes? Graag iets dat bloeit, liefst wat later dan de meeste bloesems en niet te groot. Ik heb al een magnolia en een sierperzik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven