Hoe vaak ga jij in bad?
dinsdag 17 februari 2026 om 18:34
Ik lig in bad. Voor het eerst in, denk ik, een jaar. Het is lekker, daar niet van, maar het is ook een beetje gedoe en eigenlijk komt het er bijna nooit van.
Een vriendin van mij maakte voor een krant ooit een rubriek waarin ze mensen een aantal standaardvragen stelde (hoe vaak ga je uiteten, doe je iets aan sport enzovoort) en één van die vragen luidde: wat doe je om te ontspannen? Volgens haar antwoordde bijna iedereen (9 van de 10 geïnterviewden): in bad gaan. En dat geloofde zij dus niet. Ik ook niet
Ik denk dat in bad gaan voor veel mensen vooral het idee van ontspanning belichaamt, maar het dóen?
Daar moet ik opeens aan denken nu ik zo ontspannen in bad lig. Niet iedereen heeft natuurlijk een bad, dus ontspannen douchen telt ook. Benieuwd naar jullie reacties!
Een vriendin van mij maakte voor een krant ooit een rubriek waarin ze mensen een aantal standaardvragen stelde (hoe vaak ga je uiteten, doe je iets aan sport enzovoort) en één van die vragen luidde: wat doe je om te ontspannen? Volgens haar antwoordde bijna iedereen (9 van de 10 geïnterviewden): in bad gaan. En dat geloofde zij dus niet. Ik ook niet
Daar moet ik opeens aan denken nu ik zo ontspannen in bad lig. Niet iedereen heeft natuurlijk een bad, dus ontspannen douchen telt ook. Benieuwd naar jullie reacties!
dinsdag 17 februari 2026 om 19:29
Zelf heb ik geen bad, maar als ik bij familie of vrienden op bezoek ben met een bad mag ik er graag gebruik van maken. Als het mag natuurlijk. Of in een hotel als ze daar een bad hebben.
Alleen door zovelen al gezegd, de tijd die je moet wachten tot het bad vol zit maakt dat als ik er eenmaal in zit en het water niet meer loopt ik me heel snel verveel en er toch weer uit ga. Eigenlijk zou een bad zich heel snel moeten vullen, dan zou ik er wel langer in zitten.
Alleen door zovelen al gezegd, de tijd die je moet wachten tot het bad vol zit maakt dat als ik er eenmaal in zit en het water niet meer loopt ik me heel snel verveel en er toch weer uit ga. Eigenlijk zou een bad zich heel snel moeten vullen, dan zou ik er wel langer in zitten.
dinsdag 17 februari 2026 om 19:30
dinsdag 17 februari 2026 om 19:31
Het klinkt ook echt heel relaxed. Maar hoe doe je dat met al die spullen - boek, thee, chocola - en je natte handen? Ik leg dan een klein handdoekje op de rand, zodat ik steeds mijn handen kan drogen (en het schuim kan weghalen) als ik een slok thee wil nemen of verder wil in mijn inmiddels toch zeiknatte boek. Het is een hele operatie om even ontspannen te liggenZeeschelp schreef: ↑17-02-2026 18:59Minimaal eens per week, en tijdens mijn zwangerschappen (zeker richting het 3e trimester, zoals nu..) zeker wel 3x per week. Inderdaad heeeerlijk om in te ontspannen, ik lig er met gemak 2u in. Sudoku boekje, kop thee, reep chocola..
Ik ben zelfs in bad bevallen van kind nr 2![]()
dinsdag 17 februari 2026 om 19:32
Gatverdamme. Ik zal daarom ook nooit in een vreemd bad gaan liggen, ondanks alle inspanningen van de schoonmaak. Met slippers onder een vreemde douche gaan staan vind ik al een uitdaging.Lady*Voldemort schreef: ↑17-02-2026 19:24Ja dat schoonmaken. Voor ik mijn loopbaan begon in de wasbizznizz heb ik meerdere perioden vakantiehuisjes schoongemaakt, en die bevatten dikwijls een ligbad. En dat ligbad zat zonder uitzondering altijd vol met schaamhaar. Dus daar was ik dan minstens een kwartier druk mee, want niemand wil een ligbad met andermans schaamhaar natuurlijk, maar dan bleef er elders wel eens een spinnenweb hangen ja.
dinsdag 17 februari 2026 om 19:33
Zeker 1x in de week, maar ook mijn dochters ( nog jong, maar genieten wel van hun tijd in bad, met speelgoed of een boek) gaan zeker 1x per week in bad. De enige die er niet van houdt is mijn man. Hij verveelt zich na 10 minuten.
Bad zet ik aan, dan ben ik nog wat aan het rondscharrelen beneden of boven en als het zo goed als vol is (en goed warm), zit/lig ik zo een uur. Soms vul ik 'm een beetje bij als het me te koud/fris wordt.
Ik lig heerlijk te lezen, muziekje erbij aan. Heb een plankje op het bad liggen, waar ik alles op kan leggen. E-reader, wat te drinken. Kan me er ook echt op verheugen, totale ontspanning en lekker warm daarna.
Bad zet ik aan, dan ben ik nog wat aan het rondscharrelen beneden of boven en als het zo goed als vol is (en goed warm), zit/lig ik zo een uur. Soms vul ik 'm een beetje bij als het me te koud/fris wordt.
Ik lig heerlijk te lezen, muziekje erbij aan. Heb een plankje op het bad liggen, waar ik alles op kan leggen. E-reader, wat te drinken. Kan me er ook echt op verheugen, totale ontspanning en lekker warm daarna.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 17-02-2026 19:35
14.87% gewijzigd
dinsdag 17 februari 2026 om 19:33
Hahaha ik snap het ook niet, heb er nooit op die manier over nagedacht. Maar ik ben ook niet vies van openbare zwembaden, ga erna gewoon onder de douche.greenmoustache schreef: ↑17-02-2026 19:28Ik snap die opmerkingen niet helemaal van ' in je eigen viezigheid liggen weken' enz.
Je hebt het over gemiddeld 150 liter water waar je inligt. Of zitten die mensen van top tot teen onder de stront die er zo over denken?
dinsdag 17 februari 2026 om 19:35
Tijdens het vollopen van het bad maak ik even (oppervlakkig) de badkamer/wastafel ed. schoon. In de winter vooral, als het te koud is om in een laagje water te gaan liggen.Ikje schreef: ↑17-02-2026 19:29Zelf heb ik geen bad, maar als ik bij familie of vrienden op bezoek ben met een bad mag ik er graag gebruik van maken. Als het mag natuurlijk. Of in een hotel als ze daar een bad hebben.
Met dat laatste heb ik dan weer geen problemen. Meestal hebben die douches ook geen witte tegeltjes, dus de schaamharen die niet door het putje gespoeld zijn zie ik toch niet
Graftak!
Ik heb het idee dat in bad gaan echt een vrouwending is. Geen idee waarom ik dat denk. Misschien omdat ik geen mannen ken die graag in bad gaan.Chantilly21_2 schreef: ↑17-02-2026 19:33Zeker 1x in de week, maar ook mijn dochters gaan zeker 1x per week in bad. De enige die er niet van houdt is mijn man. Hij verveelt zich na 10 minuten.
dinsdag 17 februari 2026 om 19:36
dinsdag 17 februari 2026 om 19:38
Ik heb het in bad gaan van mijn vader, maar hij is wel zo'n beetje de enige man die ik ken die van in bad gaan houdt. Hij doet het voor zijn nek- en rugklachten. Verder vooral vrouwen die ik over het bad hoor, overige mannelijke familieleden of vrienden hebben er niet zoveel mee.
dinsdag 17 februari 2026 om 19:38
dinsdag 17 februari 2026 om 19:39
greenmoustache schreef: ↑17-02-2026 19:28Ik snap die opmerkingen niet helemaal van ' in je eigen viezigheid liggen weken' enz.
Je hebt het over gemiddeld 150 liter water waar je inligt. Of zitten die mensen van top tot teen onder de stront die er zo over denken?
Ik zit dus in de wasbizznizz, en je wil echt niet weten wat voor een wolken huidschilfers er uit zo'n zak vuile was komen gestoven als je hem leeggooit op tafel. Vooral bij ouwemensenwas. En aangezien ik ook al aardig richtig oud mens begin te gaan waag ik het er toch maar liever niet meer op.
Graftak!
dinsdag 17 februari 2026 om 19:44
Ik heb de eerste 30 jaar van mijn leven een bad gehad en ging best regelmatig. Denk 2 of 3 keer per week.
Ik ging alleen niet lang misschien een kwartier dus ja beetje zonde van het water maar wel ontspannend zeker als ik buikkrampen had erg fijn.
Nu al 12 jaar geen bad en soms denk ik wel:” O had ik nu maar een bad” soms slaap ik bij mijn oom en tante en dan kan ik wel even naar bad fijn!
Overigens had ik ook 25 jaar een douche die in dat bad zat en dat was onhandig hoor zo’n hoge instap zeker omdat ik nogal vaak gekneusde/verrekte of gebroken enkel had. Dat wil ik echt niet meer maar een bad ja hoor ik zou daar wel blij van worden.
Ik ging alleen niet lang misschien een kwartier dus ja beetje zonde van het water maar wel ontspannend zeker als ik buikkrampen had erg fijn.
Nu al 12 jaar geen bad en soms denk ik wel:” O had ik nu maar een bad” soms slaap ik bij mijn oom en tante en dan kan ik wel even naar bad fijn!
Overigens had ik ook 25 jaar een douche die in dat bad zat en dat was onhandig hoor zo’n hoge instap zeker omdat ik nogal vaak gekneusde/verrekte of gebroken enkel had. Dat wil ik echt niet meer maar een bad ja hoor ik zou daar wel blij van worden.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
dinsdag 17 februari 2026 om 19:44
Ja precies.
Ik vond het voor de kinderen wel handig want dan kon ik er drie tegelijk doen (er woonde daar ook een nichtje van ons), en dan hadden ze er nog lol van ook. Maar ik douchte ze wel altijd even af voor ze in de pyjama gingen.
Graftak!
dinsdag 17 februari 2026 om 19:45
Gaan jullie in elkaars badwater liggen? Niet om privé-informatie los te peuteren maar ik ken dus mensen die na het nemen van het bad de kamer binnen komen en vragen: wil er nog iemand in bad? Het water is nog warm.ElizabethMegan schreef: ↑17-02-2026 19:40Op zondag liggen we omstebeurt 2 uur in bad, ook vriend. Als daar geen tijd voor is, dan ergens door de weeks.
Dat zou ik niet zo snel doen.
dinsdag 17 februari 2026 om 19:48
Drie keer per week zeker, waarvan één keer met alle toebehoren zoals bath bombs, haarmasker, gezichtsmasker, glas wijn, etc.
Zoon ligt er zo’n twee keer per week in. Man alleen op vrijdagavond in herfst/winter. Douchen doe ik alleen als ik haast heb en dat is dus vier keer per week dat ik niet uitgebreid in een bad kan dobberen.
Zoon ligt er zo’n twee keer per week in. Man alleen op vrijdagavond in herfst/winter. Douchen doe ik alleen als ik haast heb en dat is dus vier keer per week dat ik niet uitgebreid in een bad kan dobberen.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in