Hoe vaak gebruik jij je handdoek???

17-04-2010 20:29 207 berichten
hai allemaal.

Weer een aparte vraag ,maar dat moet wel kunnen he?

Ik had laatst een discussie op me werk over hoevaak je je handoek gebruikt na het douchen badderen.

Als ik namelijk douche dan ben ik dus schoon als ik klaarben en droog me af en hang me handoek over de verwarming en de andere dag gebruik ik hem weer.

Alleen als ik ongesteld ben niet.

Ik werd gelijk gezien als een enorm ranzig type want niemand deed dat dus.

Iedereen zei dus dat ze hem na een keer douchen in de was gooiden.

Maar ben ik nou zo een smerig mens of hoe is dat bij jullie.

Ps om het helemaal ranzig te maken ik beken dat ik er soms wel eens 3 dagen mee doe.

groetjes jacq
Alle reacties Link kopieren
Hier gebruiken we geen handdoeken, we rennen heel hard door het huis na het douchen.

Scheelt weer was enzo.
quote:Heyjij schreef op 17 april 2010 @ 21:23:

ja lekker. je doos en je anus ook goed afdrukken en de volgende dag met diezelfde handdoek weer over je gezicht.

Ik was alles dusdanig goed schoon dat ik ongestoord met mijn neus in mijn doos, anus en tenen zou kunnen gaan zitten als ik zo acrobatisch was.

Wassen jullie allemaal je handdoek op 100 graden? Anders gaan die kontbacteriën aan je handdoek natuurlijk helemaal niet dood.

Sterker nog, je kontbacteriën overleven prima in je wasje op 40 graden. Dan gaan ze lekker in je shirtjes, broeken en sokken zitten die je vervolgens gewoon weer aantrekt. Shirtjes trek je zelfs over je hoofd. Kan je je voorstellen!! Miljoenen kontbacteriën die dan over je gezicht schrapen terwijl je je shirt aantrekt!
Je kunt jezelf ook droog föhnen, Winx.
Als ik gedouched heb gebruik ik elke keer een andere handdoek. Maar ik douche niet elke dag, dat vind ik overdreven. Ik vind het wel een smerig idee om je weer opnieuw af te drogen met een handdoek waar je eerder je kut mee hebt afgedroogd.

Onder de douche gebruik ik overigens ook geen washand. Gewoon de douchekop erop!
quote:Superhuisvrouw schreef op 17 april 2010 @ 21:31:

Elke dag een schone handdoek ,vind het erg onfris om de handdoek terug te pakken waar je je kont mee hebt afgedroogd en tussen de tenen hebt gezeten bah :puke:Maar je kont is toch schoon? Net zo schoon als je gezicht is? Ik ga tenminste gewoon over m'n billen heen. Ik poets m'n anus niet droog
quote:Uggla schreef op 17 april 2010 @ 21:38:

[...]

Ik was alles dusdanig goed schoon dat ik ongestoord met mijn neus in mijn doos, anus en tenen zou kunnen gaan zitten als ik zo acrobatisch was.

Wassen jullie allemaal je handdoek op 100 graden? Anders gaan die kontbacteriën aan je handdoek natuurlijk helemaal niet dood.

Sterker nog, je kontbacteriën overleven prima in je wasje op 40 graden. Dan gaan ze lekker in je shirtjes, broeken en sokken zitten die je vervolgens gewoon weer aantrekt. Shirtjes trek je zelfs over je hoofd. Kan je je voorstellen!! Miljoenen kontbacteriën die dan over je gezicht schrapen terwijl je je shirt aantrekt!
quote:Winx68 schreef op 17 april 2010 @ 21:38:

Hier gebruiken we geen handdoeken, we rennen heel hard door het huis na het douchen.

Scheelt weer was enzo.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Als je je kut niet elke dag wast, wel ja, Scarlet.
Inderdaad Zam. Waar krijgt iedereen zo'n ranzige mutsen van, vraag ik me dan oprecht af. Hoe laat je het zover komen??
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Hier elke 2 a 3 dagen een nieuwe handdoek. Vind ik fris genoeg. (ondanks neiging tot smetvrees) Maar.. ik droog mijn geslachtsdelen niet met die handdoek, maar a la aire.. Misschien dat dat scheelt..?
Sommige mensen zijn extreem "hygiënisch" merk ik. Een vriendin van me wast om de haverklap haar handen...Ik doe dat na toiletgebruik, in de tuin werken en voordat ik eten aanraak. Ik ben nooit ziek....

Sporthanddoek gaat na sporten (omdat ik dan erg zweet) in de was, maar handdoeken zijn niet vies, alleen nat na douchen en ik douche meestal 's morgens en 's avonds (na sporten).
quote:Zamirah schreef op 17 april 2010 @ 21:39:

Je kunt jezelf ook droog föhnen, Winx.Nee kost stroom, rennen doen we gratis.
quote:Margheritaa schreef op 17 april 2010 @ 21:18:

Zo raar dat mensen geen washandjes hebben.

Wassen jullie je geslachtsdeel niet?

ieuwww.Euh gewoon met je handen?
quote:Superhuisvrouw schreef op 17 april 2010 @ 21:31:

Elke dag een schone handdoek ,vind het erg onfris om de handdoek terug te pakken waar je je kont mee hebt afgedroogd en tussen de tenen hebt gezeten bah :puke:Dat betekent dus dat je je dan niet goed wast..
quote:Nammma schreef op 17 april 2010 @ 21:54:

[...]

Dat betekent dus dat je je dan niet goed wast.. JA!! ieuwjj! Vind ik ook! Cursusje??!
Zodra ik de wasverzachter niet meer ruik gooi ik hem in de was...
Het ligt eraan hoe die ruikt en of hij niet al te nat is. Meestal gooi ik hem na het baden in de was, eerst droog ik hem wel op de rand van het bad anders gaat hij in de wasmand schimmelen.

Ik let er dus op hoe fris hij nog is.
Ach , gewoon doen wat je zelf wilt, ik gebruik elke dag een schone handdoek, maar ik verschoon mijn bed dan weer niet elke week...en zo is er altijd wel wat wat een ander vies zal vinden..:)
quote:Very Cherry schreef op 17 april 2010 @ 21:49:

Inderdaad Zam. Waar krijgt iedereen zo'n ranzige mutsen van, vraag ik me dan oprecht af. Hoe laat je het zover komen??Willen we dat weten?
Na 1x wassen de wasmand in. Zit dan onder de huidcellen en haren toch?
quote:Sylvia1976 schreef op 17 april 2010 @ 22:07:

Na 1x wassen de wasmand in. Zit dan onder de huidcellen en haren toch?

Nou bij mij 'verdwijnen' de haren doorgaans in het doucheputje en huidcellen heb ik nooit op mijn handdoek zien zitten.

Maar misschien zijn mijn huidcellen niet zo 'uithuizerig'.
Gewoon iedere dag een schone we zijn met zijn vieren dus 28 handdoeken per week, dat zijn 2 wassen dus zie het probleem niet .
Flauwekul om hem maar 1 keer te gebruiken. Mensen doen zo hysterisch over hygiëne tegenwoordig, of tenminste...wat zij als hygiëne beschouwen.

Daarnaast is het nog slecht voor het milieu ook, al dat wassen.
't Is overigens wel zo dat een handdoek veel makkelijker schoon en fris te krijgen is als je hem niet lang gebruikt.
quote:Groll schreef op 17 april 2010 @ 22:12:

't Is overigens wel zo dat een handdoek veel makkelijker schoon en fris te krijgen is als je hem niet lang gebruikt.Gewoon goed uithangen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven