hond in auto
woensdag 1 januari 2014 om 09:40
Even een vraagje om te kijken wat jullie vinden.
Ik laat net mijn hondje uit en ik slaap bij mijn zusje en zwager. Toen ik met haar liep, liep ik langs een afgelegen busje en hoorde een hond heel hard blaffen. Maar kon niks zien want het busje heeft achter geen ramen. Maar goed daar zit dus een hond in. Het is in deze straat erg afgelegen en ik heb het idee dat die hond daar dus al een tijdje ziet. In ieder geval ik 'denk' de hele nacht. Misschien omdat diegene bij visite is of omdat die hond hard blafde vanwege het vuurwerk maar dat vul ik nu in. Maar ik zeg net wel tegen mijn zusje als die hond er over een paar uur nog in zit dan ga ik wel even bellen? Is dat te voorbarig of niet? Ik vind het raar namelijk als je een hond helemaal afgesloten opsluit in een auto.
Wat vinden jullie ?
Ik laat net mijn hondje uit en ik slaap bij mijn zusje en zwager. Toen ik met haar liep, liep ik langs een afgelegen busje en hoorde een hond heel hard blaffen. Maar kon niks zien want het busje heeft achter geen ramen. Maar goed daar zit dus een hond in. Het is in deze straat erg afgelegen en ik heb het idee dat die hond daar dus al een tijdje ziet. In ieder geval ik 'denk' de hele nacht. Misschien omdat diegene bij visite is of omdat die hond hard blafde vanwege het vuurwerk maar dat vul ik nu in. Maar ik zeg net wel tegen mijn zusje als die hond er over een paar uur nog in zit dan ga ik wel even bellen? Is dat te voorbarig of niet? Ik vind het raar namelijk als je een hond helemaal afgesloten opsluit in een auto.
Wat vinden jullie ?
.
woensdag 1 januari 2014 om 10:24
quote:baukje schreef op woensdag 01 januari 2014 10:12 Overigens werkt het volkomen negeren van een hond die panisch is voor vuurwerk vaak het beste hoor. Dus ze opsluiten (als zou ik dat dan niet in een auto doen waar je geen toezicht op hebt) en negeren werkt beter dat er naast gaan zitten en troosten. dan verpest je het pas echt voor de rest van hun leven. Want je doet niets anders dan het paniekerige gedrag belonen.Onzin. Ik hoorde van een dierenarts dat je een bange hond juist een veilig gevoel moet geven. Dus naast je op de bank bijv. Anders heeft het arme beest helemaal geen veilig gevoel meer als het zo bang is. Als je hem snowpjes gaat geven of zelf angst uitstraalt dan verpest je het idd.
woensdag 1 januari 2014 om 10:25
Baukje, in deze situatie met oud en nieuw je hond in een auto laten vind ik toch echt niet kunnen. Dat is heel wat anders qua tijdstip en tijdsduur dan een spooruitleggen en tijdens die vakantie weten je honden dat je in de buurt bent, omdat ze jou en de kinderen regelmatig even zien of horen.
Iones, dit lijkt mij een eigenaar die dan ook nog kwaad op de hond zal worden en de hond nog eens op de kop zal geven.
Iones, dit lijkt mij een eigenaar die dan ook nog kwaad op de hond zal worden en de hond nog eens op de kop zal geven.
quote:mriek83 schreef op woensdag 01 januari 2014 10:20 Eind van de middag?? Ik zou veel eerder bellen. Als dat arme beest er al een paar uur alleen zit (misschien wel zonder eten en drinken) dan is dat mishandeling!Ja maar dat kan ik dus niet zien, heeft geen ramen is dus helemaal donker daar binnen. Nou ja ik denk wel de hele nacht. Denk niet dat iemand om 7u die hond erin heeft gedaan. Zou kunnen maar ik denk eerder omdat iemand op visite is of omdat ze gek werden van het geblaf van die hond. En ja die hond blafde vrij hysterisch , niet echt piepen.
.
quote:isa__88 schreef op woensdag 01 januari 2014 10:21 Hoe lang zou jij wachten mv? Ja ik heb een zwak voor alle dieren dus dacht eerst misschien ben ik een zeikerd maar mijn zusje vind het ook raar.Je weet niet hoe lang hij er al zit. Dus ik zou 12.00 uur uiterlijk bellen. Dan heeft hij al een paar uur gezeten, wat te lang is.
woensdag 1 januari 2014 om 10:26
quote:mriek83 schreef op 01 januari 2014 @ 10:24:
[...]
Onzin. Ik hoorde van een dierenarts dat je een bange hond juist een veilig gevoel moet geven. Dus naast je op de bank bijv. Anders heeft het arme beest helemaal geen veilig gevoel meer als het zo bang is. Als je hem snowpjes gaat geven of zelf angst uitstraalt dan verpest je het idd.Wilde hondachtigen worden ook niet gepamperd als het 'ns onweert. Overigens je huisdieren ook niet als het midden in de nacht gaat onweren. Daar moeten ze ook maar tegen kunnen.
[...]
Onzin. Ik hoorde van een dierenarts dat je een bange hond juist een veilig gevoel moet geven. Dus naast je op de bank bijv. Anders heeft het arme beest helemaal geen veilig gevoel meer als het zo bang is. Als je hem snowpjes gaat geven of zelf angst uitstraalt dan verpest je het idd.Wilde hondachtigen worden ook niet gepamperd als het 'ns onweert. Overigens je huisdieren ook niet als het midden in de nacht gaat onweren. Daar moeten ze ook maar tegen kunnen.
woensdag 1 januari 2014 om 10:26
quote:elninjoo schreef op 01 januari 2014 @ 10:18:
Bij mensen die met honden naar hondensport gaan zitten honden ook gewoon in 'n kleine aanhangwagen zonder raampjes en met alleen luchtroosters.
Negeren van aandachtsgeblaf lijkt mij ook beter werken dan ze bevestigen.
Dit dus, en je wil niet weten hoe leuk die honden het vinden. Althans aan de reactie te merken als we er eentje thuislaten.
Dus voor betreffende hond is die auto misschien wel zijn veilige 'hol'.
Bij mensen die met honden naar hondensport gaan zitten honden ook gewoon in 'n kleine aanhangwagen zonder raampjes en met alleen luchtroosters.
Dit dus, en je wil niet weten hoe leuk die honden het vinden. Althans aan de reactie te merken als we er eentje thuislaten.
Dus voor betreffende hond is die auto misschien wel zijn veilige 'hol'.
woensdag 1 januari 2014 om 10:27
quote:isa__88 schreef op woensdag 01 januari 2014 10:25 Ja maar dat kan ik dus niet zien, heeft geen ramen is dus helemaal donker daar binnen. Nou ja ik denk wel de hele nacht. Denk niet dat iemand om 7u die hond erin heeft gedaan. Zou kunnen maar ik denk eerder omdat iemand op visite is of omdat ze gek werden van het geblaf van die hond. En ja die hond blafde vrij hysterisch , niet echt piepen.Ach gos, ja die wil natuurlijk naar buiten. Helemaal alleen in zo'n donker koud busje. Bah!! En dan misschien al wel de hele nacht
Sommige mensen zijn geen dieren waard.
woensdag 1 januari 2014 om 10:29
woensdag 1 januari 2014 om 10:30
quote:isa__88 schreef op 01 januari 2014 @ 10:27:
Oke ik lees dus verschillende reacties. Sommige vinden het niet raar dat een hondje in een bus zit. Ik wil ook geen hysterische melding maken natuurlijk en iemand in problemen maken, was meer bezorgd Ja niets doen heeft ook geen zin.
Oke ik lees dus verschillende reacties. Sommige vinden het niet raar dat een hondje in een bus zit. Ik wil ook geen hysterische melding maken natuurlijk en iemand in problemen maken, was meer bezorgd Ja niets doen heeft ook geen zin.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
woensdag 1 januari 2014 om 10:31
quote:elninjoo schreef op 01 januari 2014 @ 10:18:
En iedereen leest hier overheen.
Verder, als je je echt zorgen maakt, bel even de (dieren)politie of dierenambulance of wat dan ook en vraag om advies.
En iedereen leest hier overheen.
Verder, als je je echt zorgen maakt, bel even de (dieren)politie of dierenambulance of wat dan ook en vraag om advies.
woensdag 1 januari 2014 om 10:31
quote:elninjoo schreef op woensdag 01 januari 2014 10:26 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="mriek83 in "hond in auto"" class="messagelink">mriek83 schreef op 01 januari 2014 @ 10:24</a>:</b>
[...]
Onzin. Ik hoorde van een dierenarts dat je een bange hond juist een veilig gevoel moet geven. Dus naast je op de bank bijv. Anders heeft het arme beest helemaal geen veilig gevoel meer als het zo bang is. Als je hem snowpjes gaat geven of zelf angst uitstraalt dan verpest je het idd.</div></blockquote>Wilde hondachtigen worden ook niet gepamperd als het 'ns onweert. Overigens je huisdieren ook niet als het midden in de nacht gaat onweren. Daar moeten ze ook maar tegen kunnen.
Lijkt me niet echt een vergelijking met ze aan zouden moeten kunnen, een wilde hond of een huishond.
Ik heb het ook over hele erge angst bij vuurwerk, echt extreem. Zoals bij onze Jack.. (woont bij mijn ouders).
[...]
Onzin. Ik hoorde van een dierenarts dat je een bange hond juist een veilig gevoel moet geven. Dus naast je op de bank bijv. Anders heeft het arme beest helemaal geen veilig gevoel meer als het zo bang is. Als je hem snowpjes gaat geven of zelf angst uitstraalt dan verpest je het idd.</div></blockquote>Wilde hondachtigen worden ook niet gepamperd als het 'ns onweert. Overigens je huisdieren ook niet als het midden in de nacht gaat onweren. Daar moeten ze ook maar tegen kunnen.
Lijkt me niet echt een vergelijking met ze aan zouden moeten kunnen, een wilde hond of een huishond.
Ik heb het ook over hele erge angst bij vuurwerk, echt extreem. Zoals bij onze Jack.. (woont bij mijn ouders).
woensdag 1 januari 2014 om 10:33
quote:elninjoo schreef op 01 januari 2014 @ 10:26:
[...]
Wilde hondachtigen worden ook niet gepamperd als het 'ns onweert. Overigens je huisdieren ook niet als het midden in de nacht gaat onweren. Daar moeten ze ook maar tegen kunnen.
Je praat dom.
Als die hond echt hysterisch blaft, zou ik gewoon effe de politie bellen. Een hond die hysterisch blaft, zit in een situatie die hij niet kan handelen.
[...]
Wilde hondachtigen worden ook niet gepamperd als het 'ns onweert. Overigens je huisdieren ook niet als het midden in de nacht gaat onweren. Daar moeten ze ook maar tegen kunnen.
Je praat dom.
Als die hond echt hysterisch blaft, zou ik gewoon effe de politie bellen. Een hond die hysterisch blaft, zit in een situatie die hij niet kan handelen.
woensdag 1 januari 2014 om 10:35
quote:mriek83 schreef op 01 januari 2014 @ 10:27:
[...]
Ach gos, ja die wil natuurlijk naar buiten. Helemaal alleen in zo'n donker koud busje. Bah!! En dan misschien al wel de hele nacht
Sommige mensen zijn geen dieren waard.
Wat maak je het verschikkelijk dramatisch.. En je vult vanalles zelf in.
Het zou niet mijn keuze zijn om hond nu in een busje te laten, maar om daar nou de politie voor te bellen?!
[...]
Ach gos, ja die wil natuurlijk naar buiten. Helemaal alleen in zo'n donker koud busje. Bah!! En dan misschien al wel de hele nacht
Het zou niet mijn keuze zijn om hond nu in een busje te laten, maar om daar nou de politie voor te bellen?!
Je hond in de auto laten tijden de pauze van een hondensport (baas is in de buurt, vertrouwd iets qua geuren en geluiden ed.), is heel iets anders dan tijdens een oudejaarsnacht.
In zo'n bus komen de geluiden toch ook nog eens harder binnen, dan in een huis.
Dat TO niet naar binnen kan zien, wil niet zeggen dat de hond niet naar buiten kan zien (de flitsen ed.)
Dat TO niet naar binnen kan zien, wil niet zeggen dat de hond niet naar buiten kan zien (de flitsen ed.)
woensdag 1 januari 2014 om 10:36
quote:pocketsize schreef op woensdag 01 januari 2014 10:04 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Maaique in "hond in auto"" class="messagelink">Maaique schreef op 01 januari 2014 @ 09:42</a>:</b>
Ja bellen als het over een paar uur nog zo is.
Misschien heeft ie er al de hele nacht gezeten en heeft hij geen water ofzo.
Of misschien is z'n baas net ff een half uurtje we en gaan ze zo (spullen pakken na logeer partij ofzo) niet dat ik dat niet afkeur maar ok..</div></blockquote>
Hoe moet je als hondenbezitter dan nog even spullen pakken? Jij keurt dus elke minuut die een hond alleen in de auto doorbrengt af?
Edit: ik kan me niet voorstellen dat een hond die nu nog voluit blaft, een hele nacht in de auto heeft doorgebracht. Ik zou eerder verwachten dat die paniekerig piept.. Als ie al geluid maakt.. Eerst je spullen in de auto? Dan je hond halen.
Ja bellen als het over een paar uur nog zo is.
Misschien heeft ie er al de hele nacht gezeten en heeft hij geen water ofzo.
Of misschien is z'n baas net ff een half uurtje we en gaan ze zo (spullen pakken na logeer partij ofzo) niet dat ik dat niet afkeur maar ok..</div></blockquote>
Hoe moet je als hondenbezitter dan nog even spullen pakken? Jij keurt dus elke minuut die een hond alleen in de auto doorbrengt af?
Edit: ik kan me niet voorstellen dat een hond die nu nog voluit blaft, een hele nacht in de auto heeft doorgebracht. Ik zou eerder verwachten dat die paniekerig piept.. Als ie al geluid maakt.. Eerst je spullen in de auto? Dan je hond halen.
Internagelaktisch
woensdag 1 januari 2014 om 10:38
quote:vla-flip schreef op 01 januari 2014 @ 10:35:
Je hond in de auto laten tijden de pauze van een hondensport, is heel iets anders dan tijdens een oudejaarsnacht.
Dat TO niet naar binnen kan zien, wil niet zeggen dat de hond niet naar buiten kan zien (de flitsen ed.)Een pauze tijdens de hondensport horen bij sommigen die landelijke wedstrijden doen, ook overnachtingen bij.
Je hond in de auto laten tijden de pauze van een hondensport, is heel iets anders dan tijdens een oudejaarsnacht.
Dat TO niet naar binnen kan zien, wil niet zeggen dat de hond niet naar buiten kan zien (de flitsen ed.)Een pauze tijdens de hondensport horen bij sommigen die landelijke wedstrijden doen, ook overnachtingen bij.
Hond is er mogelijk ook pas na de jaarwisseling ingegaan.
Wat is het grote verschil met honden die nu nog in een bench of desnoods op de bank in de woonkamer liggen te pitten totdat baas tijd gevonden heeft hem/haar uit te laten.
Wat is het probleem voor nu precies dat die hond in de auto zit?
Ja dagen lang in de auto opgesloten zitten zonder water en eten is natuurlijk verschrikkelijk. maar dat idee komt echt niet bij me op zodra ik langs een auto loop waar vanuit plots een hond begint te blaffen.
En een beetje hond kan gemakkelijk buiten slapen dus ook echt wel in een auto hoor. Er zijn mensen die zich realiseren dat je huisdieren niet moet vermenselijken en dat hoe meer vertroetelen hoe beter lang niet altijd op gaat. Hoeveel huisdieren denk je zitten nu misschien wel alleen thuis opgesloten en nog wel veel langer? Elke hond die gaat blaffen vanuit een huis waar we niet direct mensen zien nu maar melding van gaan maken?
Wat is het grote verschil met honden die nu nog in een bench of desnoods op de bank in de woonkamer liggen te pitten totdat baas tijd gevonden heeft hem/haar uit te laten.
Wat is het probleem voor nu precies dat die hond in de auto zit?
Ja dagen lang in de auto opgesloten zitten zonder water en eten is natuurlijk verschrikkelijk. maar dat idee komt echt niet bij me op zodra ik langs een auto loop waar vanuit plots een hond begint te blaffen.
En een beetje hond kan gemakkelijk buiten slapen dus ook echt wel in een auto hoor. Er zijn mensen die zich realiseren dat je huisdieren niet moet vermenselijken en dat hoe meer vertroetelen hoe beter lang niet altijd op gaat. Hoeveel huisdieren denk je zitten nu misschien wel alleen thuis opgesloten en nog wel veel langer? Elke hond die gaat blaffen vanuit een huis waar we niet direct mensen zien nu maar melding van gaan maken?
quote:lilalinda schreef op 01 januari 2014 @ 10:35:
[...]
En ieder uur hoort de hond TO aankomen, hij lag net lekker te slapen. En begint te blaffen.
Heb ik in gedachten hoor: Hij zit in een busje zonder ramen, dus dan kan je best even op grote afstand luisteren.
Daar reageert een hond echt niet op..
[...]
En ieder uur hoort de hond TO aankomen, hij lag net lekker te slapen. En begint te blaffen.
Heb ik in gedachten hoor: Hij zit in een busje zonder ramen, dus dan kan je best even op grote afstand luisteren.
Daar reageert een hond echt niet op..
quote:pocketsize schreef op woensdag 01 januari 2014 10:35 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="mriek83 in "hond in auto"" class="messagelink">mriek83 schreef op 01 januari 2014 @ 10:27</a>:</b>
[...]
Sommige mensen zijn geen dieren waard.</div></blockquote>
Pardon? Dat bellen was niet mijn idee hoor. Maar ik geef TO groot gelijk als ze belt.
Ik vul niks in, ik ga af op informatie wat er stond. Dus lees eerst ff, muts.
[...]
Pardon? Dat bellen was niet mijn idee hoor. Maar ik geef TO groot gelijk als ze belt.
Ik vul niks in, ik ga af op informatie wat er stond. Dus lees eerst ff, muts.