Hond plast in huis

25-04-2012 13:03 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik heb 2 honden , een teef en reu.

Teef helemaal zindelijk die ontploft liever, maar reutje ( klein) plast gewoon als hij wil in huis, het liefst op het kleed of ergens tegenaan( zelfs als hij net naar buiten is geweest!)

Ik ben het zat aan het worden, beide goede opvoeding gehad, consequent en vaak uit, alleen hij heeft er maling aan.

Ik nu besloten hem te casteren ( hij is 14 mnd) hopen dat dit helpt , heb net een nieuw kleed dus houdt mijn hart vast.

Weet iemand waar dit plassen vandaan komt, is het een gedragsprobleem, onzindelijkheid of markeren( iets kwa gezondheid is al uitgesloten)
Het kan zeker met markeren te maken hebben..

Onze hond plaste nog wel ns wanneer ie net iets te veel gespeeld had, en daarna teveel gedronken. Als ie veel dronk moesten we soms om de twee uur met m uit..

Ik zou trouwens nog geen nieuw kleed neerleggen voor de castratie. Anders gaat ie daar misschien ook weer overheen pissen.

Hoe reageer je trouwens als ie plast?

Hij is klein, dus je zou m eventueel op kunnen tillen en buiten neer kunnen zetten..
bij ons heeft castratie het probleem verholpen ....we hadden hond uit asiel, 13 jaar bijna...en die plaste ook in huis...na castratie was dat afgelopen...hoop dat het bij jouw hond ook ophoudt na castratie!!!
Reutjes markeren hun territorium. Ik heb soms een nog steeds puberend reutje over de vloer, als hij de kans krijgt tilt hij zijn pootje op, het zijn maar een paar druppeltjes maar leuk is anders, ik doe alle deuren dicht zodat ik hem goed in de gaten kan houden maar ik heb hem hooguit eens in de paar maanden, niet iedere dag.
verba volant, scripta manent.
Ja het zijn dus vaak geen druppels maar echt een behoorlijk plas dat is het gekke, anders wist ik zeker dat het markeren was, Hij plast graag op de deken van de grote hond, op een plek waar ik gezeten heb(computerkamer) en op een mat van de deur, het is niks maar reuen plas stinkt echt en het is zeer agressief want het vreet letterlijk door je vloer etc heen.

Ik hoop dat casteren helpt want ik zie geen oplossing? Pamper om?
k ga gewoon een pamper omdoen, voor prematuur babys, tot de tijd hij gecastreerd is.
Die trekt hij binnen tien seconden uit. Ik weet niet of zo'n speciaal broekje voor loopse teefjes groot genoeg is om zijn piemel te bedekken, anders zou je dat kunnen proberen, die kun je goed vastmaken. Hij plast dan gewoon in zijn broek.
verba volant, scripta manent.
Ja loopsheidbroekje trekt teef ook uit, dus dat lukt hem dan ook wel, die pamper zit denk ik toch wat beter,. Dat stukje aan de voorkant van het loopsheidbroekje is ook erg smal en dan loopt het er gewoon langs.
@nien bij ons werkte pampers echt niet...wij hadden een 10kilo hondje en de grootste maat wilde er gewoon niet omheen omdat het niet voor honden gemaakt was...je hebt ook (wasbare) hondenluiers..zoals bijv. wasbare hondenluiers of weggooiluiers

pampers kopen is weggegooid geld!
dominantie lijkt me, alles is van hem.
Dominantie inderdaad. Hij voelt zich heel wat bij jullie in huis.

Je kan proberen om hem elke keer op heterdaad te betrappen, d.m.v. bijvoorbeeld een plantenspuit met een lange straal of door bijvoorbeeld fisherdiscs zijn kant op te gooien.

Er zijn voor markerende reuen plasbanden te koop. Moet je even googlen. ;)
Hee Gelukkig meisje thanks ik ga even kijken.

@ Frivolia... Ja zou je denken dat hij zo denkt. Als ik hem op heterdaad betrap straf ik hem wel dmv een zware , boze stem , of pak ik hem in zijn nekvel en zeg buiten plasje doen, niet binnen ben jij nou gek.En dan negeer ik hem ook een half uur en mag hij ook niet achter mij aan lopen.

@hopperdepopper ik ga eens kijken naar die plasbanden.
quote:hopperdepopper schreef op 25 april 2012 @ 14:02:

Dominantie inderdaad. Hij voelt zich heel wat bij jullie in huis.

Je kan proberen om hem elke keer op heterdaad te betrappen, d.m.v. bijvoorbeeld een plantenspuit met een lange straal of door bijvoorbeeld fisherdiscs zijn kant op te gooien.

Er zijn voor markerende reuen plasbanden te koop. Moet je even googlen. ;)Maar als het dominantie is dan krijg ik dat er toch op die manier niet uit dan is het toch gewoon een kwestie van hormonen
Je laat m wel regelmatig uit neem ik aan
ja dat staat ook in mijn op
Als je hem betrapt hem in zijn nekval pakken en met de neus erin duwen. en duidelijk foei of nee roepen. Daarna buiten zetten envooral negeren. Op deze manier heb ik die van mij zindelijk gekregen. Je moet hier echt bovenop zitten anders helpt castreren ook niet. tegen die tijd is het nl normaal dat hij het doet en gaat het gewoon door.
Ik zou zeker niet boos worden. Een markerende puber is eigenlijk heel normaal (niet zo fijn, maar ok). Als jij dan dingen naar m gaat gooien of m met zn neus in zn plas gaat drukken (zou jij dat leuk vinden?!) kan ie nerveus en gestresst raken. Niet goed!! Zeker niet als je kinderen hebt...

Heb je een manier om je hond te straffen? Bv door "nee" te zeggn? Doe dat dan, til t beest op en zet m buiten neer. Prijs uitgebreid als ie buitenshuis markeert.

En inderdaad hopen dat je er vanaf bent als de ballen weg zijn....

Vroegah werd trouwens wel het advies gegeven dat je zon beest in zn eigen plas moest drukken, maar toen werd ook het advies gegeven dat je een harde ruk aan je slipketting moest geven wanneer je 16 weken oude pup niet wilde gaan zitten.. Werkte ook prima...
Ik zou zeker wel boos worden. En je straft een hond niet als je alleen maar "nee' zegt hoor. Het is dat honden het niet kunnen, maar anders zou hij zijn schouders ophalen en zeggen "so what?". Ik zou hem bij zijn nekvel grijpen en buiten gooien, in de tuin. Mag hij daar effe in zijn sopje gaarkoken. Honden hebben er een hekel aan om buitengesloten te worden.
Een reu en een teef? Is de teef geholpen? Zo niet, dan zou ik beide laten helpen.Zielig voor de reu als je een teef in huis hebt die niet is geholpen.
quote:iones schreef op 25 april 2012 @ 16:30:

Ik zou zeker wel boos worden. En je straft een hond niet als je alleen maar "nee' zegt hoor. Het is dat honden het niet kunnen, maar anders zou hij zijn schouders ophalen en zeggen "so what?". Ik zou hem bij zijn nekvel grijpen en buiten gooien, in de tuin. Mag hij daar effe in zijn sopje gaarkoken. Honden hebben er een hekel aan om buitengesloten te worden.

Net zoiets als boos worden op een peuter omdat ze zich nog niet in goed Nederlands kan uitdrukken,, ik snap de frustratie wel. Maar de meer effectieve manier is om goed gedrag aan te leren en te belonen, en het ongewenst gedrag te corrigeren zonder er verder a te veel aandacht aan te besteden (dus niets flikkeren, gooien, drukken, scheeuwen, oid..).

Als 'nee' een correctie is die nien ook voor andere situaties gebruik, kan ze dat combineren met de hond direct naar buiten Zetten als ie in huis plast..
De hond begrijpt dat wel, want een pup snapt dat zelfs nog!
quote:iones schreef op 25 april 2012 @ 19:55:

De hond begrijpt dat wel, want een pup snapt dat zelfs nog!

Tja.. Mijn idee daarover is dat honden idd best begrijpen dat je boos bent, maar niet waarom. Dat markeren is zoiets natuurlijks en instincterigs voor een hond.

Maar joh, als jij je hond naar buiten wil smijten, moet je dat lekker doen
Denk ook dat het bijna altijd puur markeren is.

Juli ga ik hem laten castereren, en voor nu een plasband besteld, moet ik als het goed is morgen in huis hebben.

Ik heb dat ding zo is zitten bekijken op internet, hoop wel dat dat piemeltje er goed in blijft zitten, ding is klein dus ja dekt dat wel zeg maar, zijn er misschien mensen met ervaring met een plasband,. Tevens is het mij ook niet duidelijk of je er nou nog iets in moet leggen?verband of iets?
Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Is de teef geholpen?( gesteriliseerd) Zo niet dan zou je ze toch voor de rust en orde in huis beide moeten laten helpen.
Ja redband!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven