huishoudelijke "blunders"
woensdag 2 april 2014 om 22:17
Okay, ik ga dit "live" lekker tegen niemand zeggen natuurlijk. Geen getuigen, dus niks aan de hand qua reputatieschade. Maar ik heb het dus vandaag gepresteerd om een volgeladen vaatwasser aan te zetten, om er na de "wasbeurt" achter te komen dat het vaatwastabletje nog keurig verpakt in het plastic folie zat. Het helpt niet echt he, als je dat er niet eerst afhaalt.
Oftewel... vaatwasser maar weer opnieuw aan en poging nummer 2. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik alle glazen rechtop had laten staan, waardoor alles vol met water stond na wasbeurt nummer 2.... Echt, waar zat ik met mijn hoofd?
Alstublieft, steun mij een beetje door me jullie huishoudelijke "blunders" op te biechten?!
Oftewel... vaatwasser maar weer opnieuw aan en poging nummer 2. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik alle glazen rechtop had laten staan, waardoor alles vol met water stond na wasbeurt nummer 2.... Echt, waar zat ik met mijn hoofd?
Alstublieft, steun mij een beetje door me jullie huishoudelijke "blunders" op te biechten?!
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!

vrijdag 12 februari 2016 om 08:19
quote:Polymeer schreef op 11 februari 2016 @ 22:07:
Ik heb gisteren toevallig ook (weer) een handdoek in de fik gezet. Wilde de pan pakken maar was vergeten dat het gas nog aan stond. Nu zit er een gat in mijn handdoek . De zoveelste al
Ik gebruik trouwens handdoeken als pannenlappen, dus dat verklaart misschien wel het een en anderJe zou kunnen overwegen om een paar ovenhandschoenen aan te schaffen......
Ik heb gisteren toevallig ook (weer) een handdoek in de fik gezet. Wilde de pan pakken maar was vergeten dat het gas nog aan stond. Nu zit er een gat in mijn handdoek . De zoveelste al
Ik gebruik trouwens handdoeken als pannenlappen, dus dat verklaart misschien wel het een en anderJe zou kunnen overwegen om een paar ovenhandschoenen aan te schaffen......
Oh dear, how sad, never mind.

vrijdag 12 februari 2016 om 11:02
quote:laverne schreef op 12 februari 2016 @ 11:01:
Mooi theeglas in de vaatwasser doen en na een uur er weer er weer uithalen terwijl de vaatwasser nog lang niet klaar is. Het hete theeglas onder de koude kraan afspoelen omdat het gevoelsmatig nog niet schoon genoeg was Grote klap zeker?
Mooi theeglas in de vaatwasser doen en na een uur er weer er weer uithalen terwijl de vaatwasser nog lang niet klaar is. Het hete theeglas onder de koude kraan afspoelen omdat het gevoelsmatig nog niet schoon genoeg was Grote klap zeker?
Oh dear, how sad, never mind.

zaterdag 13 februari 2016 om 15:21
Vooral erg pijnlijke blunder... Ik verwarmde olijfolie in een pan en had ondertussen wat groenten gesneden die in een plastic zakje zaten. Ik had dat plastic zakje vast en wilde nog eventjes de pan van het vuur tillen om de olie rond te gieten. Ik zette de pan weer neer en wilde me omdraaien om het zakje weg te gooien maar het hengsel was blijven hangen aan de steel van de pan, waardoor de pan van het fornuis kiepte en alle olie over mijn hand goot Mooie battlescar op mijn vingers aan overgehouden.
Ik heb ook een keer een wit-zwart gestreept jurkje met een rood kledingstuk gewassen waardoor het een roze-zwart jurkje werd
En toen ik nog studeerde kwam mijn zusje mij bezoeken maar ik was nog onderweg naar huis van college, dus zij zou vast koken. Ze had het eten klaar en ingepakt in aluminiumfolie om het warm te houden, dus toen ik thuis kwam wilde ze het weer opwarmen voor ons. Toen had ze dus het eten ín de aluminiumfolie in de magnetron gedaan. Gelukkig kwam ik net binnen toen het vuurwerk begonnen was en kon ik de magnetron snel uitzetten
Ik heb ook een keer een wit-zwart gestreept jurkje met een rood kledingstuk gewassen waardoor het een roze-zwart jurkje werd
En toen ik nog studeerde kwam mijn zusje mij bezoeken maar ik was nog onderweg naar huis van college, dus zij zou vast koken. Ze had het eten klaar en ingepakt in aluminiumfolie om het warm te houden, dus toen ik thuis kwam wilde ze het weer opwarmen voor ons. Toen had ze dus het eten ín de aluminiumfolie in de magnetron gedaan. Gelukkig kwam ik net binnen toen het vuurwerk begonnen was en kon ik de magnetron snel uitzetten
zaterdag 13 februari 2016 om 15:50
Twee dagen geleden had ik 's ochtends croissants in de oven gezet, gewoon die Danerolle dingen maar dan met een stukje boerenkaas erin gerold, intussen eitje zacht gekookt en nog wat andere toeters en bellen op tafel gezet. Grrrrr, oven vergeten aan te zetten. Niet héél erg maar ik had zo ontzettend veel trek in een warme croissant met loeihete gesmolten kaas erin en een zacht gekookt eitje ernaast.
verba volant, scripta manent.
zaterdag 13 februari 2016 om 20:08
quote:laverne schreef op 12 februari 2016 @ 11:01:
Mooi theeglas in de vaatwasser doen en na een uur er weer er weer uithalen terwijl de vaatwasser nog lang niet klaar is. Het hete theeglas onder de koude kraan afspoelen omdat het gevoelsmatig nog niet schoon genoeg was Oei, zou zomaar een actie van mijn kunnen zijn, zou er totaal niet over nadenken dat dat niet goed is voor dat glas
Mooi theeglas in de vaatwasser doen en na een uur er weer er weer uithalen terwijl de vaatwasser nog lang niet klaar is. Het hete theeglas onder de koude kraan afspoelen omdat het gevoelsmatig nog niet schoon genoeg was Oei, zou zomaar een actie van mijn kunnen zijn, zou er totaal niet over nadenken dat dat niet goed is voor dat glas
zaterdag 13 februari 2016 om 20:11
Oh en ik wou een keer afwassen, was alleen thuis dus hup oordopjes in met muziek op, stop in de gootsteen, kraan aan, éven op de bank op de iPad iets kijken, tot ik bedacht dat ik wou gaan afwassen en dus weer richting keuken liep, met dat ik erheen liep wist ik weer dat ik de kraan al aangezet had.. Hele vloer zeiknat, besteklade zat een laag water in.., etc..
zondag 14 februari 2016 om 04:21
Ik had eindelijk mijn plastic limonadekan van de Hema binnen gekregen via de post. Na 1x gebruik in de vaatwasser kwam hij er helemaal verwrongen uit... oeps daar kon hij dus niet tegen. Heb hem onderin de kliko gepropt om mijn stomme fout te verbergen. En snel online een nieuwe besteld, ow ze hebben ook een glazen kan, die ook maar mee besteld. Nou van de glazen heb ik misschien ook maar 2 weken kunnen genieten voor ik hem uit mijn handen liet vallen. Helaas kon ik die blunder niet wegmoffelen, vriend was in de buurt

zondag 14 februari 2016 om 11:29
quote:Miriampiej schreef op 14 februari 2016 @ 04:21:
Ik had eindelijk mijn plastic limonadekan van de Hema binnen gekregen via de post. Na 1x gebruik in de vaatwasser kwam hij er helemaal verwrongen uit... oeps daar kon hij dus niet tegen. Heb hem onderin de kliko gepropt om mijn stomme fout te verbergen. En snel online een nieuwe besteld, ow ze hebben ook een glazen kan, die ook maar mee besteld. Nou van de glazen heb ik misschien ook maar 2 weken kunnen genieten voor ik hem uit mijn handen liet vallen. Helaas kon ik die blunder niet wegmoffelen, vriend was in de buurt Bedoel je zoiets?
De plastic variant van de AH smolt ook in de vaatwasser
En die in glas, daar barstte de bodem eruit toen ik er thee in wou zetten
Ik had eindelijk mijn plastic limonadekan van de Hema binnen gekregen via de post. Na 1x gebruik in de vaatwasser kwam hij er helemaal verwrongen uit... oeps daar kon hij dus niet tegen. Heb hem onderin de kliko gepropt om mijn stomme fout te verbergen. En snel online een nieuwe besteld, ow ze hebben ook een glazen kan, die ook maar mee besteld. Nou van de glazen heb ik misschien ook maar 2 weken kunnen genieten voor ik hem uit mijn handen liet vallen. Helaas kon ik die blunder niet wegmoffelen, vriend was in de buurt Bedoel je zoiets?
En die in glas, daar barstte de bodem eruit toen ik er thee in wou zetten
zondag 14 februari 2016 om 11:42
quote:deodata schreef op 06 februari 2016 @ 21:11:
Had een broek te lang gekocht. Precies opgemeten hoeveel ik van de broek moest afknippen. Ik heel geconcentreerd met een centimeter aan het werk. Twee precies even lange stukken van de broek afgeknipt. Van dezelfde pijp. Ik kon wel janken, want die broek kon ik uiteraard weggooien.
sorry.
Dit zou mij ook overkomen.
Had een broek te lang gekocht. Precies opgemeten hoeveel ik van de broek moest afknippen. Ik heel geconcentreerd met een centimeter aan het werk. Twee precies even lange stukken van de broek afgeknipt. Van dezelfde pijp. Ik kon wel janken, want die broek kon ik uiteraard weggooien.
sorry.
Dit zou mij ook overkomen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.

zondag 14 februari 2016 om 14:44
deodata schreef op 06 februari 2016 @ 21:11:
"Had een broek te lang gekocht. Precies opgemeten hoeveel ik van de broek moest afknippen. Ik heel geconcentreerd met een centimeter aan het werk. Twee precies even lange stukken van de broek afgeknipt. Van dezelfde pijp. Ik kon wel janken, want die broek kon ik uiteraard weggooien."
Dat heb ik een keer gehad met foto's inlijsten. Netjes de uitvergrotingen opgemeten (en de fotolijst) en vervolgens twee keer een reep van dezelfde foto afgesneden.
@MonicaGeller, dat kon mij ook overkomen. Ik wist niet dat er ook het plastic onder de pizza zat.
"Had een broek te lang gekocht. Precies opgemeten hoeveel ik van de broek moest afknippen. Ik heel geconcentreerd met een centimeter aan het werk. Twee precies even lange stukken van de broek afgeknipt. Van dezelfde pijp. Ik kon wel janken, want die broek kon ik uiteraard weggooien."
Dat heb ik een keer gehad met foto's inlijsten. Netjes de uitvergrotingen opgemeten (en de fotolijst) en vervolgens twee keer een reep van dezelfde foto afgesneden.
@MonicaGeller, dat kon mij ook overkomen. Ik wist niet dat er ook het plastic onder de pizza zat.

zondag 14 februari 2016 om 14:52
Oh ja... Een klassieker hier in huis...
Wij wonen klein, hebben een combi in de keuken. Wegens ruimtegebrek gaat de plastic magnetron ding om eten op te warmen in de combi. Moet er wel uitgehaald worden als de oven aangezet wordt...
Echt... Gebeurd hier zeker 4 (!!!!) keer per jaar, minstens. Vorige keer kwamen we er echt te laat achter... Rekje was niet meer te gebruiken... Kregen het plastic er niet af...
Stelletje sukkels hier in huis
Wij wonen klein, hebben een combi in de keuken. Wegens ruimtegebrek gaat de plastic magnetron ding om eten op te warmen in de combi. Moet er wel uitgehaald worden als de oven aangezet wordt...
Echt... Gebeurd hier zeker 4 (!!!!) keer per jaar, minstens. Vorige keer kwamen we er echt te laat achter... Rekje was niet meer te gebruiken... Kregen het plastic er niet af...
Stelletje sukkels hier in huis

zondag 14 februari 2016 om 19:23
quote:MonicaGeller schreef op 14 februari 2016 @ 11:29:
[...]
Bedoel je zoiets?
[img]http://www.lisanneleeft.nl/wp-content/u ... tapjes.jpg[/img]
En die in glas, daar barstte de bodem eruit toen ik er thee in wou zetten Ja precies die, fijn om te lezen dat ik niet de enige kluns ben.
[...]
Bedoel je zoiets?
[img]http://www.lisanneleeft.nl/wp-content/u ... tapjes.jpg[/img]
En die in glas, daar barstte de bodem eruit toen ik er thee in wou zetten Ja precies die, fijn om te lezen dat ik niet de enige kluns ben.
dinsdag 23 februari 2016 om 20:35
Geniaal topic dit, haha! Geweldig! Ik heb een keer zo'n magneetje met mooi (plastic) plaatje op de ovenplaat gelegd (die haal ik er altijd uit als ik bv alleen het rooster nodig heb). Vervolgens er weer in gedaan en vergeten/niet gezien dat dat plaatje er nog op lag. Keer erop oven aangezet... Stinken! Ik denk wat is daar nou mis... Dat hele plastic ding aan het smeulen whahaha wat een stank!! Gelukkig geen brand, had ook maar zo gekund, gok ik ) O en door het bericht hierboven over de plastic waterkan bedacht ik me ineens dat ik eens een heel mooi schaaltje met eten in de magnetron heb gedaan. Krak
Schaaltje was niet hittebestendig zeg maar...

dinsdag 23 februari 2016 om 21:03
quote:diana_banana schreef op 12 februari 2016 @ 10:45:
De waterkoker reinigen met schoonmaakazijn en 's avonds een kop cup-a-soup krijgen van man. Na 2 zure slokken vroeg ik 'm toch maar welke smaak hij in vredesnaam had gepakt Zoiets heb ik ook eens gehad. Alleen dan met koffie, ik denk wat smaakt die koffie toch goor... Had ik het nog niet omgespoeld.
De waterkoker reinigen met schoonmaakazijn en 's avonds een kop cup-a-soup krijgen van man. Na 2 zure slokken vroeg ik 'm toch maar welke smaak hij in vredesnaam had gepakt Zoiets heb ik ook eens gehad. Alleen dan met koffie, ik denk wat smaakt die koffie toch goor... Had ik het nog niet omgespoeld.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet

dinsdag 23 februari 2016 om 21:22