Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

vrijdag 4 september 2020 om 14:29
KataTonDemonaEaytoy schreef: ↑04-09-2020 14:23Tafereeltjes. Van die uitbeeldingen van het seizoen of poppetjes en lantaarntjes bij elkaar.
Vloerbedekking.
Lamellen, alsof je in een kantoor woont.
Witte koelkasten.
Leren banken die koud blijven.
Alle meubilair met LED-verlichting.
TL-buizen.
Van die kleedjes bij de WC.
Glazen salontafels.
Tekstbordjes.
Verder hou ik zelf van de Ibizastijl en zo ziet mijn toko er ook uit. Lampen uit Marakkech, banken uit Ibibiza. Zwarte keuken, slaapkamer is paar met koper. Grote spiegels, veel hout. Eettafel met American Dinerstoelen.
Keuken is zwart.
Ibizastijl vind ik ook superleuk.

vrijdag 4 september 2020 om 14:35
Mensen met paarse slaapkamers schijnen het meest seks te hebben las ik ooit. En met grijze slaapkamers het minst. Ik had paars met grijs en ik had heel weinig seks maar masturbeerde wel heel veel dus het klopte aardig
Ik heb overigens shockerend veel dingen zien langskomen in het foutje lijstje die ik zelf in huis heb. Early dew, grijs, 1 hoogglans tafel. Ik leef in een Ikea woonkamer qua look, vrees ik

vrijdag 4 september 2020 om 14:41
Wat is er triest aan een grote tv? Dat je het niet mooi vind is wat anders natuurlijk maar om het triest te noemen?Metallover schreef: ↑04-09-2020 02:54Van die enórme breedbeeld tv’s als ‘de ster’ van de huiskamer..... alsof dat het enige vertier in je leven is, vind ik vrij triest.
Ik vind het juist mooi zo'n grote zwarte tv aan een witte muur. En het kijkt ook een stuk prettiger dan zo'n klein rotding.
vrijdag 4 september 2020 om 14:43
Je kunt er toch ook eentje af laten drukken en inlijsten?impala schreef: ↑04-09-2020 14:17Zou leuk zijn als je daar een eigen foto op zou kunnen projecteren. Ik heb zoveel mooie foto's waar ik niks mee doe. Soms komt er op Google of Windows startscherm zo'n mooi plaatje voorbij. En dan denk ik, ja zo'n foto heb ik zelf ook ooit gemaakt en staat ergens te verstoffen op een harde schijf.
Of zouden er ook schilderij grote digitale foto lijsten zijn? Vast wel, ik ga even zoeken.

vrijdag 4 september 2020 om 14:44
Doubletree20 schreef: ↑04-09-2020 14:41Wat is er triest aan een grote tv? Dat je het niet mooi vind is wat anders natuurlijk maar om het triest te noemen?
Ik vind het juist mooi zo'n grote zwarte tv aan een witte muur. En het kijkt ook een stuk prettiger dan zo'n klein rotding.
Ik vind het apparaat zelf heel lelijk, zo'n groot zwart vlak, maar het kijken op zo'n prachtig groot beeld dan weer heel fijn en luxe.
Wij hebben nog een vrij beschaafd formaat, maar die staat wat afzijdig. Als ik visite heb, hoeven ze niet die kant op te kijken zeg maar. Je kunt dan elkaar aankijken zonder t.v. in beeld.

vrijdag 4 september 2020 om 14:45
Hahaha mijn hele huis is grijs/zwart

vrijdag 4 september 2020 om 14:47
Ik hou van taupeClumsyNinja schreef: ↑04-09-2020 08:41Oh niet te geloven dat de meest verschrikkelijke kleur ooit nog niet genoemd is, nog erger dan grijs of limoengroen: taupe!
Alleen het woord al taaaauuuupe, zeikerig en pretentieus zoals de kleur zelf.
Taupe moet dood.

vrijdag 4 september 2020 om 14:49
Ik snap best hoor dat je zo'n grote tv lelijk vind maar ik vind het prachtigherfstappeltaart schreef: ↑04-09-2020 14:44Ik vind het apparaat zelf heel lelijk, zo'n groot zwart vlak, maar het kijken op zo'n prachtig groot beeld dan weer heel fijn en luxe.
Wij hebben nog een vrij beschaafd formaat, maar die staat wat afzijdig. Als ik visite heb, hoeven ze niet die kant op te kijken zeg maar. Je kunt dan elkaar aankijken zonder t.v. in beeld.

vrijdag 4 september 2020 om 14:52

I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
vrijdag 4 september 2020 om 14:55
Je kunt grijs op heel veel manieren gebruiken en ook zó, dat het juist de boel verbindt of opfleurt. Wij hebben bijvoorbeeld een heel lastige vloer waarbij heel veel kleuren niet passen. De meubels uit ons oude huis lieten die vloer (die op zich wel wat heeft en lekker anders is dan wat anderen hebben) er op een ontzettend lelijke manier uitspringen, waardoor ik die vloer er à la minute uit wilde hebben. Maar er zit ook een klein beetje (zowel licht als wat donkerder) grijs in die vloer en toen we witte gordijnen hadden opgehangen en een lichtgrijze bank hadden neergezet, was die vloer opeens wél leuk en kreeg alles samenhang. Ook een vleugje pastel, waar ik normaal niet zo van hield, stond er mooi bij. Toen was ik opeens juist blij met onze niet-13-in-een-dozijn-vloer. Wat mooie planten erbij en kussens op de bank (overigens niet pastel) en ik voelde me helemaal thuis.
Met de witte keuken hetzelfde verhaal, een andere kleur zou eenvoudigweg niet hebben gestaan (hoewel ik dat wel graag wilde).
En de boel is echt niet opeens saai omdat we een witte keuken en grijze bank hebben, die bepalen echt niet de hele sfeer.
Zelf houd ik absoluut niet van antracietgrijze muren, maar in de juiste combinatie kan ook dat heel stijl- en sfeervol zijn.
Met de witte keuken hetzelfde verhaal, een andere kleur zou eenvoudigweg niet hebben gestaan (hoewel ik dat wel graag wilde).
En de boel is echt niet opeens saai omdat we een witte keuken en grijze bank hebben, die bepalen echt niet de hele sfeer.
Zelf houd ik absoluut niet van antracietgrijze muren, maar in de juiste combinatie kan ook dat heel stijl- en sfeervol zijn.
vrijdag 4 september 2020 om 14:59
Ik snap het trieste gedeelte ook niet. Het is niet zo dat je dan opeens de hele dag tv zit te kijken of zo. En het kijkt inderdaad fijn.Doubletree20 schreef: ↑04-09-2020 14:41Wat is er triest aan een grote tv? Dat je het niet mooi vind is wat anders natuurlijk maar om het triest te noemen?
Zelf vind ik onze 65 inch tv op zich prima, omdat hij op een plek staat die daar echt voor gemaakt is (volgens mij zelfs letterlijk, al kan ik dat niet met zekerheid zeggen). Maar ik vind het vooral lelijk doordat wij van tevoren een nieuw tv-meubel hadden gekocht en dat te klein is voor deze tv wil je er nog wat leuke spulletjes op zetten. Wat dat betreft had ik hem liever een stukje kleiner gehad.

vrijdag 4 september 2020 om 15:01
Ik heb ook een bijna een meter brede omdat ik houd van films kijken. Hij staat op een tv kast van Ikea wellicht is dat een verzachtende omstandigheid.Doubletree20 schreef: ↑04-09-2020 14:41Wat is er triest aan een grote tv? Dat je het niet mooi vind is wat anders natuurlijk maar om het triest te noemen?
vrijdag 4 september 2020 om 15:02
Same here. Mijn slaapkamer is paars met één grijs wandje want het paars was op.Sjulia schreef: ↑04-09-2020 14:35Mensen met paarse slaapkamers schijnen het meest seks te hebben las ik ooit. En met grijze slaapkamers het minst. Ik had paars met grijs en ik had heel weinig seks maar masturbeerde wel heel veel dus het klopte aardigIk heb overigens shockerend veel dingen zien langskomen in het foutje lijstje die ik zelf in huis heb. Early dew, grijs, 1 hoogglans tafel. Ik leef in een Ikea woonkamer qua look, vrees ik
![]()
Seks is altijd goed geweest. En de inhoud van het nachtkastje is voldoende voor zelfseks.
vrijdag 4 september 2020 om 15:15
Ja eens. Paars met groen, met geel, met wit, met goud desnoods. Met niet met grijs of zilver.pamelacourson schreef: ↑04-09-2020 15:11Ik vind paars wel heel mooi, maar in combinatie met grijs vind ik het echt afschuwelijk.
.
vrijdag 4 september 2020 om 15:16
Dan heb de de hele tijd dezelfde. Zou leuk zijn als je af en toe kan wisselen.
.
vrijdag 4 september 2020 om 15:18
Het is heel vreemd, maar het matched heel goed. Het lijkt wel of paars (in mijn geval) een koele ondertoon heeft en dan in combinatie met leisteen ziet het er best cool uit.pamelacourson schreef: ↑04-09-2020 15:11Ik vind paars wel heel mooi, maar in combinatie met grijs vind ik het echt afschuwelijk.

vrijdag 4 september 2020 om 15:20
Het past ook wel bij elkaar, maar ik vind het echt niet mooi. Ooit was het wel in, begin 2000 of zo? En dan zie ik er zo'n soort troonstoel bij in paars of grijs met zilveren poten.KataTonDemonaEaytoy schreef: ↑04-09-2020 15:18Het is heel vreemd, maar het matched heel goed. Het lijkt wel of paars (in mijn geval) een koele ondertoon heeft en dan in combinatie met leisteen ziet het er best cool uit.
vrijdag 4 september 2020 om 15:23
pamelacourson schreef: ↑04-09-2020 15:20Het past ook wel bij elkaar, maar ik vind het echt niet mooi. Ooit was het wel in, begin 2000 of zo? En dan zie ik er zo'n soort troonstoel bij in paars of grijs met zilveren poten.

Nee, zover ga ik ook weer niet.
vrijdag 4 september 2020 om 15:23
Ik ben juist wel blij dat die kranen er nu wel zijn. Eerst had je alleen maar chroom namelijk en daar kun je je badkamer een bepaalde uitstraling helemaal niet geven. Ik hou bijvoorbeeld wel van goud (niet glimmend) en dat staat niet bij die verchroomde kranen. En omdat mijn man niet houdt van goudkleurige of koperkleurige kranen en wel gek is op matzwart, was ik blij dat ik daar iets mee kon doen. Ze zijn overigens nog steeds kalkvrij, even afdrogen alleen na het douchen. Zelfs mijn kinderen vinden het geen opgave.defyinggravity schreef: ↑04-09-2020 15:19Ik vind die trend met alles matzwart echt helemaal niks. Alles wordt zo donker en met kranen en kalk en zo. Nee, niks voor mij. Ik vind daarnaast dingen snel kitsch.
vrijdag 4 september 2020 om 15:24
Ik heb hetzelfde. Ik snap de combinatie. Maar ik vind het niet mooi. Voor mijn gevoel slaan slaan die twee kleuren elkaar dood. Het wordt er oersaai van. En kil, hoe warm het paars ook is.pamelacourson schreef: ↑04-09-2020 15:20Het past ook wel bij elkaar, maar ik vind het echt niet mooi. Ooit was het wel in, begin 2000 of zo? En dan zie ik er zo'n soort troonstoel bij in paars of grijs met zilveren poten.
.

vrijdag 4 september 2020 om 15:27
pamelacourson schreef: ↑04-09-2020 15:11Ik vind paars wel heel mooi, maar in combinatie met grijs vind ik het echt afschuwelijk.
Ik heb grijs haar en sta heel mooie met paarsachtige kleuren