Kat voor de deur

03-05-2010 19:48 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
.
De kat ( die hier nu woont) liep maanden hier in de tuin, met een mank pootje ( sielug!) en wij zagen het met lede ogen aan. Totdat ie ook een wond aan zijn kop had. Toen zijn we hem eten gaan geven ( hij was uitgehongerd) en van lieverlee kwam het een en het ander. Toen zijn we met hem naar de DA gegaan en die heeft hem een kuur gegeven voor de wond die inmiddels stonk van hier tot Tokyo.

We waren nog net op tijd met die antibioticumspuit...

Inmiddels is ie "geholpen", en onderzocht ( niet gechipt) en tja... waar heeft ie het beter dan hier... volgens mij heb ik zijn leven gered.
.
...
...
idd. erg onhandig dat je eten gaf. katten hebben nogal

een goed geheugen.....

als ie weer voor de deur staat; emmer water erover,

opgelost........
.
nee das waar... dan zou ik idd. de dierenambulance bellen.

heb zelf 4 katjes, en heb wel es een wilde kat in mijn schuur gehad. zag er heel mooi uit, ook niet mager of zo.

maar als je in de buurt kwam ging die zo hard krijsen, die

was echt niet aan mensen gewend. toen heb ik ook de dierenambulance gebeld.
.
quote:twinkeling schreef op 03 mei 2010 @ 20:01:

Jij hebt kinderen toch? Hoe zit dat ook alweer met het belonen van negatief gedrag

Ik vind dat er verschil is tussen belonen van negatief gedrag (als een dier zich misdraagt) of een dier simpelweg NIET laten creperen, zoals het voeren indien het hongerig is en het uiterlijk er op wijst dat hij niet onder goede condities gehouden wordt.

Ik kan een hongerig dier ook niet negeren. En als de eigenaar verzuimt om het dier goed te verzorgen, en het dier is daarvan dus de dupe, is het TWEE keer de dupe als ik het ook al de rug toekeer, ook al is het mijn verantwoordelijkheid niet.

Iemand die hulp nodig heeft en die je simpelweg kan helpen, die help je toch? En dat geldt ook voor dieren.

quote:lindy schreef op 04 mei 2010 @ 09:31:

Dus met een emmer water is het probleem niet opgelost, hooguit voor mij zelf... maar niet voor de kat.

Kijk en dat is nu dus precies wat ik bedoel! Ik geef je groot gelijk!

Maar als je kunt, is het beter om alle zwerfkatten te vangen en op te laten halen. Dan worden ze geholpen en kunnen ze niet nog meer hongerlijdertjes op de wereld zetten.
laat maar
Ik heb wel eens gehoord dat er mensen zijn die hun kat uit de auto zetten. Dan vindt ie de weg never nooit terug.
.
.
Lijkt me dan wel een zwerver! Die zijn niet gecastreerd denk ik.
quote:iones schreef op 04 mei 2010 @ 18:35:

[...]

Ik vind dat er verschil is tussen belonen van negatief gedrag (als een dier zich misdraagt) of een dier simpelweg NIET laten creperen, zoals het voeren indien het hongerig is en het uiterlijk er op wijst dat hij niet onder goede condities gehouden wordt.

Ik kan een hongerig dier ook niet negeren. En als de eigenaar verzuimt om het dier goed te verzorgen, en het dier is daarvan dus de dupe, is het TWEE keer de dupe als ik het ook al de rug toekeer, ook al is het mijn verantwoordelijkheid niet.

Iemand die hulp nodig heeft en die je simpelweg kan helpen, die help je toch? En dat geldt ook voor dieren.

[...]

Kijk en dat is nu dus precies wat ik bedoel! Ik geef je groot gelijk!

Maar als je kunt, is het beter om alle zwerfkatten te vangen en op te laten halen. Dan worden ze geholpen en kunnen ze niet nog meer hongerlijdertjes op de wereld zetten.

Mee eens.

En ook met Lindy, zo onverantwoordelijk gaan mensen om met dieren. Laat ze helpen, of neem een kat uit een asiel, die zijn geholpen. En veel mensen met katers hebben ook ene nare mentaliteit, ja hun kat kan niet zwanger worden. Oke, de eigenaar van de poes moet er ook voor zorgen, maar er zijn ook veel zwerfkatten dus laat ook je kater gewoon helpen.

Mijn katers komen niet buiten maar toch alle 3 geholpen en gechiped. Dus mochten ze ontsnappen dan kunnen ze iig geen poezen bezwangeren.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
.
.
Idioot, dat de mensen hun kater niet castreren, en nu is hij of de weg kwijt, of gewoon buiten gedumpt. Ik zou even met Amivedi bellen, want lang niet alles staat direct op de site heb ik het idee. Volgens mij heeft de dierenambulance ook een lijst met vermiste katten op hun site staan.

Ik heb nu een kater uit het asiel in huis: gevonden als zwerver, ongecastreerd, maar het is zo'n lieverd die graag wil knuffelen en op je schoot wil slapen, deze moet een baasje hebben gehad!
het laten castreren van een kater kost bij mijn dierenarts slechts 30 euro. Een poes kost 70 euro. Het zijn kleine dieren en het duurste aspect aan een operatie is vaak de narcose. (hoeveelheid narcose wordt afgestemd op gewicht)

Het punt is dat veel mensen katten niet hebben als gezelschapsdier of als maatje, maar slechts als "ongedierteverdelger". Deze mensen geven ook heel vaak niets om de dieren en om dieren in het algemeen. Dieren mogen geen geld kosten, moeten slechts geld opbrengen. Dat zijn van die mensen die alleen maar kunnen halen, en nooit eens iets brengen. Klootzakken van mensen, dat zijn het.
En, is hij er nog, Lindy?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven