Katten bevalling

20-05-2020 19:16 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Mijn poes is vandaag 59 dagen Zwanger dus ze is hoogzwanger, sinds maandag verliest zij slijm en een beetje bloed (de dieren arts zegt dat dit niks ernstigs is) het is nu woensdag en ze is nog steeds Niet bevallen. Weet iemand hoelang dit nog kan duren?
Alle reacties Link kopieren
Ach wat schatjes :heart:
Leuke kleuren hoor, zo te zien twee katers en een (schildpad)poes.
Beter.Laat schreef:
31-05-2020 19:36
Leuke kleuren hoor, zo te zien twee katers en een (schildpad)poes.
Sinds wanneer zijn rode katten altijd katers?
Er staat dan ook "zo te zien", en meestal zijn de rode ook katers.
Niq schreef:
31-05-2020 19:45
Er staat dan ook "zo te zien", en meestal zijn de rode ook katers.
Dat is een fabel.
Lapjes en schildpadden zijn altijd poezen maar rood kan zowel kater als poes zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat een schatjes.. :flirting:
Doubletree20 schreef:
31-05-2020 19:49
Dat is een fabel.
Lapjes en schildpadden zijn altijd poezen maar rood kan zowel kater als poes zijn.
Ik zei dan ook niet dat het altijd katers zijn.
Verder een beetje een zinloze discussie.
de kat wordt nu ook gesteriliseerd hoop ik?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
31-05-2020 21:06
de kat wordt nu ook gesteriliseerd hoop ik?
Hoop ik ook op

En zie een haksbandje die kan prima vervangen worden voor een chip onder narcose.
Met zn halsbandje kunnen ze makkelijk ergens achter blijven hangen en zo zichzelf ophangen.
Doubletree20 schreef:
31-05-2020 19:49
Dat is een fabel.
Lapjes en schildpadden zijn altijd poezen maar rood kan zowel kater als poes zijn.
'Effen' rode katten zijn meestal katers. Rood met wit kan net zo goed een poes zijn. Zo eentje heb ik er gehad. Een schatje.
Kwam ik weer eens bij de dierenarts voor entingen en controle, zei de dierenarts : 'Dat is een gezonde kater!'.
Toen zei ik : 'Ik dácht het niet.... :nope: '
Beter.Laat schreef:
01-06-2020 08:48
'Effen' rode katten zijn meestal katers. Rood met wit kan net zo goed een poes zijn. Zo eentje heb ik er gehad. Een schatje.
Kwam ik weer eens bij de dierenarts voor entingen en controle, zei de dierenarts : 'Dat is een gezonde kater!'.
Toen zei ik : 'Ik dácht het niet.... :nope: '
Dat klopt niet, het wit heeft niets met de vererving van rood te maken. Effen rode poezen zijn er zeker wel, maar minder dan rode katers omdat voor rode poezen beide ouders rood moeten zijn, of de vader rood en moeder schildpad.
Zeer belangrijk ook voor dit topic.

Ik ben benieuwd naar een foto van hun kopjes :D
Niq schreef:
01-06-2020 10:05
Zeer belangrijk ook voor dit topic.

Ik ben benieuwd naar een foto van hun kopjes :D
En jij bepaalt wat belangrijk is ?
Misschien is het voor meelezers wel interessant om te horen dat het fabeltje over rode poezen niet waar is ? Of voor de TO ? Misschien ging die er net zoals velen ( en idd ook veel dierenartsen ) van uit dat ze twee katers heeft omdat ze rood zijn ?
Alle reacties Link kopieren
Duchesnea schreef:
01-06-2020 10:12
En jij bepaalt wat belangrijk is ?
Misschien is het voor meelezers wel interessant om te horen dat het fabeltje over rode poezen niet waar is ? Of voor de TO ? Misschien ging die er net zoals velen ( en idd ook veel dierenartsen ) van uit dat ze twee katers heeft omdat ze rood zijn ?
Ik vind het wel interessant eigenlijk.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Open een topic.
Niq schreef:
01-06-2020 10:21
Open een topic.
Waarom ? Het staat hier goed. Mensen reageren in dit topic op de foto met niet helemaal correcte info. Waarom zou ik daar dan hier niet op mogen verdergaan ?
Ik kan je niks verbieden, maar zie zelf liever nieuwe foto's.
Wat jij hier meld is voor mij geen nieuws en misschien voor Angela ook niet.
Niq schreef:
01-06-2020 10:33
Ik kan je niks verbieden, maar zie zelf liever nieuwe foto's.
Wat jij hier meld is voor mij geen nieuws en misschien voor Angela ook niet.
Nee, maar jij en de TO zijn niet de enigen die hier lezen, en blijkbaar is het voor veel mensen wel nieuws. Ik zie niet in waarom ik dus niet zou reageren op foutieve info.
En wie heeft geschreven dat rode katten altijd katers zijn, kan je dat even quoten?

Maar dan nog, als je het zo belangrijk vindt zou een topic met de titel Niet alle rode katten zijn katers! meer in het oog vallen i.p.v. in een topic over een bevalling van een kat.


Nou ben ik hier wel klaar mee hoor, en ga geduldig op nieuwe foto's wachten 🐈
Niq schreef:
01-06-2020 11:30
En wie heeft geschreven dat rode katten altijd katers zijn, kan je dat even quoten?

Maar dan nog, als je het zo belangrijk vindt zou een topic met de titel Niet alle rode katten zijn katers! meer in het oog vallen i.p.v. in een topic over een bevalling van een kat.


Nou ben ik hier wel klaar mee hoor, en ga geduldig op nieuwe foto's wachten 🐈
Ik reageerde dan ook op de post van iemand die beweerde dat rode katten meestal katers zijn maar roodwitte ook poezen. Dat klopt dus niet. Ik schrijf zelf dat de kans op rode katers groter is. Maar de kans dat een roodwitte een kater is, is even groot als de kans dat een rode een kater is. Wit vererft apart van rood en is niet geslachtsgebonden.

En nogmaals : jij hebt -gelukkig - niet te bepalen hoe anderen op een topic reageren. Zou mooi worden als iedereen zo begon,, zo van, ik weet dat al dus dat mag je hier niet schrijven.
Alle reacties Link kopieren
https://ibb.co/gPCqz14
https://ibb.co/98yBKxG
https://ibb.co/HdqFsG5
https://ibb.co/spT1h8m

Ze doen het super! Helaas is eergisteren het eerste kitten overleden die had problemen mn zn darmen en met zn hartje, de andere twee (de middelste en de rechter op de allereerste foto die ik heb geplaatst) doen het super goed en die zijn wel helemaal gezond! Er staat hier nog wel een foto bij van toen het beestje nog leefde! (Dat is de eerste link, het rode katje op mn hand)
Alle reacties Link kopieren
Leuke foto's, Angela. Bedankt voor de update!
Alle reacties Link kopieren
Supersweet trio. Die met de vlek heeft een soort ooglapje. Pirate Jack zou een leuke naam zijn. Jammer dat de linker het niet gehaald heeft.
Alle reacties Link kopieren
Angelaseep schreef:
26-05-2020 12:20
Ze is op dit moment bezig met de bevalling ze heeft al 2 super gezonde kittens bij haar liggen en er komt sowieso nog 1 misschien 2
Angelaseep schreef:
06-06-2020 02:05
Helaas is eergisteren het eerste kitten overleden die had problemen mn zn darmen en met zn hartje
Súpergezond inderdaad. :sarcastic:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven