Kerstversieringen opruimen

27-12-2013 11:06 70 berichten
Ik ben benieuwd wanneer jullie alle versieringen in en om het huis opruimen.

Hier wordt meestal vlak na Sinterklaas alles mooi versiert en vlak na kerst ruimen we alles weer op. Tot en met Oud & nieuw staat het vrijwel nauwelijks. Dat heeft te maken met een planning die mij op die manier het prettigst uitkomt.

Sommigen vinden het echter maar wat vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Geen kerstversiering, dus ook niets op te ruimen
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ach, het zit al het grootste deel van het jaar in dozen verstopt, dan mag het van mij die paar dagen tot oud&nieuw nog wel blijven staan.
Hamerhaai, beetje versiering vind ik wel leuk.

Azile, je hebt gelijk. Heb het ook wel eens laten staan. Dan zat ik echter behoorlijk in tijdnood en bedacht ik me dat opgeruimd opgeruimd is en een lekker gevoel geeft.
Hier staat het vanaf ong 10 december tot ongeveer 7 januari. De boom ziet er nog prima uit, is zelfs nog maar een paar naalden verloren. Meestal hangt het daar ook van af. Een kale boom is ook zo sneu en die gaat eerder weg.
Onze traditie is om op nieuwjaarsdag met zoon de kerstboom naar de weg te slepen, en dan halen we de versiering ook weg.
Hoe kan je nou toch in Godsnaam in tijdnood komen met het opruimen van versieringen? Dan staat/hangt het tot je wel tijd hebt. Wat maakt dat uit?!
M'n boom ziet er nog goed uit, staat vanaf vijf december en 1 januari gaat de boom weg.
Ik pas 1 of 2 januari.
.
quote:hamerhaai schreef op 27 december 2013 @ 11:07:

Geen kerstversiering, dus ook niets op te ruimen

+1

Oh nee, dat is niet waar, ik heb 12 kerstballen in de fruitschaal liggen!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik ben nogal ouderwets en heb vroeger geleerd om het om het kerststal verhaal te bouwen, dus van vlak voor kerst tot en met 6 januari (driekoningen dus). Dat valt ook altijd ongeveer samen met de kerstvakantie.

Ik vond vooral zo'n boom meteen na Sinterklaas wat overdreven. Geef de Sint ook even wat tijd om uit te blussen.
@Summerdance, wow dat is wel heel heftig
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
De boom blijft traditiegetrouw staan tot na Driekoningen. Dan wordt alles opgeruimd.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
De avond van 1 januari gaat alles weg.
Hier stond de boom op 12 december en als ik niet te brak ben gaat hij eruit op 1 januari en anders de volgende dag.

Hij is erg uitgedroogd en niet zo mooi meer, maar hij mag die paar dagen nog wel blijven staan van mij
Hier ook geen kerstversiering. Al jaren niet meer..
Ik heb gisteravond toen ik thuis kwam alles weggehaald. Blij dat ik die twee dagen weer gehad heb. Gezorgd dat het voor de kinderen leuk was maar toen die eenmaal op bed lagen was ik er ook wel klaar mee.
Meestal tot driekoningen. Dit jaar ruim ik het denk ik t laatste weekend van de vakantie op.
Been there, done that, got the T-shirt.
Hier blijft de boom ook staan tot zes januari. Als het aan mij ligt tenminste Man wil de boom en alle andere versieringen het liefst nu al opruimen en daar al voor aan het lobbyen vanaf de dag dat alles uit de doos kwam. Maar gelukkig is hij lui genoeg om niet in z'n eentje alles op te willen ruimen en mijn assistentie krijgt hij niet vóór zes januari. Problem solved
Nu hebben we dit jaar (gelukkig ) niet zoveel kerstversiering, alleen een versierde kerstboom. Ik denk dat die al voor oudjaarsdag is opgeruimd.
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
Hier staat het tot nieuwjaarsdag, of het eerste weekend daarna (als ik nieuwjaarsdag te brak ben geen zin heb om op te ruimen)
Ik heb geen kerstboom/versiersel, want mijn katten eten ervan.
Suze, die vraag stel ik mij ook zojuist.
Boom en versiering: 3 december erin, halverwege januari eruit!!
Ik laat het altijd in ieder geval tot in het nieuwe jaar staan. Ik ruim het meestal het eerste weekend na oud en nieuw op, dan heb ik tijd

Of eerder al een keer in de avond, als ik het zat ben. Maar onze boom houdt zich nog heel mooi, is nog bijna geen naalden verloren. Dus hij mag nog wel even staan! Hij staat er sinds 14 december.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven