Kerstversieringen opruimen
vrijdag 27 december 2013 om 11:06
Ik ben benieuwd wanneer jullie alle versieringen in en om het huis opruimen.
Hier wordt meestal vlak na Sinterklaas alles mooi versiert en vlak na kerst ruimen we alles weer op. Tot en met Oud & nieuw staat het vrijwel nauwelijks. Dat heeft te maken met een planning die mij op die manier het prettigst uitkomt.
Sommigen vinden het echter maar wat vreemd.
Hier wordt meestal vlak na Sinterklaas alles mooi versiert en vlak na kerst ruimen we alles weer op. Tot en met Oud & nieuw staat het vrijwel nauwelijks. Dat heeft te maken met een planning die mij op die manier het prettigst uitkomt.
Sommigen vinden het echter maar wat vreemd.
vrijdag 27 december 2013 om 12:30
quote:Mevrouw75 schreef op 27 december 2013 @ 11:21:
Ik ben nogal ouderwets en heb vroeger geleerd om het om het kerststal verhaal te bouwen, dus van vlak voor kerst tot en met 6 januari (driekoningen dus). Dat valt ook altijd ongeveer samen met de kerstvakantie.
Ik vond vooral zo'n boom meteen na Sinterklaas wat overdreven. Geef de Sint ook even wat tijd om uit te blussen.Ik doe niet aan sinterklaas dus meestal zet ik de boom in het eerste weekend van december, vóór sinterklaas dus.
Ik ben nogal ouderwets en heb vroeger geleerd om het om het kerststal verhaal te bouwen, dus van vlak voor kerst tot en met 6 januari (driekoningen dus). Dat valt ook altijd ongeveer samen met de kerstvakantie.
Ik vond vooral zo'n boom meteen na Sinterklaas wat overdreven. Geef de Sint ook even wat tijd om uit te blussen.Ik doe niet aan sinterklaas dus meestal zet ik de boom in het eerste weekend van december, vóór sinterklaas dus.
vrijdag 27 december 2013 om 12:33
vrijdag 27 december 2013 om 13:03
Ik heb al jarenlang geen boom, maar doe wel aan kerstversiering. Alles wat met ballen gevuld kan worden, zit vol met ballen. Dit jaar de dag voor Sinterklaas neergezet. Haal het pas op zijn laatst weg op 6 januari (Driekoningen) maar in ieder geval na de jaarwisseling, vanaf 2 januari. Meteen na de kerst al vind ik zo kaal, ik wil er lang van genieten. Ben maar alleen dus verder niemand die zich er aan stoort!
vrijdag 27 december 2013 om 13:05
Hier staat de boom vanaf het weekend na sinterklaas (dit jaar 8 december), en ik denk dat ik 'm het weekend na oud en nieuw opruim (5 januari). Vorig jaar heb ik 'm nog heel lang laten staan en heb ik 'm weggehaald omdat ik ging verhuizen (eind januari/begin februari). Maar verhuisd naar een veel kleiner huis, en hij staat eigenlijk gewoon in de weg, dus dit keer gaat 'ie wel op tijd weg.
vrijdag 27 december 2013 om 13:29
Mijn boom is weer opgeruimd. Doe het normaal gesproken op 1 of 2 januari. Dan moet het ook echt, want dan erger ik me ineens enorm aan dat ding. Terwijl ik zo geniet als ie opgetuigd wordt.
Maar doordat ik een paar dagen druk met andere dingen ben, begin januari en ik nu de tijd heb, is mijn huis nu bijna kerstversieringvrij. En ach, de kaarsjes houden het wel gezellig 's avonds.
Maar doordat ik een paar dagen druk met andere dingen ben, begin januari en ik nu de tijd heb, is mijn huis nu bijna kerstversieringvrij. En ach, de kaarsjes houden het wel gezellig 's avonds.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
vrijdag 27 december 2013 om 13:30
Wij halen hem oudjaarsdag weg want dan kan hij op de houtstapel voor het vuur samen met nog wat ander troep:)
Als we hem langer laten staan (wat mij wel erg gezellig lijkt) blijven we met de kerstboom zitten en blijft hij waarschijnlijk een heel jaar in de tuin liggen en dat zie ik ook niet echt zitten:)
Als we hem langer laten staan (wat mij wel erg gezellig lijkt) blijven we met de kerstboom zitten en blijft hij waarschijnlijk een heel jaar in de tuin liggen en dat zie ik ook niet echt zitten:)
vrijdag 27 december 2013 om 13:31
vrijdag 27 december 2013 om 13:48
Onze boom is zo uitgedroogd dat ik hem elke dag een beetje weg-stofzuig, de ballen vallen er vanzelf uit als een takje breekt van de droogte. Ik denk nog twee of drie keer en ik kan de stam gewoon buiten zetten. Het was een grote treurnis dit jaar wat boom betreft.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."