Kerstversieringen opruimen

27-12-2013 11:06 70 berichten
Ik ben benieuwd wanneer jullie alle versieringen in en om het huis opruimen.

Hier wordt meestal vlak na Sinterklaas alles mooi versiert en vlak na kerst ruimen we alles weer op. Tot en met Oud & nieuw staat het vrijwel nauwelijks. Dat heeft te maken met een planning die mij op die manier het prettigst uitkomt.

Sommigen vinden het echter maar wat vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Gistermiddag al. Klaaaar.
Net als mevrouw75 heb ik van huis de traditie me gekregen om het met 3 koningen op te ruimen.

6 januari dus.
Meestal op 1 januari, opgeruimd het nieuwe jaar in.

Voorheen kon het vanwege kater of tijdgebrek nog wel eens een paar dagen uitlopen maar sinds mijn schoonmoeder ieder jaar weer erg boos op mij wordt omdat de boom niet voor driekoningen de deur uit mag, doe ik bijzonder mijn best hem op nieuwjaarsdag te ruimen.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Meestal op 2 januari, op nieuwjaarsdag heb ik meestal wat aanloop en ik heb geen zin om dan in de rommel en naalden te zitten.
verba volant, scripta manent.
10 januari staat de boom weer langs de kant van de weg om te worden opgehaald. Dus ergens in die dagen ervoor wordt alles weer opgeruimd.
Ik ruim het ook altijd op 6 januari op. Traditie die ik het overgenomen van mijn moeder. Soms kom ik 's avonds thuis en blijkt mijn vriend alles al te hebben opgeruimd. Vind ik stiekem ook wel fijn. Het gaat iigv niet eerder weg dan 1 januari.
Ik morgen. De 28e ga ik alles opruimen. Ben na de kerst wel klaar met de versieringen en kan niet wachten om de emmers sop te voorschijn te halen en het huis weer een grote schoonmaak te geven.
Pas na 1 januari in ieder geval. Vorig jaar had ik m zelfs tot eind januari staan... het stond zo gezellig en totaal niet in de weg. Nu heb ik een veel kleiner huis en kan ik me voorstellen dat ik 'm volgende week wel zat ben. Maar de lichtjes zal ik missen!
Morgen gaat alles terug naar de zolder.
Laat hem ook nog even lekker staan! In ieder geval tot ong 1 januari, dan zal ik hem echt moeten opruimen!
quote:Lebowski schreef op 27 december 2013 @ 12:30:

Ik vind een planning hebben voor zoiets vreemd, verder niks.+100
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ergens in januari halen we het weg.
quote:Lebowski schreef op 27 december 2013 @ 12:30:

Ik vind een planning hebben voor zoiets vreemd, verder niks.Een planloos leven lijden spreekt mij niet aan. ( lIJden).
1 januari gaat alles weer de kast in.
Totdat ik er genoeg van heb. Waarschijnlijk ergens in half januari wanneer ik zin en tijd heb om dat ding op te ruimen.
Hij blijft in ieder geval t/m 1 januari staan en daarna zie ik het wel. Ik vind het gezellig.
Ik laat mijn winterversiering staan tot Imbolc en vervang het dan beetje bij beetje door lentedecoratie en -kleuren. Boom moet helaas wel eerder weg omdat die maar beperkt opgehaald worden.
quote:NYC schreef op 27 december 2013 @ 23:14:

Ik laat mijn winterversiering staan tot Imbolc en vervang het dan beetje bij beetje door lentedecoratie en -kleuren. Boom moet helaas wel eerder weg omdat die maar beperkt opgehaald worden.Tot wanneer?
Ik wacht altijd tot na nieuwjaar.

En dan ruim ik alles met spijt op. En dan vraag ik me af of er niet iets leuks ter vervanging kan, om die sombere grijze dagen door te komen. waxinelichtjes en zo.

De periode na kerst vind ik de ergste periode van het jaar. Een lange saaie grijze winter, en niets meer om naar uit te kijken. Want dat voorjaar komt nog lang niet.

Zeker omdat de winter nog steeds moet beginnen. Dus dat voorjaar kunnen we in mei ook wel op ons buik schrijven, net als vorig jaar.
quote:Chartreuse schreef op 27 december 2013 @ 23:19:

[...]

Tot wanneer?http://www.beleven.org/feest/imbolc

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven