Knutseltopic part 2
zaterdag 15 september 2012 om 10:42
Omdat wij weigeren naar Libelle verbannen te worden.
Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.
Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.
Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.
Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!
Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.
Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.
Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.
In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!
Voorwaarden om mee te gaan:
- een trolley
- een rugzakje
- een driekwartsbroek
- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk
- een abonnement op Libelle
- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.
Voldoet u aan deze voorwaarden?
Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.
Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.
Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.
Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!
Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.
Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.
Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.
In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!
Voorwaarden om mee te gaan:
- een trolley
- een rugzakje
- een driekwartsbroek
- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk
- een abonnement op Libelle
- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.
Voldoet u aan deze voorwaarden?
Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
668, the neighbour of the Beast
dinsdag 27 augustus 2013 om 15:30
Ook ik ben jullie niet vergeten hoor.
Akakia, leuk dat de kinderen ook lekker knutselen. Lijkt mij een moeilijk klusje die paneeldeuren. En veel werk.
EV, je site ziet er mooi uit. Je blogs grijpen mij aan.
LP, ga maar knutselen wanneer jij het wilt
Hier gebeurt elke dag wel wat aan het loomknitten maar het schiet niet op verdikkeme. Garen bollen nummer 2 of drie eraan gemaakt (in twee kleuren uiteraard) nogmaals bollen slinken maar de dunne deken (voor volgend jaar) word niet langer vind ik. Verder vriend een beetje assisteren met de badkamer klussen. En op internet assecoires uitzoeken. Badhandoeken, kleine kasten, nieuwe pleeborstel en nieuwe badmatten. De rest hadden we al.
woensdag 28 augustus 2013 om 13:58
Leuke accessoires. Welk merk is het trouwens (of mag dat hier niet genoemd worden)?
Vanavond ga ik crea bezig zijn: ik ga een workshop 'zendoodle tekenen' doen, samen met een vriendin. Verheug me erop, lijkt me heel leuk. Ik ben altijd al een krabbelaar, als ik bijv. aan de telefoon zit, en dit is eigenlijk ook zoiets. Een voorbeeld van internet:
Leuk, eindelijk iets gezelligs doen!
Vanavond ga ik crea bezig zijn: ik ga een workshop 'zendoodle tekenen' doen, samen met een vriendin. Verheug me erop, lijkt me heel leuk. Ik ben altijd al een krabbelaar, als ik bijv. aan de telefoon zit, en dit is eigenlijk ook zoiets. Een voorbeeld van internet:
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
woensdag 28 augustus 2013 om 14:21
quote:Elmervrouw schreef op 28 augustus 2013 @ 13:58:
Leuke accessoires. Welk merk is het trouwens (of mag dat hier niet genoemd worden)?
[afbeelding]
Wow EV, dat is leuk en moeilijk. Oké het is een voorbeeld van internet maar mooi. Show je hier jouw zendoodle?
Ik doodle ook aan telefoon, vriend ook. Alleen is dat van hem altijd iets van esher.
Het merk van de foto's die ik erneer zette is Sealskin.
[afbeelding]
Wow EV, dat is leuk en moeilijk. Oké het is een voorbeeld van internet maar mooi. Show je hier jouw zendoodle?
Ik doodle ook aan telefoon, vriend ook. Alleen is dat van hem altijd iets van esher.
Het merk van de foto's die ik erneer zette is Sealskin.
woensdag 28 augustus 2013 om 17:26
Leuk EV, ben benieuwd wat je fabriekt (en ja, foto is een must!).
Grappig Steph, ik zou de woorden doodle en Escher nooit samen in één zin kunnen krijgen. Knappe vriend als hij doodelt van Escher.
Vandaag met kinderen op een natuurspeelplaats geweest... die is pas geopend, en wat geweldig. Klim en klautertoestellen, hangdingen, en dat alles bij het water en de modder. Kinders trokken steeds meer uit zodat ze aan het eind in hun boxer liepen, en zaten onder de modder. Goed zo, zo hoort dat!
Grappig Steph, ik zou de woorden doodle en Escher nooit samen in één zin kunnen krijgen. Knappe vriend als hij doodelt van Escher.
Vandaag met kinderen op een natuurspeelplaats geweest... die is pas geopend, en wat geweldig. Klim en klautertoestellen, hangdingen, en dat alles bij het water en de modder. Kinders trokken steeds meer uit zodat ze aan het eind in hun boxer liepen, en zaten onder de modder. Goed zo, zo hoort dat!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
donderdag 29 augustus 2013 om 13:54
Het was leuk!
Lekker buiten gezeten, zitten tekenen, relaxt.
Als ik de energie ervoor heb, zal ik hier een plaatje neerzetten. Nu even teveel werk (moe van vanmorgen therapie).
Aaaah Akakia, dat klinkt als echt lekker spelen zeg!
En nu ik eraan denk: dat droodlen voelde ook echt als spelen. Niks was fout, niks voorgeschrevens, niks rechte lijntjes als je niet wilde, niks prestatiegerichts; gewoon tekenen hoe het in je opkomt. Mooie oefening voor mij!
Als ik de energie ervoor heb, zal ik hier een plaatje neerzetten. Nu even teveel werk (moe van vanmorgen therapie).
En nu ik eraan denk: dat droodlen voelde ook echt als spelen. Niks was fout, niks voorgeschrevens, niks rechte lijntjes als je niet wilde, niks prestatiegerichts; gewoon tekenen hoe het in je opkomt. Mooie oefening voor mij!
donderdag 29 augustus 2013 om 19:29
quote:Elmervrouw schreef op 29 augustus 2013 @ 13:54:
Het was leuk!
EV, dat zendoodlen lijkt me heerlijk hoe je het zegt. Maar op internet zie ik plaatjes en dan denk ik help hoe doe je dat?
Ik kan niet eens tekenen, wel wat kladden. Maar ja, dat schijnt doodlen te zijn.
Het was leuk!
EV, dat zendoodlen lijkt me heerlijk hoe je het zegt. Maar op internet zie ik plaatjes en dan denk ik help hoe doe je dat?
Ik kan niet eens tekenen, wel wat kladden. Maar ja, dat schijnt doodlen te zijn.
donderdag 29 augustus 2013 om 20:05
Iedereen kan dit, jij ook!
Je begint met het kader.
Daarna trek je gewoon een 'sliert' (als je goed kijkt zie je een dikke lijn binnen het kader), en de rest vul je op met wat je maar kunt bedenken.
Op internet schijnen er ook YouTube filmpjes van te zijn. Daar ga ik ook nog 's naar kijken.
donderdag 29 augustus 2013 om 20:06
donderdag 29 augustus 2013 om 20:08
En deze hond is rondom een malletje getekend. Rest weer hetzelfde. Als je kijkt naar de kluifjes in zijn lijf: dat was gewoon een ideetje van mij, maar dat kan dus ook.
Oh ja, de schaduwen aanbrengen geeft er pas echt diepte aan. Dat doe je met een zacht potlood, evt. zo'n aquarelpotlood.
vrijdag 30 augustus 2013 om 16:53
Wat mooi EV. Die laatste vind ik het leukst,sorry, past wel bij je. Hond iig. Welkom terug al knutselaar
Ik ga het ook anders doen, vandaag het boek This is not a book binnengekregen. Gisteren besteld dus dat is fijn. Eerste opdracht gedaan, boek boven mijn hoofd houden en dan de tijd bijhouden. Het is net zoiets als Wreck this journal.
Ik ga het ook anders doen, vandaag het boek This is not a book binnengekregen. Gisteren besteld dus dat is fijn. Eerste opdracht gedaan, boek boven mijn hoofd houden en dan de tijd bijhouden. Het is net zoiets als Wreck this journal.
vrijdag 30 augustus 2013 om 18:06
Wat leuk EV, maar het lijkt zo ingewikkeld:) Ik ga het zelf ook eens proberen. Nu heb ik er weer tijd voor want ik heb mijn tentamen gehaald:D!!! Kan het nog niet geloven. Kwam thuis en ben maar even op bed gaan liggen, stortte helemaal in. Van de spanning denk ik.
This is not a book? Ik ga weer even op Google zoeken, nog nooit van gehoord. Ben benieuwd.
This is not a book? Ik ga weer even op Google zoeken, nog nooit van gehoord. Ben benieuwd.
vrijdag 30 augustus 2013 om 23:09
Gefeliciteerd LP
Heerlijk dat je ermee klaar bent, nu heb je (als je weer 'uitgestort' bent ) tijd om te knutselen!
Ze zijn leuk EV, en ik kan me voorstellen dat het enorm ontspannend is.
Ik heb de eerste opstartwerkdagen er weer opzitten, nu weekend ( dus: ) en dan gaat het echte werkende leven weer beginnen.
Hoop in het weekend nog wat te doen aan mijn kalender, die ligt maar te liggen hier beneden. Maar morgen er eerst nog een keer op uit om het laatste vakantieweekend te vieren, gesteld dat het weer een beetje meewerkt.
Heerlijk dat je ermee klaar bent, nu heb je (als je weer 'uitgestort' bent ) tijd om te knutselen!
Ze zijn leuk EV, en ik kan me voorstellen dat het enorm ontspannend is.
Ik heb de eerste opstartwerkdagen er weer opzitten, nu weekend ( dus: ) en dan gaat het echte werkende leven weer beginnen.
Hoop in het weekend nog wat te doen aan mijn kalender, die ligt maar te liggen hier beneden. Maar morgen er eerst nog een keer op uit om het laatste vakantieweekend te vieren, gesteld dat het weer een beetje meewerkt.
zaterdag 31 augustus 2013 om 09:40
zaterdag 31 augustus 2013 om 11:15
LP, supergoed gedaan!!
Gisteren leuke dag gehad met een vriendin en haar tante. Als besluit ook nog gaan eten ergens. Heel veel gepraat (beiden hebben mijn boek gelezen), dus vandaag echt kalm aan doen en lekker thuis blijven. Maar het was een heerlijke dag, dus alles waard. Die tante is ook zo lief en zorgzaam, daar geniet ik ook echt van.
Gisteren leuke dag gehad met een vriendin en haar tante. Als besluit ook nog gaan eten ergens. Heel veel gepraat (beiden hebben mijn boek gelezen), dus vandaag echt kalm aan doen en lekker thuis blijven. Maar het was een heerlijke dag, dus alles waard. Die tante is ook zo lief en zorgzaam, daar geniet ik ook echt van.
zaterdag 31 augustus 2013 om 17:52
quote:Elmervrouw schreef op 31 augustus 2013 @ 11:15:
LP, supergoed gedaan!!
Wat een leuke dag heb je gehad, gelukkig heb je een tante die lief en zorgzaam is.
Vandaag geloomknit, werd eens tijd. En poetsen. Hopelijk gaat vriend morgen niet klussen.
LP, supergoed gedaan!!
Wat een leuke dag heb je gehad, gelukkig heb je een tante die lief en zorgzaam is.
Vandaag geloomknit, werd eens tijd. En poetsen. Hopelijk gaat vriend morgen niet klussen.
zaterdag 31 augustus 2013 om 20:45
Toch erop uit getrokken en uiteindelijk geweldig weer gehad! Waren naar Sprookjeswonderland in Enkhuizen. Alhoewel de Efteling de absolute nummer 1 blijft is dit een leuk, niet te groot, goed verzorgd en mooi aangelegd park. Juist voor jonge kinderen erg leuk. We hebben ons prima vermaakt!
En ik heb er ook twee leuke, heerlijk kitscherige boekensteunen gekocht, met draken erop, voor mijn knutselboeken
En ik heb er ook twee leuke, heerlijk kitscherige boekensteunen gekocht, met draken erop, voor mijn knutselboeken
zondag 1 september 2013 om 18:22
Dat lijken me hele gave boekensteunen!
Plaatje?
Vanmiddag naar buurgemeente geweest (waar ik heb gewoond met S en de kinderen), daar was vanalles te doen. Erg leuk. Optredens en allerlei stands. Heb me goed vermaakt. Gelukkig ook redelijk weer (alles was buiten), maar ik heb het nu wel koud.
Ja, die tante was echt lief en zorgzaam. Stuurde mij al persoonlijke, handgeschreven kaartjes (vanwege de situatie met mijn kinderen) voordat ze mij ooit in het echt ontmoet had. Het is een tante van deze vriendin. Zij en vriendin kwamen ook naar de signeersessie een paar weken geleden, en nu gingen we dus op bezoek bij haar. Nou, en ze had mijn boek goed gelezen... stelde hele intense vragen, wow.
Plaatje?
Vanmiddag naar buurgemeente geweest (waar ik heb gewoond met S en de kinderen), daar was vanalles te doen. Erg leuk. Optredens en allerlei stands. Heb me goed vermaakt. Gelukkig ook redelijk weer (alles was buiten), maar ik heb het nu wel koud.
Ja, die tante was echt lief en zorgzaam. Stuurde mij al persoonlijke, handgeschreven kaartjes (vanwege de situatie met mijn kinderen) voordat ze mij ooit in het echt ontmoet had. Het is een tante van deze vriendin. Zij en vriendin kwamen ook naar de signeersessie een paar weken geleden, en nu gingen we dus op bezoek bij haar. Nou, en ze had mijn boek goed gelezen... stelde hele intense vragen, wow.
zondag 1 september 2013 om 19:05
quote:Elmervrouw schreef op 01 september 2013 @ 18:22:
Plaatje?
Akakia, foto.
EV, herkennen mensen je in die buurgemeente ook? Gelukkig was het niet koud, nu idd wel.
Het is echt een lieve vrouw die tante, dat ze kaartjes stuurt voordat ze je ontmoet had.
Overigens over het zendoodlen daar staan echt veel you-tube filmpjes. Leuk om te zien. En om te doen.
Plaatje?
Akakia, foto.
EV, herkennen mensen je in die buurgemeente ook? Gelukkig was het niet koud, nu idd wel.
Het is echt een lieve vrouw die tante, dat ze kaartjes stuurt voordat ze je ontmoet had.
Overigens over het zendoodlen daar staan echt veel you-tube filmpjes. Leuk om te zien. En om te doen.
zondag 1 september 2013 om 22:17
Wat fijn dat iemand zo intens meeleeft EV! Mooi!
Foto kan ik nog niet maken... ze staan nog ingepakt namelijk...
Volgende week ben ik jarig, en ook al doe ik er niets aan, toch mocht ik een cadeautje verzinnen van mijn moeder. Toen ik deze zag staan gisteren vond ik ze zo geweldig dat ik ze gekocht heb zodat mijn moeder ze kan geven! Maar (ik ken haar langer dan vandaag...) ik mag ze nog niet gebruiken, waarschijnlijk komt ze ze van de week ophalen zodat ze ze in kan pakken en op mijn verjaardag kan geven
Foto kan ik nog niet maken... ze staan nog ingepakt namelijk...
Volgende week ben ik jarig, en ook al doe ik er niets aan, toch mocht ik een cadeautje verzinnen van mijn moeder. Toen ik deze zag staan gisteren vond ik ze zo geweldig dat ik ze gekocht heb zodat mijn moeder ze kan geven! Maar (ik ken haar langer dan vandaag...) ik mag ze nog niet gebruiken, waarschijnlijk komt ze ze van de week ophalen zodat ze ze in kan pakken en op mijn verjaardag kan geven