Knutseltopic part 2
zaterdag 15 september 2012 om 10:42
Omdat wij weigeren naar Libelle verbannen te worden.
Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.
Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.
Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.
Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!
Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.
Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.
Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.
In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!
Voorwaarden om mee te gaan:
- een trolley
- een rugzakje
- een driekwartsbroek
- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk
- een abonnement op Libelle
- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.
Voldoet u aan deze voorwaarden?
Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.
Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.
Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.
Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!
Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.
Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.
Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.
In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!
Voorwaarden om mee te gaan:
- een trolley
- een rugzakje
- een driekwartsbroek
- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk
- een abonnement op Libelle
- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.
Voldoet u aan deze voorwaarden?
Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
668, the neighbour of the Beast
zondag 8 september 2013 om 18:25
Raar genoeg krijg ik dit plaatje als ik google op 'schoonmaakvirus':
Ik heb wel nog lekker een uurtje in de tuin, in de zon gezeten met een boek, na al dat gepoets. Jeetje, wat hebben we veel gedaan! Het was echt een soort inhaalslag, zeg maar. We zijn gewoon helemaal voldaan en tevreden. Normaal doe ik de meeste dingen gewoon zelf hoor, ik heb meer tijd dan hij (hij werkt fulltime), maar ramen wassen, daar heb ik zo'n hekel aan, en boven hebben we van die rotramen. En als hij daarmee begint gebeurt het ook grondig.. hij poetst grondiger dan ik, dan moet ik 'm echt nageven.
Ik heb wel nog lekker een uurtje in de tuin, in de zon gezeten met een boek, na al dat gepoets. Jeetje, wat hebben we veel gedaan! Het was echt een soort inhaalslag, zeg maar. We zijn gewoon helemaal voldaan en tevreden. Normaal doe ik de meeste dingen gewoon zelf hoor, ik heb meer tijd dan hij (hij werkt fulltime), maar ramen wassen, daar heb ik zo'n hekel aan, en boven hebben we van die rotramen. En als hij daarmee begint gebeurt het ook grondig.. hij poetst grondiger dan ik, dan moet ik 'm echt nageven.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
zondag 8 september 2013 om 22:56
Sorry, even heel snel een berichtje en niet alles bijgelezen want had weer een uur geleden in bed moeten liggen. Weer een stress week/weekend achter de rug en de komende tijd blijft het stressen.
Akakia, van harte gefeliciteerd met je verjaardag (het kan nog gelukkig)! Hoop dat je een super leuke dag hebt gehad vandaag.
En EV, van zo'n schoonmaakbui moet je inderdaad gebruik maken Gelukkig is opruimen/schoonmaken een hobby van mij. Kan mij voorstellen dat als je het niet leuk vind dat het een rotklus is.
En nu ga ik snel mijn tanden poetsen en mijn mandje in!
Akakia, van harte gefeliciteerd met je verjaardag (het kan nog gelukkig)! Hoop dat je een super leuke dag hebt gehad vandaag.
En EV, van zo'n schoonmaakbui moet je inderdaad gebruik maken Gelukkig is opruimen/schoonmaken een hobby van mij. Kan mij voorstellen dat als je het niet leuk vind dat het een rotklus is.
En nu ga ik snel mijn tanden poetsen en mijn mandje in!
maandag 9 september 2013 om 18:12
LP, sterkte met alle stress. Ik vind opruimen ook niet vervelend, geeft een lekker overzichtelijk gevoel. Wat poetsen betreft heb ik wel echt een hekel aan ramen wassen en de badkamer doen. De rest gaat wel hoor. (Ramen schoonmaken deed manlief trouwens met zo'n spuitfles en oude lappen; dat ging heel goed! Eerst deden we dat altijd traditioneel, emmer water dus.)
Vanmorgen lekker gemozaïekt!
Vanmorgen lekker gemozaïekt!
maandag 9 september 2013 om 20:12
LP, hopelijk kun je snel ontstressen. Sterkte ermee.
EV, vertel over de spuitbus? Ik knoei nog steeds met een emmer en spons, heel ouderwets. Overigens opruimen/poetsen vind ik prima. Vanmiddag ook gedaan, het is even eraan beginnen (daar heb ik wel problemen mee) maar eenmaal mee bezig en dan wordt het mooi.
EV, vertel over de spuitbus? Ik knoei nog steeds met een emmer en spons, heel ouderwets. Overigens opruimen/poetsen vind ik prima. Vanmiddag ook gedaan, het is even eraan beginnen (daar heb ik wel problemen mee) maar eenmaal mee bezig en dan wordt het mooi.
dinsdag 10 september 2013 om 14:18
Ik ben speciaal voor jou even naar beneden gelopen om te gaan kijken welk spul het is:
Dit dus, van de Lidl. Hij heeft eerst de ruiten natgemaakt met water (ze waren echt heel smerig!), ook met een spuitfles volgens mij. Als je wilt zal ik straks navragen hoe hij het precies heeft gedaan, als hij thuis is. Drooggemaakt in ieder geval met doeken (oude zachte t-shirts).
Dit dus, van de Lidl. Hij heeft eerst de ruiten natgemaakt met water (ze waren echt heel smerig!), ook met een spuitfles volgens mij. Als je wilt zal ik straks navragen hoe hij het precies heeft gedaan, als hij thuis is. Drooggemaakt in ieder geval met doeken (oude zachte t-shirts).
woensdag 11 september 2013 om 17:21
quote:Elmervrouw schreef op 10 september 2013 @ 14:18:
Ik ben speciaal voor jou even naar beneden gelopen om te gaan kijken welk spul het is:
[afbeelding]
Damned, wij hebben geen Lidl hier dus die valt af.
Vandaag kwam een doodlingboek binnen, is het een andere dan dat ik dacht (had nog een tegoedbon voor oa Bol.com dus handig) gelukkig kon ik hem gratis retourneren. Nu verder inspiratie opdoen.
Verder nog lekker geloomknit, die deken is volgend jaar wel af.
[afbeelding]
Damned, wij hebben geen Lidl hier dus die valt af.
Vandaag kwam een doodlingboek binnen, is het een andere dan dat ik dacht (had nog een tegoedbon voor oa Bol.com dus handig) gelukkig kon ik hem gratis retourneren. Nu verder inspiratie opdoen.
Verder nog lekker geloomknit, die deken is volgend jaar wel af.
woensdag 11 september 2013 om 18:40
Ha dames, na maandenlang afwezig zijn en alleen af en toe meelezen hier ook weer een berichtje van mij (kennen jullie mij nog wel?). Leuk om te zien dat jullie nog steeds zo crea bezig zijn. Dat doodling/doodlen ziet leuk uit zeg! Ik had er nog nooit van gehoord, maar ben er gelijk op gaan googlen en er zijn veel voorbeelden te vinden!
Hoe gaat het verder met jullie?
EV ik zag je op tv pas, indrukwekkend om je verhaal weer te zien/horen. Heb je het druk met 'verplichtingen' doordat je boek uit is?
Hoe gaat het verder met jullie?
EV ik zag je op tv pas, indrukwekkend om je verhaal weer te zien/horen. Heb je het druk met 'verplichtingen' doordat je boek uit is?
woensdag 11 september 2013 om 18:44
kanon!!! Leuk dat je weer eens komt aanwaaien.
Hier alles ok. Langzaamaan weer aan het wennen aan het dagelijks ritme van werk, school en kinderdagverblijf. Weinig geknutsel, op wat gefröbel met de kinderen na, maar dat weerhoudt me er niet van hier regelmatig te posten. Hoe is 't met jou? Nog wat geknutseld de afgelopen periode??
Hier alles ok. Langzaamaan weer aan het wennen aan het dagelijks ritme van werk, school en kinderdagverblijf. Weinig geknutsel, op wat gefröbel met de kinderen na, maar dat weerhoudt me er niet van hier regelmatig te posten. Hoe is 't met jou? Nog wat geknutseld de afgelopen periode??
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
woensdag 11 september 2013 om 19:26
Goed om te horen dat alles oke is!
Hier helemaal geen geknutsel. Mijn cursus begint volgende week weer, dus ben wel ideeen op aan het doen. Van de zomer meer bezig geweest in de tuin met plantjes en dingen verven. De herfst en winter zijn meer mijn knutsel maanden
Die punnik shawl waar ik vorig jaar al 40 meter voor gepunnikt had moet ik maar weer eens tevoorschijn halen. Misschien dat ik hem dan nog afkrijg voor de komende winter (maar dat dacht ik toen ik begon vorig jaar ook, haha).
woensdag 11 september 2013 om 21:43
woensdag 11 september 2013 om 22:59
quote:Akakia schreef op 11 september 2013 @ 21:43:
Kanon en Steph, is het niet een goed idee om zo'n 'liniaaltje' als motto te gaan gebruiken? Dan kunnen jullie daar iedere dag de lengte van respectievelijk de sjaal en de deken weergeven Geen goed idee, de ene dag kan ik heel veel doen en de andere dag helemaal niet. Dus......
Kanon en Steph, is het niet een goed idee om zo'n 'liniaaltje' als motto te gaan gebruiken? Dan kunnen jullie daar iedere dag de lengte van respectievelijk de sjaal en de deken weergeven Geen goed idee, de ene dag kan ik heel veel doen en de andere dag helemaal niet. Dus......
donderdag 12 september 2013 om 09:49
quote:Akakia schreef op 11 september 2013 @ 21:43:
Kanon en Steph, is het niet een goed idee om zo'n 'liniaaltje' als motto te gaan gebruiken? Dan kunnen jullie daar iedere dag de lengte van respectievelijk de sjaal en de deken weergeven O help, dat zou ontzettend demotiverend werken met de knutsel spirit die ik momenteel heb. Ik durf niet eens mijn werk erbij te pakken om te kijken hoever ik was en hoeveel ik nog moet
Kanon en Steph, is het niet een goed idee om zo'n 'liniaaltje' als motto te gaan gebruiken? Dan kunnen jullie daar iedere dag de lengte van respectievelijk de sjaal en de deken weergeven O help, dat zou ontzettend demotiverend werken met de knutsel spirit die ik momenteel heb. Ik durf niet eens mijn werk erbij te pakken om te kijken hoever ik was en hoeveel ik nog moet
donderdag 12 september 2013 om 11:01
quote:Elmervrouw schreef op 04 september 2013 @ 10:29:
Ha nee, ik ben zo iemand die houdt van papier, notitieboekjes, pennen en dat soort dingen, kantoorartikelen eigenlijk (is hier op het forum trouwens ook een leuk topic over), dus ik had nog wel zo het een en ander liggen aan iets dikker papier. Bij de Action heb ik trouwens wel een blokje van gekleurde dikkere velletjes gezien, in diverse kleuren dus (pastel en feller), nu ik eraan denk.
Dat schiet al op met het dekentje dan! Succes met de zoektocht naar het garen.
Haii Iedereen
Sorry, ik heb niet alleen jullie verwaarloosd, ook het knutselen. Zit vol goede ideeën, maar die blijven lekker zitten waar ze zitten, in m'n hoofd Heb het lezen weer opgepakt en kennelijk kun je dat niet tegelijkertijd met knutselen doen. Zo bizar!
Maar EV verwees me naar dit topic vanwege haar doodlen. Leuk! En het lijkt heel erg op wat ik vroeger op school deed. Kijk, ik was niet vervelend en onoplettend, ik was gewoon Zen avant la lettre
En quote bovenstaand stukje, omdat ik me daar zó in herken! Ik ben gék op boekjes, mooie schriften, pennen, stiften, enz. Ik zeg ook wel dat niet het tekenen mijn hobby is, maar het kopen van tekenmateriaal.. In boekwinkels ga ik ook altijd even naar de display van paperblanks.. ~zucht~ maar ik mag geen boekjes/schriften meer kopen van mezelf, want ik heb er vele, waarvan alleen de eerste pagina's beschreven zijn. Het enige nadeel aan m'n elektronische agenda vind ik ook dat ik niet een papieren exemplaar mag uitzoeken
Ha nee, ik ben zo iemand die houdt van papier, notitieboekjes, pennen en dat soort dingen, kantoorartikelen eigenlijk (is hier op het forum trouwens ook een leuk topic over), dus ik had nog wel zo het een en ander liggen aan iets dikker papier. Bij de Action heb ik trouwens wel een blokje van gekleurde dikkere velletjes gezien, in diverse kleuren dus (pastel en feller), nu ik eraan denk.
Dat schiet al op met het dekentje dan! Succes met de zoektocht naar het garen.
Haii Iedereen
Sorry, ik heb niet alleen jullie verwaarloosd, ook het knutselen. Zit vol goede ideeën, maar die blijven lekker zitten waar ze zitten, in m'n hoofd Heb het lezen weer opgepakt en kennelijk kun je dat niet tegelijkertijd met knutselen doen. Zo bizar!
Maar EV verwees me naar dit topic vanwege haar doodlen. Leuk! En het lijkt heel erg op wat ik vroeger op school deed. Kijk, ik was niet vervelend en onoplettend, ik was gewoon Zen avant la lettre
En quote bovenstaand stukje, omdat ik me daar zó in herken! Ik ben gék op boekjes, mooie schriften, pennen, stiften, enz. Ik zeg ook wel dat niet het tekenen mijn hobby is, maar het kopen van tekenmateriaal.. In boekwinkels ga ik ook altijd even naar de display van paperblanks.. ~zucht~ maar ik mag geen boekjes/schriften meer kopen van mezelf, want ik heb er vele, waarvan alleen de eerste pagina's beschreven zijn. Het enige nadeel aan m'n elektronische agenda vind ik ook dat ik niet een papieren exemplaar mag uitzoeken
Later is nu
donderdag 12 september 2013 om 13:28
Hoi Kanon en hoi Dream, wat keileuk om jullie te zien!
En natuurlijk ken ik je nog Kanon, wat dacht je.
Gezellig dat er weer vanalles geschreven is.
Voor mij een speciale dag vandaag: zoon A. is jarig. Voor degenen die mijn site kennen: ik heb er een blog over geschreven. En morgen ga ik naar Vermist (live in de uitzending). Niet vanwege zijn verjaardag, maar vanwege het boek en de recentere ontwikkelingen. Ik vind het ook heel leuk om daar de mensen weer terug te zien, live-contact is toch heel wat anders dan via de mail alleen.
's Middags wel eerst naar pittige cursus, dat is minder.. maar ik vind beide dingen belangrijk, dus ik doe het wél.
En natuurlijk ken ik je nog Kanon, wat dacht je.
Gezellig dat er weer vanalles geschreven is.
Voor mij een speciale dag vandaag: zoon A. is jarig. Voor degenen die mijn site kennen: ik heb er een blog over geschreven. En morgen ga ik naar Vermist (live in de uitzending). Niet vanwege zijn verjaardag, maar vanwege het boek en de recentere ontwikkelingen. Ik vind het ook heel leuk om daar de mensen weer terug te zien, live-contact is toch heel wat anders dan via de mail alleen.
's Middags wel eerst naar pittige cursus, dat is minder.. maar ik vind beide dingen belangrijk, dus ik doe het wél.
donderdag 12 september 2013 om 17:42
Ik zag je topic over de verjaag van je zoon. Heb daar (natuurlijk) ook een berichtje voor jullie beide achtergelaten. Hier nogmaals gefeliciteerd en sterkte vandaag. Ik ken je blog niet, maar zou hem wel graag willen lezen als je dat goed vindt? Edit: ik heb je website gevonden.
Naar aanleiding van dit topic toch maar weer mijn punnikwerk opgezocht en weer n stukje erbij gemaakt. Die schop van Steph heeft dus geholpen
Naar aanleiding van dit topic toch maar weer mijn punnikwerk opgezocht en weer n stukje erbij gemaakt. Die schop van Steph heeft dus geholpen
donderdag 12 september 2013 om 17:44
Kanon, weet je mijn echte naam? Ik heb nu een eigen site: www.echtenaam.nl Daar kun je alles lezen.
donderdag 12 september 2013 om 22:12
EV, ik wil zeggen van harte gefeliciteerd maar tegelijk (nadat ik je blog had gelezen) ook sterkte met een dag waar je niet bij aanwezig kunt zijn aangezien de omstandigheden. Ook al is het een virtuele knuffel maar ik zou je zo echt vast willen houden.
Sterkte met de cursus.
Maar morgen zit ik weer voor de tv.
Kanon, tevens ben ik blij dat die schop onder je kont geholpen heeft.
Sterkte met de cursus.
Maar morgen zit ik weer voor de tv.
Kanon, tevens ben ik blij dat die schop onder je kont geholpen heeft.
vrijdag 13 september 2013 om 10:14
Soms helpt een schop maar doe mij maar even een kalmerend pilletje, grijns. Spannende dag vandaag. Eerst naar de cursus, dan net tijd om me om te kleden, dan naar Vermist. Gelukkig hoef ik niet zelf te rijden naar dat laatste.
Maarre.... het is vrijdag de 13e, dus ik vrees het ergste.
vrijdag 13 september 2013 om 13:23
quote:Elmervrouw schreef op 13 september 2013 @ 10:14:
Soms helpt een schop maar doe mij maar even een kalmerend pilletje, grijns. Spannende dag vandaag. Eerst naar de cursus, dan net tijd om me om te kleden, dan naar Vermist. Gelukkig hoef ik niet zelf te rijden naar dat laatste.
[afbeelding]Ach Elmervrouw, mijn ouders zijn vandaag op vrijdag de 13de 45jaar getrouwd. Ze zijn ook daadwerkelijk op vrijdag de 13de getrouwd, was nl gratis.
[afbeelding]Ach Elmervrouw, mijn ouders zijn vandaag op vrijdag de 13de 45jaar getrouwd. Ze zijn ook daadwerkelijk op vrijdag de 13de getrouwd, was nl gratis.
vrijdag 13 september 2013 om 20:36