Knutseltopic part 2

15-09-2012 10:42 2935 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat wij weigeren naar Libelle verbannen te worden.

Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.

Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.

Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.

Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!

Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.

Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.

Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.

In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!

Voorwaarden om mee te gaan:

- een trolley

- een rugzakje

- een driekwartsbroek

- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk

- een abonnement op Libelle

- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.

Voldoet u aan deze voorwaarden?

Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
668, the neighbour of the Beast
quote:Akakia schreef op 01 september 2013 @ 22:17:

Wat fijn dat iemand zo intens meeleeft EV! Mooi!

Foto kan ik nog niet maken... ze staan nog ingepakt namelijk...

Volgende week ben ik jarig, en ook al doe ik er niets aan, toch mocht ik een cadeautje verzinnen van mijn moeder. Toen ik deze zag staan gisteren vond ik ze zo geweldig dat ik ze gekocht heb zodat mijn moeder ze kan geven! Maar (ik ken haar langer dan vandaag...) ik mag ze nog niet gebruiken, waarschijnlijk komt ze ze van de week ophalen zodat ze ze in kan pakken en op mijn verjaardag kan geven Wat een leuk cadeau van je moeder, zelf uitzoeken. I wish dat mijn moeder dat ook deed.
Ik wou dát mijn moeder me eens een cadeau gaf.. het cadeau van eerlijkheid naar mij toe
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Nee, daar in die buurgemeente werd ik niet herkend hoor, ik had gisteren ook een grote zonnebril op (om me achter te verstoppen, soms voel ik me dan veiliger). Trouwens, het valt wel mee met dat herkennen hoor; of veel mensen durven me gewoon niet aan te spreken, dat zou ook nog kunnen.

Ja, nu snap ik ook dat je nog geen foto kunt laten zien. Volkomen logische verklaring!
quote:Elmervrouw schreef op 02 september 2013 @ 17:49:

Ik wou dát mijn moeder me eens een cadeau gaf.. het cadeau van eerlijkheid naar mij toe

Dat is een mooi cadeau, hopelijk krijg je het ooit

Heb je trouwens nog zendoodlen gedaan? Of iets in de trant van knutselen/hobbien?
Nou, ik heb wel nog wat zitten krabbelen op een blaadje, maar ik ben er niet meer echt voor gaan zitten, zeg maar. De materialen liggen hier overigens wel vlakbij me op mijn bureau.

Druk bezig met andere dingen.

Hoe is het met de andere knutselaars?
quote:Elmervrouw schreef op 03 september 2013 @ 17:04:

Nou, ik heb wel nog wat zitten krabbelen op een blaadje, maar ik ben er niet meer echt voor gaan zitten, zeg maar. De materialen liggen hier overigens wel vlakbij me op mijn bureau.

Druk bezig met andere dingen.

Hoe is het met de andere knutselaars?

Is wel fijn dat je de spullen al in huis hebt (action? )

Vandaag was ik aan het loomknitten, zit de lap al op mijn voeten!!! Niet van bovenaf dan maar van mijn schoot. Gaaaf. Heb allleen nog wat garen nodig, ach dan maar in het weekend naar de action. Of had ik ze nu bij Zeeman gekocht?
Kijk, dat schiet ineens op Steph! Nu nog even weten waar de wol vandaan kwam Foto??

EV, voor jou.

Hier weinig geknutsel, opstarten met werken en school en kinderdagverblijf kost toch wel wat energie.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Ha nee, ik ben zo iemand die houdt van papier, notitieboekjes, pennen en dat soort dingen, kantoorartikelen eigenlijk (is hier op het forum trouwens ook een leuk topic over), dus ik had nog wel zo het een en ander liggen aan iets dikker papier. Bij de Action heb ik trouwens wel een blokje van gekleurde dikkere velletjes gezien, in diverse kleuren dus (pastel en feller), nu ik eraan denk.

Dat schiet al op met het dekentje dan! Succes met de zoektocht naar het garen.
Akakia, dat kost zeker energie! Sterkte met alle drukte. Ik weet zelf ook nog hoe druk dat toen was toen mijn kinderen klein waren: ik werkte, ze gingen naar school en naar een oppasoma. Echt een druk leven heb je dan. En zo rustig is het nu
Haha, EV, ik heb ook een poging gewaagd maar mijn zendoodle project ligt alweer bij het oud papier. was wel even fijn om te doen, zo na het tentamen. Werd er heel rustig van.

Weinig geknutseld (wel iemand geholpen met knutselen, telt dat ook?), logeer nu en ben mijn spullen vergeten. Morgen nog een dagje stage en dan een druk werkweekend. Normaal werk ik alleen op zaterdag, maar de komende 3 weekenden werk ik extra, + 1 avond doordeweeks. En daarnaast vijf dagen stage. Moet eens leren om nee te zeggen

Hebben jullie nog iets geknutseld?

@ Steph, heb je inmiddels een nieuwe voorraad wol?

@ Akakia, kan ik mij voorstellen.
quote:littleprinces schreef op 05 september 2013 @ 22:37:

Haha, EV, ik heb ook een poging gewaagd maar mijn zendoodle project ligt alweer bij het oud papier. was wel even fijn om te doen, zo na het tentamen. Werd er heel rustig van.

Weinig geknutseld (wel iemand geholpen met knutselen, telt dat ook?), logeer nu en ben mijn spullen vergeten. Morgen nog een dagje stage en dan een druk werkweekend. Normaal werk ik alleen op zaterdag, maar de komende 3 weekenden werk ik extra, + 1 avond doordeweeks. En daarnaast vijf dagen stage. Moet eens leren om nee te zeggen

Hebben jullie nog iets geknutseld?

@ Steph, heb je inmiddels een nieuwe voorraad wol?

@ Akakia, kan ik mij voorstellen.

Iemand helpen met knutselen telt enorm.

Nog geen nieuwe voorraad wol gevonden omdat vriend en ik drie dagen Zandvoort hadden. Heerlijk aan het strand dus een lekker kleurtje gekregen. We waren in het Center parcs hotel, dus ook lekker zwemmen/bubbelen.

Nu weer terug naar de realiteit en morgen eens naar de Action voor garen en hopelijk niet meer *kuch*
Yes, garen bij Action gekocht en notitieboekjes (schrijfpapier was op dus het mocht) verder vierkleurschrijvende pennen. Leuk scrabblewoord. En bij een andere lokale winkel fineliners, EV je hebt me aangestoken. Verder geen nieuwe hobby zeg ik tegen mijzelf.
Ha, hoor ik dat ik iemand heb geïnspireerd? Gaaf!

Lekker dat je nog even weg was. Nu is het wel wat anders met het weer, ik heb net weer iets met lange mouwen aangetrokken.

Nog een paar zendoodles getekend ook, gisteravond of zo. En maandag ga ik mozaïeken samen met iemand, bij haar thuis. Zij aan haar werk, ik aan mijn project. Leuk!
Steph, succes met het garen, de pennen etc.!

En LP, eigenlijk is niets 'fout' met dat tekenen hoor. Ik zou het gewoon nog eens proberen. Wij deden dat in die workshop op een heel klein blaadje, wacht.. even meten. 10 x 10 cm is het, echt klein dus. Dat is niet zo ontmoedigend als een groot stuk papier wat nog helemaal leeg is. Misschien nog een poging?
quote:Elmervrouw schreef op 07 september 2013 @ 18:35:

En LP, eigenlijk is niets 'fout' met dat tekenen hoor. Ik zou het gewoon nog eens proberen. Wij deden dat in die workshop op een heel klein blaadje, wacht.. even meten. 10 x 10 cm is het, echt klein dus. Dat is niet zo ontmoedigend als een groot stuk papier wat nog helemaal leeg is. Misschien nog een poging?

EV, waren jouw doodles maar 10x10cm? Ze lijken veel groter.

Dus een a4-tje door 12 vakken delen kun je er nog meer maken!
10x10 is een beter idee idd, had nu een hand overgetrokken op een vel a4 papier en dat gedoodled.

Voor jullie:
quote:Akakia schreef op 08 september 2013 @ 09:28:

Voor jullie: [afbeelding]

Ik neem aan VAN HARTE GEFELICITEERD is wel op zijn plaats?

Dank je Akakia.

LP, wat origineel je hand doodlen. Goed bezig.
quote:Elmervrouw schreef op 07 september 2013 @ 18:35:

Ik breek even in, vond deze zo leuk.

quote:steph schreef op 07 september 2013 @ 23:07:

Dus een a4-tje door 12 vakken delen kun je er nog meer maken!Ja, zulke voorbeelden staan ook op internet, in tutorials (heb ik gezien).
Die is heel leuk, die kat!

En.. hier doen we niet aan inbreken hoor, iedereen mag gewoon meeschrijven en plaatjes neerzetten, wat mij betreft. Inspirerende plaatjes kunnen je ook weer op nieuwe ideeën brengen.

Ik zit even te pauzeren tussen een hoop gepoets in huis door, ik had ineens behoefte aan frisheid en een schoon huis, dus zelfs de ramen worden gedaan (gezellig met man samen bezig). Wasje aan, straks ophangen, zo weer verder.

Wat doen jullie op deze zondag?

Hier heeft het trouwens flink geregend, maar nu begint het echt op te klaren.
Oh, en Akakia, vanwaar het gebak? Heb ik iets gemist? Moet ik me gaan schamen? Ziet er overigens wel heel lekker uit!
Dank Steph.

Hoe is t met je deken? Heb je de juiste garen nog gevonden??
quote:Aminah schreef op 08 september 2013 @ 10:11:

[...]

Ik breek even in, vond deze zo leuk.

[afbeelding]

Wauw, wat mooi. Knap gemaakt.

EV, klopt dat zag ik op internet. Is net iets makkelijker dan op een wit vel beginnen. Niet dat ik er nu iets van bak.

Met de deken gaat het goed, heb maat nog niet opgemeten. Vriend vraagt wanneer hij af is, volgend jaar zomer gok ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven