Knutseltopic part 2

15-09-2012 10:42 2935 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat wij weigeren naar Libelle verbannen te worden.

Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.

Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.

Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.

Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!

Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.

Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.

Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.

In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!

Voorwaarden om mee te gaan:

- een trolley

- een rugzakje

- een driekwartsbroek

- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk

- een abonnement op Libelle

- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.

Voldoet u aan deze voorwaarden?

Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
668, the neighbour of the Beast
quote:luni schreef op 27 september 2012 @ 18:33:

[...]

Ja, ik heb het nog hoor, ik mail je!Je hebt mail terug!
quote:lechatnoir schreef op 27 september 2012 @ 19:14:

[...]

Je hebt mail terug!Gevonden!!
wat een drukte sitka! Houd vol, nog 2 weken en 1 dag!

ikbenik, je bent je gewicht in goud waard als je dat lint voor me te pakken weet te krijgen bij de Action, en je mag dan in alle kleuren inslaan, en zwart en wit dubbel! Het is maar 99 cent per pakje!

En een Snuggie lijkt me het einde, ook al kijk ik geen BzV!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Ikbenik, wat een leuk schilderij zeg. Echt lachen.

Sitka, als je het op je werk druk hebt dan kom je maar iets minder hier. Wel blijven knutselen dat is rustgevend, schijnbaar.

Akakia, ik kijk morgen ook wel voor je bij Action. Kom er toch langs.

Zwarte kat, hoe kun je nu een snuggie van je man krijgen? Dat is echt zo'n lekker ding om er alleen onder te liggen.

Vandaag ben ik begonnen een sjaal te maken, heb ik binnen twee uur al een bol garen op, ben niet eens op 1/4de! Morgen maar nog twee bollen inslaan, gelukkig heb ik er nog eentje voor morgenvroeg.
quote:steph schreef op 27 september 2012 @ 22:47:

Ikbenik, wat een leuk schilderij zeg. Echt lachen.

Bedankt! Zwarte kat, hoe kun je nu een snuggie van je man krijgen? Dat is echt zo'n lekker ding om er alleen onder te liggen..Dat WEET je niet..! Mss kun je er wel hele spannende dingen mee doen als je er met z'n 2en in kruipt..?

edit: bedankt voor de info! Ik had die dingen wel ns zien liggen maar wist niet dat ze 'snuggie' heetten!
quote:ikbenik schreef op 28 september 2012 @ 08:05:

[...]

Dat WEET je niet..! Mss kun je er wel hele spannende dingen mee doen als je er met z'n 2en in kruipt..?

edit: bedankt voor de info! Ik had die dingen wel ns zien liggen maar wist niet dat ze 'snuggie' heetten!

*ga maar naar de action, daar hebben ze ook spannende dingen*.

Zodadelijk nieuw garen kopen, bol twee is bijna op.
Goedemorgen allemaal

Ik leef nog hoor . Ben alleen vrij weinig bezig met knutselen. Ik heb het erg naar mijn zin hier maar 's avonds stort ik in op mijn bed om 's morgens pas weer aanspreekbaar te zijn. Opstarten kost altijd veel energie, dus ik hoop dat het snel wat beter gaat.

Ik wil ook wel een snuggie! De verwarming hier doet moeilijk en de douche snapt het commando "warm" opeens niet meer dus ik loop doorlopend te bibberen.
quote:steph schreef op 27 september 2012 @ 22:47:

Zwarte kat, hoe kun je nu een snuggie van je man krijgen? Dat is echt zo'n lekker ding om er alleen onder te liggen.

Dat is ook precies de bedoeling, je denkt toch niet dat zo'n stoere vent als die van mij BzV gaat zitten kijken . Als ik me zondagavond installeer krijg ik iedere keer een facepalm van hem

Overigens pas ik drie keer in dat ding, dus met z'n tweeën zou ook moeten lukken, hoewel je dan wel een beetje onthand bent wat betreft de spannende dingen ;)

Hij kan ook niet dicht aan de achterkant, dus daar moet ik nog even mee knutselen, met klitteband ofzo.

@ Liq: balen! Komt er al iemand om het te repareren? Mijn verwarming komt ook niet verder dan lauw, maar ik wil even afwachten tot het echt koud wordt en de hele flat zo'n beetje de verwarming aanzet. Misschien staat de centrale nog niet op volle kracht (stadsverwarming hier).
Zwartekat, het is toch juist de bedoeling dat ie niet dicht is, omdat het een soort van dekentje is?

Ik vind ze geweldig, maar ben hartstikke allergisch voor fleece, dus niets voor mij. Wij hebben een slaapzak op de bank liggen. (nee, dat is dus niet m'n man.. de hond zou je ook nog zo kunnen noemen )
Later is nu
quote:steph schreef op 28 september 2012 @ 10:04:

[...]

*ga maar naar de action, daar hebben ze ook spannende dingen*.

.

Da's waar ook...!

Arme Liq! Heb je al gekeken of het vlammetje van je verwarmingsketel nog wel aan is..? En soms zit er een soort van "reset"-knop op; als je die indrukt hoor je vanalles 'aan'springen en heb je in no-time weer verwarming en warm douchewater!

(Bij ons dan.. )
Ik moet het eigenlijk gewoon aan mijn huisgenoten vragen, die wonen hier al veel langer en weten waarschijnlijk hoe en wat. Ik weet namelijk niet eens waar de ketel precies zit (het huis is niet zo groot maar ik kan het kreng echt niet vinden). Alleen hebben zij een heel ander leefritme dan ik dus het valt niet altijd mee ze te pakken te krijgen . Het stomme is, tot voor kort deed alles het prima. De verwarming deed het zelfs iets té goed (moest hem heel laag zetten omdat ik het anders te warm kreeg).

Ach ja, ik moet gewoon zorgen dat iemand met meer verstand van zaken dan ik er even naar kijkt. Maar heb even geen zi-hin. Ik heb de vuilnisbak in de keuken geleegd en geloof me, daaraan gaat als je ondernemingszin op. Wat een rotklus.

Verder ben ik hier heel gelukkig hoor

Da's balen Liq, kou is niet leuk. Nu maar hopen dat je snel een huisgenoot aan zijn haren erbij kan slepen.

Hoe was je feestje trouwens woensdagavond? Las erover in je andere topic.

Verder alles goed met iedereen? Met mij wel, ik ben (zoals gewoonlijk) weer blij met het weekend in het vooruitzicht!

Action hier had de linten ook niet meer.

Liq, wat raar dat je de ketel nog niet hebt gevonden. Zit die bij iemand op de slaapkamer? Meestal bovenin het huis.
Bovenin? Dat zou kunnen, ik woon op de benedenverdieping en nam automatisch aan dat ie hier wel zou zitten (ik ben echt een totale nitwit op dit gebied). Wat ik al zei, ik zal het vragen. Of een briefje ophangen, dat werkt vast beter.

Ik moet hier echt iets aan doen, want in mijn achterhoofd dreunt nu de hele tijd: "Het is koud. Koud. Hé, wist je al dat je het koud hebt?" Echt warm word ik ook al niet, ook al heb ik meerdere kledingstukken over elkaar aan. Dat wordt nog wat deze winter.

Mijn feestje was overigens fantastisch. Dat is mijn nieuwe levensfilosofie: als ik ergens voor word uitgenodigd ja zeggen (tenzij het een SM-bijeenkomst of iets anders engs is natuurlijk ). Ik vind het af en toe best moeilijk om mezelf bij elkaar te rapen en toch de deur uit te gaan en een hele avond leuk en sociaal te doen, maar ik heb gemerkt dat ik er juist energie van krijg als ik het leuk vind. En ik heb het ook nodig, want mijn sociale netwerk heb ik niet meeverhuisd en ik moet me hier toch thuis gaan voelen. Wat tot nu toe eigenlijk heel goed gaat.
Allereerst goedemorgen allemaal. Het is hier rustig de afgelopen dagen. Is er niemand meer aan de knustel of durf niemand het meer te showen?

@ Liq, heeft er al iemand op je 'Help ik heb het koud'-briefje gereageerd? Knap van je dat je op alle uitnodigingen probeert in te gaan, lijkt mij niet gemakkelijk dus

@lechat, heerlijk een snoggie. Ik heb er vorig jaar met de sint één van mn ex gekregen als geintje, maar in de winter zijn dat ding en ik onafscheidelijk. Die van mij gaan met n knoopje op de achterkant dicht. Helemaal ideaal, want dan kan ik er gewoon mee naar de keuken voor een nieuwe kop warme thee
Goedemorgen ! Eh..pdon..goedemiddag...!

Kwam alleen even hallo zeggen. Niks te melden. Rustig hier...!
Liq, wat een goed voornemen, overal op in gaan. Zeker in het begin goed voor sociale contacten, natuurlijk. EN misschien dat je nog iemand tegenkomt die wat weet van verwarmingsketels. Ben je de enige in huis die er last van heeft, trouwens? Is dat dan niet raar?

Ik ben een week vrij en zit vol goede plannen en ideeën.. ben dan meestal blij als ik aan 't eind van zo'n week ééntje ook daadwerkelijk gedaan heb. Als het goed is, is dat dan de tuin.

Later is nu
Goed voornemen Liq, en leuk dat het ook zo goed uitpakte!

Steph, lief dat je bij de Action even gekeken hebt!

Dreamer, vooral niet teveel willen! Geniet van je week vrij!
Gisteren van witte (goedkope zelfdrogende) klei een schaaltje gemaakt. Twee eigenlijk; één plat schaaltje en één kommetje.

Eerst een platte plak gerold, hier een stukje kant op gedrukt, daarna een cirkel uitgestoken, en laten drogen in een bestaande kom.

Omdat ik bang was dat ik de klei niet los zou krijgen als het droog was, heb ik de kom eerst ingespoten met siliconenspray. Maar vanmorgen was de klei nog steeds niet droog. Ben nu bang dat de drogende klei de siliconenspray heeft opgezogen en dat het niet meer droogt...

Nouja; als dat zo is...wéér wat geleerd!
Die witte zelfdrogende klei heeft best wel veel tijd nodig om te drogen hoor. Pas na een week ofzo is dat écht volledig uitgehard.

Duurt lang.

Ik vind dat spul onmogelijk om mee te werken, het is heel moeilijk glad te krijgen enzo.
Ohjaaa.. kleien! Dat was ook zo. Naah.. ik ga toch in de tuin bezig.. kan ik daar eindelijk m'n klei uithalen

En weest niet bevreesd: Dreamer doet niet zo gauw teveel op vrije dagen
Later is nu
Lechat, heb je mn email terug gehad?
quote:Marels schreef op 30 september 2012 @ 11:37:

Die witte zelfdrogende klei heeft best wel veel tijd nodig om te drogen hoor. Pas na een week ofzo is dat écht volledig uitgehard.

Jee; duurt dat ZO lang..? Zo dik is het toch niet..? Nou, dan is er nog hoop dat het wel goed (hard) opdroogt! Duurt lang.

Ik vind dat spul onmogelijk om mee te werken, het is heel moeilijk glad te krijgen enzo. Ja, daar heb ik ook heel lang mee zitten stuntelen! Dacht dat het aan mij lag..! Lang mee bezig geweest en nog steeds is het niet echt glad..!
Als het aan de lucht kan drogen gaat het sneller IBI...

Als het nog in de "mal" zit kan het heeeeel lang duren.

Sowieso, ja, het duurt wel even dus, is mijn ervaring.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven