Knutseltopic part 2
zaterdag 15 september 2012 om 10:42
Omdat wij weigeren naar Libelle verbannen te worden.
Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.
Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.
Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.
Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!
Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.
Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.
Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.
In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!
Voorwaarden om mee te gaan:
- een trolley
- een rugzakje
- een driekwartsbroek
- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk
- een abonnement op Libelle
- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.
Voldoet u aan deze voorwaarden?
Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.
Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.
Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.
Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!
Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.
Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.
Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.
In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!
Voorwaarden om mee te gaan:
- een trolley
- een rugzakje
- een driekwartsbroek
- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk
- een abonnement op Libelle
- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.
Voldoet u aan deze voorwaarden?
Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
668, the neighbour of the Beast
vrijdag 5 oktober 2012 om 08:36
Jee Kanon, daar ben je dan mooi klaar mee... Je ritme klinkt wel goed, met veel slaap maar ook even naar buiten (al regent het hier nu pijpenstelen, dus op dagen als vandaag kun je beter binnen blijven!).
EV, laat je weten hoe het is gegaan zondag? Heb je alles klaar?
Steph, leuk die sjaals! Vooral de tweede vind ik erg leuk, door de gemêleerde wol. Je hebt er een hoog tempo in.
Ik doe niet eigenwijs en ben dus thuis. Nu ik van de assistente gehoord heb dat een keelontsteking 10-14 dagen kan duren vind ik het niet normaal om na 2 dagen weer te gaan werken. En nu ik even op ben, blijkt dat ook een verstandige beslissing want mezelf aankleden is al een hele exercitie!
EV, laat je weten hoe het is gegaan zondag? Heb je alles klaar?
Steph, leuk die sjaals! Vooral de tweede vind ik erg leuk, door de gemêleerde wol. Je hebt er een hoog tempo in.
Ik doe niet eigenwijs en ben dus thuis. Nu ik van de assistente gehoord heb dat een keelontsteking 10-14 dagen kan duren vind ik het niet normaal om na 2 dagen weer te gaan werken. En nu ik even op ben, blijkt dat ook een verstandige beslissing want mezelf aankleden is al een hele exercitie!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
vrijdag 5 oktober 2012 om 13:34
vrijdag 5 oktober 2012 om 15:39
Hallo dames,
Mag ik mee schrijven? Ik heb geen trolley of rugzakje en geen kort haar maar in mijn hart ben ik echt een crea-bea knutselmuts.
Ik heb een paar projectjes lopen en ik wil er wat gaan starten.
Ik ben julehjerter aan het maken van vilt:
(deze is niet van mij maar voor t idee)
En ik ben 4 seizoenen kistjes aan het maken. Dat loopt al een tijd maar het is lastig om houdbaar spul te vinden wat bij bijvoorbeeld de lente hoort. Deze kistjes wil ik op een plank monteren die ik wil verven met schoolbordkrijt. Alleen heb ik dan weer in mn kop gehaald dat t wit schoolbordkrijgt moet zijn en dat is bijna onvindbaar
Sinds kort heb ik een naaimachine waar ik ook nog wat mee wil gaan doen. Ergens is zich een idee aan het vormen om kussenslopen te maken maar dan op de quilt manier.
En dan ben ik ook nog een opleiding begonnen die ook nog wat creatieve en technische vaardigheden vereist. Die heb ik ook bestempelt tot hobby want mijn wens is altijd nog om van mn hobby mn werk te maken.
Verder zwerven er nog ideeen rond over 3D knipsels, fotoboeken en nog iets met breinaalden.
En ow ja ik schilder soms ook nog
Mag ik met deze lijst crea-bea dingen toetreden tot t knutseltopic?
Mag ik mee schrijven? Ik heb geen trolley of rugzakje en geen kort haar maar in mijn hart ben ik echt een crea-bea knutselmuts.
Ik heb een paar projectjes lopen en ik wil er wat gaan starten.
Ik ben julehjerter aan het maken van vilt:
(deze is niet van mij maar voor t idee)
En ik ben 4 seizoenen kistjes aan het maken. Dat loopt al een tijd maar het is lastig om houdbaar spul te vinden wat bij bijvoorbeeld de lente hoort. Deze kistjes wil ik op een plank monteren die ik wil verven met schoolbordkrijt. Alleen heb ik dan weer in mn kop gehaald dat t wit schoolbordkrijgt moet zijn en dat is bijna onvindbaar
Sinds kort heb ik een naaimachine waar ik ook nog wat mee wil gaan doen. Ergens is zich een idee aan het vormen om kussenslopen te maken maar dan op de quilt manier.
En dan ben ik ook nog een opleiding begonnen die ook nog wat creatieve en technische vaardigheden vereist. Die heb ik ook bestempelt tot hobby want mijn wens is altijd nog om van mn hobby mn werk te maken.
Verder zwerven er nog ideeen rond over 3D knipsels, fotoboeken en nog iets met breinaalden.
En ow ja ik schilder soms ook nog
Mag ik met deze lijst crea-bea dingen toetreden tot t knutseltopic?
Been there, done that, got the T-shirt.
vrijdag 5 oktober 2012 om 16:03
T was ook deels als geintje
Jule -> kerst
Hjerter -> harten
http://www.hjertertiljul.dk/skabeloner.html
Jule -> kerst
Hjerter -> harten
http://www.hjertertiljul.dk/skabeloner.html
Been there, done that, got the T-shirt.
vrijdag 5 oktober 2012 om 19:04
quote:apatura schreef op 05 oktober 2012 @ 16:03:
Jule -> kerst
Hjerter -> harten
http://www.hjertertiljul.dk/skabeloner.htmlWat een mooie voorbeelden zeg.
Jule -> kerst
Hjerter -> harten
http://www.hjertertiljul.dk/skabeloner.htmlWat een mooie voorbeelden zeg.
vrijdag 5 oktober 2012 om 19:41
Uiteraard ben je welkom Apatura. En wat Steph zegt, we zijn geen besloten clubje hier!
Steph, ik bedoelde inderdaad die blauwe sjaal, door die wol is hij heel vrolijk. Je bent inmiddels vastgegroeid aan je beanie begrijp ik?
En strijken is inderdaad bleeeeeeeeeeeeeegh!
Ik voel me prima. Lang leve de pijnstillers
Steph, ik bedoelde inderdaad die blauwe sjaal, door die wol is hij heel vrolijk. Je bent inmiddels vastgegroeid aan je beanie begrijp ik?
En strijken is inderdaad bleeeeeeeeeeeeeegh!
Ik voel me prima. Lang leve de pijnstillers
zaterdag 6 oktober 2012 om 14:01
Welkom Apatura!
Altijd leuk, weer nieuwe inspiratie.
Morgen is het zover: de hobbymarkt waar ik sta. Ben benieuwd hoe dat zal zijn. Zo de laatste dingen inpakken en klaarzetten.
En ik heb een hele stapel nieuw leesvoer van de bieb, want bij het meenemen bleek dat er ineens ook drie reserveringen binnen waren waar ik niet van wist, omdat ik vanmorgen mijn mail nog niet had gezien. Heb nu zomaar 8 (!) boeken hier liggen. Toch leuk, zo'n onbeperkt abonnement.
Altijd leuk, weer nieuwe inspiratie.
Morgen is het zover: de hobbymarkt waar ik sta. Ben benieuwd hoe dat zal zijn. Zo de laatste dingen inpakken en klaarzetten.
En ik heb een hele stapel nieuw leesvoer van de bieb, want bij het meenemen bleek dat er ineens ook drie reserveringen binnen waren waar ik niet van wist, omdat ik vanmorgen mijn mail nog niet had gezien. Heb nu zomaar 8 (!) boeken hier liggen. Toch leuk, zo'n onbeperkt abonnement.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
zaterdag 6 oktober 2012 om 15:21
Lechat; je voelt je mss anders, maar je ziet er ook ineens anders uit! Had je ff niet herkend! Wel ff n knuffel voor jou, en Ak: Volgens mij kunnen jullie het gebruiken...
EV: spannend; morgen! Heb je er zin in??? Aan de voorbereiding zal het niet liggen; je bent er zo goed mee bezig geweest.
Ik ga morgen lekker de hele dag uitgebreid naar de sauna van m'n gespaarde optimel-punten. Heerlijk! Maarja; zul je net zien; werd ik gisteravond ineens ongesteld en het ziet er naar uit dat zondag m'n 'ergste-dag' gaat worden...ZUCHT! Maar heb me er zo op verheugd...Dan maar een beetje aanklungelen met tampons enzo...
Ben iets aan het verven/schilderen, maar dat wordt geen 'hoog-niveau'. Dus lekker geen foto's.
EV: spannend; morgen! Heb je er zin in??? Aan de voorbereiding zal het niet liggen; je bent er zo goed mee bezig geweest.
Ik ga morgen lekker de hele dag uitgebreid naar de sauna van m'n gespaarde optimel-punten. Heerlijk! Maarja; zul je net zien; werd ik gisteravond ineens ongesteld en het ziet er naar uit dat zondag m'n 'ergste-dag' gaat worden...ZUCHT! Maar heb me er zo op verheugd...Dan maar een beetje aanklungelen met tampons enzo...
Ben iets aan het verven/schilderen, maar dat wordt geen 'hoog-niveau'. Dus lekker geen foto's.
zaterdag 6 oktober 2012 om 17:08
Dank voor de knuffels en het meeleven allemaal. Ik knap langzaam op, keelpijn mindert ook langzaam dus kan ook steeds makkelijker eten (en paracetamol doet wonderen). Nu mijn energiepeil nog, want dat is abominabel.
Ik ben benieuwd hoe het gaat EV op de beurs. Succes! En zoveel boeken van de bieb is heerlijk!
Balen ikbenik, slechte timing. Hopelijk kun je morgen wel genieten.
Zwartekat, klinkt goed! En opgeruimd, zowel in huis als je hoofd! Prettig!
Emma77emma, volgens mij kan je altijd minder dan een meter kopen - al heb ik niet veel ervaring op de stoffenmarkt-. 10 cm weet ik niet, vaak gaat het vanaf 20 of 25 cm is mijn ervaring.
Ik ben vanmorgen even de stad in geweest met een vriendin. In een geweldige winkel, waar niet alleen stoffen, maar ook lintjes, knoopjes, bandjes en alles wat je maar kan bedenken kan. Een impressie:
Ik word hier altijd he-le-maal gek. Zoveel leuke spulletjes en dingetjes, alles is mooi, kleurrijk en inspirerend. Kon er niet aan ontkomen om toch wat lint en een stukje stof mee te nemen.
Ik ben benieuwd hoe het gaat EV op de beurs. Succes! En zoveel boeken van de bieb is heerlijk!
Balen ikbenik, slechte timing. Hopelijk kun je morgen wel genieten.
Zwartekat, klinkt goed! En opgeruimd, zowel in huis als je hoofd! Prettig!
Emma77emma, volgens mij kan je altijd minder dan een meter kopen - al heb ik niet veel ervaring op de stoffenmarkt-. 10 cm weet ik niet, vaak gaat het vanaf 20 of 25 cm is mijn ervaring.
Ik ben vanmorgen even de stad in geweest met een vriendin. In een geweldige winkel, waar niet alleen stoffen, maar ook lintjes, knoopjes, bandjes en alles wat je maar kan bedenken kan. Een impressie:
Ik word hier altijd he-le-maal gek. Zoveel leuke spulletjes en dingetjes, alles is mooi, kleurrijk en inspirerend. Kon er niet aan ontkomen om toch wat lint en een stukje stof mee te nemen.
zaterdag 6 oktober 2012 om 17:15
Ik heb net wat geknutseld, inspiratie van deze site
Oke, ik ben bezig met iets simpels.
Had een mooi flesje van olie bewaard.
dat insmeren met lijm en door de suiker rollen. Stond op dat het met zout moest maar mijn zout is op...
leuk effect, echt simpel
Ik ben ook nog op zoek naar een paar oude soeplepels. Die wil ik dan buiten aan een muurtje hangen en er een vetplantje indoen
http://www.welke.nl/lookb ... eetjes-voor-zelf-te-maken
[img]http://cdn4.welke.nl/photo/scale-366x55 ... eltje.jpeg[/img]
http://cdn4.welke.nl/phot ... 1348917599-van-Menke.jpeg
Oke, ik ben bezig met iets simpels.
Had een mooi flesje van olie bewaard.
dat insmeren met lijm en door de suiker rollen. Stond op dat het met zout moest maar mijn zout is op...
leuk effect, echt simpel
Ik ben ook nog op zoek naar een paar oude soeplepels. Die wil ik dan buiten aan een muurtje hangen en er een vetplantje indoen
http://www.welke.nl/lookb ... eetjes-voor-zelf-te-maken
[img]http://cdn4.welke.nl/photo/scale-366x55 ... eltje.jpeg[/img]
http://cdn4.welke.nl/phot ... 1348917599-van-Menke.jpeg
zaterdag 6 oktober 2012 om 17:24
quote:Elmervrouw schreef op 04 oktober 2012 @ 20:19:
Kijk:
http://forum.viva.nl/foru ... list_messages/167734/lastPlaatjesplakken kun je aanvragen, zie link hierboven
Kijk:
http://forum.viva.nl/foru ... list_messages/167734/lastPlaatjesplakken kun je aanvragen, zie link hierboven