Knutseltopic part 2

15-09-2012 10:42 2935 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat wij weigeren naar Libelle verbannen te worden.

Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.

Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.

Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.

Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!

Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.

Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.

Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.

In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!

Voorwaarden om mee te gaan:

- een trolley

- een rugzakje

- een driekwartsbroek

- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk

- een abonnement op Libelle

- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.

Voldoet u aan deze voorwaarden?

Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
668, the neighbour of the Beast
Ik knutsel omdat ik het leuk vind, omdat mijn hoofd er lekker leeg van wordt en omdat ik op deze manier echt even wat voor mezelf doe.

Marels, fotootje?

Ben benieuwd naar de Meet, las op het 'haaktopic' dat men daar niet zo Kreadoenerig was, aangezien er veel scrapbook en 3D-kaartspul was. Ik vind gewoon een dagje rondstruinen met ForummerTs echter ook een goede reden om de trolley weer 'ns af te stoffen!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Ibi, ik ben inderdaad aan het punniken als therapie nu omdat ik iets moest doen om mij te ontspannen. En je kan veel van punniken zeggen, maar niet dat het heel inspannend en concentratie vragend is

Hoe is het nu met je?

Wat ik normaal verder doe is echter gewoon voor de leuk hoor. Ik knutsel om lekker bezig te zijn en omdat ik er vrolijk van wordt.

Marels, ik sluit me aan bij Akakia: fotoooooo!
Hallo, even een berichtje om te laten weten dat ik jullie nog niet verlaten heb. Ben wat achter met lezen geloof ik

Ik heb t nog steeds druk en ben vaak te moe om thuis wat anders te doen dan apathisch naar de TV staren. Of huiswerk maken, m'n kind vermaken en wat in het huishouden te doen. Daar kom ik niet onderuit natuurlijk. O, en aandacht aan mijn man besteden, dat doe ik dan ook nog wel eens

Mijn oma is inmiddels overleden. Afgelopen donderdag was de crematie. Het was een mooie dienst. Vind het allemaal nog wat onwerkelijk.

Opleiding is nog steeds heel leuk! Vette complimenten gekregen voor mijn eerste 3D-werk. Haha, en ik heb zo iets eenvoudigs gemaakt. Ik moet echt nog leren dat ik niet zo moeilijk moet denken en dat less more kan zijn. En bij mezelf blijven. Niet denken wat verwachten anderen van mij.

Het tekenen gaat me tot nu toe ook redelijk af, al vind ik het al wel lastiger worden.

Maar goed, thuis geen geknutsel dus. En nu ga ik hophophop weer aan mijn huiswerk. (of naar bed, dat lijkt me een beter plan)
Not my circus. Not my monkeys.
Gecondoleerd, Minas..!

En wat was dat dan voor 3D werk..? (*nieuwsgierig*)
Geconcoleerd Minas.

Ik ben ook benieuwd wat voor opleiding je nu doet.

Ik heb wat fotootjes van mn hartjes.

Deze is van vilt:

En eentje van papier:

En een schilderijtje wat ik eerder heb gemaakt:

Been there, done that, got the T-shirt.
Gecondoleerd, Minas.

Leuk zeg, die hartjes, Apatura. Die van papier ziet er ingewikkeld uit!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Hier staan veel van die ingewikkelde.

http://papermatrix.wordpress.com/hearts/

Ik heb t patroon geprint op gekleurd papier en uitgeknipt. Dan is het minder lastig.
Oh leuk!

Ik zet 'm meteen onder mijn favorieten.

Dank je wel!
Minas, gecondoleerd met je oma. En sterkte met de drukte, heb bewondering voor alle balletjes die je hoog houdt!

Deze zijn ook heel gaaf van die site van Apatura:

Die had ik nog niet eens gezien. Gaaf!
Heel kort berichtje: Ik ben nog steeds bezit met de beanie, lijkt maar niet groter te worden en het garen is ook traag. Komt wel goed weet ik.

Verder weer aan het klussen aan de beneden verdieping.

Ik heb niets gelezen maar voor iedereen die het nodig heeft
Gecondoleerd Minas.

Hm, die kat die zo graag voor mijn raam hangt, ik vind haar een schatje, maar ik ben er minder van gecharmeerd dat ze mijn vensterbank gebruikt als plek om te slettebakken met de dikke rode kater van de overkant. Terwijl de zwart-witte zusjes van twee huizen verder toekijken. Viezeriken. En het geluid wat ze erbij maken...Ik heb last van plaatsvervangende schaamte .

Dat wordt dus slapen met oordopjes in.
Gecondoleerd Minas. Iemand verliezen is altijd zwaar. Het maakt niet uit of ze 40 of 90 zijn, je wilt iemand gewoon niet missen

Ben je goed mee Droppie, sletkatten

Hier is de eerste ketting en armband klaar, foto volgt later. Ik ben nu aan de tweede bezig, waarvan hopelijk ook een foto volgt.

Ben nog wat aan het prullen met hoe je een ketting rijgt, maar dat komt ook wel goed denk ik zo.
Minas, nog gecondoleerd.En wat Marels zegt het maakt niet uit hoe oud ze zijn.

Marels: foto graag. Moeilijk dat armbanden en ketting maken hoor.

Apatura, wat een mooie hartjes en een mooi schilderijtje.

EV, hoe is het zondag gegaan?

Liq, lekker die vieze katten. Heb je iets kunnen slapen?
Als je ze lelijk afhecht zoals ik en je maakt simpele kralenkettingen valt het mee Steph
Sletkatten

Steph, even ietsje lager kijken (met foto), maar het ging niet echt helemaal naar wens zondag. Oh ja, ik heb iemand gemaild over een komende hobbymarkt in november, maar helaas zit er al iemand met tiffanywerk, dus het gaat niet door. Wel in december weer eentje (ben ik voor gevraagd, leuk).

Zo een rondje rennen. Kan ik hopelijk nieuwe inspiratie krijgen voor e.e.a.
In het half-Engels klinkt dat nog lekkerder; sletcat!
quote:Marels schreef op 10 oktober 2012 @ 11:52:

In het half-Engels klinkt dat nog lekkerder; sletcat!

geweldig! Vanmorgen kwam ik haar trouwens tegen (dit keer zat ze op een muurtje) en ik liep vlak langs haar. Deed ze eerst alsof ze me niet zag, stiekemerd. En dat terwijl ik vlak naast haar stond en tegen haar praatte (ja, dat doe ik, ik ben lichtelijk getikt).

Uiteindelijk mocht ik haar toch aaien, maar om haar gezicht te redden vertrok ze na amper een minuut naar een ander muurtje. Hilarisch. Ik ben dol op katten.
Vind je dat getikt, praten tegen een (slet)kat? Je moest mij 's horen tegen mijn hond. En tegen katten praat ik ook. Zelfs tegen de goudvissen in de vijver als ik met voer aankom. Ja ik weet het: maf.
Mijn vrien praat ook met de hamsters. En ik kletste errder met de hond. De hond die mijn vriend had toen ik hem leerde kennen praatte ook terug. Maf beest was dat

Ik mis ze wel.

Van t weekend ga ik creatief doen met cakejes. Marsepeine roosjes maken en bloemetjes van eiwitglazuur.

Vanavond nog wat hartjes opvullen.
Ik heb hele gesprekken met de kat.

Ik ben nu mijn tweede ketting aan het afmaken!!

Gaat zo de oven in en dan kan ik rijgen!!

Dan komen er echt echt foto's hoor.

Verder heb ik schandalig veel geld uitgegeven in de stad vandaag....
Nu ben ik benieuwd waar je geld naartoe is gegaan Marels...Hopelijk toch wel naar iets leuks?

Ik ben dus niet de enige met een afwijking . Ik kan er ook niets aan doen, als dieren me aankijken kan ik mijn mond niet houden. Al weet ik dat ze geen barst verstaan van wat ik zeg. Maar goed, ik praat ook tegen mijn laptop als hij moeilijk doet. Meestal wel in iets minder vriendelijke termen, trouwens...
Leuk gesprek hier

Ik praat ook tegen alles de kat (alhoewel wij een Psycho Cat hebben,dus vaak ben ik niet zo vriendelijk tegen haar), mijn fiets, de laptop, en, mijn grote favoriet: de meneer van de Tomtom. Al merk ik iedere keer weer hoe beperkt hij is in zijn gespreksvaardigheden.

Marels, goed bezig met geld uitgeven en knutselen! Waar is het geld aan opgegaan? Ik wacht vol smart op je foto's (al ga ik dat wel slapend doen, want ga zo mijn mandje in!).
quote:Marels schreef op 10 oktober 2012 @ 20:42:

Verder heb ik schandalig veel geld uitgegeven in de stad vandaag....

Aan knutselspullen? Of kleding/schoenen etc?

Leuk, EV! Dus je gaat weer aan de slag om in december op die beurs iets leuks te kunnen laten zien?

Moest hard lachen bij het lezen van stukjes over de 'slet-cat'...! Kreeg bevreemde blik van man-op-bank-naast-me!

Mijn fanatieke schoonmoeder heeft me gisteren een spoedcursus gegeven over hoe je een ketting kan maken van blikjes-lipjes. Ik had -heel argeloos- laten vallen dat ik een leuke ketting-van-lipjes had gezien op internet die ik wel leuk vond. Dat wordt dan meteen omgezet in haar fanatieke daadkracht.

Ze kwam op visite, trok haar tas open en haalde er 4 zelfgemaakte voorbeeldkettingen uit ; welke ik dan precies mooi vond...? Ik wilde er nèt voorzichtig eentje aanwijzen waarna ze me meetrok richting bank. Daar trok ze resoluut het hele ding uit elkaar (!!??NEEEEEEE!WATDOEJENOUOU??? ) en vertelde me dat ik hem zelf moest leren maken. Dat dat veel leuker was. (*Eh, oh? Ik vond het anders ook wel leuk om 'm gewoon kant-en-klaar te krijgen...dacht ik? Toch?* ) Maar nee. Dus. Blijkbaar was dat NIET zo. Feitelijk. Aldus schoonmama.

Ze gaf me net zo lang indringende instructies terwijl ze steek voor steek in slowmotion voordeed. Het was een genant en pijnlijk traag gebeuren...Het duurde belachelijk lang .Tot ik wanhopig werd, en net toen ik op het punt stond mezelf op te hangen met dat vervloekte stuk draad (dat in mijn vingers steeds onwillig weggleed en in de knoop raakte), toen...viel er ergens een kwartje. Ik heb blijkbaar nu een eenvoudige haak-basissteek onder de knie...! (*trots!* )

Heb de ketting (echt een supersimpel modelletje) uiteindelijk afgekregen, maar wel met bloed zweet en tranen. Ik deed er zo'n 2 uur op , terwijl schoonmoeder dus naast me zat met een ander stukje touw en even een soortgelijk gevalletje binnen 4 minuten (ik overdrijf niet!) in elkaar zette. (!)

Ze trok keurend aan m'n ketting en gaf wat kritische kanttekeningen over steekjes die ergens te los of te strak zaten, pakte toen -net zo resoluut als ze gekomen was- haar tas weer in en stapte op.

Pfff! Wat is dat toch een karaktervrouw! "No-nonsens, nie-klagen-maar-dragen, doorgaan tot je het snapt!" Petje af hoor! Hoop dat ik op haar leeftijd de helft van haar doorzettingsvermogen en energie mag hebben. Ben wel altijd bekaf als ze geweest is.

Voel me altijd een beetje een slappe-dweil naast haar.
quote:Akakia schreef op 10 oktober 2012 @ 21:56:

...en, mijn grote favoriet: de meneer van de Tomtom. Al merk ik iedere keer weer hoe beperkt hij is in zijn gespreksvaardigheden.

. Herkenbaar!!!! Ik heb 'n Tomtom-"mevrouw", maar ik moet haar soms wel 20x achter elkaar uitleggen dat ik niet om KAN keren op die weg, maar echt snel-van-begrip is ze niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven