Knutseltopic part 2
zaterdag 15 september 2012 om 10:42
Omdat wij weigeren naar Libelle verbannen te worden.
Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.
Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.
Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.
Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!
Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.
Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.
Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.
In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!
Voorwaarden om mee te gaan:
- een trolley
- een rugzakje
- een driekwartsbroek
- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk
- een abonnement op Libelle
- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.
Voldoet u aan deze voorwaarden?
Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.
Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.
Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.
Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!
Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.
Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.
Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.
In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!
Voorwaarden om mee te gaan:
- een trolley
- een rugzakje
- een driekwartsbroek
- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk
- een abonnement op Libelle
- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.
Voldoet u aan deze voorwaarden?
Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
668, the neighbour of the Beast
zaterdag 6 oktober 2012 om 20:04
Oh, I Niles. De echte uit de serie dan dus he!
De winkel is in het midden van het land, zet uit herkenbaarheid niet meteen de naam van de stad hier neer, tenzij je nu nog mee leest, dan poef ik 'm zo weer weg.
Wees gewaarschuwd: als je hier naar binnen gaat ben je zeker een half uur zoet, en kom je met veel meer naar buiten dan je van plan was!
De winkel is in het midden van het land, zet uit herkenbaarheid niet meteen de naam van de stad hier neer, tenzij je nu nog mee leest, dan poef ik 'm zo weer weg.
Wees gewaarschuwd: als je hier naar binnen gaat ben je zeker een half uur zoet, en kom je met veel meer naar buiten dan je van plan was!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
zaterdag 6 oktober 2012 om 20:09
zaterdag 6 oktober 2012 om 20:13
zaterdag 6 oktober 2012 om 20:15
zondag 7 oktober 2012 om 12:09
Zelf een portomonnee maken, dit soort dingetjes vind ik zo leuk, kost niks en gewoon leuk om eens te proberen
http://www.youtube.com/watch?v=UWfm4uneVv4
http://www.youtube.com/watch?v=UWfm4uneVv4
zondag 7 oktober 2012 om 13:11
@Akakia, ben je weer een beetje opgeknapt, ook qua energie? T klinkt alsof je weer lekker druk bezig bent. Ik snap wat je bedoeld met dit weer. Alleen al naar buiten kijken terwijl ik op de bank zit met n kop koffie maakt mij vrolijk!
Ik heb gister voor t eerst in 2 weken weer van alles gedaan. Even naar buiten met vriendinnen en toen ook nog naar een familie verjaardag. Voor mijn doen druk, want de laatste twee weken lig ik vooral veel op de bank en te slapen met af en toe even naar de supermarkt wandelen om toch buiten te komen. Fijn dus dat gister druk was en toch goed ging.
@Ibi, ik ben jaloers op je. Een dagje sauna, wat heerlijk. Je hebt t verdiend, dus geniet er lekker van.
@EV, hoe is je dag op de beurs/braderie/hobbymarkt?
Ik heb gister voor t eerst in 2 weken weer van alles gedaan. Even naar buiten met vriendinnen en toen ook nog naar een familie verjaardag. Voor mijn doen druk, want de laatste twee weken lig ik vooral veel op de bank en te slapen met af en toe even naar de supermarkt wandelen om toch buiten te komen. Fijn dus dat gister druk was en toch goed ging.
@Ibi, ik ben jaloers op je. Een dagje sauna, wat heerlijk. Je hebt t verdiend, dus geniet er lekker van.
@EV, hoe is je dag op de beurs/braderie/hobbymarkt?
zondag 7 oktober 2012 om 13:15
Ik ben pas in utrecht op de lijnmarkt geweest daar zit ook een winkeltje met veel te veel mooie knopen en stofjes en en en veel te veel.
Sauna heb ik ook wel zin n. Dat is zo lekker.
Vandaag lekker veel naar buiten. Er is een of ander evenement in t dorp dus we gaan zo even kijken wat er allemaal te doen is.
Fijna dag allemaal.
Sauna heb ik ook wel zin n. Dat is zo lekker.
Vandaag lekker veel naar buiten. Er is een of ander evenement in t dorp dus we gaan zo even kijken wat er allemaal te doen is.
Fijna dag allemaal.
Been there, done that, got the T-shirt.
zondag 7 oktober 2012 om 13:28
Wij zijn in het bos paddenstoelen wezen zoeken. Mooi om te zien hoe enthousiast de kinderen daarvan werden en ze te laten ontdekken hoeveel verschillende soorten er eigenlijk zijn! Uiteraard wonen in alle paddenstoelen kabouters. Ook in de hele kleine. "Daar wonen hele kleine kabouters in mama."
Ga nu nog een uurtje plat, want vannacht wat onrustig geslapen.
Fijn om te horen Kanon, dat je na zo'n drukke dag toch niet helemaal uitgeput bent!
Ga nu nog een uurtje plat, want vannacht wat onrustig geslapen.
Fijn om te horen Kanon, dat je na zo'n drukke dag toch niet helemaal uitgeput bent!
zondag 7 oktober 2012 om 18:23
Een impressie van mijn beursdag.
Dit was mijn tafel. Wat een tegenvaller zeg. Het was hier zulk mooi weer dat de belangstelling voor de hobbybeurs minimaal was. Ik denk dat iedereen buiten aan het wandelen, fietsen, hond uitlaten etc. was. Ik heb drie kleine items verkocht, dus de tafelhuur heb ik eruit, en de benzine ook nog wel, maar meer ook niet.
Ach, alles beter dan thuis op de bank zitten, toch? vroeg ze hoopvol..
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
zondag 7 oktober 2012 om 19:20
zondag 7 oktober 2012 om 20:18
Ja, erg kleine opkomst. Jammer hoor, want ik vond dat alle deelnemers veel moeite hadden gedaan en mooie spullen hadden staan. Ik sprak iemand die al 20 jaar op beurzen stond met houten speelgoed, en die vond het echt de laatste jaren erg achteruit gegaan. Door de crisis dus. Mensen houden de hand op de knip.
Ben erg moe van zo'n hele dag. Vanavond dus bankzitten en Boer zoekt vrouw kijken! En ik geef het ook niet meteen op na één poging, ik wil gewoon wat werk gaan verkopen. Misschien is een kunstmarkt of spirituele beurs wel een passender plek voor wat ik maak, ik ga er 's over nadenken.
Dank voor compliment over tafel trouwens!
Ben erg moe van zo'n hele dag. Vanavond dus bankzitten en Boer zoekt vrouw kijken! En ik geef het ook niet meteen op na één poging, ik wil gewoon wat werk gaan verkopen. Misschien is een kunstmarkt of spirituele beurs wel een passender plek voor wat ik maak, ik ga er 's over nadenken.
Dank voor compliment over tafel trouwens!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
zondag 7 oktober 2012 om 22:03
zondag 7 oktober 2012 om 23:17
Kan me voorstellen dat je gebroken bent EV. En inderdaad, na 1 poging opgeven is niet goed, maar het is jammer dat je eerste dag niet succesvoller was. Heb je wel eens overwogen om (ook) via internet te gaan verkopen?
Fijn dat je genoten hebt ikbenik.
En Sitka, leuk je weer even te lezen. En ach, dan maar even geen geknutsel / -teken toch? Het ligt (volgens mij) bij veel meer mensen stil, het knutselen. Alleen bij Steph niet, die punnikt zich helemaal blauw
Fijn dat je genoten hebt ikbenik.
En Sitka, leuk je weer even te lezen. En ach, dan maar even geen geknutsel / -teken toch? Het ligt (volgens mij) bij veel meer mensen stil, het knutselen. Alleen bij Steph niet, die punnikt zich helemaal blauw
maandag 8 oktober 2012 om 08:07
Ach, Ak; de donkere wintermaanden staan weer voor de deur. Mensen gaan allemaal massaal naar binnen, cocoonen op de bank met dekentjes, ideale maanden om aan het breien, haken, punniken, borduren, weven te gaan. Om achter je spinnewiel te kruipen. Je eigen schaap te scheren. Je eigen sloffen te vilten.
Oftewel...Komt wel weer goed met de creatieve 'flow'...!
Oftewel...Komt wel weer goed met de creatieve 'flow'...!
maandag 8 oktober 2012 om 10:27
Goedemorgen allemaal!
@ kanon: goed om te horen dat het goed ging gisteren.
@EV: je tafel ziet er prachtig uit. Jammer dat je niet veel verkocht hebt, maar als het weer koud en donker wordt komen de mensen hopelijk vanzelf.
Overigens was ik dit weekend op (bij? in?) een beurs in de buitenlucht. Ook leuk, qua sfeer. Heb een prachtige handgemaakte riem gekocht die ook nog voor me op maat werd gemaakt (het was eigenlijk een mannenriem, dus veel te lang). Verder probeer ik het wat rustiger aan te doen (wie mijn topic van gisteren heeft gezien weet dat ik nogal een chaoot ben op het moment). Ik ben erin geslaagd dit weekend helemaal niet te werken, knap he? Woensdag een afspraak met mijn begeleider, ik ben benieuwd wat die van mijn werk vindt.
@ kanon: goed om te horen dat het goed ging gisteren.
@EV: je tafel ziet er prachtig uit. Jammer dat je niet veel verkocht hebt, maar als het weer koud en donker wordt komen de mensen hopelijk vanzelf.
Overigens was ik dit weekend op (bij? in?) een beurs in de buitenlucht. Ook leuk, qua sfeer. Heb een prachtige handgemaakte riem gekocht die ook nog voor me op maat werd gemaakt (het was eigenlijk een mannenriem, dus veel te lang). Verder probeer ik het wat rustiger aan te doen (wie mijn topic van gisteren heeft gezien weet dat ik nogal een chaoot ben op het moment). Ik ben erin geslaagd dit weekend helemaal niet te werken, knap he? Woensdag een afspraak met mijn begeleider, ik ben benieuwd wat die van mijn werk vindt.
maandag 8 oktober 2012 om 11:38
Volgens mij zijn er hier meer mensen die knutselen een beetje als 'therapie' zien. Die knutselen, niet alleen voor het knutselen, maar dit ook zien als manier om iets anders te bereiken. Klopt dat?
Voor mij persoonlijk is het ook een manier om weer 'iets-leuks' te doen, iets voor mezelf alleen, los van de 'moetjes' die mijn leven zo hebben overgenomen. Een manier om me te ontworstelen aan m'n depressie en burn-out, en weer een beetje in contact te komen met een stukje ...eh...'eigenheid' ofzo. Dat je weer wat ruimte terug geeft aan de 'maker/de creatieveling' in jezelf.
Hoe zit dat bij jullie..?
Voor mij persoonlijk is het ook een manier om weer 'iets-leuks' te doen, iets voor mezelf alleen, los van de 'moetjes' die mijn leven zo hebben overgenomen. Een manier om me te ontworstelen aan m'n depressie en burn-out, en weer een beetje in contact te komen met een stukje ...eh...'eigenheid' ofzo. Dat je weer wat ruimte terug geeft aan de 'maker/de creatieveling' in jezelf.
Hoe zit dat bij jullie..?
maandag 8 oktober 2012 om 17:55
Ik knutsel niet therapeutisch geloof ik... Meer gewoon omdat ik het leuk vind
Heb gisteren voor het eerst kralen gemaakt
Ben er nu nog bij aan het maken want ik heb er te weinig voor een ketting. Maar ze zijn mooi geworden vind ik.
Ik heb hier nog niet terug gelezen, want ik moet de keuken in.
Ik heb het DRUK de laatste tijd, vandaar dat ik hier iets minder aanwezig ben.
Ga wel binnenkort een mail voor de Knutselmeet rondsturen!!
Heb gisteren voor het eerst kralen gemaakt
Ben er nu nog bij aan het maken want ik heb er te weinig voor een ketting. Maar ze zijn mooi geworden vind ik.
Ik heb hier nog niet terug gelezen, want ik moet de keuken in.
Ik heb het DRUK de laatste tijd, vandaar dat ik hier iets minder aanwezig ben.
Ga wel binnenkort een mail voor de Knutselmeet rondsturen!!
668, the neighbour of the Beast