Knutseltopic part 2

15-09-2012 10:42 2935 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat wij weigeren naar Libelle verbannen te worden.

Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.

Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.

Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.

Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!

Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.

Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.

Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.

In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!

Voorwaarden om mee te gaan:

- een trolley

- een rugzakje

- een driekwartsbroek

- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk

- een abonnement op Libelle

- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.

Voldoet u aan deze voorwaarden?

Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
668, the neighbour of the Beast
quote:steph schreef op 01 augustus 2013 @ 17:39:

Ach, niet aan denken dat er ongeveer 500.001 mensen naar kijken. Ja ik kijk ook. :lips:Nou.. als de helft daarvan allemaal het boek gaan kopen, is mijn uitgever ook meteen uit de kosten, haha.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:Elmervrouw schreef op 01 augustus 2013 @ 20:06:

[...]

Nou.. als de helft daarvan allemaal het boek gaan kopen, is mijn uitgever ook meteen uit de kosten, haha. Dat zou wel top zijn. En dan de andere boeken ook kopen (ben ik iig van plan wat ik ga uitvoeren.).
Ik ben aan het loom bezig met het opzetten!!!
Klinkt spannend! Succes!
Ben benieuwd naar je loom knitting project Steph! Zag die serenity loom ook in een winkel gisteren.

Kijk ik een paar dagen niet, blijkt EV in RTL Boulevard te zitten! Heb het net gelijk gekeken, is een goed filmpje geworden! Schattige hond heb je trouwens.

@Juuf, de meeste mensen die met vilt werken gebruiken wolvilt. Iets duurder, maar je merkt het verschil wel. En ik gebruikte echt schapenwol als vulsel.

En nu wachten op de postbezorger. Dan kan ik mijn kaartjes afmaken. Heb weer leuke brads (aparte splitpennen, met parels en glitter), mallen en knipvellen gekocht. En nu koop ik echt niets meer, eerst eens alles opmaken (hoe vaak heb ik mijzelf dat niet voorgehouden).
anoniem_151840 wijzigde dit bericht op 02-08-2013 11:31
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
LP, wat ga je ervan maken? Zijn zo'n leuke dingen die brads ed.

EV, ik heb je boek vaak moeten weg leggen. Heftig zeg wat jij allemaal meemaakt. Ik hoop zo voor je dat het ooit goed komt.

(boek is nog niet helemaal uit).

(vannacht moeten huilen om jouw verdriet)

Gisterenavond laat zegt vriend Steph volgens mij ben je dubbel aan het breien waardoor het een zak word................

Vanochtend maar helemaal, gelukkig was ik nog niet zo ver, 2,5 rijen, helemaal uitgehaald en nu komt het wel goed maar het begin is zo moeilijk.
Goed teken als mijn boek zo'n impact heeft

(dat beschouw ik als compliment, als het iemand raakt. Natuurlijk niet leuk dat je moet huilen..)

LP, ik heb net nog een tel.voorgesprek gevoerd met iemand van een ander tv-programma. Apart dat zo'n Boulevard-uitzending toch heel veel gezien wordt, het stond gisteravond ook op allerlei andere sites.

Of misschien is het komkommertijd, dat kan ook. Zijn ze blij met élk nieuws
Ik had trouwens geen idee wat brads waren, dus ben even gaan googlen. Ik leer wel wat bij hier zeg. Allemaal geheimzinnige attributen zeg, die jullie gebruiken; looms and brads. Er gaat een wereld voor me open!
@ Steph, ik ben kaartjes aan het knutselen en ik gebruik ze voor het vastplakken van tekstlabels, ik ben niet zo'n fan van tekststickers. Ook maak ik er bloemetjes mee vast. Heb overigens ook nog andere projecten liggen, zoals het versieren van een notitieboek dat ik bij de Hema zag liggen en het pimpen van een doosje. Maar daar heb ik nu niet zo heel veel zin in, komt wel weer.

En alweer aan het wachten op de postbode. Dit keer voor koffiebonen en een studieboek. Nog niet het boek van EV, dat wordt de volgende. Mag hem van mezelf pas kopen als ik het studieboek heb uitgelezen en het hertentamen achter de rug is. Anders komt er van studeren niets terecht vrees ik. Ben wel heel benieuwd.

Nu krijg ik ineens een goed idee! Vanmorgen heb ik een saai, effen notitieboek bij de Action gekocht. Ze hadden, juist nu ik er een nodig had, bijna niks liggen waar ik echt enthousiast van werd. Het is dik en roze, wat zal ik 's op het omslag plakken om het te verfraaien... hm...

(Door jou geinspireerd dus, LP).
Zijn jullie al gesmolten??? Ik bijna...

Heb drukke week gehad, onverwachte heftige gebeurtenissen op mijn werk dus heb van de week nog veel gewerkt, ondanks de vakantie.

Jammer dat ik het gemist heb EV, zal proberen het terug te kijken.

Juuf, beide soorten vilt kunnen goed, maar acrylvilt is beduidend minder goed van kwaliteit. Het pilt snel, maar is goedkoper en geschikt voor kleine projecten.

Wolvilt is duurder, dikker en steviger en blijft veel mooier. Hopelijk kun je hier wat mee!

Wij gaan binnenkort op vakantie en heb al wat knutselspullen klaarliggen om mee te nemen. Hopelijk komt er echt wat van!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
LP, leuke ideen om te maken.

EV, als bezig met knutselen?

Akakia, dacht al dat je druk was (miste je nl). Hopelijk heb je nu wel echt vakantie en geen werk. Veel plezier alvast met je vakantie.

Niet veel gedaan, te warm.
Lieve Elmervrouw,

Ik heb jouw boek uit. Aangrijpend verhaal en op de laatste zin: Ik hoop het ook voor jouw.
Ik knutsel even met een link voor Akakia:

http://www.uitzendinggemi ... 221491/Rtl_Boulevard.html

Verder knutsel ik even niks, ik bereid me voor. Over tien uur is het zover. Handtekeningen zetten! Yeah!
EV, ik wilde je nog veel plezier en succes wensen maar je bent al weg.

Zojuist de eerste 1,5 cm gedaan van de 2,60 lange/brede deken. Word wel een dunne maar ja.
@EV, wellicht kun je het schriftje opfleuren met paper flowers, van dat gekleurde plakband (ligt nu bij de Hema), vintage plaatjes (van internet te plukken), scrappapier (ligt tegenwoordig ook bij de Hema, Kruidvat), knoopjes etc. Eigenlijk kun je heel veel gebruiken om het mee te versieren:)
Ik zal de komende week 's bij de Hema binnenlopen (of bij de Action!). Komt wel goed.

Het liep niet storm vandaag, waardoor ik wel tijd had om met iedereen die kwam een praatje te maken. Er was zelfs een klasgenootje van vroeger gekomen, van de lagere school nog! Dit n.a.v. een krantenartikel over mijn verhaal. We gaan nog een keer afspreken om uitgebreider bij te praten. En zo waren er vele gesprekjes en vragen om te beantwoorden, en handtekeningen om te zetten.. Erg leuk en sociaal allemaal, ik was pas tegen half 4 thuis (het begon om 10 uur) dus ik moet nu echt helemaal bijkomen van alles.....
@Steph, dat wordt dan toch gewoon een dunne zomerdeken
Juist een zomerdeken of een doek voor als het 's avonds kouder word en ik ben buiten

EV, dank je voor het idee.

Wel fijn dat het rustig was ja. Zal ook wel het weer zijn.
Ach, ik ben zooooo creatief en zit vol ideetjes haha.. graag gedaan hoor!
Het loomknitten gaat nu eindelijk, na 3cm een boord maken zodat hij niet opkrult, lekker. Echt verslavend maar krijg er ook pijn in mijn rechterarm van.
Ik zit nu op 7cm, doe het nu met de linkerhand (gaat ook) maar als ik de steek wil overhalen moet ik het op sommige plaatsen met rechts doen.

Vanmiddag doe ik er niets aan, kermis!!
Dat gaat wel snel, Steph!

Veel plezier op de kermis.

Ik heb vanmiddag een interview gegeven en ben moe van al het praten. Was onverwacht ook; ze belde vanmorgen. En ook weer op de foto, gelukkig heeft de hond nooit een bad-hair day.
EV, wat heeft die hond van jullie het toch fijn. Geen bad hairday..

Kermis wat leuk, kroegentocht ook maar als je alleen cola-light/spa blauw/icethea drinkt heb je er snel genoeg van. Jemig kon geen frisdrank meer zien of horen. Na het eten ging het wel weer, toen nog drie kroegen te doen. Gisterenavond zijn we nog gegaan omdat het vuurwerk was. Gelukkig ging het ook goed met de flikkerlichten vd atracties. (we stonden op een rustig plein). Nog één dag maar met die regen word het niets.

Kan maar beter gaan loomknitten.
Hier regent het ook, en het is lekker wat afgekoeld. Krijg je last van flikkerlichten, Steph, dat je dat zo zegt?

Net zag ik hier rechtsboven reclame van 3 boeken, en daar stond het mijne ook bij. Hoe cool is dat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven