Kosten alleen wonen
zondag 12 september 2010 om 22:12
Ik probeer voor mezelf inzicht te krijgen in de kosten van het alleen wonen in een huurwoning. Ik snap dat het voor iedereen anders is en dat het misschien moeilijk is een inschatting te maken, maar ik wil het toch graag proberen.
Wat voor kosten komen er bovenop de kale huurprijs? Hoeveel moet je ongeveer rekenen voor water en electriciteit? En vooral, hoeveel geld aan boodschappen moet je ongeveer rekenen per week? Ik zat richting de 50 euro te denken...of is dat heel krap? Zijn er misschien verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
Hoor het graag!
Wat voor kosten komen er bovenop de kale huurprijs? Hoeveel moet je ongeveer rekenen voor water en electriciteit? En vooral, hoeveel geld aan boodschappen moet je ongeveer rekenen per week? Ik zat richting de 50 euro te denken...of is dat heel krap? Zijn er misschien verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
Hoor het graag!
maandag 13 september 2010 om 09:42
Soms kun je goed besparen door een alles in een pakket te nemen voor internet tv en telefoon. Wij hebben 'gratis' nu een vaste telefoon en kunnen gratis bellen naar mensen die ook zo'n pakket hebben, en laat dat nou net bij vrienden en familie het geval zijn .
Wat betreft boodschappen, doe dat niet te vaak, scheelt ook,
Wat betreft boodschappen, doe dat niet te vaak, scheelt ook,

maandag 13 september 2010 om 10:59
Ik woon alleen en heb de volgende uitgaven per maand:
- Huur: 450 euro
- Gas/electra: 65 euro (appartement met 2 slaapkamers)
- Water: 15 euro
- Boodschappen: 150 euro
- Mobiele telefoon: 35 euro
- Tv/internet: 50 euro
- Doorlopende reisverzekering: 5 euro
- Inboedel/WA verzekering: 10 euro
- Ziektekostenverzekering: 100 euro
- Kleding/uitgaan/lesgeld hobby's/cadeautjes: 200 euro
- Benzine: 180 euro
- Sparen 200 euro
- Maandelijks leg ik 160 euro apart voor de niet-maandelijkse kosten, zoals abonnementen, lidmaatschap ANWB, autoverzekering, lenzen (eens in het halfjaar), gemeentelijke belastingen, onderhoudsbeurten auto etc
- Daarnaast spaar ik maandelijks 100 euro om op termijn mijn auto te kunnen vervangen.
En helaas heb ik nog een koophuis met mijn ex, dus daar betaal ik ook nog een deel aan mee. Maar dat is voor jouw plaatje denk ik niet belangrijk
- Huur: 450 euro
- Gas/electra: 65 euro (appartement met 2 slaapkamers)
- Water: 15 euro
- Boodschappen: 150 euro
- Mobiele telefoon: 35 euro
- Tv/internet: 50 euro
- Doorlopende reisverzekering: 5 euro
- Inboedel/WA verzekering: 10 euro
- Ziektekostenverzekering: 100 euro
- Kleding/uitgaan/lesgeld hobby's/cadeautjes: 200 euro
- Benzine: 180 euro
- Sparen 200 euro
- Maandelijks leg ik 160 euro apart voor de niet-maandelijkse kosten, zoals abonnementen, lidmaatschap ANWB, autoverzekering, lenzen (eens in het halfjaar), gemeentelijke belastingen, onderhoudsbeurten auto etc
- Daarnaast spaar ik maandelijks 100 euro om op termijn mijn auto te kunnen vervangen.
En helaas heb ik nog een koophuis met mijn ex, dus daar betaal ik ook nog een deel aan mee. Maar dat is voor jouw plaatje denk ik niet belangrijk