Meterstanden pppffff
zaterdag 31 augustus 2019 om 19:42
Net weer de meterstanden doorgegeven. En me weer rotgeschrokken. Wat betalen jullie?
Hier 4 persoonshuishouden. Twee pubers die wel veeeeeel gamen.
We betalen 130 per maand en moeten nu 350 euro bijbetalen en gaan 155 euro per maand betalen.
We zitten bij Eneco. Een paar jaar geleden betaalden we 115 euro en hoefden niks bij te betalen. Omstandigheden zijn niet heel veel anders geworden.
Wat een geld toch elke keer weer
Hier 4 persoonshuishouden. Twee pubers die wel veeeeeel gamen.
We betalen 130 per maand en moeten nu 350 euro bijbetalen en gaan 155 euro per maand betalen.
We zitten bij Eneco. Een paar jaar geleden betaalden we 115 euro en hoefden niks bij te betalen. Omstandigheden zijn niet heel veel anders geworden.
Wat een geld toch elke keer weer
maze wijzigde dit bericht op 31-08-2019 19:47
0.23% gewijzigd
zaterdag 31 augustus 2019 om 20:42
Dat is dan wel zo, maar het is een zo toch een soort van spaarpotje.
En ik krijg liever terug dan dat ik bij moet betalen.
zaterdag 31 augustus 2019 om 21:00
zaterdag 31 augustus 2019 om 21:03
Dit is echt heel erg weinig. Weet je zeker dat dit klopt? Het gemiddeld energieverbruik voor een 2 persoonshuishouden is 3000 kWh volgens het Nibud. Die 3000 vind ik best ruim, maar 800 kWh is wel heel veel minder.Minik schreef: ↑31-08-2019 19:48Hoeveel kWh verbruik je? Hier in huis op de een of andere manier heel weinig. Snap nog steeds niet hoe het kan, we koken op inductie dus dat verbruikt ook veel lijkt me. Nu 2 volwassenen en 1 baby, geen gamers en tv staat ook niet veel aan. Wel opladen laptops, telefoons, fietsaccu en dergelijke.
In totaal vorig jaar (baby was er toen een halfjaar bij) 800kwh gebruikt. Wij waren voor een heel jaar 57 euro kwijt aan alleen elektriciteit. Ze schrijven t niet eens per maand af omdat het bedrag te laag is daarvoor.. Woonenergie is onze aanbieder. Gas voor warm water en CV gaat via servicekosten (we wonen in een flat) en dat kost 85 per maand, maar daar krijgen we meestal nog wel iets van terug.
zaterdag 31 augustus 2019 om 21:03
Voorheen ruim appartement, 2 personen, ongeveer 950 kuub gas en 2000kwh stroom. Voorschot 120 euro, teruggave max 100 euro. De kosten lagen de afgelopen dus tussen de 112 en 120 euro per maand.
Ik woon sinds kort in een ruime 2 onder 1 kap, ik noteer elke 1e van de maand de meterstanden. Zodat ik deze kan vergelijken met verbruik van mijn ouders die in soortgelijke woning wonen. Dan gaat het voornamelijk om het gas, zodat ik een schatting heb van mijn te verwachten verbruik. Zo hoop ik tijdig mijn voorschot omhoog te kunnen stellen indien nodig.
Ik woon sinds kort in een ruime 2 onder 1 kap, ik noteer elke 1e van de maand de meterstanden. Zodat ik deze kan vergelijken met verbruik van mijn ouders die in soortgelijke woning wonen. Dan gaat het voornamelijk om het gas, zodat ik een schatting heb van mijn te verwachten verbruik. Zo hoop ik tijdig mijn voorschot omhoog te kunnen stellen indien nodig.
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
zaterdag 31 augustus 2019 om 21:09
zaterdag 31 augustus 2019 om 21:24
Ik vind het ook bizar weinig. Wij gebruiken met z'n tweeën echt super weinig, 1100 per jaar, maar zijn overdag niet thuis, draaien 2 wassen per 10 dagen, geen droger, geen vaatwasser, kijken geen tv (alleen 15 min ontbijtnieuws).
Gas is 800, bij een flinke winter. Maar van Jan tm aug maar 250 verbruikt, dus gok dat we daar wel wat van terug zien
We zitten bij Greenchoice, en betalen 90 euro per maand. En krijgen ieder jaar rond de 200 terug, excl welkomsbonussen. (maar daar doet GC niet aan)
zaterdag 31 augustus 2019 om 21:28
Volgens mij is het voor een gezin met pubers (gamersmaze schreef: ↑31-08-2019 20:00Hhhmmm gas is tot nu toe 1548m3 stroom is 2681kWh. Maar geen idee of dat dan heel veel is.
Zie net op de site dat we wel binnenkort een slimme meter krijgen dus dan kan ik het zelf wat beter overzien.
Ik heb altijd het idee dat het nooit zoveel uitmaakt bij welke leverancier je zit maar misschien toch maar eens een vergelijkend waren onderzoekje doen
zaterdag 31 augustus 2019 om 21:31
Ja normaal als in “gemiddeld” dus wel zie ik nu een beetje. Maar het blijft veel.MinkeDeWit schreef: ↑31-08-2019 21:25140 euro per maand, tussenwoning, geen isolatie, drie personen. Ik vind het een normaal bedrag.
Het valt me toch tegen omdat we dus niet echt anders zijn gaan leven was ik van een minimaal verschil uitgegaan. Had zelfs gehoopt op iets terug ivm dubbele glazen die dit jaar geplaatst zijn en daardoor de verwarming wat minder hoog hadden staan
zaterdag 31 augustus 2019 om 21:37
Hoeveel aan gas en stroom was het vorig jaar? Dat moet je even naast elkaar leggen. De belasting en en zo zijn dit jaar fors omhoog gegaan. Het hoeft dus niet per se aan het verbruik te liggen. Maar dat zul je dus even met de getallen moeten vergelijkenmaze schreef: ↑31-08-2019 21:31Ja normaal als in “gemiddeld” dus wel zie ik nu een beetje. Maar het blijft veel.
Het valt me toch tegen omdat we dus niet echt anders zijn gaan leven was ik van een minimaal verschil uitgegaan. Had zelfs gehoopt op iets terug ivm dubbele glazen die dit jaar geplaatst zijn en daardoor de verwarming wat minder hoog hadden staan
zaterdag 31 augustus 2019 om 21:37
€ 115,= p.m., eenpersoons huishouden bij Greenchoice. Is nog wel op basis van mijn vorige huis, een nauwelijks geïsoleerde sloopwoning. Krijg wel ieder jaar terug. Ben benieuwd wat ik kwijt ben in mijn nieuwe woning. Wel een stuk groter, maar ook veel beter geïsoleerd.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
zaterdag 31 augustus 2019 om 21:38
maze schreef: ↑31-08-2019 21:31Ja normaal als in “gemiddeld” dus wel zie ik nu een beetje. Maar het blijft veel.
Dat komt dus door die forse belastingverhoging die dit jaar is ingegaan. Een gemiddeld huishouden betaalt dit jaar €360 meer. Dat komt dus precies overeen met jouw situatie.
zaterdag 31 augustus 2019 om 21:56
1 persoonshuishouden, ik betaal 60 euro per maand maar ik krijg daar wel geld van terug elk jaar. Mijn werkelijke vebruik is 60 euro per maand als de verwarming aan slaat (winter) en 40 euro als deze uit staat (zomer).
Eneco en bijvoorbeeld Nuon zijn volgens mij niet echt één van de goedkoopste. Heb je weleens gedacht aan elk jaar overstappen voor welkomstkortingen? Op gaslicht kun je aanbieders vergelijken en kijken wat voor jou het beste uit komt.
Ik zou ook je huidige leveringskosten even vergelijken met die van vorig jaar, misschien dat je daar het verschil treft.
Eneco en bijvoorbeeld Nuon zijn volgens mij niet echt één van de goedkoopste. Heb je weleens gedacht aan elk jaar overstappen voor welkomstkortingen? Op gaslicht kun je aanbieders vergelijken en kijken wat voor jou het beste uit komt.
Ik zou ook je huidige leveringskosten even vergelijken met die van vorig jaar, misschien dat je daar het verschil treft.
zaterdag 31 augustus 2019 om 22:08
176 euro bij Energiedirect. 5 Personen.
Verbruiken meer stroom en minder gas dan gemiddeld.
5400 kwh stroom en 1100 m3 gas. Koken electrisch, energiezuinige cv ketel, warmtepompdroger, nieuwe vriezer gekocht die zuiniger is.
Aan de andere kant ben ik de hele dag achter ieders kont het licht aan het uitdoen. Staan tv en laptop vaak en lang aan, zitten we niet graag in de kou s avonds en hebben de oudsten een tv plus xbox.
Verbruiken meer stroom en minder gas dan gemiddeld.
5400 kwh stroom en 1100 m3 gas. Koken electrisch, energiezuinige cv ketel, warmtepompdroger, nieuwe vriezer gekocht die zuiniger is.
Aan de andere kant ben ik de hele dag achter ieders kont het licht aan het uitdoen. Staan tv en laptop vaak en lang aan, zitten we niet graag in de kou s avonds en hebben de oudsten een tv plus xbox.
zaterdag 31 augustus 2019 om 22:10
Even gekeken in mijnEssent: sinds april heb ik een negatief stroomverbruik. Ik krijg dus geld! Terwijl ik elektrisch kook met inductie.
Toelichting: ik heb zonnepanelen.
Gas + Licht gecombineerd: Essent verwacht dat ik totaal op 1050 Euro op jaarbasis ga komen. Dus 87 Euro per maand. Ter info: modern rijtjeshuis, pardon Herenhuis #makelaarstaal
Toelichting: ik heb zonnepanelen.
Gas + Licht gecombineerd: Essent verwacht dat ik totaal op 1050 Euro op jaarbasis ga komen. Dus 87 Euro per maand. Ter info: modern rijtjeshuis, pardon Herenhuis #makelaarstaal