Meterstanden pppffff

31-08-2019 19:42 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net weer de meterstanden doorgegeven. En me weer rotgeschrokken. Wat betalen jullie?
Hier 4 persoonshuishouden. Twee pubers die wel veeeeeel gamen.
We betalen 130 per maand en moeten nu 350 euro bijbetalen en gaan 155 euro per maand betalen.
We zitten bij Eneco. Een paar jaar geleden betaalden we 115 euro en hoefden niks bij te betalen. Omstandigheden zijn niet heel veel anders geworden.
Wat een geld toch elke keer weer 😢
maze wijzigde dit bericht op 31-08-2019 19:47
0.23% gewijzigd
€85,- per maand. 1 persoon, appartement van 80 vierkante meter. Gemiddeld 1200 kWh en zo'n 800 kuub gas. Ik stap elk jaar over. Dit jaar krijg ik €300,- cashback. Meestal krijg ik tussen de 200 en 400 euro terug.
Jankerd
Warmwater en de wasdroger zijn de grote verbruikers.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
RikM schreef:
31-08-2019 21:38
Dat komt dus door die forse belastingverhoging die dit jaar is ingegaan. Een gemiddeld huishouden betaalt dit jaar €360 meer. Dat komt dus precies overeen met jouw situatie.
Ja inderdaad. Ooit wel eens iets over gelezen maar om één of andere vage reden denk ik dan altijd dat het dan niet om ons gaat terwijl wij echt precies in het plaatje passen 😂
Iets met kop en zand denk ik
2 pers huishouden, waarvan 1 vaak op stap, en ik altijd thuis.
Huis 3 verdiepingen, tussenwoning, dubbel glas, 142m2.

115 voorschot pm. Kreeg 380 terug. Dus verbruikte voor ongeveer 85 euro per maand afgelopen jaar (afrekening vorige maand gehad). En dat was voor 828m3 gas en 1371kwh stroom. Bij van de bron.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Ik vind vooral je gasverbruik hoog! Wij hebben afgelopen jaar 1400 m3 verbruikt, met 7 personen, en ik ben niet zuinig met de verwarming.
Je maandbedrag vind ik daarintegen wel netjes.wij betalen 175 en kregen 3 euro terug.
Verder zijn de leveringskosten en belastingen dit jaar flink gestegen ,en voel je wel.
Hier 225 per maand bij Eneco in een 2-persoons huishouden, beiden bbhh.
Niet geschoten is altijd mis
Wij betalen voor een schatting van 4.000 kWh en 1.750 m3 gas 188 euro per maand bij OM nieuwe energie. Ze zijn wel iets prijziger vanwege hun duurzame karakter.

2 personen, hoekwoning uit 1900 en een elektrische auto. Koken nog op gas. Die auto heeft ons verbruik echt omhoog gedreven, vandaar dat we in juni zonnepanelen hebben laten leggen.

Krijgen volgende week de afrekening en hebben zo'n 3600 kWh en 1400 M3 verbruikt, en daar moet de opgewekte energie nog van af, dus krijgen nog wel wat terug. Betaal meestal liever niet te veel, maar ik had echt geen idee wat de auto zou gaan verbruiken.

Bij de verlenging van het contract de prijzen wel voor de komende drie jaar vastgezet. Nog nooit gedaan, maar als ik nu al zie wat ik ga betalen ten opzichte van vorig jaar en de verwachte stijging van de gasprijzen de komende jaren, dan denk ik dat het een goede gok is.
kevers schreef:
31-08-2019 22:51
Wij betalen voor een schatting van 4.000 kWh en 1.750 m3 gas 188 euro per maand bij OM nieuwe energie. Ze zijn wel iets prijziger vanwege hun duurzame karakter.

2 personen, hoekwoning uit 1900 en een elektrische auto. Koken nog op gas. Die auto heeft ons verbruik echt omhoog gedreven, vandaar dat we in juni zonnepanelen hebben laten leggen.

Krijgen volgende week de afrekening en hebben zo'n 3600 kWh en 1400 M3 verbruikt, en daar moet de opgewekte energie nog van af, dus krijgen nog wel wat terug. Betaal meestal liever niet te veel, maar ik had echt geen idee wat de auto zou gaan verbruiken.

Bij de verlenging van het contract de prijzen wel voor de komende drie jaar vastgezet. Nog nooit gedaan, maar als ik nu al zie wat ik ga betalen ten opzichte van vorig jaar en de verwachte stijging van de gasprijzen de komende jaren, dan denk ik dat het een goede gok is.
Vooral de belasting wordt steeds hoger toch? En die is nou net niet vast te zetten.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
88 euro in m'n eentje, bij Oxxio. Te lui om mijn jaarafschrift te zoeken, maar in juni 80kWh en 12m3 gas gebruikt. Gemiddeld rijtjeshuis, maar wel nieuwbouw dus goed geïsoleerd.
Tjezus, wat vals
30,- per maand, 2p huishouden en hier staan de hele dag apparaten aan. Maar.....we kochten een huis met 15 zonnepanelen, dus qua energie leveren we meer dan dat we gebruiken.
Gas daarentegen is wel veel meer, zou graag over gaan op elektrisch koken en een andere boiler.
Van juli 2018 tm juli 2019
1390 kWh
1209 m3 gas

1 volwassenen en 1 kindje
Jaren 70 rijtjeshuis zonder zonnepanelen.

Nu voorschot van 130 per maand opgebouwd uit 30 energie en 100 gas bij Van de bron.

Zo te zien is mijn gasverbruik best extreem. :@@:
Been there, done that, got the T-shirt.
clueless17 schreef:
31-08-2019 22:41
Ik vind vooral je gasverbruik hoog! Wij hebben afgelopen jaar 1400 m3 verbruikt, met 7 personen, en ik ben niet zuinig met de verwarming.
Je maandbedrag vind ik daarintegen wel netjes.wij betalen 175 en kregen 3 euro terug.
Verder zijn de leveringskosten en belastingen dit jaar flink gestegen ,en voel je wel.
Ja gasverbruik is inderdaad hoog. Wel te verklaren. Man en kinderen houden helaas van een extreem warm huis en zetten de verwarming het liefste op 25 graden in de winter. Ook het uurtje tussen opstaan en naar school/werk gaan. Zo jammer haha! Dus goede voornemens voor de aankomende winter: verwarming max op 21 graden en veel dekentjes kopen.
(Ik ga ook wel 3 keer per week in bad maar dat kaart ik maar niet aan bij ze 😉)
107 euro in mijn eentje (incl gas). Heb redelijk wat ruimte en het is niet overal even goed geïsoleerd. Vorig jaar wel 700 e teruggekregen maar Nuon wilde dit maandbedrag laten staan. Omdat in nu ook deels thuis werk vind ik het wel prima.

Jaar ervoor heb ik trouwens niet zoveel teruggekregen, maar ik het idee dat mijn buren onder mij echt flink stoken. Zelfs toen het echt koud was heb ik de verwarming niet hoger dan 19 graden hoeven zetten, in tegenstelling tot andere jaren. En sinds vorig jaar andere onderburen.
Seriously?
Wij zitten +/- op 56 euro per maand voor twee personen. We hebben stadsverwarming, dus dat komt er nog bij.
Wij betalen werkelijk net geen 43 euro per maand eengezinswoning met 6 personen.

Weet wat je verbruikt en weet waar he kan besparen dan heb je het zelf in de hand.

Verwacht nu met zonnepanelen onder de 20 euro te duiken :yes:
Apatura schreef:
31-08-2019 23:59
Van juli 2018 tm juli 2019
1390 kWh
1209 m3 gas

1 volwassenen en 1 kindje
Jaren 70 rijtjeshuis zonder zonnepanelen.

Nu voorschot van 130 per maand opgebouwd uit 30 energie en 100 gas bij Van de bron.

Zo te zien is mijn gasverbruik best extreem. :@@:
Gasverbruik is niet extreem toch? Ik zal ons gasverbruik hier maar niet opschrijven (groot, vrijstaand huis, alleen woonkamer en badkamer op 19 graden verwarmd).
slobberbone schreef:
01-09-2019 09:15
Wij betalen werkelijk net geen 43 euro per maand eengezinswoning met 6 personen.

Weet wat je verbruikt en weet waar he kan besparen dan heb je het zelf in de hand.

Verwacht nu met zonnepanelen onder de 20 euro te duiken :yes:
Is dat voor stroom én gas? Of alleen stroom? Want voor alleen stroom, vind ik het alsnog best een bedrag. Voor gas en stroom samen vind ik het dan bizar weinig....
Irish_Wasser_Woman schreef:
01-09-2019 09:37
Is dat voor stroom én gas? Of alleen stroom? Want voor alleen stroom, vind ik het alsnog best een bedrag. Voor gas en stroom samen vind ik het dan bizar weinig....
Wij betalen tussen de 45 en 50 euro per maand aan stroom voor een 6 persoons-huishouden en zitten daarmee, als ik de diverse cijfers mag geloven, onder het gemiddelde. Wasmachine is hier de grootverbruiker, met 6 sporters in huis zeker 1 was per dag en vaak ook 2.
Ik zit bij Greenchoice en betaal voor gas en stroom 68 euro per maand. Ik woon alleen in een slecht geisoleerd huis van 75 vierkante meter. Ik vind het een prima bedrag. Ik betaal wel maandelijks twintig euro teveel dus ik krijg wel terug straks. In de winter stook ik aardig wat af hier, maar nu ligt mijn verbruik heel laag. Ik probeer mijn stroom zo bewust mogelijk te gebruiken. Oude laptop die de hele dag aan de oplader moest liggen heb ik omgeruild voor een nieuwe en zo ook mijn elektrische tandenborstel die twee keer per dag opgeladen moest worden.
Verder kijk ik best veel TV maar verder game ik niet of iets in die richting. Draai drie wassen per week op een energiezuinig programma en heb mijn huis wat beter geisoleerd met tocht strips enzo.
maze schreef:
01-09-2019 00:18
Man en kinderen houden helaas van een extreem warm huis en zetten de verwarming het liefste op 25 graden in de winter.
Wow..... 18 graden vind ik winters gewoon prima. Maar met 25 graden zit je dan met je korte broek aan onder de kerstboom ofzo.

Om het milieu denken is bij jullie thuis geen dingetje?
Alecta schreef:
01-09-2019 09:23
Gasverbruik is niet extreem toch? Ik zal ons gasverbruik hier maar niet opschrijven (groot, vrijstaand huis, alleen woonkamer en badkamer op 19 graden verwarmd).
Ik zie hier gezinnen van 4 hetzelfde verbruiken dus even nagaan of ik kan bezuinigen. Dat is natuurlijk altijd oke.

Ik zie net dat ik tapwater warmhouden aan heb staan in de zomerstand.
In de winter is dat alleen savonds als er gedouched en gekookt wordt.
Been there, done that, got the T-shirt.
128 euro bij greenchoice, 2 pers huishouden in een oude redelijk slecht geisoldeerde 2 onder 1 kap woning. We stappen wel elk jaar over.
Ik kon geen jaarafrekening vinden. Van Nuon krijg ik altijd maandoverzichten. Daarop staat dat mijn standaard verbruik gas 1380 is en electra 1750. Ik weet niet of dat standaard is als gemiddeld, of standaard wat ik meestal verbruik. In de drie koudste maanden verbruik ik meestal rond de 250 kuub gas. Onlangs een nieuwe ketel gekocht, dus ik ben benieuwd of ik daar iets van ga merken qua verbruik.
Madrid87 schreef:
01-09-2019 09:51
Ik zit bij Greenchoice en betaal voor gas en stroom 68 euro per maand. Ik woon alleen in een slecht geisoleerd huis van 75 vierkante meter. Ik vind het een prima bedrag. Ik betaal wel maandelijks twintig euro teveel dus ik krijg wel terug straks. In de winter stook ik aardig wat af hier, maar nu ligt mijn verbruik heel laag. Ik probeer mijn stroom zo bewust mogelijk te gebruiken. Oude laptop die de hele dag aan de oplader moest liggen heb ik omgeruild voor een nieuwe en zo ook mijn elektrische tandenborstel die twee keer per dag opgeladen moest worden.
Verder kijk ik best veel TV maar verder game ik niet of iets in die richting. Draai drie wassen per week op een energiezuinig programma en heb mijn huis wat beter geisoleerd met tocht strips enzo.
Das best aardig hoor, voor één persoon :)

Je bespaart trouwens het meeste door gasverbruik te beperken. Stroomverbruik (tenzij bizar veel) is veel goedkoper, en daar verbruikt men, naar verhouding, al niet zo veel van. Het heeft bijvoorbeeld in ons huis (heel oud huis, stomme convectorput die alle warmte gelijk naar het plafond (van dik 3 meter hoog....) gooit, waardoor we op de bank alsnog zitten te vernikkelen....) veel meer zin om een elektrisch kacheltje bij ons voor de bank te zetten, dan de "gewone" kachel aan te zetten. Dat hebben we nog niet gedaan, maar gaan we vanaf deze winter wel doen.
maze schreef:
01-09-2019 00:18
Man en kinderen houden helaas van een extreem warm huis en zetten de verwarming het liefste op 25 graden in de winter.
25 graden?! Dat is wel heel warm! Haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven