Meterstanden pppffff

31-08-2019 19:42 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net weer de meterstanden doorgegeven. En me weer rotgeschrokken. Wat betalen jullie?
Hier 4 persoonshuishouden. Twee pubers die wel veeeeeel gamen.
We betalen 130 per maand en moeten nu 350 euro bijbetalen en gaan 155 euro per maand betalen.
We zitten bij Eneco. Een paar jaar geleden betaalden we 115 euro en hoefden niks bij te betalen. Omstandigheden zijn niet heel veel anders geworden.
Wat een geld toch elke keer weer 😢
maze wijzigde dit bericht op 31-08-2019 19:47
0.23% gewijzigd
50 euro per maand voor 2 personen. Aan het eind van het jaar krijgen we meestal 100-120 euro terug maar wil het termijnbedrag niet te verlagen voor het geval we een keer meer verbruiken dan voorspeld. Ik heb ook Eneco.
Hoeveel kWh verbruik je? Hier in huis op de een of andere manier heel weinig. Snap nog steeds niet hoe het kan, we koken op inductie dus dat verbruikt ook veel lijkt me. Nu 2 volwassenen en 1 baby, geen gamers en tv staat ook niet veel aan. Wel opladen laptops, telefoons, fietsaccu en dergelijke.

In totaal vorig jaar (baby was er toen een halfjaar bij) 800kwh gebruikt. Wij waren voor een heel jaar 57 euro kwijt aan alleen elektriciteit. Ze schrijven t niet eens per maand af omdat het bedrag te laag is daarvoor.. Woonenergie is onze aanbieder. Gas voor warm water en CV gaat via servicekosten (we wonen in een flat) en dat kost 85 per maand, maar daar krijgen we meestal nog wel iets van terug.
Het zijn niet eens de verbruikskosten die zo hoog zijn maar al die belastingen en heffingen die zo zijn gestegen. :(
4 personen en veel gamen en beeldschermen op sommige momenten. Ook thuiswerken dus naast laptop die 18 uur per dag aan staat en gebruikt word.. ook veel lichten aan in de winter en ik kook elektrisch want stadsverwarming. Hobby's die veel stroom vreten zoals 2 grote 3d printers en een snij en persmachine.

En wij betalen 95 euro per maand en dat is expres hoger geschat om geen nabetaling te hebben ivm verhoogde energiebelastingen enz.

Greenchoice.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 31-08-2019 19:55
11.87% gewijzigd
RikM schreef:
31-08-2019 19:49
Het zijn niet eens de verbruikskosten die zo hoog zijn maar al die belastingen en heffingen die zo zijn gestegen. :(
Dit dus.

Maar het lijkt me ook het ideale moment om met de meterstanden in je handen eens rond te kijken of er niemand goedkoper is in jullie buurt.
RikM schreef:
31-08-2019 19:49
Dit.

Daarom hebben wij ook ons maandbedrag opgehoogd, geen zin in mega naheffingen.
Het was 115 (groot hoekhuis, goed geisoleerd en 3p), maar nu we zonnepanelen hebben liggen hebben we het maandbedrag verlaagd naar 100. Afhankelijk van hoeveel ze deze winter leveren, verwacht ik bijna geen kosten te hebben aan electra dit jaar. (Ze hebben sinds mei al bijna de helft van ons totale verbruik opgebracht). Dus TO: als je stroomverbruik de pan uitrijst: neem zonnepanelen. Maar de meeste kosten zullen bij jullie ook van gas komen, dat is veel duurder dan stroom.
Wij betalen €115 per maand voor gas en licht, we hebben zonnepanelen. 2 volwassenen en 2 kinderen onder de 12. Er wordt niet gegamed. Krijgen elk jaar geld terug.
Hhhmmm gas is tot nu toe 1548m3 stroom is 2681kWh. Maar geen idee of dat dan heel veel is.
Zie net op de site dat we wel binnenkort een slimme meter krijgen dus dan kan ik het zelf wat beter overzien.
Ik heb altijd het idee dat het nooit zoveel uitmaakt bij welke leverancier je zit maar misschien toch maar eens een vergelijkend waren onderzoekje doen
Lucifer2018 schreef:
31-08-2019 19:50
4 personen en veel gamen en beeldschermen op sommige momenten. Ook thuiswerken dus naast laptop die 18 uur per dag aan staat en gebruikt word.. ook veel lichten aan in de winter en ik kook elektrisch want stadsverwarming. Hobby's die veel stroom vreten zoals 2 grote 3d printers en een snij en persmachine.

En wij betalen 95 euro per maand en dat is expres hoger geschat om geen nabetaling te hebben ivm verhoogde energiebelastingen enz.

Greenchoice.
O dat is niet veel dan zeg!
Hier 2 volwassenen en 2 kinderen. Betalen 135 per maand voor gas en licht. Verbruik 2700 kWh en gas 800m3 per jaar. Krijg wel ieder jaar geld terug, vorig jaar zo'n 200 euro.
Sinds afgelopen maand zonnepanelen en gaat als een tierelier. Als de berekeningen die zijn gedaan ongeveer kloppen zouden we kwa stroom helemaal geen kosten meer hebben volgend jaar.
2 volwassen, 2 tieners.
175 euro per maand maar wij hebben het bedrag verhoogd naar 195 euro.
Hierdoor krijgen wat terug en houden we rekening met omhoog gaan vaste kosten.
Lucifer2018 schreef:
31-08-2019 19:50

Greenchoice.

Maar daar komt die stadsverwarming nog bij, neem ik aan? Anders begrijp ik niet hoe je dat voor elkaar krijgt.
Grietje2 schreef:
31-08-2019 20:14
2 volwassen, 2 tieners.
175 euro per maand maar wij hebben het bedrag verhoogd naar 195 euro.
Hierdoor krijgen wat terug en houden we rekening met omhoog gaan vaste kosten.
O dat is ook wel veel ja. En waar zitten jullie bij?
Wij betalen 188 per maand.
4 personen.
Maar krijgen elk jaar een leuk bedrag terug.
Ik begrijp die mensen nooit zo die triomfantelijk roepen dat ze elk jaar "een leuk bedrag terugkrijgen". Het is je eigen geld hè? Je hebt dat in feite uitgeleend aan de energieleverancier en die vangt er rente over.
RikM schreef:
31-08-2019 20:14
Maar daar komt die stadsverwarming nog bij, neem ik aan? Anders begrijp ik niet hoe je dat voor elkaar krijgt.
Ja.

Maar stadsverwarming is zo veel duurder dan gas, dus vergelijken op dat bvlak heeft geen zin.
En betaal ik niet aan 1 leverancier. Daarom schreef ik het er ook bij, dacht dat is wel duidelijk dan. ;-)
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 31-08-2019 20:27
35.54% gewijzigd
RikM schreef:
31-08-2019 20:25
Ik begrijp die mensen nooit zo die triomfantelijk roepen dat ze elk jaar "een leuk bedrag terugkrijgen". Het is je eigen geld hè? Je hebt dat in feite uitgeleend aan de energieleverancier en die vangt er rente over.

:-D :-D
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 31-08-2019 20:28
2.05% gewijzigd
Hier 153€ per maand. 1 persoon.
Lucifer2018 schreef:
31-08-2019 20:26
Ja.

Maar stadsverwarming is zo veel duurder dan gas, dus vergelijken op dat bvlak heeft geen zin.
En betaal ik niet aan 1 leverancier. Daarom schreef ik het er ook bij, dacht dat is wel duidelijk dan. ;-)

Nu wel. :D
RikM schreef:
31-08-2019 20:25
Nou ja ik snap het wel: beter een leuke sigaar uit eigen doos terugkrijgen dan veel bij moeten betalen. Die rente is te verwaarlozen want het gaat toch op voordat je er rente over krijgt 😜
Zenzeo schreef:
31-08-2019 20:27
Wat veel! Dat doen wij met 2 personen en daarvan wordt al wel gezegd dat het veel is.

Krijg je veel terug?
Zenzeo schreef:
31-08-2019 20:27
O wauw dat is wel heel veel. Of krijg je dan ook een “leuk” bedrag terug?
Ik krijg niks terug, nee.
Vind het bedrag zelf eigenlijk wel netjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven