Mokken!

29-05-2020 23:19 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja. Mokken!

Mijn stash is gereduceerd tot maar 3 mokken nadat ik er een aantal stuk gemept heb en er een aantal spontaan zijn gebarsten, dus ik ben op zoek naar nieuwe.

Nu heb ik best wel een mokken tik, ik ben heel picky in waar ik mijn thee en warme chocomelk uit drink. :proud: Ik had 6 hele mooie witte mokken op voet van Zara Home, maar daar heb ik er nu nog maar 1 van. Die barstten dus spontaan en er braken stukjes af, maar ze waren heel fijn! De thee bleef niet eeuwig heet er in en ze waren lekker groot. Helaas zijn ze niet meer te koop. Verder heb ik nog 2 mokken van Rituals, jaren geleden gekregen:

Afbeelding
(niet mijn foto)

Nadeel van deze is dat er geen oortje aan zit en hij dus niet meer vast te pakken is als je hem flink vol giet.

Ik heb nu deze op het oog van Clayre & Eef. Lijkt op wat ik had/heb van Zara Home maar dan met spikkels en iets andere details:

Afbeelding

En deze van Urban Nature Culture, hebben ze in een heleboel kleuren:
Afbeelding

Van die standaard witte mokken vind ik saaaai, theeglazen blijven eeuwig heet en dubbelwandige glazen heb ik menig maal mijn toetje aan verbrand.

Wat ik met dit topic wil? Vrij weinig, ben wel benieuwd welke mokken jullie mooi en fijn vinden, misschien zit er een leuke tussen voor mij. :)
Mijn bolmokken zijn van pools aardewerk. Ik heb 6 kleine en 6 grote.
Merk is bunzlau castle.

En ja die hebben ook soepkommen met oor ;)
Ugli schreef:
30-05-2020 00:03
Pff breek me de bek niet open over soepkommen. Die zijn bijna nergens te vinden (en dan bedoel ik met die met een oortje zodat je handen niet vast smelten aan de kom)! Blijkbaar eet heel Nederland soep uit een soepbord. Ik eet nog steeds soep uit een gewone kom zonder oortje en zo'n pokke soepbord mot ik niet.
Ze zijn er wel, volop zelfs, maar allemaal zo verdomd klein.
Ugli schreef:
Pff breek me de bek niet open over soepkommen. Die zijn bijna nergens te vinden (en dan bedoel ik met die met een oortje zodat je handen niet vast smelten aan de kom)! Blijkbaar eet heel Nederland soep uit een soepbord. Ik eet nog steeds soep uit een gewone kom zonder oortje en zo'n pokke soepbord mot ik niet.
ik heb bij de kringloop oude sauskommetjes gekocht, daar zit een soort van schotel aan vast. Brand je je handen niet, schuift de soepkom niet van het bord.
Afbeelding
zoiets dus
bitterbal schreef:
30-05-2020 00:07
Mijn bolmokken zijn van pools aardewerk. Ik heb 6 kleine en 6 grote.
Merk is bunzlau castle.

En ja die hebben ook soepkommen met oor ;)
Ohh leuk die! Jammer dat ik een lichte haat jegens blauw heb.

Cateautje schreef:
30-05-2020 00:10
Ze zijn er wel, volop zelfs, maar allemaal zo verdomd klein.
Dan heb ik ze misschien allemaal aangezien voor kopjes. :biggrin:
friezinnetje2014 schreef:
30-05-2020 00:11
ik heb bij de kringloop oude sauskommetjes gekocht, daar zit een soort van schotel aan vast. Brand je je handen niet, schuift de soepkom niet van het bord.
Afbeelding
zoiets dus
Oh! Zoiets heb ik nodig in mijn leven. :heart: Ik ga Googlen!

Oh ja en wat de kringloop betreft voor mokken...Ik moet misschien over het getsie andermans waffel heeft er aan gezeten idee raken en eens gaan kijken.
ugli wijzigde dit bericht op 30-05-2020 00:15
16.05% gewijzigd
Ugli schreef:
30-05-2020 00:13
Ohh leuk die! Jammer dat ik een lichte haat jegens blauw heb.

Dan heb ik ze misschien allemaal aangezien voor kopjes. :biggrin:
Ik heb er een heel ondeugende naam voor.
Cateautje schreef:
30-05-2020 00:15
Ik heb er een heel ondeugende naam voor.
Kuttekopjes?
Ugli schreef:
30-05-2020 00:16
Kuttekopjes?
Da's ook wel een goeie, maar hoe ik ze noem zorgt ervoor dat veel forummers uit hun slaap schrikken, inloggen en me massaal op de nek springen.
Heeerlijk topic dit! Ik baal dat mijn mokken allemaal nog heel zijn..
Joe.
Bloemenmeisje97 schreef:
30-05-2020 00:22
Heb je niet iemand in de buurt waar je ruzie mee kan zoeken?
Bloemenmeisje97 schreef:
30-05-2020 00:22
Dat werkt altijd zo! Heb je genoeg, zie je overal leuks en wil je wat nieuwsen heb je nodig vind je niks en mis je je oude spulletjes! :( Ik heb nu wel al heel veel goede suggesties gekregen, ga er maar even een nachtje over slapen.
Vast niet jouw smaak, maar ik heb deze heel hoog op mn verlanglijstje staan!

https://www.bastaa.nl/product/mok-ramon ... k-cabanaz/

Ik vind ze zo leuk :heart:
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Ik heb zelf Iittala Teema servies en dus deze mokken:
Afbeelding

Maar stiekem vind ik deze van HK Living zo gaaf:

Afbeelding
Soepkommen mét een oortje staan huizenhoog bij de kringloop.

Ik heb ze al 30 jaar, samen met een emaille soeppan "gekregen" bij een Lekturama-abonnement. Vier van de zes kommen leven nog en de pan wordt elke week gebruikt.

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Voor soepkommen met oor zou ik kijken bij de kringloopwinkel. Ik heb die van mijn oma nog steeds in gebruik (van die seventies dingen met op de voorkant ‘Soep van de dag’ maar dan niet zoals die van Snoesje666. Ze lijken op de mok uit Lady Day’s link, linksonder. Met een bruin oortje)

Qua mokken heb ik deze:
https://www.bol.com/nl/p/cabanaz-koffi ... gK0AvD_BwE
Ze passen ook met zes stuks op een plateautje uit dezelfde serie.
anoniem_67700891efcbf wijzigde dit bericht op 30-05-2020 01:15
10.59% gewijzigd
Ugli schreef:
30-05-2020 00:14
Oh! Zoiets heb ik nodig in mijn leven. :heart: Ik ga Googlen!

Oh ja en wat de kringloop betreft voor mokken...Ik moet misschien over het getsie andermans waffel heeft er aan gezeten idee raken en eens gaan kijken.
Ik begrijp dat je nooit een restaurant bezoekt?

Misschien is kringloopservies schoner dan in een restaurant, omdat je dat kringloopservies thuis afwast vóór gebruik.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik ben een zeikerd als het gaat om mokken. Ze mogen niet te klein, niet te groot, niet te dik niet te dun. En thee moet in een ruime glazen mok. Gelukkig hadden ze de perfecte mokken bij de AH. De grote glazen van ikea zijn ook geschikt, alleen hebben die geen oor dus daar heb ik een houder voor gehaakt.
KamilleT schreef:
29-05-2020 23:41
Jee, ik heb van alles wat in mijn kast. Een aantal mokken door mijn dochter beschilderd met keramiekverf, twee uit de boedelscheiding (geërfd van de oudtante van mijn ex) en wat kleine koffiekopjes, alle krijgertjes.
Er zijn dus mensen die echt mokken kopen :proud:
Dit dus haha! Het grootste deel in de kast is gekregen. Cup a soup, milka, Oreo enz. En als cadeautje van vrienden of familie. Ook een paar uit Disneyland. En 2 gekocht bij een concert van mijn favo boyband :) Maar ik heb nog nooit echt mokken gekocht als set die mooi bij elkaar passen. Wel koffiekopjes, via mijn werk :rofl: daar staat binnenin dus ook de bedrijfsnaam. Die waren toen €2,50 voor 6 stuks ofzo. Die gebruik ik met verjaardagen.
Maar mokken zijn voor mij net zoals paraplu’s. Die krijg je en hoef je nooit zelf te kopen eigenlijk :)
Ugli schreef:
Ik heb hele fijne soepkommen van de action. Zijn ook echt soepkommen.
Dit model, maar dan met een ander motief :

Afbeelding

Ik vind ze echt heel fijn en houden goed vast. Kan ook best veel in. Is geen veredelde mok zeg maar :)
mamavanf schreef:
30-05-2020 00:53
Vast niet jouw smaak, maar ik heb deze heel hoog op mn verlanglijstje staan!

https://www.bastaa.nl/product/mok-ramon ... k-cabanaz/

Ik vind ze zo leuk :heart:
Ooooooh geweldig :heart:

Zelf heb ik een grote mok in prachtige kleur met in 3d een hartje erop. Drinkt hier niemand anders uit omdat t mijn mok is, heb ik gekregen toen ik met mijn liefste vriendin een weekendje weg was en denk altijd daaraan als ik eruit drink. Soort souvenir. Zou oprecht verdrietig worden als die sneuvelt.

Verder hier enkele emaille mokken, vind dat passen bij de stijl van ons huis.
Ik vind thee uit een glas fijner drinken dan uit een mok.
Ik ben fan van HK Living. Alleen die zijn wat meer gericht op koffie/cappuccino/espresso. Ik drink mijn thee uit een cappuccinomok.

Soepkommen met oor heeft mijn man bij de Action gekocht. Zelf houd ik niet van die grote kommen, soep eet ik dan ook uit een cappuccinomok van HK Living :biggrin: Maar als ik jouw posts lees, denk ik niet dat dat jouw smaak is.
.
java wijzigde dit bericht op 30-06-2021 22:53
99.79% gewijzigd
Wij zijn een paar jaar geleden de traditie begonnen dat we op vakantie een mok kopen. Inmiddels een mooi allegaartje in de kast, maar wel leuk om dagelijks die herinneringen te zien. En iedereen in huis heeft zijn eigen favoriet 😄
Maar een mooi servies, inclusief kopjes voor als we bezoek hebben staat al tijden op de wensenlijst dus leuk om hier mee te kijken.
Die eerste vind ik niks. Ik houd niet van Wedgewood (lookalikes). Die tweede zijn wel leuk.

Ik heb overigens saaie witte (24 h. van Arabia Finland en Jamie Oliver waves.)
En voor de leuk heb ik nog lekkere-herrie-Pipmokjes, maar die komen maar zelden uit de kast.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven