Mooie oplossing tegen inkijk?

02-08-2010 20:35 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben van dat raamfolie op de ramen aan de onderkant, dat zat er al op toen we het huis kochten. Is ook echt nodig want we wonen in een drukke straat en hebben 2 hele grote ramen aan de voorkant.

Nu ben ik dat folie er vanaf aan het halen bij 1 raam, omdat het helemaal verkleurd was. En eigenlijk wil ik er dan ook geen folie meer op. Echt mooi vind ik het niet.

Maar wat dan? Ik heb gekeken naar witte houten jaloezieen. Maar op maat gemaakt kosten die 700 euro en dat vind ik veel geld. En dan heb ik dus maar 1 raam bedekt. Daarnaast vind ik het wel jammer dat we dan niet zo gemakkelijk meer naar buiten kunnen kijken.

Ik ben dus op zoek naar een mooie oplossing tegen inkijk, iemand ideeen? Het raam waar ik het over heb is ongeveer 290 breed bij 190 hoog.
Kijk eens naar de ideeën op dit recente topic
Stoppen met zemen. Het is even investeren maar je kunt er een leven lang lol van hebben.
Ik dacht bij het lezen van de topictitel dat het over een decolletée ging..

Een ondergordijn?
Hoe inkijk door voordeur met glaspaneel verhinderen

Wat voor het raam tegen inkijk?

Antigluurdersmiddel

Ik lees mee. Hier ook van ellende maar plakfolie gebruikt toen we er kwamen wonen en heb eigenlijk nog steeds niks betaalbaars en moois gevonden.
Er bestaat vitrage waardoor je van binnen wel naar buiten kunt kijken maar niet andersom. Te koop bij oa Kwantum, heet volgens mij in between.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
quote:Carrera schreef op 02 augustus 2010 @ 20:41:

Er bestaat vitrage waardoor je van binnen wel naar buiten kunt kijken maar niet andersom. Te koop bij oa Kwantum, heet volgens mij in between.Inbetweens is gewoon een type gordijn. Het is dunner dan een gordijn, maar dikker dan vitrage. Maar mi niet iets wat je de hele dag dicht wilt hebben.
Bij "in betweens" kun je van buiten naar binnen kijken en andersom!
-
Vitrage, ik vind het tuttig, jullie niet?? Nee, dat is het in ieder geval niet voor mij.

Even die andere topics lezen....
Ik vind vlinder en roljaloezien erg leuk.

Dan heb je ook nog zo'n soort rolgordijn/jaloezie achtig iets wat je op verschillende hoogtes kunt instellen van zowel onder als boven. Dus bijv. alleen de onderkant dicht, maar bovenkant open (dan heb je wel alle licht maar geen inkijk) of onder strookje open en boven strookje open maar midden dicht etc.
Ik ben ook nog op zoek naar een mooie oplossing. Ik vind veel dingen te benauwend, ik wil wel graag van me af kunnen kijken.

Ik ben net verhuisd en zit nu nog volledig 'open en bloot' op de bank. Ik moet zeggen dat dat ook best goed werkt tegen inkijk. Iedereen die naar binnen loert, kijkt direct weer weg, aangezien ze me recht aankijken
The time is now
quote:Missprincesa schreef op 02 augustus 2010 @ 20:57:

Ik vind vlinder en roljaloezien erg leuk.

Dan heb je ook nog zo'n soort rolgordijn/jaloezie achtig iets wat je op verschillende hoogtes kunt instellen van zowel onder als boven. Dus bijv. alleen de onderkant dicht, maar bovenkant open (dan heb je wel alle licht maar geen inkijk) of onder strookje open en boven strookje open maar midden dicht etc.

Hier dacht ik ook al aan, maar weet niet meer hoe het heet. Mijn overburen hebben het, en ik vind het erg mooi.

Maar ik kan dus geen plaatje vinden.
quote:wuiles schreef op 02 augustus 2010 @ 20:39:

Stoppen met zemen. Het is even investeren maar je kunt er een leven lang lol van hebben. Werkt hier ook als een tierelier.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Banba schreef op 02 augustus 2010 @ 20:59:

Ik ben ook nog op zoek naar een mooie oplossing. Ik vind veel dingen te benauwend, ik wil wel graag van me af kunnen kijken.

Ik ben net verhuisd en zit nu nog volledig 'open en bloot' op de bank. Ik moet zeggen dat dat ook best goed werkt tegen inkijk. Iedereen die naar binnen loert, kijkt direct weer weg, aangezien ze me recht aankijken Ja vind je t gek, als je bloot op de bank zit

Multi Weave

Het is de trend van dit moment. De combinatie van transparant en ondoorzichtig textiel. Raamdecoratiemarkt.nl biedt ze aan onder de naam Multi Weave.

Zelf spelen met licht. Dat is het grote voordeel van de strak gedecoreerde Multi Weave. Met een kettingbediening bepaalt u namelijk helemaal zelf of u zacht gefilterd licht wilt laten binnenvallen of dat uw kamer geheel wordt afgesloten van zonlicht. Immers, de Multi Weave bestaat uit twee verschillende lagen stof die over of onder elkaar kunnen lopen.

quote:Jorina schreef op 02 augustus 2010 @ 21:03:

[...]

Hier dacht ik ook al aan, maar weet niet meer hoe het heet. Mijn overburen hebben het, en ik vind het erg mooi.

Maar ik kan dus geen plaatje vinden.chipie in "Van die luxaflex-achtige gordijnen die a..."
quote:Jorina schreef op 02 augustus 2010 @ 21:03:

[...]

Maar ik kan dus geen plaatje vinden.Ja mijn achterburen hebben het. Ziet er echt mooi uit, maar ik weet dus ook niet hoe het heet...
quote:Sarah Scott schreef op 02 augustus 2010 @ 21:04:

[...]

Ja vind je t gek, als je bloot op de bank zit

The time is now
quote:Sarah Scott schreef op 02 augustus 2010 @ 21:05:

[...]

chipie in "Van die luxaflex-achtige gordijnen die a..."

Dank!

Ik had het al gevonden, maar ik had hier dus de hele nacht over kunnen malen
Punt is dat wij hoog wonen, de inkijk komt dus voornamelijk van onderaf en eigenlijk hoeft overdag alleen de onderkant enigszins bedekt te zijn. Misschien toch van die dingen die van onder naar boven dichtgaan, al heb ik dan weer het idee dat je dan de hele dag tegen allemaal touwtjes aan zit te kijken.
quote:Banba schreef op 02 augustus 2010 @ 21:07:

[...]

Ik heb jaren een op maat gemaakte glasplaat voor mijn raam gehad. Dus ongeveer formaat plakfolie, in de kozijnen aan de zijkanten 2 kleine railsjes en daar de glasplaat tussen. Ik had hem alleen een paar mm kleiner moeten bestellen, want hij paste echt precies. Met als gevolg dat als ik de ramen wou schoonmaken ik hem er bijna niet tussenweg kreeg.

Nadeel is dat er vliegjes tussen plaat en raam kwamen, maar het was wel mooi. Nu eerst weer plakfolie omdat de plaat geknapt was met schoonmaken... (Wel pas na 5 jaar )
Die plissedingen kunnen maar tot 190 breed zie ik op de HEMA site. En ik moet 290 hebben. Of twee aparte maar dat is minder mooi.
Ik vind het allemaal zo duur man! Die wave ook, 435 euro voor 1 raam (en ik moet er twee ) Pffff

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven