Naaien =)
vrijdag 30 januari 2009 om 22:19
woensdag 26 augustus 2009 om 20:27
@Varisha, Toyota is prima! Voor huishoudelijk gebruik en om lekker te hobby-naaien is deze voor dit prijsje natuurlijk helemaal goed! Toyota staat natuurlijk bekend om hun goede motoren en en hun naaimachines zijn motorisch ook goed. Toyota heeft ook industiële naaimachines. Ik zag hem toevallig net in de folder staan.
@Cat, inderdaad, Matson zit ook in Rotterdam, sterker nog, vlak bij mij maar aangezien ik niet met dit ding over straat wil zeulen en zij het kosteloos bezorgen laat ik hem wel komen Ik heb er laatst mijn lockmachine gekocht, was wel even een uitgave, E349,- van Lewenstein maar dan heb je ook wel wat. Hele vriendelijke mensen daar inderdaad en ze helpen je goed.
@Cat, inderdaad, Matson zit ook in Rotterdam, sterker nog, vlak bij mij maar aangezien ik niet met dit ding over straat wil zeulen en zij het kosteloos bezorgen laat ik hem wel komen Ik heb er laatst mijn lockmachine gekocht, was wel even een uitgave, E349,- van Lewenstein maar dan heb je ook wel wat. Hele vriendelijke mensen daar inderdaad en ze helpen je goed.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
donderdag 27 augustus 2009 om 14:56
Hey Cat,
Oei nee. Ik kocht altijd mijn spullen bij Schrödermodestoffen. Deze zit alleen in Rotterdam en Den Haag maar misschien kunnen zij je verder helpen. Misschien zou je hun eens kunnen bellen? Het is een vrij grote winkel waar ze echt van alles verkopen op het gebied van zelfmaakmode, van vele stoffen tot een uitgebreide collectie aan fournituren.
Oei nee. Ik kocht altijd mijn spullen bij Schrödermodestoffen. Deze zit alleen in Rotterdam en Den Haag maar misschien kunnen zij je verder helpen. Misschien zou je hun eens kunnen bellen? Het is een vrij grote winkel waar ze echt van alles verkopen op het gebied van zelfmaakmode, van vele stoffen tot een uitgebreide collectie aan fournituren.
donderdag 27 augustus 2009 om 15:40
Weet iemand of de Toyota YSF18 (¤100) een goeie aankoop is?
Of is de Toyota Easy Sewing RS2000 van Matson (¤119) beter?
En ik twijfel wel over een stuk duurdere machine: de Brother ES2000 (¤249) via Matson. Een stuk duurder, maar die schijnt in tegenstelling tot bovenstaande modellen dan weer een metalen binnenwerk te hebben en veel meer te kunnen (o.a. 40 steeksoorten, vol electronisch, geen spoelhuls, ...)
Of is de Toyota Easy Sewing RS2000 van Matson (¤119) beter?
En ik twijfel wel over een stuk duurdere machine: de Brother ES2000 (¤249) via Matson. Een stuk duurder, maar die schijnt in tegenstelling tot bovenstaande modellen dan weer een metalen binnenwerk te hebben en veel meer te kunnen (o.a. 40 steeksoorten, vol electronisch, geen spoelhuls, ...)
donderdag 27 augustus 2009 om 16:08
Heb nog nooit achter een naaimachine gezeten, maar wil nu naailessen gaan volgen. Het lijkt me al jaren erg leuk, maar het is er eigenlijk nooit van gekomen. Nu vind ik die ¤249,- van Brother een hoog bedrag, maar ik heb begrepen dat het redelijk waarde vaste machines zijn (zeker gezien het metalen binnenwerk) en dat het een zeer scherpe prijs is voor een machine die - volgens de verkoper - normaal rond de ¤500 kost... Mocht ik het nu niet leuk vinden om te naaien, kan ik de machine na een jaar of wat dan nog voor hetzelfde bedrag doorverkopen?
ik wil dikke stoffen kunnen naaien.
ik wil dikke stoffen kunnen naaien.
donderdag 27 augustus 2009 om 16:13
En hier zag ik ook een aantal goedkope exemplaren:
http://www.muldernaaimach ... ta-RS2000--N_art_115.html
Hoe weet je wat je wilt / nodig hebt?
Ik zag trouwens dat de "Amerikaanse versie?" van de Brother ES2000 er anders uit ziet en 77 steken heeft!
http://www.amazon.com/Bro ... zed-Machine/dp/B0007ZHEJ8
http://www.muldernaaimach ... ta-RS2000--N_art_115.html
Hoe weet je wat je wilt / nodig hebt?
Ik zag trouwens dat de "Amerikaanse versie?" van de Brother ES2000 er anders uit ziet en 77 steken heeft!
http://www.amazon.com/Bro ... zed-Machine/dp/B0007ZHEJ8
donderdag 27 augustus 2009 om 16:21
Als je nooit eerder met een naaimachine hebt gewerkt dan is een brother natuurlijk een vrij luxe. Wat belangrijk is aan een naaimachine is natuurlijk dat hij goed naait.. duh . Wat superhandig is is als je makkelijk knoopsgaten kan maken. Ikzelf heb een Singer Chic (gekocht op MP voor E75,- en daar zitten geweldige voetjes bij om mooie rechte knoopsgaten mee te maken. Elke naaimachine is vrij simpel in te spannen Kies ook voor een naaimachine met een vrije arm (dit is om nauwe mouwen goed rondom te kunnen naaien. Sja, en wat voor steken je er allemaal bij wilt hebben dat ligt er natuurlijk aan wat je gebruikt. Ik heb heel veel verschillende soorten zig-zag steken erop zitten maar die gebruik ik nooit. Toyota is gewoon een goed merk al ben ikzelf meer van de Singer. Brother en Pfaff zijn de neusjes van de zalm. Misschien is het een idee om eens te zoeken op MP naar een naaimachine van een dame die er ooit eens eentje heeft aangeschaft maar uiteindelijk heel lang in de kast is blijven liggen? Dan heb je toch net iets meer machine voor je geld.
donderdag 27 augustus 2009 om 16:24
Ik zie dat je dikke stoffen wilt naaien. Moet ik dan denken aan lagen spijkerstof? Dan kom je met een gewone huis tuin en keuken machine niet zo ver maar wil je kleding gaan maken van een stevige tricot...dan moet je alleen de juiste naalden gebruiken. Een nieuwe naaimachine voor hetzelfde bedrag een jaar later verkopen, nee dat zal niet gaan. Dat lukt nergens mee toch?
donderdag 27 augustus 2009 om 16:31
donderdag 27 augustus 2009 om 19:23
Ik heb een Husqvarna en die vind ik echt helemaal de top. Ik heb mijn Toyota ingeruild en de verkoper van de winkel raadde mij deze aan. Ook omdat ik er zo'n zes uur per dag achter zit.
Ja! Ik heb er een gevonden! In een of andere meubelstoffenwinkel
Echt heel raar. Maar het is de goede lengte en de goede kleur.
Althans de rits moet 71cm worden en hij is nu 75. Maar ik naai m in en knip m dan af denk ik. Ik ben bang dat als ik met de stopjes ga klooien dat ik de rits verpest...
Ja! Ik heb er een gevonden! In een of andere meubelstoffenwinkel
Echt heel raar. Maar het is de goede lengte en de goede kleur.
Althans de rits moet 71cm worden en hij is nu 75. Maar ik naai m in en knip m dan af denk ik. Ik ben bang dat als ik met de stopjes ga klooien dat ik de rits verpest...
donderdag 27 augustus 2009 om 19:28
donderdag 27 augustus 2009 om 19:32
Uh nee, ik krijg morgen m'n paspop binnen. Dan moet ik weer even ideeën opdoen. Ik weet nog niet wat ik wil gaan maken. Ik heb een mooie soepele ecru Gabardine stof liggen, daar wil ik wel een rok of short met bijpassend jasje van maken voor de herfst. Daarbij heb ik een ecru met rode print soepelvallend zijdeachtig stofje liggen voor een blousje.