Naaien =)

30-01-2009 22:19 809 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil heel graag beginnen met naaien, op een naaimachine

Maar zou niet weten hoe ik het onder de knie kan gaan krijgen.

Moeders zegt gewoon doen ( ja duhuh) maar volgens mij ga ik een weekendje oma boeken ofzo. of hebben jullie nog tipssss?
Poppy, heb je geen handleiding bij je machine?
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
quote:Gebakkie schreef op 27 augustus 2009 @ 16:24:Een nieuwe naaimachine voor hetzelfde bedrag een jaar later verkopen, nee dat zal niet gaan. Dat lukt nergens mee toch?Nee, dat dacht ik ook, maar dat werd me verteld door de verkoper van Matson...ik vond het al zo'n vreemd verhaal...
quote:MrsJones schreef op 27 augustus 2009 @ 16:13:

Ik zag trouwens dat de "Amerikaanse versie?" van de Brother ES2000 er anders uit ziet en 77 steken heeft!

http://www.amazon.com/Bro ... zed-Machine/dp/B0007ZHEJ8

Maar die vinden jullie dus niet zo goed...zat er aan te denken om volgende maand, als ik naar Amerika ga, daar een naaimachine te kopen. Voor zover ik kan zien, zijn ze daar een stuk voordeliger, al zit je dan natuurlijk wel met een Amerikaanse stekker.

Pfff, ik vind het maar moeilijk, zo'n naaimachine uitzoeken (ben een complete leek). Zoveel verschillende steken zal ik ongetwijfeld niet gebruiken...

Wat de dikke stoffen betreft: ik wil graag spijkerstof kunnen naaien en een winterjas van dikke wol kunnen maken.
Oh wat leuk! Garbardine vind ik ook een fijne stof om te verwerken.

Ik ben voor een zangeres (nog geen bekende hoor) bezig met een appeltjes groene blouse zonder mouwen die je in je nek als een stropdas knoopt... Get te picture? Ohja hij wordt van satijn..

Ik plaats wel een foto als ie af is!

Heb je je paspop al binnen?
Oh gebakkie: Is het mogelijk om in een leren jas een rits te zetten met een naaimachine? Is het denk je te dik?

Ik wil er niet pas achter komen als ik mijn naaimachine al gesloopt heb. Ik heb wel in het handboek gekeken en daar staat dat je leer kan verwerken. Nogal een breed begrip dus!

Misschien handig om de dealer te bellen?
quote:Cat23 schreef op 28 augustus 2009 @ 12:32:

Oh wat leuk! Garbardine vind ik ook een fijne stof om te verwerken.

Ik ben voor een zangeres (nog geen bekende hoor) bezig met een appeltjes groene blouse zonder mouwen die je in je nek als een stropdas knoopt... Get te picture? Ohja hij wordt van satijn..

Ik plaats wel een foto als ie af is!

Heb je je paspop al binnen?

Gabardine is zeker fijn om mee te werken, valt soepel en toch sterk en het glijdt niet

Nee, ik heb m'n paspop nog niet binnen, hij zal zo wel komen.

Blousje klinkt goed! Ik ben erg benieuwd! Ik wil de foto wel zie als het af is

quote:Cat23 schreef op 28 augustus 2009 @ 12:35:

Oh gebakkie: Is het mogelijk om in een leren jas een rits te zetten met een naaimachine? Is het denk je te dik?

Ik wil er niet pas achter komen als ik mijn naaimachine al gesloopt heb. Ik heb wel in het handboek gekeken en daar staat dat je leer kan verwerken. Nogal een breed begrip dus!

Misschien handig om de dealer te bellen?Ik zou het niet doen met een huishoud machine. Bij mijn singer weet ik zeker dat in ieder geval m'n naald zou breken en wie weet wat het inwendig voor damage kan aanbrengen Misschien wel handig om de dealer te bellen.
Ik heb niet het hele topic doorgelezen....maar aangezien jullie zo in het 'naaiwereldje' zitten: weten jullie misschien een leuke (en goedkope) naaicursus in Groningen?

Ik zou heel graag zelf wat kleding willen leren naaien, rokjes en (overslag)jurkjes, maar ik beheers de basics al niet dus dat wordt lastig. Ik probeer zelf weleens wat te prutsen met een lapje stof maar ik heb geen naaimachine dus dat helpt ook al niet echt mee. Misschien mag ik die van mijn moeder wel een tijdje 'lenen' want die gebruikt hem toch nooit...
quote:MrsJones schreef op 28 augustus 2009 @ 12:00:

[...]

Maar die vinden jullie dus niet zo goed...zat er aan te denken om volgende maand, als ik naar Amerika ga, daar een naaimachine te kopen. Voor zover ik kan zien, zijn ze daar een stuk voordeliger, al zit je dan natuurlijk wel met een Amerikaanse stekker.

Pfff, ik vind het maar moeilijk, zo'n naaimachine uitzoeken (ben een complete leek). Zoveel verschillende steken zal ik ongetwijfeld niet gebruiken...

Wat de dikke stoffen betreft: ik wil graag spijkerstof kunnen naaien en een winterjas van dikke wol kunnen maken.MrsJones, hier heb ik een naaimachine van Toyota die geschikt is voor dikke stoffen. Dus ook voor wol en jeans. Kost hier wel ¤175,- maar je zou kunnen zoeken naar deze op b.v. kelkoo of beslist naar een goedkopere. En sja, van stekkers heb ik niet zoveel verstand hoor, wel dat die amerikaanse stekkers híer niet passen Met die Brother is niets mis hoor, dat zijn prima machines alleen denk ik niet dat je veel hebt aan al die mogelijkheden, je betaald er tenslotte wel voor.
Op www.modevakschool.net staan allerlei cursussen en scholen!
Nou toen ik de machine kocht heb ik gezegd dat ik mee ging 'werken'en daarom hadden ze mij deze dus aangeraden.

ik ga vanmiddag voor de zekerheid even bellen.

Dank je wel gebakkie!
En? Is het gelukt met de rits? Ik heb m'n paspop binnen

Ik heb hem al op maat gemaakt en hij staat erg mooi in onze slaapkamer Ik zal straks eens een foto plaatsen. Eerst even eten.
Ik heb nog niet gebeld. Ik moet morgen toch in de stad zijn dus dan ga ik wel even langs,

Ben erg benieuwd!

Hier zijn de foto's Ik vond het ook belangrijk dat de paspop stylish verantwoord was, aangezien ik er toch niet dagelijks me bezig ben. De volgende aankoop word een wasdroger
Hahaha!

Ik vind hem wel heel mooi hoor! Mooie kleur heeft ie ook.

Wat heb jij trouwens een goddelijke kledingkast
Hihi, dank je wel, die wou ik je ook niet onthouden. Dit is de hopen serie van Ikea, hét pronkstuk van de slaapkamer op mijn vriend na dan Ik zou er eigenlijk nog één zo'n kast bij willen hebben maar dan met spiegeldeuren. Totaal bestaat hij nu uit 4 delen.
Wij moeten over een half jaar verhuizen en we krijgen daar dan ook een verhuisvergoeding voor. Ik weet waar ik langs ga voor een kast!

Ook wel fijn dat je de kast kan uitbouwen! Echt iets voor moi hahaha
.
/
.
Sylphide, ik heb zo'n zelfde Husqvarna, weet niet het exacte nummer, maar 't is ook zo'n oude bruine uit de jaren '80.

Alleen wil ik een nieuwe. Of in elk geval: een andere, mag dus ook tweedehands zijn. Maar waar begin ik met zoeken? Ik heb een budget van zo'n 200-250 euro. De wensen zijn: een degelijke machine (geen goedkoop alternatiefje van de Lidl ofzo) en naast de gewone steken een 'paar' extra steken (maar 77 steken is ook weer niet nodig).

Heeft iemand suggesties?
Hoi!

Ik heb een husqvarna emerald 116. Ik vind het in ieder geval de beste!
Adviesprijs 395,-

Dat wordt zoeken naar een occassion dus. Maar wel een goede tip!
Aaah nu weet iedereen wat hij heeft gekost
Weet je, ik had nog nooit gehoord van het merk husqvarna maar zo te lezen moet het een geweldig goeie machine zijn! Ben je er uit uit Cat? Met de rits?
Ik wil me ook opgeven voor een cursus, al was het alleen maar omdat ik dan zelf mijn broeken kan inkorten en kleding kan repareren. Ik heb een leuke cursus gezien bij Jolijt, maar kan pas over een paar maanden terecht. Mooie paspop!

Vroeger was ik altijd erg bezig op de machine van mijn moeder, barbiekleding, babypoppen aankleden, kussenhoesjes en heb ook wel eens een rokje en blouse gemaakt uit een een of ander blad. Helaas is de machine gesneuveld en daarna heb ik nooit meer iets in elkaar gezet. Jammer want ik vond/vind het erg leuk om te doen.

Maken jullie alles zelf of verfraaien jullie je gekochte kleding? Dat lijkt me erg leuk, want ik wil sommige dingen vaak nét even anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven