Ongedierte in de kerstboom
woensdag 14 december 2011 om 13:45
Hallo,
Vorige week maandag of dinsdag heb ik een kerstboom gekocht bij een grote keten; te weten met blauw-geel logo....
Het ding zag er bij het uitpakken niet uit, maar kostte slechts één piek, daar klaag je dan ook niet over!
Nu bleken er na een paar dagen allemaal beesten uit te komen.
Eng vies zwart ongedierte. 6 pootjes maar lijkt erg op een spin.
Na twee keer met de klachtenlijn gesproken te hebben wil ik het ding nu onmiddelijk mijn huis uit hebben. Een nieuwe hoef ik niet, dank je, haal er wel ergens anders één! Toen ik net de ballen er uit wilde halen (die zijn nogal duur, ik dacht die nog te redden) za ik dat de hele stam zwart ziet van de beesten.
Ik kan wel janken van goorheid. Het zijn er honderden! Hoe krijg ik dat ding in godsnaam mijn huis uit zonder het aan te raken?!
Wie heeft er tips, hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Vorige week maandag of dinsdag heb ik een kerstboom gekocht bij een grote keten; te weten met blauw-geel logo....
Het ding zag er bij het uitpakken niet uit, maar kostte slechts één piek, daar klaag je dan ook niet over!
Nu bleken er na een paar dagen allemaal beesten uit te komen.
Eng vies zwart ongedierte. 6 pootjes maar lijkt erg op een spin.
Na twee keer met de klachtenlijn gesproken te hebben wil ik het ding nu onmiddelijk mijn huis uit hebben. Een nieuwe hoef ik niet, dank je, haal er wel ergens anders één! Toen ik net de ballen er uit wilde halen (die zijn nogal duur, ik dacht die nog te redden) za ik dat de hele stam zwart ziet van de beesten.
Ik kan wel janken van goorheid. Het zijn er honderden! Hoe krijg ik dat ding in godsnaam mijn huis uit zonder het aan te raken?!
Wie heeft er tips, hoe kan ik dit het beste aanpakken?

woensdag 14 december 2011 om 14:01
Het zijn maar insecten, ze eten je niet op. Je kunt prima de ballen er met de hand uithalen. Maar als je er echt zo panisch over bent kun je t volgende doen: neem een oude dekbed hoes (even de onderkant verder openscheuren), of anders een oud laken. Gooi deze over de boom heen. Je kunt nu de boom optillen zonder de stam/beestjes aan te raken. Zet de boom op je balkon of in je tuin, of anders op straat. Doe van die gele keukenhandschoenen aan en haal al je ballen en lichtjes uit de boom. En ze dat de boom bijt vuil.
Als t de beestjes zijn waar BgB over postte, dan kun je ook paar daagjes de verwarming lekker hoog zetten, ramen dicht en even de planten geen water geven, zodat de lucht droog wordt, zijn ze zo dood (blijkbaar). En ondertussen gewoon flink blijven stofzuigen. Eventueel ook langs de stam van de boom.
Als t de beestjes zijn waar BgB over postte, dan kun je ook paar daagjes de verwarming lekker hoog zetten, ramen dicht en even de planten geen water geven, zodat de lucht droog wordt, zijn ze zo dood (blijkbaar). En ondertussen gewoon flink blijven stofzuigen. Eventueel ook langs de stam van de boom.
woensdag 14 december 2011 om 14:01
http://www.influentialpoints.com/Galler ... aphids.htm
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

woensdag 14 december 2011 om 14:03
Ik heb ook zo'n 1-euro boom en ze hebben hem bij ikea eerst voor me uitgepakt zodat ik hem kon bekijken, en daarna weer ingepakt. En hij is echt prachtig!
Niets mis met die bomen, denk dat je gewoon heel erg pech hebt.
Ik zou hem buiten zetten, huishoudhandschoenen aan doen en de versiering er uit halen en dan de boom weg doen.
Overigens was de actie bij ikea: betaal 20 euro en krijg een tegoedbon van 19 euro. Ik zou dus gewoon wel die 20 euro terug gaan vragen.
Niets mis met die bomen, denk dat je gewoon heel erg pech hebt.
Ik zou hem buiten zetten, huishoudhandschoenen aan doen en de versiering er uit halen en dan de boom weg doen.
Overigens was de actie bij ikea: betaal 20 euro en krijg een tegoedbon van 19 euro. Ik zou dus gewoon wel die 20 euro terug gaan vragen.
woensdag 14 december 2011 om 14:04
quote:dani374 schreef op 14 december 2011 @ 13:59:
Ja dat was inderdaad niet slim van me, zo blijkt nu. Al denk ik dat ik in het donker geen beestje zou hebben gezien, en aangezien ze op de stam achter de takken zitten...
Misschien heb ik inderdaad gewoon pech gehad, maar ik vind het zó goor. Yak! En dan het idee dat mijn dochter van 2,5 er boven gebukt staat; kijk mama, spin en mug!
Rest mij niks anders dan te wachten op mijn man, dan kan hij al jullie adviezen opvolgen (ik doe het écht. niet. !)
En dan in klaarlichte dag een boom kopen die niet ingepakt dit en uitgebreid checken.
Ahum, oftwel een neppe kopen en nooit meer dit gedonder
JE leuk toch voor je dochter? Ik hoop dat je deze panische reactie niet op je dochter overbrengt? En haar wel gewoon uitlegt dat dit ook maar beestjes zijn die niets doen? Anders krijgt zij straks ook nog van de panische reacties op beestjes.
Ik moet wel zeggen dat je me erg aan het lachen brengt met je reactie op wat beestjes. Dat fleurt mijn saaie dag wel weer op .
Kun je niet even een foto plaatsen? Kunnen we beter meedenken.
Ja dat was inderdaad niet slim van me, zo blijkt nu. Al denk ik dat ik in het donker geen beestje zou hebben gezien, en aangezien ze op de stam achter de takken zitten...
Misschien heb ik inderdaad gewoon pech gehad, maar ik vind het zó goor. Yak! En dan het idee dat mijn dochter van 2,5 er boven gebukt staat; kijk mama, spin en mug!
Rest mij niks anders dan te wachten op mijn man, dan kan hij al jullie adviezen opvolgen (ik doe het écht. niet. !)
En dan in klaarlichte dag een boom kopen die niet ingepakt dit en uitgebreid checken.
Ahum, oftwel een neppe kopen en nooit meer dit gedonder
JE leuk toch voor je dochter? Ik hoop dat je deze panische reactie niet op je dochter overbrengt? En haar wel gewoon uitlegt dat dit ook maar beestjes zijn die niets doen? Anders krijgt zij straks ook nog van de panische reacties op beestjes.
Ik moet wel zeggen dat je me erg aan het lachen brengt met je reactie op wat beestjes. Dat fleurt mijn saaie dag wel weer op .
Kun je niet even een foto plaatsen? Kunnen we beter meedenken.
woensdag 14 december 2011 om 14:04
Ze lopen trouwens niet weg, zo sloom zijn ze dan nog wel. Das ook meteen de reden waarom ik het niet meteen nodig vond de boom weg te doen, ik dacht ik zuig 2 dagen en klaar. Daarom laat ik hem liever zo staan, ik zuig eronder en wacht tot mijn man komt. Ik krijg ze liever niet op of in mijn kleding.
Maar alleen bij het idee al, ik krijg overal jeuk man.
Maar alleen bij het idee al, ik krijg overal jeuk man.
woensdag 14 december 2011 om 14:06
http://plante-doktor.dk/aedelgranluseng.htm
Een dure Noordman kan ook beessies hebben.
Een dure Noordman kan ook beessies hebben.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 14 december 2011 om 14:07
woensdag 14 december 2011 om 14:07