Opruim challenge

04-11-2019 12:49 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic voor iedereen die graag een wat opgeruimder huis zou willen en daar de schouders onder wil zetten. Ontstaan vanuit het topic thuis/oktober-d-r-uitdaging/list_messages/450215, maar open voor iedereen. Of je een hoarder bent of een minimalist, veel tijd hebt of weinig, Marie Kondo aanbidt of verafschuwt, of je groot of klein woont en alleen of met een scala aan huisgenoten, welkom! Het is wel een topic over opruimen, dus niet over huishouden in het algemeen.

In het 'Oktober: d'r uitdaging' topic hadden we een challenge waarbij er een dagelijkse opdracht was. Dit was voor degenen die meeschreven teveel en vaak was de opdracht niet erg van toepassing. Ik stel daarom voor om er een week-challenge van te maken, met keuze uit verschillende opdrachten:
- Iedereen die dat wil plaatst hier in het weekend een opruim opdracht. Groot of klein en wat voor soort maakt niet uit.
- Iedereen die dat wil gaat de uitdaging aan om in de week erna één of meer van die opdrachten uit te voeren. Heb je weinig tijd? Dan doe je gewoon een kleine opdracht of een deel ervan. Of je slaat een keer over.
- Deel je successen, uitdagingen en strubbelingen, zodat we elkaar kunnen stimuleren en helpen. Wil je alleen hierover meeschrijven en niet meedoen aan de opdrachten? Ook prima.

Omdat het weekend net voorbij is mogen wat mij betreft vandaag ook nog opdrachten gedeeld worden, zodat we niet eerst een week zitten af te wachten tot onze Viva opruim challenge van start gaat. En misschien ook leuk om je even voor te stellen en daarbij ook te noemen waar je zelf tegenaan loopt bij het opruimen of wat je doel is of welke plannen je hebt voor de komende tijd op opruimgebied.
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me aan bij dit topic!

Ben al erg druk bezig geweest. Vandaag zelfs 2 keer naar de milieustraat gegaan en spullen afgegeven bij de kringloopwinkel.
We hadden een kartonnen gereedschapskist in de keuken staan. Ik heb 2 doorzichtige bewaarboxen gekocht, de spullen uitgezocht en in de schuur gezet. Om daar ruimte te maken heb ik daar ook een grote vuilniszak gevuld en gelijk weggebracht.

Eigenlijk zou komende donderdag nieuw zeil gelegd worden in de keuken. Werden we vanmiddag gebeld dat het toch niet in voorraad is. Nu morgen terug naar de winkel kijken of er nog iets wat we mooi vinden wat wel donderdag gelegd kan worden en anders moet het wachten tot december als ons bestelde zeil er wel is.

Woensdag halen we een grote kast op via marktplaats dus doel voor komende dagen is het huidige kleinere kastje uitmesten, beslissen wat we wel en niet willen behouden en het kastje zelf naar de stort brengen.
Dat was trouwens ook iets we zouden de kast in zijn geheel kunnen ophalen maar helaas vandaag bericht dat ze de kast toch uit elkaar moeten halen om beneden te krijgen.
Zucht en we zijn beide zo verschrikkelijk slecht he met dit soort dingen. Had zo de hoop donderdag dan lekker de kast te gaan vullen en weer wat overzicht te krijgen.
Nu kijken of we hem zelf alsnog in elkaar gezet krijgen of dat we iemand moeten gaan vragen ons te helpen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik heb mijn zolder niet opgeruimd. Maar vanwege een spontane afspraak met vrienden wel mijn woonkamer aan kant gemaakt... 🤔
Alle reacties Link kopieren
Dat is toch ook goed kraaienpootje? De zolder opruimen klinkt sowieso als een flinke klus. (Maar misschien omdat ik dan aan mijn zolder denk, haha)
chocolol schreef:
08-11-2019 19:54
Dat is toch ook goed kraaienpootje? De zolder opruimen klinkt sowieso als een flinke klus. (Maar misschien omdat ik dan aan mijn zolder denk, haha)
Gedaan! Nou ja. Bijna. Alle opbergdozen die er staan doorgekeken, zomerspul uit mijn kledingkast naar zolder gebracht, zomerdekbed verwisseld voor warmer dekbed en de spullen die weg kunnen of naar de kringloop apart gezet. Zo nog even een stofzuiger erdoorheen en klaar.

Spul naar de kringloop brengen komt later wel! Mooie opdracht voor volgende week :-D

@Chocolol: mijn huisje is net geen 40m2. Mijn 'zolder' bestaat uit een slaapkamer met een schuin dak, waaronder ik een bergruimte gecreëerd heb. Het is bij mij dus niet zo'n enorme klus ;-)
Maar vanwege het formaat van mijn huis is eigenlijk niets een grote klus :)
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig. Ik ben nog steeds niet aan mijn challenge van deze week toegekomen, een keukenlade opruimen. Ik heb al mijn hoop gevestigd op morgen, haha.
Mijn opdracht voor komende week is niet persé omruimen, maar wel organiseren. Ik wil even een overzicht maken van wat ik nog moet kopen voor Sinterklaas, en dat in huis halen, inpakken en alvast richting mijn ouders brengen zodat mijn zoon het niet per ongeluk tegenkomt.

Ook alvast een stuk of 4 schoencadeautjes regelen. Dan ben ik er maar vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij gaat het heel langzaam, maar goed, ik heb nog 2 avonden deze week.

Voor wie nog niet aan de weekopdracht is toegekomen: op een werkgerelateerde bijeenkomst deze week leerde ik het volgende: ‘Als iets niet lukt, maak het dan kleiner. En als het dan nog niet lukt, maak het dan nog kleiner.’ Dus kom je niet toe aan het opruimen van je keuken, doe dan 1 keukenla. Kom je daar niet aan toe, gooi dan alleen de dingen weg die direct in de prullenbak kunnen. Kom je daar niet aan toe, gooi dan 1 ding uit de la weg. Zie dat niet als een falen, maar als tóch een stap in de goede richting ipv niets doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe graag mee! Merk dat ik altijd actief lijstjes maak van wat ik moet doen, alleen het uitvoerende deel gaat bijna altijd mis!

Deze week wil ik ons dressoir/kast in de woonkamer aanpakken. Staat volgepropt met dingen die eigenlijk wel weg kunnen.

Ga netjes elke week 1 ding doen van het lijstje en hoop dat einde van het jaar klaar te zijn. Dan kan ik schoon en opgeruimd het nieuwe jaar in!
Ik doe ook graag nog mee!
Vorige post is erg herkenbaar, goed lijstjes kunnen maken maar uitvoeren ho maar, en ook ik wil graag opgeruimd het nieuwe jaar in.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het bij jullie?

Ik heb mijn challenge van vorige week naar deze week verplaatst. Zojuist mijn taak volbracht. Was maar een kleine (een bepaalde la opruimen) maar kost toch weer extra tijd. Dus fijn dat het gedaan is.

Mijn challenge voor volgende week is een bak waar allerlei papieren en snuisterijen in belanden opruimen.
Hier gaat het wel goed met de challenge. Ik twijfel wel een beetje hoeveel schoencadeaus ik moet hebben.

Ik heb nu:
- Schoenletter
- Zakje chocolade-geld
- Een tijdschrift

Daarnaast krijg hij ook nog een cadeautje bij mijn man zijn werk en mijn moeder heeft ook nog een cadeautje voor hem. O ja, en op school mogen ze ook nog een keer de schoen zetten

6 cadeaus in totaal lijkt me wel genoeg toch?

In de zak hebben we dan 4 cadeaus (something to wear, something to read, something he wants, something he needs)

- Dragen: een Luigi pet (dit is ook een beetje een "want")
- Read: 2 boeken van Sesamstraat
- Want: een Ninja Go setje
- Need: een nieuwe schooltas of drinkbeker / fles
Alle reacties Link kopieren
Welkom Shoezzi en HoneyQueen! Ik ben ook een ster in lijstjes maken. De dingen doen die erop staan ben ik helaas heel wat minder goed in.

Fijn chocolol, dat je opdracht toch gelukt is!

Ik heb vorige week een deel van mijn opdracht gedaan, maar het is nog niet af. Ik heb momenteel een deadline op mijn werk waar veel vrije tijd in stop, dus ik probeer deze week verder te gaan, maar weet niet of het wel af komt. Maar elk stukje is een stap in de goede richting houd ik me maar voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie niet zo het verband tussen opruimen en schoencadeautjes kopen.
chocolol schreef:
13-11-2019 16:08
Ik zie niet zo het verband tussen opruimen en schoencadeautjes kopen.

Voor mij is organiseren ook een onderdeel van opgeruimd leven (opgeruimd hoofd = opgeruimd leven, is inmiddels mijn ervaring)
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
13-11-2019 16:13
Voor mij is organiseren ook een onderdeel van opgeruimd leven (opgeruimd hoofd = opgeruimd leven, is inmiddels mijn ervaring)

Het gaat in dit topic alleen niet om organiseren, maar om opruimen
Anders kun je al je to do- en boodschappenlijstjes hier wel gaan plaatsen.
Trotter schreef:
13-11-2019 16:17
Het gaat in dit topic alleen niet om organiseren, maar om opruimen
Anders kun je al je to do- en boodschappenlijstjes hier wel gaan plaatsen.
Ok, ik hou mijn mond wel erover :roll:
Mijn challenge van vorige week (zolder opruimen) heb ik netjes in die week gedaan. De challenge van deze week is het naar de kringloop van de spullen die van de zolder af kwamen. Daar ben ik nog niet aan toe gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Mindervanmij, ik zou je vraag over de schoencadeautjes even in het speelgoedtopic stellen. Geen probleem om af en toe een beetje off topic te gaan of een gerelateerd zijspoor te bewandelen, maar tips over schoencadeautjes passen daar beter dan hier denk ik./
Ja, is goed hoor. Ik neem opruimen blijkbaar wat breder dan de rest, geen probleem. Ik zal niet meer dat soort challenges meenemen in dit topic.
Ik vind opruimen en spullen weg doen/gooien het lekkerste wat er is. Ben benieuwd of er een challenge voorbij komt die ik niet al lang op orde heb.
- Handleidingen opruimen CHECK is standaard op orde.

Challenge:

Wat ligt er in jullie linnenkast? Hoeveel dekbedovertrekken, hoeslaken en kussenslopen gebruik je werkelijk? Breng wat je niet gebruikt naar het dierenasiel.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
13-11-2019 16:41
Challenge:
Wat ligt er in jullie linnenkast? Hoeveel dekbedovertrekken, hoeslaken en kussenslopen gebruik je werkelijk? Breng wat je niet gebruikt naar het dierenasiel.

5 van alles en ik gebruik ze allemaal.
chocolol schreef:
13-11-2019 16:45
5 van alles en ik gebruik ze allemaal.
:thumbsup:
Ik doe ook graag mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag eindelijk dressoir leeggemaakt en weggegooid wat we nooit gebruiken. Wat een lege kast ineens 😊 moet nog wel de grote rommel la. Maar die komt morgen.

Ga denk ik dit weekend met de kastenkamer beginnen. Heb zeker 20 jurkjes die ik niet eens meer pas! Een opruimchallenge is echt wat ik nodig heb, motivatie!
kindrebel schreef:
13-11-2019 16:41

Challenge:

Wat ligt er in jullie linnenkast? Hoeveel dekbedovertrekken, hoeslaken en kussenslopen gebruik je werkelijk? Breng wat je niet gebruikt naar het dierenasiel.
4 hoeslakens, 3 dekbedovertrekken 2 persoons, 1 1persoonsdekbedovertrek en 7 kussenslopen.

Er zou misschien 1 oud hoeslaken weg kunnen, maar ik heb wel eens een grote lap stof nodig die stuk/vies mag. Daar gebruik ik dan het oudste/ minst goede hoeslaken of handdoek voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven