Tetteretteee - hier tetteren we lekker verder

03-06-2010 23:25 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier is alweer deel 7 van de plek waar we niet alleen lekker tetteren over onze dieren maar ook kletsen over alle andere zaken die ons bezig houden: offtopic kennen we hier niet!

Een voorproefje van onze mooierds

Meetetteren mag altijd en we zijn dol op foto's

Deel 6 vind je hier: Tetterettes tetteren nog steeds verder
quote:annekeg schreef op 04 juni 2010 @ 12:41:

Ik moet het even kwijt. Ik ben zo geschrokken over het harde beleid hier mbt zelfmoord. Ik lees net een berichtje van iemand die het echt helemaal niet meer ziet zitten en die wordt gewoon keihard gestraft. Het is mij er zo ingepompt hoe ernstig het negeren van dit soort signalen is en dan hoppa eraf gekwakt. Ik had net een stukje geschreven waar ik haar uitnodig om over haar gevoelens te praten ipv over haar "zelfmoord" en zelfs dat kan niet. Bah, ik zit er echt even mee. Kweet dat ik het hier niet kwijt zou moeten maar bah wat naar. Een forum is toch een ontmoetingsplaats, en als je op straat iemand tegen komt die om hulp roept help je hem toch ook? Ik ben echt geschrokken. Sorry dames.

Vervelend dat het je zo aangrijpt Anneke, vind ik ook erg lief van je trouwens.

Ik ben het, in tegenstelling tot jou, wel eens met het beleid.

Zelfmoordwensen en aankondigingen hebben in het verleden tot grote paniek geleid bij hen die het lazen en er iets mee wilden. Toppunt is geweest dat er politie bijgehaald werd en mensen tot diep in de nacht in de weer zijn geweest met iemand die vervolgens nog vaker aangaf het niet meer te zien zitten, want het bleef niet bij die ene keer, er volgden meer uitspraken, tekenen en discussies. Op een dag is het klaar en moet er een algemene regel komen die anderen, lezers, gebruikers van dit forum, hier tegen beschermt. Ik snap dat volkomen.

Je schiet er op een forum als dit niks mee op omdat je er niets mee kúnt.

Er zijn speciale sites voor mensen die dit soort ernstige problemen hebben. Mensen die weten hoe er mee om te gaan en die ook weten wanneer het genoeg is en ze moeten ophouden met helpen.

Hier weten de lezers en leden dat (doorgaans) niet en er gaat veel tijd zitten in het oplossen van problemen van anderen waar je geen vat op hebt als forum zijnde.

Het is heel naar als mensen met zulke problemen zitten en er niet over kunnen praten maar ik weet zeker, dat als hier iemand van ons, een keer zó heftig in de shit zou zitten, er werkelijk hulp zou komen. Want wij kennen elkaar (enigszins) en er zijn er die elkaar werkelijk kennen. Als iemand voor verder iedereen of bijna iedereen een onbekende is maar wél zelfmoordplannen heeft en die ook uitspreekt, kweek je daar alleen maar heel veel onrust en zelfs paniek mee. Omdat je dus niks kunt beginnen en niet weet wat de ander zichzelf aandoet.

Hier zijn wij, als groep, onder bekenden, snap je wat ik bedoel? Iemand die voor het eerst post (wat wel gebeurd is) en die onder een biechtnick post, die kan niet geholpen worden door de mensen hier maar die mensen zijn intussen wel betrokken, bezorgd en (soms zelfs) in paniek door zo'n topic.

Vandaar dat ik het beleid hierin volledig ondersteun. Praten over wat je dwarszit in je groep? Tuurlijk. Praten over zelfmoord, of die aankondigen terwijl niemand je hier kent en niks kan met die wens of aankondiging? Nee, daar zijn andere fora of hulpsites voor.
Trouwens, fijn om weer te posten hier.

Voel me meteen weer thuis

Het gaat prima met de katten binnen.

Ze willen wel heel graag naar buiten maar zolang we het electric fence (dat gebeuren met zo'n zendertje om en zo) nog niet hebben (duur!!!) moeten ze maar even geduld hebben.

Kees, Kees, Gijs en Hannie mogen naar buiten, die liggen in de loungehoek of zitten ergens in een vensterbank in en om het huis. Leentje, Kootje, Lotje de Beer moeten allemaal thuisblijven en ze huppelen nu al niet meer iedere keer naar de deur als er een opengaat. Ze willen wel dolgraag natuurlijk.

We hebben het er vaak over. Dan ga ik met Lena bij een vensterbank zitten of staan en dan kijken we samen naar buiten en bespreken wat daar te zien is.

Verderop heeft een achterlijke idioot een vogel aan zijn poten opgehangen aan een paal. Bij wijze van vogelverschrikker. Daar hebben Lena en ik het dan over. Zij zegt dan dat ze van die vogel geen spaan had heel gelaten als zij 'm te pakken had gekregen en ik maak haar dan uit voor kannibaal en zo. Heel gezellig.

Overigens heb ik vanzelfsprekend de dierenbescherming gebeld over die vogel, maar het mag. Ik mag er de hele dag tegenaan kijken maar dat is mijn probleem. Het mag gewoon. Een boer mag, om zijn gewassen te beschermen, een vogel ophangen aan zijn poten (dood weliswaar). Walgelijk maar waar.

Soms heb ik zin om de hele boel hier met een grote stenen muur te omheinen en een dierenvrijstaat uit te roepen.

Wat dierenzaken betreft is het platteland niks voor mij, zoveel is duidelijk!

Maar mijn poesjes gedijen, echt waar. Ze zijn zeker niet ongelukkig en ik ben gelukkig dat ik er nog zo veel heb. En Beertje, ja, Beertje, dat is mijn pijnlijke plek en dat wel zo blijven. Het verbaasd me zelf gewoon hoeveel verdriet ik om die jongen heb nog steeds.

Ik heb jullie DVD 2 x gekeken maar ik ben er dan wel meteen een uur ziek van. Omdat het me zo'n zeer doet dus. Niet omdat 'ie niet mooi is

Fien is overigens die hard fan, die speelt hem wel eens 10 keer achter elkaar maar dan wel op haar auto-dvd-speler en met een koptelefoon op want haar moeder trekt het nog steeds niet goed, beelden van haar verloren jongen.
Ik snap een boel hoor van wat je schrijft. Ik ben ook niet zo'n strijder, ik ben hier nog maar kort "te gast". Maar waarom niet in ieder geval (in het geval van nog maar net geleden), aanmoedigen om hulp te zoeken, of om het over "gevoelens" te hebben en erop te wijzen dat er hier liever niet ingegaan wordt op de "zelfmoord" zelf omdat het niet binnen het beleid valt ofzo. Ik vind dit zo koud. Maar ik weet het ik ben raar...
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Leo, gezellig dat je weer hier komt schrijven. En fijn dat het zo goed gaat met de binnenpoezen. Ze wonen ook bij jou he, dat is natuurlijk ook een groot + punt!
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
quote:Splinter02 schreef op 04 juni 2010 @ 11:41:

[...]

(of eigenlijk: ik maakte zelfs regelmatig een minimale hoeveelheid beslag, met 1 ei, om gewoon op te eten. Niks bakken dus. Mjam.)Getver de Getver de getver!!!!
quote:annekeg schreef op 04 juni 2010 @ 13:33:

Ik snap een boel hoor van wat je schrijft. Ik ben ook niet zo'n strijder, ik ben hier nog maar kort "te gast". Maar waarom niet in ieder geval (in het geval van nog maar net geleden), aanmoedigen om hulp te zoeken, of om het over "gevoelens" te hebben en erop te wijzen dat er hier liever niet ingegaan wordt op de "zelfmoord" zelf omdat het niet binnen het beleid valt ofzo. Ik vind dit zo koud. Maar ik weet het ik ben raar...

Wait a moment, ik roep even een paar keer 'hond! hond!' omdat het over dieren moet gaan je, anders ben ik off topic en krijg ik een waarschuwing of een ban of zo

Je bent niet raar, je bent juist niet raar!

Het is heel menselijk wat je wil en zegt. En ik ben het ook met je eens. Ik vind het alleen logisch dat, na wat er in het verleden hier op het forum gebeurd is met mensen die deze problematiek aan de kaak stelden, en de gevolgen voor veel mensen die zich er mee bezighielden, er een grens getrokken is die stelt dat er op dit forum geen plaats is voor deze zaken.

Iemand die zó diep zit dat hij/zij er geen zin meer in heeft, kan zich beter wenden tot een hulporganisatie, huisarts of crisisdienst. Ik heb zelf drie zelfmoordpogingen gedaan en weet echt waar ik het over heb.

Voor hen die wérkelijk op willen houden met leven is er al helemáál geen redding (en zeker niet van een forum als dit) weet ik uit ervaring. Die mensen zijn vastbesloten en benemen zich het leven, zonder dat op het Vivaforum (of welk ander forum) dan ook te plaatsen. In mijn directe omgeving waren er drie mensen die voor dit einde kozen en die schreven allemaal (soms maar met drie woorden) een afscheidsbericht, maar dan voor achteraf, niet voor vooraf.
Iemand die zó diep zit dat hij/zij er geen zin meer in heeft, kan zich beter wenden tot een hulporganisatie, huisarts of crisisdienst. Ik heb zelf drie zelfmoordpogingen gedaan en weet echt waar ik het over heb.

Lieve Leo, koude rillingen over mijn rug, moet er niet aandenken dat je hier niet rond zou "lopen", zo'n waardevol mens.

Ik heb zelf wel gedachten gehad maar gelukkig een fijn en lief supportnetwerk om mij heen en dat wil ik zo graag iedereen "geven".

OK, compleet of topic hier dus ook maar effe miauw, woef en blub.
quote:heartwork schreef op 04 juni 2010 @ 13:06:

[...]

Ohja.. en morgen ga ik dan dus ook de mojito drinken, want anders mag ik niet meer terug komen op het forum van biebelie ;) . haha

nou.....zo hard heb ik het niet gezegd hoor..

*wil de nieuwe meelezerTs/schrijverTs niet bang maken *

maar een gebrek in je algemene ontwikkeling is het wel.
Nog een uurtje en dan ga ik naar huis, ben bekaf en moet hier over 6 uurtjes weer zijn. Eigen schuld hoor, beetje boel verkeerd gepland.
Ah Bieb dat is juist hartstikke lekker! Ik kan het zó proeven.

Lé, wat heb je het goed verwoord, het gebeuren van de afgelopen dagen. Ik hoop dat je er wat aan hebt Anneke. Maar idd gezien jouw beroep/vrijwilligerswerk lijkt het me heel raar.

Het uitzicht wat je nu hebt is niet een van de fijnste. Gatver, tegen een ontbindende vogel aankijken...

Er vliegt hier een enorm dikke bromvlieg in huis, wat maakt dat ding een lawaai!

Ik ben bezig gegaan met de kledingkast... Ik ben nog niet eens op de helft en ik ben al een uur bezig! Zo goed als alles passen, dit moet op die stapel, dat moet op die stapel. Alles opnieuw opvouwen... pffff wat een klus. Máár, het wordt straks weer een superstrakke kast en ik kan alles weer vinden!

Vlieg is naar buiten. Veel beter dan binnen rond vliegen.

Ik ga weer kleren passen en vouwen!
quote:eleonora schreef op 04 juni 2010 @ 13:42:

[...]

Wait a moment, ik roep even een paar keer 'hond! hond!' omdat het over dieren moet gaan je, anders ben ik off topic en krijg ik een waarschuwing of een ban of zo

.

We hebben niet voor niets in de OP staan dat niets Off topic is hé

De helft van de tijd wordt hier over van alles en nogwat gekletst.

BTW iedereen

en Lé fijn dat je er weer bent!!!

Ik had net even stapsgewijs gereageerd.

Over dat zm (niet te verwarren met mijn ZM )gedoe op de biecht ben ik het met Leo eens.

En dan niet eens zozeer om wat er nu geschreven was maar meer omdat hier een enorme voorgeschiedenis aan vast zit..

vind alleen een permaban wat té heftig.
Oja vogel aan touwtje

zo stom eigenlijk dat ik dat niet eens meer "zie"

Ik vind het walgelijk hoor maar omdat ik hier ben opgegroeid weet ik eigenlijk niet beter.

Kan me ook erg boos maken dat eksternesten met jongen gewoon kapot geschoten worden omdat eksters rotbeesten zijn en overlast veroorzaken.

(zijn ze ook want ze vermoorden kleine vogeltjes maar dat is wel de natuur en ook eksters hebben recht op leven)

Maar je doet er geen ene zak aan..
Er was net iemand die een topic had geopend. En dan zie ik dat voor me; zo'n mens die met veel moeite eindelijk de moed bij elkaar had gegraaid en haar nood durfde te uiten en dan echt in no time; hoppa weg topic. Waarom niet lief wijzen op dat het niet mag en uitnodigen om op een andere manier, over haar gevoelens te schrijven. Nu is het zooo hard.

'k ben een softie....
Nou ja een nieuw topic en al vijf pagina's volgeschreven. Niet bij te houden dus.

Ik ga Sedi van een teek bevrijden. Blugh.

En de muis hebben we niet meer gezien. Muizenval blijft leeg. We verdenken Siep ervan een levende mee naar binnen te hebben gesmokkeld. Als het straks op zolder gaat stinken heb ik een probleem. Zoeken is daar niet aan te beginnen.

Leo. Fijn je weer te lezen hiero.
En daarom vinden wij allemaal jou zo'n geweldige leuke lieve en hartelijke vrouw Annekeg! Juist omdat je zo'n softie bent (wat ook wel meevalt) Jij hebt het hart op de juiste plaats, je geeft om je medemens. Anders deed je dit werk toch ook niet?

Kom, softie, krijg je een dikke kus en een knuffel!
Happy nieuw topic dames, ik maak van de gelegenheid gebruik om in te voegen als dat mag

Ik weet niet goed waar ik moet beginnen dus wie wil me helpen ?

Alvast bedankt, groetjes druifje
Druifje:

1) stel je beest(en) voor, incl. foto('s)

2) bereid je voor op veel leeswerk en off topic getetter

3) Neem een mojito/alcoholische versnapering

Dat zijn wij zo'n beetje in een notendop

p.s. ook welkom hier!
Ik ben mijn eigen bananenschil
En v.w.b. dat zm-topic, hoe ellendig ik zoiets ook vind en hoezeer ik kan begrijpen dat je wilt helpen Anneke, dit forum is er gewoon niet voor geschikt. En zijn betere, andere manieren om hulp te zoeken.

Maar ik vind wel dat een permaban en er afgeflikkerd worden zonder doorverwijzing naar hulp, wel erg cru. Eigenlijk zou Viva een flinke waarschuwing moeten geven en daarbij wat info over waar beter hulp gezocht kan worden. Zeker omdat dit niet de eerste keer is. Nu komt het over van zo, die kukelen we van het forum af en gooien alle problemen over de schutting. Ik vind dat je als moderator toch een bepaalde zorgplicht hebt.
Haa Olijf!!

Ook lekker de zon in ?

Ik heb straks een verjaardag bij/van vriendin..ga er vanuit dat we in de tuin zitten.

Zo eerst nog even de oren en plekjes bij de oren van Isa insmeren met factor 50 anders staan vanavond de blaren er weer op.

Ratteke....niet de hele dag met die rotkast bezig zijn hé!!

De zon schijnt!

Oh en had ik al gezegd dat de zon schijnt?
Olijfje dankjewel

Ik ben zelf 22, was/ben verpleegkundige zit al 2 jaar in de ziektewet nu eindelijk bezig met omscholing. Genoeg tijd om veel mee te lezen dus

Mijn hartendiefjes:

Spike gecastreerd reutje uit het asiel, 8,5 jaar oud en ik ben zijn 6de baasje. Ik ging voor een teefje niet ouder als 3 en kwam met hem thuis want het was liefde op het eerste gezicht

En zo lag hij vannacht onder mijn bed te slapen

En dan heb ik nog Ayla een poes van ongeveer een jaartje, heb haar als 3 maanden oude kitten gekregen via de zwerfkatten stichting. Was een druk maar niet zo knuffelig beestje. Nu is ze nog steeds heel druk maar ontzettend knuffelig naar mij toe.

Het is een engeltje als ze slaapt

Ze zijn samen best wel vriendjes, jagen elkaar graag op en Ayla speelt erg graag met Spike z'n staart. Als ik niet thuis ben slapen ze samen op de bank en als ik ze zo een keer tref maak ik graag een foto er van : Ayla was het er niet mee eens en steekt lekker haar tong uit.

Ik ben stapelgek op dieren en wil graag uitbreiden maar hier ga ik jullie nog wat advies voor vragen als dat mag

Ik hoop dat jullie het leuke foto's vinden
Ha Bieb! Nee, ik blijf vandaag een beetje uit de zon, gisteren een flinke portie gehad, morgen naar mijn ouders (voor verjaardag zus, van mij en van neefje laatst) + daar bbq (en misschien wel in het zwembad) en zondag vermoed ik terrasjeswerk, dus ik krijg nog genoeg zon.

Zometeen maar eens boodschappen doen en daar heb ik zo geeeeeeen zin in.
Aaahhhhh, dat poesje tussen al dat paars. Wat een droppie!
Ik vind hier dingen van.
Leuke foto's Druifje, hond is (soort van) herder? En wat leuk dat ze zulke dikke vriendjes zijn!

Er zou hier ergens een tabel moeten rondzwerven van wie wat heeft (TH??? ) maar omdat er zoveel nieuwe tetters bijzijn, stel ik mezelf even kort voor:

Olijf(je) dus, 3/4 jaar getrouwd met Olief, 37 jaar. Al bijna 2 jaar in de ziektewet en aankomed WIA-er. Veel tijd om te lezen/posten dus

2 katten: Fido, zwart en bijna 10 en Puk, grijs, 16 mnd en eergisteren ontbald

Dankjewel Sabeltand hahahaha ik heb die foto als achtergrond op mijn telefoon en ik smelt iedere keer als ik der zie !
Leuke foto's olijf en vaarwel pukballetjes . En Spike is inderdaad een herder gekruist met een boerenfox. Heerlijk zorgzaammannetje is het. En ik heb geen idee wat voor een soort poes Ayla is. Het is de allereerste poes die ik in mijn hele leven heb gehad en ik vind het heerlijk en wil nooit meer zonder haha.

De laatste tijd ben ik wat meer van huis en Ayla is dan erg onrustig en zodra ik thuis kom miauwt ze ontzettend hard en is ze het eerste kwartier niet bij me weg te slaan.

Ik zou graag nog een 2de poes erbij willen, vraag me alleen af of het niet teveel word voor Spike en of mijn huisje daar niet te klein voor is. Ik woon op de begane grond en heb een woonkamertje van 18 m2 en een slaapkamer van 12 m2. Ayla is een binnenkat en dat wil ik voor nr 2 ook. Moet je dan bijvoorbeeld ook 2 kattenbakken aanschaffen ?

Heeft iemand tips ? Alvast bedankt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven