Tetterettes slepen elkaar de zomer door!!!

16-07-2010 16:33 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 alweer van de Tetterettes! Tetter lekker mee: alles mag, niks moet. En offtopic kennen we al helemaal niet! Wel zijn we gek op dieren dus foto's zijn wel verplicht Wees niet bang om aan te haken, we bijten niet en er is al helemaal geen meldplicht!

Hierbij een aantal van onze mooierds:

Deel 8 vind je hier: Retteketet, de Tetterettes gaan nooit naar bed!
Iets anders
quote:borrie2 schreef op 23 juli 2010 @ 00:23:

Zal de vijgenrecepten es uitproberen, heb er veeeeeeeeel dit jaar!!

Heb je die in de tuin? Kan dat in NL? Bijzonder!
quote:Talkinghead schreef op 23 juli 2010 @ 00:27:

Dadels en vijgen zijn dacht ik allebei laxerend, ik weet alleen niet of dat ook voor verse vijgen geldt? Hoewel de naam sowieso de associatie wel oproept De vraag stellen is hem beantwoorden
Hier heb ik dat gelezen Klets. 'k Weet niet, op de een of andere manier heb ik wel 't gevoel dat 't geen klein hokje is waar ze in moeten, en TO vertelt later ook wel dat 't niet voor altijd is, maar... ik weet niet. Niet dat ik de wijsheid in pacht heb of zo, maar TO komt zo naïef over wat katten betreft. Kan ook taalbarriere zijn, volgens mij is TO vlaams.
Iets anders
Klets, dat topic vind je hier
talkinghead wijzigde dit bericht op 23-07-2010 00:31
Reden: Doe mij maar een bitterbal bij de mosterd
% gewijzigd
quote:Talkinghead schreef op 23 juli 2010 @ 00:24:

De kc zit in de woonplaats van Klets en ik haal man onderweg op van zijn werk zodat hij mij indien nodig naar huis kan rijden. Man is ervan overtuigd dat ik me zo goed voel dat ik hem weer terug breng naar zijn werk en zelf door naar huis rij. Ik ben daar iets minder van overtuigd .

Oh, daar ben ik ook ooit bij een kc geweest. En dat viel mij toen echt drieduizend kilo mee. Alleen heen en weer geweest, maar wel op de fiets. Had niet durven rijden door die verdoving.

(Wel steeds het idee dat er bloedend kwijl uit mijn mond liep, terwijl ik dat niet voelde. Maar voortdurend gecheckt, en was niet zo. Heb dat tot thuis kunnen bewaren )
Mag hoor TH En succes morgen!

Van pruimen ga je aan de race, van vijgen ben ik me niet bewust..

Heb er geen last van in ieder geval

helaas werd ik vorig jaar wel allergisch voor vijgen, en ik vind ze zo lekker!! Ben benieuwd of het erger word.. kreeg er dikke lippen van en het gevoel alsof ik een brandnetel gekust had.. als het daarbij blijft is het nog te doen..

anders kan ik alleen de jam nog eten ben ik bang

Roest racete hier gisteren ook als een dolle rond, zal wel wat in de lucht hangen Strijkwater berijden doet ie dan weer niet

Vind het geloof ik ook maar niks, die kleine hompies in zo'n berging ... gelukkig hebben ze elkaar
quote:delphicat schreef op 23 juli 2010 @ 00:27:

[...]

Oh wat een leuke sjiekerige gewoonte. Noemde oma gebakjes soms ook taartjes? Mijn moeder komt uit DH en is allesbehalve sjiek, maar eet dus nooit gebakjes en wel taartjes. Nou ja, die eet ze ook nooit maar noemt ze zo

Nee, oma was niet chique maar wilde dat soms wel graag zijn Oma genoot van alle égards waarmee ze werd benaderd (ze ging dan ook ineens neigen enzo ) terwijl de helft van de familie overduidelijk zat te denken: waar is de patat met een kippenpoot en de kleinere kleinkinderen in het toetjesbuffet doken en de oudere kleinkinderen de slappe lach kregen door een soort Jan Vayne die daar z'n best zat te doen (incl. wapperhaar)

Ja, was altijd dikke pret
Ik ben mijn eigen bananenschil
Ik ben er al een keer of 4 geweest en altijd perfect geholpen. En nooit zelf teruggereden geloof ik, omdat ik alleen maar met papieren zakdoekjes bloed en kwijl aan het opvangen was . Dus ik denk dat ik morgen netjes thuis wordt gebracht door man.

Tis ook niet de behandeling waar ik tegenop zie, wel de naweeën. De kc zal vermoedelijk flink moeten werken om de boel er netjes en compleet uit te krijgen (het is de achterste kies, boven) en hopelijk blijft de kroon die ervoor zit heel. En loopt mijn wortel niet door tot in mijn bijholte, dat was op de foto niet precies te zien.
quote:delphicat schreef op 23 juli 2010 @ 00:28:

[...]

Heb je die in de tuin? Kan dat in NL? Bijzonder!

Ja gaat hartstikke goed!!

Ik woon in zeeland en daar schijnt het wat beter te gaan omdat het hier minder hard vriest ofzo, maar moet gewoon kunnen hoor!
Maar rent Roestje 's nachts ook door het pand? Of slaapt hij al de hele nacht door?

Ik heb trouwens een pruim in de tuin, die dit jaar voor het eerst vol met pruimen zit. Volgens google levert het ras (Belle de Louvain/Schone van Leuven) heel mooie grote dieppaarse pruimen, die helaas niet bijzonder lekker zijn. Ben benieuwd.

Ook al zijn ze misschien niet heel lekker, ze zijn wel eetbaar, en dan kun je er toch altijd nog wel iets van bakken? Ga ik wel proberen in elk geval.
quote:Babsjuh schreef op 23 juli 2010 @ 00:29:

TO komt zo naïef over wat katten betreft. Kan ook taalbarriere zijn, volgens mij is TO vlaams.

Naja en de opmerking dat het is omdat ze ruw spelen op de meubels...

Naief is het wel als je denkt dat alleen kittens dat doen
Ik ga dat topic denk ik maar niet lezen...

En Zoë die het strijkwater berijdt Ik zou toch maar een kattenfluisteraar bellen, ze heeft duidelijk een tic opgelopen door dat latex pakje

Over fluisteraars gesproken, ik zag vanavond op het nieuws van TV Gelderland dat er een heuse eendenfluisteraar bestaat Hij was ingeschakeld omdat er al weken een gewonde eend (met pijl door haar vleugel, arm beestje) in een vijver zat die ze maar niet te pakken kregen. De eendenfluisteraar kwam in zijn boeddhistische kledij en met zijn rijdende tempel ( ), trok een visoverall aan over zijn jurk en ving eend binnen 3 minuten.

Maar goed, hij deed dus goed werk.
O ja, nog even reageren op de anderen:

Die katjes in de berging, ik vind het nogal sneu overkomen eigenlijk. Hoewel ze tegelijk ook wel van hun katten houden als ik het zo lees dus lastig.

Borrie: balen als je echt allergisch bent geworden, die brandende lippen zijn geen goed teken. Je woont alleen niet heel erg in de buurt dacht ik? Anders kwam ik er wel een paar halen .

Olijf, wat een mooi verhaal over het sjieke uitstapje met oma een soort Jan Vayne met van dat wapperhaar. Ik zie het voor me!
quote:borrie2 schreef op 23 juli 2010 @ 00:38:

[...]

Naja en de opmerking dat het is omdat ze ruw spelen op de meubels...

Naief is het wel als je denkt dat alleen kittens dat doen

Ja precies

Ach, mijn opmerking dat het beter voor de rust van TO is als ze zich realiseert dat je katten niet echt iets kan afleren, werd al weer ontkent door iemand anders. Ze komt er nog wel achter

Edit: of heb ik nou zukke rare katten gehad danwel ontbreekt het mij compleet aan kattenopvoedtalent?
Iets anders
Olijf, ik heb nou dat beeld op m'n netvlies van die eendenfluisteraar.... Geweldig!!!

Ik ga te bedde, met een grote grijns op m'n gezicht....

Slaap lekker allemaal en ik wens jullie morgen een heel fijne dag!!!
Iets anders
quote:Babsjuh schreef op 23 juli 2010 @ 00:40:

Edit: of heb ik nou zukke rare katten gehad danwel ontbreekt het mij compleet aan kattenopvoedtalent?

Nee hoor! Mijn Poef zul je nooit op het aanrecht zien, want mag niet. Zodra ik echter naar bed ben, hoor ik hem erop springen. En daar blijft hij lekker zitten ook als ik (gebeurt sporadisch) er nog even uit moet. Is blijkbaar 's nachts zijn territorium

Valt hem dus ook niet af te leren, want ik slaap...
Babs, jij veel plezier met de hele tocht! En zoon, en paps en mams, en de intocht, etc...
Babs, ik ben ook van mening dat katten maar beperkt opvoedbaar zijn hoor. Ik heb meer het idee dat het echte kwajongens/kwameisjesgedrag op een zeker moment mindert.

Ondertussen pulkt onze kwameid aan mijn arm, ik vermoed om duidelijk te maken dat ze honger heeft
Ik zal ff kijken of ik 'm kan vinden op hun site. Oh nee, vette poep, die ligt er al een week uit wegens onderhoud. Nou ja, fantaseer er maar lekker over Babs (het zag er idd erg komisch uit)

Veel plezier morgen bij de Vierdaagse!
Babs, veel plezier morgen! En haske stoer van je vader hoor, de Vierdaagse lopen. Ik werd nu gebeten dus ga toch wat voer in een bakje doen
quote:delphicat schreef op 23 juli 2010 @ 00:37:

Maar rent Roestje 's nachts ook door het pand? Of slaapt hij al de hele nacht door?

Ik heb trouwens een pruim in de tuin, die dit jaar voor het eerst vol met pruimen zit. Volgens google levert het ras (Belle de Louvain/Schone van Leuven) heel mooie grote dieppaarse pruimen, die helaas niet bijzonder lekker zijn. Ben benieuwd.

Ook al zijn ze misschien niet heel lekker, ze zijn wel eetbaar, en dan kun je er toch altijd nog wel iets van bakken? Ga ik wel proberen in elk geval.

Roest was de eerste week onafscheidelijk van ons.. als wij tegelijk de kamer uit waren ging ie piepen.. stonden wij in de tuin huilde er een miniroest door het raam.. Ik ging er dan meteen heen en gaf hem de aandacht waar ie om vroeg, dat hielp, want per dag kreeg hij meer zelfvertrouwen De eerste week ging zelfs de kattenbak mee naar de slaapkamer

Nu is het dus zo dat hij komt knuffelen en dan op een matje gaat slapen.. en ik wil dat ie bij mij slaapt

Hij maakt me nu wel vroeg wakker voor eten, aandacht en buiten spelen, maar week 1 was dat om 4 uur 's nachts hònger

Heb wel gehoord dat ik strenger moest zijn, maar eigenlijk heb ik gewoon gegeven waar hij om vroeg en dat gaat hartstikke goed

Tuurlijk kun je vanalles van die pruimen maken, jam bijvoorbeeld, wijn, of taarten
En die eendenfluisteraar: Olijf, je weet alles wel heel erg beeldend te vertellen vanavond
quote:Babsjuh schreef op 23 juli 2010 @ 00:40:

[...]

Nee hoor maar t ligt echt aan het karakter ook, mijn vorige kat was easy qua luisteren en slim

Die ging zitten als ik zit zei en meer van dat soort dingen, bedelen deed ie niet jatten al helemaal niet.. als ik em riep kwam ie...

gordijnen klimmen, krabben aan meubels... nooit gedaan, hij koos de deurmat als krabpaal en de meidoorn in de voortuin...

En dan nu dees

Gelukkig heb ik vriend voorbereid dat het normààl is als katten doen wat jij niet wil zodra jij je omdraait.. ik denk dat deze best iets te leren valt, maar ik heb echt niet de illusie dat ie zo word als de vorige haha (en dat hoeft ook niet, gelukkig zijn ze heel verschillend)
quote:Talkinghead schreef op 23 juli 2010 @ 00:48:

En die eendenfluisteraar: Olijf, je weet alles wel heel erg beeldend te vertellen vanavond Ja, ik moet alvast een beetje oefenen voor mijn cursus hè
Gehehe die katteneendenfluisteraar

Klinkt wel leuk, die tradities in het kurhaus

Babs succes met aanmoedigen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven