Tetterettes, tetter hier lekker door.

27-04-2010 11:12 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5 alweer

Waar we lekker verder kunnen tetteren over onze liefde voor onze dieren.

Het gaat inmiddels allang niet meer alleen over de dieren en off-topic kennen we niet

Op de foto een aantal van onze mooierds

Wie zin heeft...klets tetter lekker mee!!

Vorige kletsdeel van de Tetterettes
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Heb je al het ruiltoic gevraagd of iemand de kaarten heeft die je zoekt Heartwork?

Niet lullen maar ruilen: De zooizone deel II
quote:heartwork schreef op 28 april 2010 @ 14:57:

[...]

haha, Ik zie het helemaal voor me!

Misschien is het zo'n onding als dit:

http://tuin-terras.marktp ... inkabouter-die-fluit.html

Dan is de eigenaar van dat onding ook lid van de wandelclub ofzo want het ging de hele tijd maar door. Nu is het gelukkig stil.

En die link..... dat er zulke dingen gemaakt worden... echt, wat een ziek brein heb je dan.

Ik heb net een lekker ijsje in de tuin gegeten, samen met Tara. Wat een kodak-moment was dat. Ze zat lekker voor me, ik had mijn armen om haar heen, zó lief. Eerder op de dag lagen we ook al lepeltje lepeltje in de zon. Jammer dat K. er niet was om foto's te maken. Ik heb echt een schat van een hond!

En nu ga ik kijken of ik al verkleurd ben!
Zo, ben ik ook weer. Alles zit op de post voor de steungroep, nieuwe melatonine gehaald en pakketje van buzzer bij de post opgehaald. In mijn nieuwe spijkerbroek en op mijn kekke schoentjes

Oh, doe ik hier iemand een plezier met van volle spaarkaarten van AH voor korting bij de Efteling? Ik heb er heel veel en heb zelf een beetje een efteling-overkill gehad dus ik hoef niet zonodig.

Zo, nu nog ff de stofzuiger door het huis jagen.
Ik ben mijn eigen bananenschil
Haaaai tetterettes! Pfiew, ik moest weer pittig bijlezen zeg...maar altijd met plezier hoor!

Kat, pittig, om zo erfelijk belast te zijn dat je elk jaar gecontroleerd moet worden. Al heeft dat wel als voordeel dat ze er snel bij zijn als als als. Hopelijk is dat nooit nodig!

Ratteke, ik kan me goed voorstellen dat jij/jullie nieuwsgierig zijn naar de autopsie van zwager W ivm de mogelijke erfelijkheid. Wat naar om te lezen dat het contact met zijn vrouw zo moeizaam is, dat lijkt me ook heel rot voor het rouwproces.

Weet je of er bij de gemeente vacatures zijn die voor jou interessant zijn? En zou het zin hebben om eens oriënterend te gaan praten?

Its, jij ook al zo erfelijk belast, wat naar toch.

Pilous, beterschap! En wat leuk dat het pulletje nog steeds in beeld is.

Klinkt trouwens leuk hoor, jullie bedrijfsplannen .

Mylene, wat jammer dat Bo het niet is geworden, ik had voor jullie een positieve uitkomst in gedachten. En wat lief dat je voor Anneke zo op zoek bent geweest naar de FA kruiden. Ik krijg helemaal zin in een broodje FA! Heb vanmiddag ook maar 1 bolletje gegeten dus mijn maag knorde al .

Anneke, jouw dochter is uit precies hetzelfde hout gesneden, dat is wel duidelijk: ook al zo'n topper! En met leuke vriendinnen. Heel knap dat je dat bedrijf laat weten wat dit voor effect op jou heeft: ik hoop dat ze zich de ogen uit hun hoofd schamen.

Delphi, er is geen constante te vinden hoor, voor de relatie tussen liefdesverdriet en duur van de relatie. Hopelijk voelde je je na die huilbui een beetje opgeluchter en verschijnt er binnenkort iemand in je leven die alle liefdesverdriet naar de achtergrond blaast.

Olijf, je laat je van je strijdbare kant zien: chapeau! En wat fijn dat de steungroep ook meedenkt, je staat niet alleen in je opvatting dat ze dit niet kunnen maken. You go girl!

Eleonora, wat een opluchting dat Lot weer thuis is...heb je nu niet de neiging om haar alleen nog maar aan een hele lange lijn naar buiten te laten?

Heartwork, gewoon gaan voor die baan in de boekwinkel hoor! Je weet maar nooit waar dat nog toe kan leiden en wellicht valt het ook nog te combineren met een parttime baan in het onderwijs?

Biebelie, ik zie helemaal voor me hoe jij en je siamese wederhelft (met kap) innig tevreden liggen te slapen. Ben echt heel blij te lezen dat het goed gaat met plassen! En die wondverzorging enzo is jou wel toevertrouwd.

Ik ga hier de was eens opvouwen en dan bijtijds het eten opzetten want er moet vanaaf weer getraind worden. En ik zou eigenlijk ook nog even moeten stofzuigen
Fotospam coming up!

Mijn oude voddebalen lagen lekker op het dakterras te zonnen. Ik heb 23 foto's gemaakt...

Alleen Maculata (de donkere) wil gewoon niet op de foto gezet worden. Iedere keer draait ze net weg. Stomme kat
Wat een mooie naam, Mucalata. Hoe kom je daar nou op?

Doet me gelijk denken aan het heeeeeerlijke ijsje dat ik net op.

trio/triple/weet ik het chocolate.. mjam mjam.

voor choco kun je me altijd wel wakker maken.

En wat een foto's *zwijmel zwijmel*

Is het een dakterras? Zou ik dan mogen weten wat voor soort hekje erom heen heb? Mijn dakterras heeft momenteel geen hek en ik weet niet wat handig is :(

Heb nog nooit de luxe gehad om zoiets te hebben en hekken zijn zohoo duuuhuuur.

MP is mn beste mattie, maar ook daar durven mensen belachelijke prijzen te vragen.
Poelepoelepoelepoes!
@ratteke:

wat een leuke foto's van de poezebeesten! Vind ze ook erg bijzonder qua tekening in combinatie met dat wat langere haar, zie je niet vaak.

@heartwork: fijn dat je misschien een job kunt krijgen in de boekenwinkel! En maak je niet druk dat t maar voor een half jaar is, de meeste werkgevers geven als het erop aankomt ook niet zoveel om de werknemers helaas..

En zoals eerder gezegd: je verdient weer een halfjaar geld voor hem dus daar mag hij best in investeren.

@eleonora: fijn dat Lotje weer terug is!

En voor iedereen die t nodig heeft een dikke knuffel!

Morgen wordt het heel warm en ik moet gewoon werken, vind mezelf dus uitermate zielig. Nog meer mensen die daar last van hebben?
Heartwork, Maculata heette al zo toen ik haar uitzocht uit het nestje. Het is Latijn voor 'de gevlekte'.

Ik heb idd een dakterras aan de slaapkamer zitten. Er zit alleen een houten hek omheen, een paar palen verticaal een drie planken horizontaal. Ze kunnen er dus af. Maar alleen Mac springt nog wel eens van het dak af. De laatste tijd gelukkig niet meer, de hond is nu wat vaker in de tuin en dat vindt ze helemaal niks. Ik ben er wel blij mee, de ouwe doos is bijna 16 (in juni) en dan moet je niet meer van daken afspringen.
goedenavond

daar was ik weer, moest even oppassen

Biebs, hoe is het met dimitris

Olijf, mooi dat de steungroep er werk van gaat maken. Kan er nog steeds niet bij dat ze jouw zoiets geflikt hebben

Anneke, voor jouw nog een dikke knuffel

Myleentje, wat ben je toch altijd een schat

Ratteke, wat een knappe poezen heb je toch en wat een mooie namen

Heartwork, ik zou gewoon naar de boekenwinkel gaan. Ik dacht altijd maar wat en als. En nu soms nog maar als er iets op je pad komt dan merk je het vanzelf. Ik ga uiteindelijk (na de bruiloft) ook voor een gen onderzoek. Want het komt teveel voor in mijn directe familie helaas

ik hoop niet dat ik iemand vergeten ben. Hier was alles heerlijk rustig. Vandaag lekker opgepast op een schattig jochie (ik hou mijn eierstokken nu in bedwang) en morgen komt mijn pakje van de hennis. Dat houdt in dat ik morgen verplicht thuis moet blijven en in mijn hangmat moet liggen
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Wat een knappert!
opassen is niet zo moeilijk hoor plous ,
Haai lieve tetteretetters!

Wauw, wat een stoere wijven hier zeg. Anneke, supergoed dat je die mail hebt gestuurd. Je toont klasse en kwaliteit door het zo te doen. Ik hoop dat ze hun ogen uit hun kop schamen en zich heel nederig voelen door jouw mail.

En wat een schat van een dochter heb je. Goeie genen hè.

En Olijfje knappe actie van je! Gisteren heb ik niet meer gereageerd op het verslag van die kuttekop keuringsarts, maar wat een kul zeg. Heeft ze überhaupt wel gehoord wat je gezegd hebt? En je papieren door gekeken? En meegewogen wat je zelf al allemaal gedaan hebt?? Heeft ze naar je gekeken voordat ze haar ´lichamelijk onderzoekje´ deed?? Pff, dat is wel het makkelijkste om te doen, gewoon opschrijven dat jij niet wil en zij krijgt weer een schouderklopje van haar baas.

Fijn dat de steungroep er is, hopelijk maken jullie gehakt van dat hele rapport (en van haar?)

MissLoki, welkom terug in de lucht! Gelukkig dat het zo vlot opgelost kan worden.

Leo, voor Lotje!! Heerlijk dat ze er weer is!

Ratteke, heb je je baas nog gesproken? Laat je niet onder druk zetten hè, zeker niet als het toch rustig is op het werk. Morgen naar de hapto?

Ik ben er vanavond een beejte in fragmenten, moet nu even weg maar kom straks weer terug.

Tot laaaater!
Mooie foto's Ratteke!

Je kunt al wel zien dat jouw dametjes een dagje ouder worden,(dat zie ik ook al bij Isa) maar heerlijk dat ze zo genieten van het mooie weer!

Die derde...even de naam kwijt,is dat Maculata? dat oudje.. die heel magere is dat toch....komt die niet buiten?

Dimitris was ik vanmiddag nog een beetje (over)bezorgd over.

Dierenarts nog even gebeld en die stelde me gerust.

Ik dad de hele dag nog geen plas van het gezien en was bang dat het gaatje misschien dicht zou zitten ofzo...het is een beetje korsterig/bloederig.

Bloed gaf niet...zou nog wel even zo blijven en als ik me echt ongerust maakte kon ik komen en gingen ze naar aan zn blaas voelen.

Maar net weer een goeie plas gedaan gelukkig!
o ja, lotje is terug Hoeraaaaaa
Andere poes heet Medusa. Nee, Duus komt niet buiten. Ook niet op het dakterras. Ze zit heel even in de deuropening en dat is het. In de zomer, voor Tara, ging ze wel naar buiten. Bleef nooit lang weg en gaat ook niet ver weg. Als K straks weer op de camping is en Tara meeneemt, dan haal ik ze naar beneden en dan hebben zij ook vakantie. En dan blijven ze ook lekker in de tuin. Alleen Mac gaat de hort op.

Medusa ligt wel graag in de zon maar met haar magere lijfje ligt ze het liefst op bed in de zon.

En ik heb mijn baas vandaag gebeld. Ook vanochtend ging het dus niet en ik heb hem gewoon maar zo goed als alles verteld. Het kweekt wat meer begrip. Gelukkig was ik zo verstandig om te zeggen dat ik ook morgen niet kom. Vrijdag zijn we vrij, maandag moet ik weer naar het Riagg. Dan kan ik hopelijk eens geestelijk ontspannen. Ik heb heerlijk in de zon gelegen hoor, maar nog steeds met een schuldgevoel naar mijn werk. Gelukkig snapt mijn baas dat ook. Hij vindt me een goede werknemer. En dat ben ik ook. Ik wil werken maar ik kan het nu even niet.

Ik hoop dat ik morgen zonder schuldgevoel lekker kan genieten van het prachtige weer!

Oh, en ik ben niet heel erg verkleurd...

En nu ga ik ff Criminal Minds kijken.
Etosh! Jij hebt vast ook wel leuke tips voor ZA.
Lieve schatten,

Ik heb geprobeerd bij te lezen, maar jongensmeiden wat tetteren jullie veel in nog geen 2 dagen tijd!!! Maarre… alsnog Happy New Topic!!!!

Wil in ieder geval onderstaande ALLEMAAL kwijt, zal best een hele hoop mosterd tussen zitten, en ik zal ook wel dingen vergeten zijn, maar soit. Hoop alleen dat ik nergens tegen zere benen schop

Biebelie Wat fijn zeg dat ZM weer thuis is! En het zo goed gaat!! Nog eventjes en dan weten jullie allebei niet anders meer

MissLoki Een nijn d’r bij! Tof! Trikky en Wappie, klinkt hilarisch! Is dat voor een konijn nou ingrijpend eigenlijk, castratie? Verbaas me er af en toe over dat het voor sommige dieren zo ingrijpend is en voor andere diersoorten weer helemaal niet.

Ratteke Die dip, kan die niet te maken hebben met het feit dat je nu klaar bent met regelen van therapie en zo en dat je wat dat betreft niks meer hebt om je aan vast te houden/op te trekken maar “alleen nog maar” beter hoeft te worden? Dat je jezelf overeind hield door dingen te regelen en nu dat niet meer hoeft je eindelijk door je hoefjes kàn zakken? Heb dat vaak in mijn omgeving zien gebeuren op die manier. Maakt het niet minder naar, maar als je straks met de therapie en de haptonomie een eindje op streek bent zul je er al snel anders in staan denk ik.

Olijfje Wat naar, die rapportage en hoe dat gesprek is gegaan… Kun je je ei kwijt bij de steungroep? Ik hoop dat het snel achter de rug is, dat hele keuringsverhaal. Ik duim voor je!

EtoshaHopelijk is het nieuwe plekje voor Coco snel geregeld! En komt Tunya gauw weer binnen bij je!

Mittens Ik heb dat van die baan even gemist. Maar evenzogoed balen joh! Maarre… de aanhouder wint he

MV Heb je al zicht op een ander laptop/computerachtig iets? En lukt het met je auto?

Eleonora Wat goed dat Lotje weer terecht is!!! Yay!!!!

Ik snap je trouwens wel hoor, over dat geen zin hebben om over je beesten te tetteren als het niet lekker gaat voor de rest, en/of met (een van) je beesten. Maar weet je wat me zo aangreep? Jij hebt mij, en vele, vele anderen op dit forum en dit topic altijd zó ontzettend welkom laten voelen! Je schrijft zó lief en hartverwarmend! En dan doet het mìj pijn als ik dan lees dat je van jezelf vindt dat je hier komt om te zeuren en jezelf een huileraar noemt. Je weet het zelf vast ook wel, maar: hoe kun je in vredesnaam anderen bijstaan in hun verdriet als je dat verdriet van jezelf niet eens mag ervaren? Hoe kun je anderen aanmoedigen hun ervaringen eerlijk op te schrijven als je zelf je eigen waarheid geweld aan moet doen? Als je aan de, in dit geval door jou zelf opgelegde, standaard van wenselijkheid moet voldoen? Blijf alsjeblieft, blijf jezelf, blijf hier, blijf Eleonora. Voor jóu!

Anneke Lieve, lieve Anneke. Ik ken je niet, behalve van dit forum. Ik weet niet hoe je er uit ziet. Maar wat ik wèl weet is dat, toen ik hier met schaamrood op de kaken en tranen op de wangen bekende geen/nauwelijks vriendinnen te hebben, jij zo ongeveer aanbood me te adopteren… En wat ik óók weet is dat ik echt de enige niet ben die zo’n warme, lieve, oprechte en vooral gemeende reactie kreeg van jou. En dàt is wat jou zo uniek maakt, en zo’n waardevol mens: je liefdevolle, open hart en geest.

En wees eens eerlijk lieve Anneke: wil je werken in een omgeving waar je kennelijk bij een beoordelingsgesprek afgerekend kunt worden op die bad-hairday? Of wil je werken in een omgeving waar je afgerekend wordt op wat je dóet?

Beauty is in the eye of the beholder, but I prefer to look with my heart. And this beholders’ heart says you’re the most beautiful woman in Canada!

Kat Weet even niet wat ik anders moet zeggen…
Iets anders
Ik zit iets te kijken over mensen die gilles de la tourettesyndroom hebben. Heel apart, zo op de achtergrond
Pilous, dat lijkt mij ook wel heel aparte achtergrondmuziek

Bij de promo's van dat programma bedacht ik me trouwens dat van alle aandoeningen die ik me kan bedenken, dit toch wel degene is die je het meest buiten de maatschappij plaatst. Of waarmee het het moeilijkst is om je in de maatschappij te handhaven. Denk ik dan he... Lijkt me heel moeilijk in ieder geval om mee om te gaan.
Iets anders
Tis een beetje gek als je met iemand wil praten over seks of een bepaalde spanning voelt omdat je elkaar leuk vindt, die meneer vanuit het niets in een keer "FuckiefuckieFUCKIEFUCKIE!!!" roept...
Hee Babs,ik dacht al dat je ons kwijt was

Gelukkig weer gevonden.
Babs.... ik ben even stil van je berichtje aan mij en aan Eleonora.

Wat mijzelf betreft, ja, het klinkt logisch. Ik zal je post straks aan K laten lezen. Eens kijken wat hij er van vindt.

En je post naar Leo.... wat óntzettend mooi en lief geschreven. En zó waar!

En ik ben ook eenzaam. Zullen we dat eens samen gaan doen?

Zoals in het gedichtje

Ik zit mij voor het vensterglas,

onnoemelijk te vervelen

Ik wou dat ik twee hondjes was,

dan kon ik samen spelen.
Vandaag met Zoë naar de DA geweest. Al eerder telefonisch contact gehad hoor, en advies was kap omlaten en woensdag verder kijken.

Op d'r oortjes zitten inmiddels vochtblaasjes. Net blaren. D'r nekje had ze aan de andere kant dus open gekrabt, tijdig gezien dus dat bleef bij 'n paar flinke krassen die netjes helen. Onder d'r kin had ze ook gauw 'n flinke haal gezet.

Uitgebreid met de DA alle opties besproken. Miliaire dinges gaan we nog even niet van uit. Excederm blijft ook nog even in de kast. Van de oortjes is een krabsel genomen: 1 DA om oortje vast te houden en te krabben, 1 assistente en 1 Babs om 't poezeltje in kwestie vast te houden. Ze heeft gewoon m'n nagel er af gebeten! En toen 't krabsel gekrabt was, had ze werkelijk ALLE haren op d'r lijfje overeind staan... Ze leek wel een Noorse boskat!

Krabsel was goed, ook de licht-test op schimmels was weer negatief. Hormonale disbalans werd onwaarschijnlijk geacht omdat dan over het algemeen een tevéél aan oestrogeen de haaruitval en jeuk veroorzaakt. En na een sterilisatie is er juist een afname van oestrogeen.

Kweek om schimmels uit te sluiten lijkt niet nodig, omdat Zoë geen haren verliest of kale plekken heeft (behalve dan waar ze de huid kapot heeft gekrabt).

Gezien de blaasjes op d'r oortjes denkt de DA momenteel aan een (voedsel-)allergie. Dus een zak Hills DD meegenomen. En ze mag geen kattenmelk meer, geen kaas meer bietsen, geen Tom Poes meer eten, alleen maar Hills DD en water. En dan kijken wat er gebeurt.

Om te voorkomen dat de blaasjes op d'r oren gaan ontsteken heeft ze weer een antibioticaprik gehad. Als de huid op d'r oren gaat ontsteken zijn we pas echt ver van huis denk ik. Was er eigenlijk niet zo voor om wéér met antibiotica in de weer te gaan, maar ontstoken oortjes is ook niks...

Meneer ziet er de lol niet van, lege voerbakjes. Maar hij krijgt zijn brokjes zodra hij piept èn lust de Hills niet. Gelukkig. En Zoë vindt haar nieuwe voer heerlijk. Zou zelf hert en doperwtjes ook niet afslaan denk ik

We hadden voor Zoë al een ander koosnaampje bedacht (EczeMientje) maar die kan de prullenbak in. We noemen d'r nu AllerGina

En AllerGina eet DopHertjes... Nja, beetje last van flauwe humor hier
Iets anders
@ Ratteke: Ik vin jullie gwoon lief... àmmaal!!!

Enne... ik speel graag twee hondjes samen met jou!!!

Iets anders

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven