Tetterettes tetteren de zomer door!

30-07-2010 23:03 3018 berichten
Alle reacties Link kopieren
HOERA, ons 10e Tettertopicl!

Het gaat hier over alles wat haren, veren, vacht, huid, wol of schubben heeft, pootjes, vinnen, benen of vleugels. En over nog veel meer, want off topic bestaat hier lekker niet.

Fotospam over dieren is verplicht meer dan welkom.

Dit zijn een paar van onze mooierds:

Doe lekker mee, we zijn heel leuk en bijten niet. Echt niet.

Vorig topic: Tetterettes slepen elkaar de zomer door
Myleen er is idd geen bal aan maar wel errûg verslavend. Ik ben net even bij je langs geweest.. maar kon helaas niets voor je doen. Je plantjes hadden geen water nodig. En jatten doe ik niet hoor!
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Ik zou hem eigenlijk Viva moeten noemen want dank zij Viva heb ik hem, maar denk niet dat dat er bij vriend in gaat
quote:mylenevalerie schreef op 01 augustus 2010 @ 12:48:

Ik heb ergens een tip gelezen en sinds ik uien zo snij heb ik geen last meer van huil ogen. Nou ja, soms nog.

Ja en wat is die tip dan? Misschien wil je die tip met ons delen of is het geheim???

En wat die rolbak betreft: volgens mij schiet je er niet echt veel mee op. Je moet hem toch uitscheppen en of je dat nou 1 of 2 keer per dag doet. Tis zo jammer als het je onnodig geld gaat kosten.

Jeetje Babs, wat een drama met Bunker zeg. Zielig hoor, jij en Bunker dus he Al die vieze troep opruimen terwijl je hem alweer ergens anders hoort kotsen, bah. Als het echt aan de afwezigheid van je zoon ligt, kun je hem dan in die tijd niet iets kalmerends geven of kan hij niet mee?

Anne Wat leuk dat Charlie gelijk mee mocht. Ik heb al veel namen voorbij zien komen, maar zal eens kijken of ik nog iets leuks kan verzinnen. Heb namelijk een heel erg leuk fotoboek van katten met namen. Moet het echt persé Grieks zijn?

Ga je nog die reading doen? Ik duim nog elke dag voor je dat je lieverd op de één of andere manier weer terugkomt

Cis: veel succes morgen met je eerste werkdag Heb je trouwens nog tijd gehad om op die site te kijken?
Myleen gaat navragen of de dame die bij haar komt dat kan doen en als Eleanora hier langs komt dan wil ik haar vragen of haar buuf misschien iets kan betekenen.
ADM, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!! Wat een lieffie!

Ik ga nu ff eten maar kom straks, als het nog nodig is, meedenken voor een naam!

En Klets, mooie kleding heb je gekocht. Prima voor sollicitaties! Ik hoop dus dat jet het maar 1 keer hoeft te dragen.
Ik ben mijn eigen bananenschil
Oh en naam hoeft niet per perse Grieks te zijn hoor. Wel een beetje stoer en het liefst iets wat bij de naam van poes past.

Tip -> ui snijden zonder tranen:

- bril op bij het snijden

- onder water snijden

- in de keukenmachine (werkt voor mij het beste)
Tip: tosti met geitenkaas, honing, tijm én basilicum. Errug lekker.

(en gelukkig is onze basilicumplant groot en hadden we ook nog genoeg voor in de soep)
quote:AnneDaisyMay schreef op 01 augustus 2010 @ 20:11:

Oh en naam hoeft niet per perse Grieks te zijn hoor. Wel een beetje stoer en het liefst iets wat bij de naam van poes past.

Hoe heet de poes? Kan je zometeen weer gelijk weghalen als je niet wilt dat het blijft staan.
Ui snijden zonder tranen schijnt het geheim te zijn niet het uiteinde eraf te snijden. Dat schijnt te prikken.

Dus halveren, achterkant erop laten. Schil eraf. Ik heb die topkok zien doen, nog 1x horizontaal insnijden, dan vertikaal plakjes snijden, nog steeds met de achterkant eraan.

Dan draai je de ui een kwart en dan in dunne reepjes en dan heb je van die mooie vierkante miniblokjes die je in de supermarkt ziet en bij die koks.

Weet niet of ik het duidelijk uitleg alleen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
spannend, poes is binnen!
quote:mylenevalerie schreef op 01 augustus 2010 @ 20:19:

Ui snijden zonder tranen schijnt het geheim te zijn niet het uiteinde eraf te snijden. Dat schijnt te prikken.

Dus halveren, achterkant erop laten. Schil eraf. Ik heb die topkok zien doen, nog 1x horizontaal insnijden, dan vertikaal plakjes snijden, nog steeds met de achterkant eraan.

Dan draai je de ui een kwart en dan in dunne reepjes en dan heb je van die mooie vierkante miniblokjes die je in de supermarkt ziet en bij die koks.

Weet niet of ik het duidelijk uitleg alleen.Of je doet het zo
Banjer en Co

Banjer en Lloyd

Banjer en Tyger

Banjer en Storm

Banjer en Moos

Banjer en Rock

Pffff ik hou van mensennamen voor katten. Geef het weer even op
Poes heet Banjer

-----

Poes is net boven... ze hebben elkaar gezien... poes is nu vooral aan het snuffelen waar de kleine heeft gezeten...
quote:mylenevalerie schreef op 01 augustus 2010 @ 20:19:

Weet niet of ik het duidelijk uitleg alleen.

Haha, klinkt beetje ingewikkeld, maar ben op dit moment erg moe, dus ga dit morgen nog eens rustig overlezen, misschien dat het kwartje dan valt!

Enne, ik ben van het makkelijke, luie type en koop vaak klant en klaar gesneden uien
Sinds ik contactlenzen heb heb ik er geen last meer van. Echt waar. Ik kan de scherpste ui snijden zonder tranen. En het kontje is het eerste wat ik er af haal.

En namen? Geen idee. Dion vond ik wel leuk.
Slof, ik heb zojuist besteld

Thnx, want met het voer van Minou scheelt het 8 euro (!) per zak met de site via Mirtos weer.

Nu dus voor 187 euro aan voer besteld voor mijn schatjes 80P
Geen griekse namen in mijn kattenboek, maar wel een mooi gedichtje van J.B. Charles:

De Kat

Kende God mijn poes uit het hoofd

voordat hij besloot haar te scheppen?

Indien ja, hoe dan wel? Als de kleine

zo kwetsbare anderhalf ons

warm electries met spier gevuld bont?

Als de speelse kwaje meid

met de poot om de stoelpoot

de kattekop scheef daarachter?

Als de kleine hete heks,

het sluipjagend monster?

De slapende of de zich uitrekkende kat

die ontwakend zich rekt en gaat spinnen?

Welk beeld ging dit tijgerminiatuur,

dat God zag en hij zag het was goed, vooraf?

Heeft u nog een werktekening, God, van mijn kat?
quote:Francisca_ schreef op 01 augustus 2010 @ 20:32:

Slof, ik heb zojuist besteld

Thnx, want met het voer van Minou scheelt het 8 euro (!) per zak met de site via Mirtos weer.

Nu dus voor 187 euro aan voer besteld voor mijn schatjes 80PJa scheelt echt veel, ik weet het. Maar niet vergeten in te loggen als je bestelt!! Anders spaar je de petpunten niet!
En toen was het meppen... poes was erg boos en we hebben ze voor nu maar gescheiden. Ik zit nu boven met de kleine in de kattenkamer (staat speelgoed, krabpalen, mandje, kattenbak e.d.).

Maar help wat nu?
Komt goed Slof

Anne, NIET SCHEIDEN! Ze moeten het zelf uitvechten, nu verleng je het proces alleen maar.
Geef oude kat meer aandacht dan de kleine. Zorg dat poes niet naar buiten kan.
ik moet geloof ik maar stoppen met werken, het is bijna onmogelijk bijlezen hier

Las iets over verdwenen basilicum bij splinter, een nieuwe outfit voor klets, een nieuwe kat bij ADM, met een mooie griekse naam krijg ik het idee en iets over de rolkattenbak

Deze is hier nog steeds niet maar ik zal zo snel hij er is mijn mening geven
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Het was echt meppen hoor! Ik durf het nog wel aan maar vriend al helemaal niet. Vooral ook omdat hij er nog maar net is....

Hij moest plassen van angst...

Kan het echt geen kwaad??

Poes was echt heeel boos! Niet alleen grommen maar echt aanvallen dus.
Niet scheiden, Poes moet even laten weten dat zij de baas is. Komt echt goed. Hier ook maar 1 dag en de dag erna, zie alle andere kleffe foto's, in elkaars armen. Het moet even dat hij de rangorde weet.
Probeer ertussen te gaan zitten. Dus dat je Poes roept maar je hand er tussen kan doen als ze wilt aanvallen. Of de een bij poes en de ander aan de andere kant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven