Tetterettes tetteren de zomer door!
vrijdag 30 juli 2010 om 23:03
HOERA, ons 10e Tettertopicl!
Het gaat hier over alles wat haren, veren, vacht, huid, wol of schubben heeft, pootjes, vinnen, benen of vleugels. En over nog veel meer, want off topic bestaat hier lekker niet.
Fotospam over dieren is verplicht meer dan welkom.
Dit zijn een paar van onze mooierds:
Doe lekker mee, we zijn heel leuk en bijten niet. Echt niet.
Vorig topic: Tetterettes slepen elkaar de zomer door
Het gaat hier over alles wat haren, veren, vacht, huid, wol of schubben heeft, pootjes, vinnen, benen of vleugels. En over nog veel meer, want off topic bestaat hier lekker niet.
Fotospam over dieren is verplicht meer dan welkom.
Dit zijn een paar van onze mooierds:
Doe lekker mee, we zijn heel leuk en bijten niet. Echt niet.
Vorig topic: Tetterettes slepen elkaar de zomer door
zondag 1 augustus 2010 om 19:52

zondag 1 augustus 2010 om 20:06
quote:mylenevalerie schreef op 01 augustus 2010 @ 12:48:
Ik heb ergens een tip gelezen en sinds ik uien zo snij heb ik geen last meer van huil ogen. Nou ja, soms nog.
Ja en wat is die tip dan? Misschien wil je die tip met ons delen of is het geheim???
En wat die rolbak betreft: volgens mij schiet je er niet echt veel mee op. Je moet hem toch uitscheppen en of je dat nou 1 of 2 keer per dag doet. Tis zo jammer als het je onnodig geld gaat kosten.
Jeetje Babs, wat een drama met Bunker zeg. Zielig hoor, jij en Bunker dus he Al die vieze troep opruimen terwijl je hem alweer ergens anders hoort kotsen, bah. Als het echt aan de afwezigheid van je zoon ligt, kun je hem dan in die tijd niet iets kalmerends geven of kan hij niet mee?
Anne Wat leuk dat Charlie gelijk mee mocht. Ik heb al veel namen voorbij zien komen, maar zal eens kijken of ik nog iets leuks kan verzinnen. Heb namelijk een heel erg leuk fotoboek van katten met namen. Moet het echt persé Grieks zijn?
Ga je nog die reading doen? Ik duim nog elke dag voor je dat je lieverd op de één of andere manier weer terugkomt
Cis: veel succes morgen met je eerste werkdag Heb je trouwens nog tijd gehad om op die site te kijken?
Ik heb ergens een tip gelezen en sinds ik uien zo snij heb ik geen last meer van huil ogen. Nou ja, soms nog.
Ja en wat is die tip dan? Misschien wil je die tip met ons delen of is het geheim???
En wat die rolbak betreft: volgens mij schiet je er niet echt veel mee op. Je moet hem toch uitscheppen en of je dat nou 1 of 2 keer per dag doet. Tis zo jammer als het je onnodig geld gaat kosten.
Jeetje Babs, wat een drama met Bunker zeg. Zielig hoor, jij en Bunker dus he Al die vieze troep opruimen terwijl je hem alweer ergens anders hoort kotsen, bah. Als het echt aan de afwezigheid van je zoon ligt, kun je hem dan in die tijd niet iets kalmerends geven of kan hij niet mee?
Anne Wat leuk dat Charlie gelijk mee mocht. Ik heb al veel namen voorbij zien komen, maar zal eens kijken of ik nog iets leuks kan verzinnen. Heb namelijk een heel erg leuk fotoboek van katten met namen. Moet het echt persé Grieks zijn?
Ga je nog die reading doen? Ik duim nog elke dag voor je dat je lieverd op de één of andere manier weer terugkomt
Cis: veel succes morgen met je eerste werkdag Heb je trouwens nog tijd gehad om op die site te kijken?
zondag 1 augustus 2010 om 20:10
zondag 1 augustus 2010 om 20:11
Oh en naam hoeft niet per perse Grieks te zijn hoor. Wel een beetje stoer en het liefst iets wat bij de naam van poes past.
Tip -> ui snijden zonder tranen:
- bril op bij het snijden
- onder water snijden
- in de keukenmachine (werkt voor mij het beste)
Tip -> ui snijden zonder tranen:
- bril op bij het snijden
- onder water snijden
- in de keukenmachine (werkt voor mij het beste)
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.

zondag 1 augustus 2010 om 20:17
zondag 1 augustus 2010 om 20:19
Ui snijden zonder tranen schijnt het geheim te zijn niet het uiteinde eraf te snijden. Dat schijnt te prikken.
Dus halveren, achterkant erop laten. Schil eraf. Ik heb die topkok zien doen, nog 1x horizontaal insnijden, dan vertikaal plakjes snijden, nog steeds met de achterkant eraan.
Dan draai je de ui een kwart en dan in dunne reepjes en dan heb je van die mooie vierkante miniblokjes die je in de supermarkt ziet en bij die koks.
Weet niet of ik het duidelijk uitleg alleen.
Dus halveren, achterkant erop laten. Schil eraf. Ik heb die topkok zien doen, nog 1x horizontaal insnijden, dan vertikaal plakjes snijden, nog steeds met de achterkant eraan.
Dan draai je de ui een kwart en dan in dunne reepjes en dan heb je van die mooie vierkante miniblokjes die je in de supermarkt ziet en bij die koks.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zondag 1 augustus 2010 om 20:21
quote:mylenevalerie schreef op 01 augustus 2010 @ 20:19:
Ui snijden zonder tranen schijnt het geheim te zijn niet het uiteinde eraf te snijden. Dat schijnt te prikken.
Weet niet of ik het duidelijk uitleg alleen.Of je doet het zo
Weet niet of ik het duidelijk uitleg alleen.Of je doet het zo

zondag 1 augustus 2010 om 20:24
quote:mylenevalerie schreef op 01 augustus 2010 @ 20:19:
Haha, klinkt beetje ingewikkeld, maar ben op dit moment erg moe, dus ga dit morgen nog eens rustig overlezen, misschien dat het kwartje dan valt!
Enne, ik ben van het makkelijke, luie type en koop vaak klant en klaar gesneden uien
Haha, klinkt beetje ingewikkeld, maar ben op dit moment erg moe, dus ga dit morgen nog eens rustig overlezen, misschien dat het kwartje dan valt!
Enne, ik ben van het makkelijke, luie type en koop vaak klant en klaar gesneden uien

zondag 1 augustus 2010 om 20:33
Geen griekse namen in mijn kattenboek, maar wel een mooi gedichtje van J.B. Charles:
De Kat
Kende God mijn poes uit het hoofd
voordat hij besloot haar te scheppen?
Indien ja, hoe dan wel? Als de kleine
zo kwetsbare anderhalf ons
warm electries met spier gevuld bont?
Als de speelse kwaje meid
met de poot om de stoelpoot
de kattekop scheef daarachter?
Als de kleine hete heks,
het sluipjagend monster?
De slapende of de zich uitrekkende kat
die ontwakend zich rekt en gaat spinnen?
Welk beeld ging dit tijgerminiatuur,
dat God zag en hij zag het was goed, vooraf?
Heeft u nog een werktekening, God, van mijn kat?
De Kat
Kende God mijn poes uit het hoofd
voordat hij besloot haar te scheppen?
Indien ja, hoe dan wel? Als de kleine
zo kwetsbare anderhalf ons
warm electries met spier gevuld bont?
Als de speelse kwaje meid
met de poot om de stoelpoot
de kattekop scheef daarachter?
Als de kleine hete heks,
het sluipjagend monster?
De slapende of de zich uitrekkende kat
die ontwakend zich rekt en gaat spinnen?
Welk beeld ging dit tijgerminiatuur,
dat God zag en hij zag het was goed, vooraf?
Heeft u nog een werktekening, God, van mijn kat?

zondag 1 augustus 2010 om 20:35
quote:Francisca_ schreef op 01 augustus 2010 @ 20:32:
Slof, ik heb zojuist besteld
Thnx, want met het voer van Minou scheelt het 8 euro (!) per zak met de site via Mirtos weer.
Nu dus voor 187 euro aan voer besteld voor mijn schatjes 80PJa scheelt echt veel, ik weet het. Maar niet vergeten in te loggen als je bestelt!! Anders spaar je de petpunten niet!
Slof, ik heb zojuist besteld
Thnx, want met het voer van Minou scheelt het 8 euro (!) per zak met de site via Mirtos weer.
Nu dus voor 187 euro aan voer besteld voor mijn schatjes 80PJa scheelt echt veel, ik weet het. Maar niet vergeten in te loggen als je bestelt!! Anders spaar je de petpunten niet!
zondag 1 augustus 2010 om 20:37
zondag 1 augustus 2010 om 20:40
ik moet geloof ik maar stoppen met werken, het is bijna onmogelijk bijlezen hier
Las iets over verdwenen basilicum bij splinter, een nieuwe outfit voor klets, een nieuwe kat bij ADM, met een mooie griekse naam krijg ik het idee en iets over de rolkattenbak
Deze is hier nog steeds niet maar ik zal zo snel hij er is mijn mening geven
Las iets over verdwenen basilicum bij splinter, een nieuwe outfit voor klets, een nieuwe kat bij ADM, met een mooie griekse naam krijg ik het idee en iets over de rolkattenbak
Deze is hier nog steeds niet maar ik zal zo snel hij er is mijn mening geven
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
zondag 1 augustus 2010 om 20:42
Het was echt meppen hoor! Ik durf het nog wel aan maar vriend al helemaal niet. Vooral ook omdat hij er nog maar net is....
Hij moest plassen van angst...
Kan het echt geen kwaad??
Poes was echt heeel boos! Niet alleen grommen maar echt aanvallen dus.
Hij moest plassen van angst...
Kan het echt geen kwaad??
Poes was echt heeel boos! Niet alleen grommen maar echt aanvallen dus.
zondag 1 augustus 2010 om 20:42
zondag 1 augustus 2010 om 20:44