TTToT-kluphuis (deel 20)

11-02-2013 20:17 2049 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na vele omzwervingen zijn we weer terug in het bos.

Waar ego-posten verplicht is,

slap geouwehoer welkom is,

lief en leed gedeeld wordt,

recepten, knutsels en andere uitspattingen meer dan eens gepost worden..

En natuurlijk mag het ons Klublied niet ontbreken:

Zo vertrouwd, toch zo vreemd

Iedereen anders en toch van alles gemeen

Herkenning en erkenning ineen

Onbekend en toch bekend

Samen zijn wij één

(By Peacy)

Na 15 delen het eerste couplet te hebben van ons kluplied is er nu ook een gedicht

Hier is het nooit koud,

hier voelt het vertrouwd

het leven te delen

dat gaat nooit vervelen

we praten en dromen

om verder te komen

we lachen en huilen

en komen soms schuilen

ik voel me hier goed

alle mag en niets moet

jezelf hier mogen zijn

dat is pas fijn!

(By MissMickey)
Sien, Lot, Zus of Jet
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:Yezka schreef op 21 maart 2013 @ 21:06:

Jeetje, Yv, kan me voorstellen dat je niet blij wordt als dit een goeie diagnose is...

Maar aan de andere kant, stel dat die diagnose nooit gesteld zou worden.. Een goede behandeling is om zoveel redenen belangrijk. Ik ben die internist eigenlijk wel dankbaar dat hij zo goed naar je kijkt en zeldzame diagnoses niet bij voorbaat uitsluit.

Ik bedacht me net dat het voor het eerst in mijn leven een diagnose zou zijn die iedereen serieus zou nemen. Erg he?

Ik heb allergieën waarvan velen meteen roepen: "ik heb ook altijd last in het voorjaar". Dat ik totaal lamgeslagen ben van hooikoorts en aan de max van alle medicatie zit beseffen ze niet.

Ik heb ME/CVS waarvan velen zeggen:"dat bestaat niet" of "ik ben ook vaak moe". Dat het voor mij betekent dat ik al 17 jaar geen leven meer heb snappen ze niet. Ik lig in bed als anderen werken,huishouden doen, met hun kinderen spelen, winkelen, etc...

Ik heb recidiverende depressies waarvan velen zeggen:"ik voel me ook wel eens somber" of "ach, het zit tussen je oren. Ga lekker sporten dan gaat het wel over".

En hoezeer ik enerzijds hoop dat dit het niet is, hoop ik toch dat iets vindt. Dat het een naam heeft en een behandeling.

(en dan maak ik me druk over mn gesprek met de uwv-arts morgen)

Misschien even afwachten om te zien wat voor karakter ze hebben?
quote:Apatura schreef op 21 maart 2013 @ 22:21:

(en dan maak ik me druk over mn gesprek met de uwv-arts morgen)Dat moet je niet denken Apa. Iedereen voelt zijn eigen pijn het hardst. Jij moet jouw kruis dragen, ik het mijne. ik probeerde te verwoorden hoe het voor mij voelt. Dat ik bijna blij zou zijn met een 'echte' diagnose. Het is gewoon klote als je van alles mankeert, maar niets wordt serieus genomen.
quote:Yvonne77 schreef op 21 maart 2013 @ 22:18:

[...]

Ik bedacht me net dat het voor het eerst in mijn leven een diagnose zou zijn die iedereen serieus zou nemen. Erg he?

Ik heb allergieën waarvan velen meteen roepen: "ik heb ook altijd last in het voorjaar". Dat ik totaal lamgeslagen ben van hooikoorts en aan de max van alle medicatie zit beseffen ze niet.

Ik heb ME/CVS waarvan velen zeggen:"dat bestaat niet" of "ik ben ook vaak moe". Dat het voor mij betekent dat ik al 17 jaar geen leven meer heb snappen ze niet. Ik lig in bed als anderen werken,huishouden doen, met hun kinderen spelen, winkelen, etc...

Ik heb recidiverende depressies waarvan velen zeggen:"ik voel me ook wel eens somber" of "ach, het zit tussen je oren. Ga lekker sporten dan gaat het wel over".

En hoezeer ik enerzijds hoop dat dit het niet is, hoop ik toch dat iets vindt. Dat het een naam heeft en een behandeling.

Oh... zo herkenbaar!

Ik heb NAH (Niet Aangeboren Hersenletsel) met vermoeidheid, geheugenproblemen en concentratieproblemen als gevolg (onder andere), maar hoe vaak ik al heb gehoord:

We zijn allemaal wel eens moe.

Iedereen vergeet wel eens wat.

En van die concentratieproblemen heb ik nog nooit wat bij je gemerkt.

*zucht*

Fijn dat ze niet beter weten, denk ik dan maar.
Ik snap t wel hoor. Ik heb voor mijn rare dikke warme pijnlijke knieen ook nooit een diagnose gehad. Ze geloofde amper wat er gebeurde. Ook omdat ik het nooit op zn ergst kon laten zien. Heel erg frustrerend is dat.
Yez, dat denk ik meestal ook, maar soms is het zooo frustrerend. Toen ik éénmaal in het gekkenhuis had gezeten namen ze me wel serieuzer. Dan zul je toch wel echt wat hebben.
Apa, dat is ook erg ja. Als je bij een dokter komt lijken soms alle klachten verdwenen of veel minder. Op de ergste momenten zijn hun niet aanwezig of ben je zelf te beroerd.
quote:Yvonne77 schreef op 21 maart 2013 @ 22:18:

[...]

En hoezeer ik enerzijds hoop dat dit het niet is, hoop ik toch dat iets vindt. Dat het een naam heeft en een behandeling.Dus bedacht je je eigenlijk net dat er heel veel idioten op de wereld zijn.
Ik kon geen 15 minuten staan (wasophangen, schieten, ov reizen) maar ik kreeg het in t ziekenhuis niet geforceerd dat t zelfde gebeurde. Ook niet door 6 keer t trappenhuis op en af te rennen. t was lekker warm die dag dus n kwartier buitenstaan hielp ook niet. nu gestopt met de pil en k heb deze winter bijna geen last . Ik zeg niet dat er een verband is maar t is wel opvallend.
quote:missy_Acy schreef op 21 maart 2013 @ 22:40:

[...]

Dus bedacht je je eigenlijk net dat er heel veel idioten op de wereld zijn.

In ieder geval veel hypochonders

Ik sprak jaren geleden een vrouw die ik nog nooit eerder had gezien. Zij vertelde heel enthousiast over wat ze allemaal deed: 20 uur werken in de week, een volledig huishouden, een aantal hobby's, etc... Daarna vertelde ik wat over mijn leven waarop zij zei: "goh, misschien heb ik dat ook wel, die vermoeidheidsziekte"
quote:Apatura schreef op 21 maart 2013 @ 22:40:

Ik kon geen 15 minuten staan (wasophangen, schieten, ov reizen) maar ik kreeg het in t ziekenhuis niet geforceerd dat t zelfde gebeurde. Ook niet door 6 keer t trappenhuis op en af te rennen. t was lekker warm die dag dus n kwartier buitenstaan hielp ook niet. nu gestopt met de pil en k heb deze winter bijna geen last . Ik zeg niet dat er een verband is maar t is wel opvallend.En weet je nu wel waar het door komt?
Niet sporende knieschijf in combi met slechte doorbloeding dus slechte afvoer van afvalstoffen is t meest.duidelijke wat ik heb gehoord. Maar het staat niet echt op papier. De een zegt knie niet overstrekken. De ander 'goed strekken bij bepaalde oefeningen' . Ik snap nogsteeds niet wat nu wel en niet goed is. Hoeveel pijn oke is en hoeveel teveel.
Oké, lekker duidelijk dus
Slechte doorbloeding is nooit verder onderzocht. Dat komt voor bij vrouwen zeggen ze dan net als meisjeskniee. Alsof iknog onder de categorie 'meisjes' val
Ik ga zo maar eens naar mijn koeien en dan slapen.

Welterusten meisjes
Truste Yv
Ja, soms maken artsen er zich echt te makkelijk van af. Als ze het zelf niet weten en het is niet echt spannend genoeg om verder onderzoek te doen, zullen ze je ook niet snel doorverwijzen naar een collega die er misschien wel verstand van zou kunnen hebben. Ik heb daar ook echt last van gehad. Echt lastig als artsen elkaar zien als concurrenten ipv als teamgenoten.

Maar volgens mij heeft Yv nu een goeie! En die gaat echt goed onderzoek doen.

Ik ga ook slapen.

Truste lieffies.
Truste floofde
Sjonge. Nu iedereen in "american horror story" dood is, is t ook niet meer eng.
Motnong

pfff wat vroeg!

Nu kan ik kiezen: terug naar bed tot max 10 uur, wakker blijven en relaxen op de bank, wakker blijven en om 9.00 naar pilates en dan door naar t uwv, ontbijten dan ff wat opruimen en dan uwv.

Hmmmm

eerst maar eens n kopje thee en een boek.
Ik ben verkouden en grieperig. En dat in combi, met Alles wat ik nog moet doen .

Eerst er maar eens uitgaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven