Vlinder - spot - topic

14-06-2009 09:28 1064 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu het weer zomer gaat worden (althans dat is de bedoeling) kunnen we ook weer vaker vlinders zien in onze tuinen, op vakantie of op balkons.

Ik vind het prachtige insecten. Vinden jullie het leuk om mee te kletsen en foto's te plaatsen over welke jullie gezien hebben?

Vorig jaar hadden we een beetje en slap vlinderjaar, maar ik heb nu 3 vlinderstruiken in de tuin en ik hoop er nu wel meer te gaan zien als de zon een beetje meewerkt.
Stressed is just desserts spelled backwards
Als het mag van jou Zoebie! Zijn ze bij jou allemaal uitgekomen dan?
Spaans Oranje Zandoogje

Kolibrivlinder (die zijn echt niet te fotograferen)

Spaanse Eikenpage. Deze waren heel klein, lieten de binnenkant niet zien, maar wat zo grappig was, als ze op een takje of steentje gingen zitten, dan draaiden ze een rondje
Bijna allemaal. Er hangen hier ook nog wat uitgedroogde cocons, maar die waren van tevoren al niet oké. Wij laten ze ook nog staan hoor, maar ik denk dat er niets meer komt.

't Is erg jammer voor jou. Dus van de zomer moet je toch een keer deze kant uit als de vlinderstruik bloeit. Dan kun je ze zien.
Wat een leuke foto's. Ja moeilijk hé die kolibrievlinder.
Dat doe ik Zoeb! Ik heb ze ook niet gezien in Frankrijk helaas.

Ik ga nog even verder met plaatjes plakken!

Oranje Luzernevlinder

Ik heb ook de Zuidelijke Luzernevlinder gezien, die waren wit van binnen (deze oranje) maar ik dacht dat dat het verschil was tussen mannetje/vrouwtje
Ik heb er nog meer maar Vlindernet ligt eruit, dus ik kan niet opzoeken hoe ze heten. Morgen meer dus.

Ik had wel gehoopt op wat exotischer soorten, maar ik heb toch wel mooie vlinders gezien daar.
quote:Zoebie schreef op 16 juni 2010 @ 22:24:

Ik was er al bang voor.Ik denk dat de kraaien ze dan ook te pakken hebben gehad. Wat jammer zeg. Volgend jaar nog een keer?Dat denk ik niet want ze zijn helemaal intact. Misschien dat ze teveel zon hebben gehad?
Heb je in je vakantie al deze vlinders gezien? Wauw... De kolibrievlinder lijkt me heel apart om te zien.

Hier in de tuin heb ik nog niks gezien. Alleen hommels, bijen en een wesp. Die dacht in onze schuur een nest te kunnen maken. Gelukkig is ie verhuist. Toch geen geschikte plek. We hebben nu alleen de aanzet van een korfje in de schuur hangen. Ik zal daar morgen ook eens een foto van maken. Toch wel grappig, het is net een klein lampekapje.

En blij dat ik je kon helpen met de naam van de veldparelmoervlinder. In Limburg ook te vinden!
Male heb je alleen vlinders gefotografeerd?

Ratteke hier zien we ook nog geen vlinders. Het waait te hard denk ik.
Wat een mooie foto's staat er hier in dit topic.

Ik ga het echt eens een keer helemaal doorlezen/scannen.

Ik had een paar dagen geleden ineens een vlinder op mn been in de tuin.

Ik zie hier heel veel vlinders. Vandaag ook weer een aantal vlinders gezien.
Kolibrievlinders zijn heel klein en ze zoeven op een hele aparte manier om je heen. Ik heb er drie gezien op vakantie maar ze zijn lastig op de foto te zetten, ze zitten niet stil en ze zijn heel snel!

Ik heb nog wat blauwtjes op de foto staan, waarvan ik niet precies weet welke soorten het zijn, dus die zet ik er morgen op.

Ik heb ook nog andere insecten, maar ik weet niet of jullie dat leuk vinden? Ik ga wel heel eigenwijs een grote kever plaatsen, gewoon omdat ik die zo mooi vond, hij leek wel van goud.

Hij was heel groot (zeker 3 cm) en liep erg snel (vandaar de onscherpe foto). na wat onderzoek weet ik dat het de Grote Poppenrover is, zeldzaam en uitgestorven in Nederland. Leuk dat ik die heb gespot!
quote:Zoebie schreef op 16 juni 2010 @ 22:59:

Male heb je alleen vlinders gefotografeerd?

nee, maar Malman werd wel een beetje gek van me

Op mijn hyves staan morgen de andere foto's, moet je maar even gaan loeren.
quote:Maleficent schreef op 16 juni 2010 @ 23:14:

[...]

nee, maar Malman werd wel een beetje gek van me

Op mijn hyves staan morgen de andere foto's, moet je maar even gaan loeren.

Oh ik ga morgen kijken. Die Malman.

Die van mij wordt er soms ook gek van.
quote:Maleficent schreef op 16 juni 2010 @ 23:12:

Kolibrievlinders zijn heel klein en ze zoeven op een hele aparte manier om je heen. Ik heb er drie gezien op vakantie maar ze zijn lastig op de foto te zetten, ze zitten niet stil en ze zijn heel snel!

Ik heb nog wat blauwtjes op de foto staan, waarvan ik niet precies weet welke soorten het zijn, dus die zet ik er morgen op.

Ik heb ook nog andere insecten, maar ik weet niet of jullie dat leuk vinden? Ik ga wel heel eigenwijs een grote kever plaatsen, gewoon omdat ik die zo mooi vond, hij leek wel van goud.

[afbeelding]

Hij was heel groot (zeker 3 cm) en liep erg snel (vandaar de onscherpe foto). na wat onderzoek weet ik dat het de Grote Poppenrover is, zeldzaam en uitgestorven in Nederland. Leuk dat ik die heb gespot!Ieeeh wat een engerd.
Mal, wat een prachtige foto's. Die Jacobsvlinder, geweldig! Jaaaa, ik ken het, die van mij wordt er ook knettergek van dat ik achter de vlinders aan ren.

Balen dat je poppen niet uit zijn gekomen. Maar je weet in ieder geval zeker dat het niet de schuld is van de Grote Poppenrover.
Ik zou nog een foto plaatsen van mijn mini wespennest.

Deze vind ik wel mooi, je kan zo goed de raatjes zien. Perfect gevormd. Helaas heb ik nog niet een mooie digitale camera, deze foto's zijn met mijn mobieltje genomen.

Mooi is dat Ratteke, echt knap hoe ze dat maken!

Jammer dat het zulke rotbeesten zijn
Ik ben ook héél blij dat er is besloten door de koningin dat dit schuurtje niet geschikt is om een koninkrijk in te beginnen.

We zagen haar een keer door een gaatje in de deur naar binnen gaan. Hele grote wesp! Dan moet dus de koningin zijn geweest.

Ik laat het ding ook gewoon hangen. Ik vind m wel mooi.
Mooi maken ze dat hé zo'n nest. Wij vonden er één bij het schuurtje opruimen. Een heel oud. Ze bewonen een nest maar één keer. Daarna wordt het langzaam maar zeker opgevreten door insecten. Ik heb ze ook liever niet.

Wat een mooie kever Male. Daar zou ik nu ook gerust voor op mijn buik op de grond gaan liggen.
Bizar!

Ik had net een Apollovlinder in de voortuin! Hij zat op het raam, dus ik heb een foto gemaakt vanaf de binnenkant, maar toen ik daarna naar buiten rende was hij weg.

Ik zal straks de foto plaatsen. Ik heb Vlindernet net gebeld, want ze komen hier helemaal niet voor.
Dit is hem. Ik heb hem net aangemeld.

het is moeilijk om te zien zo, maar ik zou niet weten welke andere soort het zou moeten zijn. We zagen duidelijk de rode vlekken op de ondervleugels. Spannend he!
Male wat leuk. Zeker als het een zeldzame is.

Ben je niet bang dat er nu hordes vlinderspotters jou kant uitkomen?

Ik had een paar weken geleden een hele mooie diepzwarte libelle in het toen nog lege zwembad vliegen. Natuurlijk geen toestel bij de hand. Maar die was zoooo mooi.

Ik heb gezocht op internet maar niets kunnen vinden wat erop leek.
Nou, ik heb nog nergens een reactie, dus het zal wel meevallen met de hordes vlinderspotters

ik wist echt niet wat ik zag! Jammer dat de foto zo onduidelijk is.
Joh die vlinderssspotters slapen nog.

Ik ben wel benieuwd naar wat voor reactie je krijgt.

HvN ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven