Vlinder - spot - topic
zondag 14 juni 2009 om 09:28
Nu het weer zomer gaat worden (althans dat is de bedoeling) kunnen we ook weer vaker vlinders zien in onze tuinen, op vakantie of op balkons.
Ik vind het prachtige insecten. Vinden jullie het leuk om mee te kletsen en foto's te plaatsen over welke jullie gezien hebben?
Vorig jaar hadden we een beetje en slap vlinderjaar, maar ik heb nu 3 vlinderstruiken in de tuin en ik hoop er nu wel meer te gaan zien als de zon een beetje meewerkt.
Ik vind het prachtige insecten. Vinden jullie het leuk om mee te kletsen en foto's te plaatsen over welke jullie gezien hebben?
Vorig jaar hadden we een beetje en slap vlinderjaar, maar ik heb nu 3 vlinderstruiken in de tuin en ik hoop er nu wel meer te gaan zien als de zon een beetje meewerkt.
Stressed is just desserts spelled backwards
donderdag 2 juni 2011 om 16:43
Mooi Ratteke, die foto's zijn goed gelukt. Zo zie je nog eens wat. Ik heb er een tijdje terug ook een in mijn tuin gehad en van de week heeft er zelfs eentje bij mij "gelogeerd". Tegen de avond vloog er een dikke mot mijn keuken in en vanwege de dakramen, vloog hij steeds maar omhoog en niet weer door de tuindeuren naar buiten. De volgende ochtend vloog hij nog steeds in mijn keuken rond en pas toen zag ik dat het een kolibrivlinder was. Meteen de tuindeuren weer open en ja hoor, weg was hij, gelukkig.....
donderdag 2 juni 2011 om 16:59
Ja, ik vind het super! Mooi verhaal ook, een kolibrievlinder te logeren gehad. Als het beestje stil zit is het idd net een mot. Maar ik heb net gelezen dat het eigenlijk een nachtvlinder is die overdag z'n ding doet.
Helaas heb ik hem nog niet weer gezien. Morgenochtend gewoon weer kijken! Hij weet nu dat er in mijn tuin mooie lekkere bloemen staan, wie weet komt ie elke dag ff buurten.
Helaas heb ik hem nog niet weer gezien. Morgenochtend gewoon weer kijken! Hij weet nu dat er in mijn tuin mooie lekkere bloemen staan, wie weet komt ie elke dag ff buurten.
donderdag 2 juni 2011 om 18:22
Op de een na laatste foto (die ik bijzonder mooi vind) kan je z'n tong zien. Ik heb m ook nog zien 'inkrullen'.
Nu je het zegt, hier is ook heel erg weinig vlinders. Ook in de polder, waar toch planten genoeg staan, heb ik er maar 2 gezien. Een wit met zwart en de ander weet ik niet meer. Je zou toch denken dat met dit warme weer er wel meer zouden zijn.
Misschien wat later, als de vlinderstruik bloeit.
Nu je het zegt, hier is ook heel erg weinig vlinders. Ook in de polder, waar toch planten genoeg staan, heb ik er maar 2 gezien. Een wit met zwart en de ander weet ik niet meer. Je zou toch denken dat met dit warme weer er wel meer zouden zijn.
Misschien wat later, als de vlinderstruik bloeit.
donderdag 2 juni 2011 om 19:46
Ja, hier zijn ook zo weinig vlinders. Mijn vlinderstruiken (zaailingen overgeplant uit onze vorige tuin) zijn ook nog maar klein. En die zullen toch vooral de vlinders moeten gaan trekken. Hopelijk dit jaar wel de eerste bloemen, vorige zomer hadden ze alleen blaadjes, waren het nog echte babystruikjes.
We hebben hier wel al twee keer een page gehad. Met dank aan Zoebie denk ik dan, die woont hier immers niet zo ver vandaan. Nadat zij het kooitje open had gezet, kwamen hier ineens de eerste pages.
We hebben hier wel al twee keer een page gehad. Met dank aan Zoebie denk ik dan, die woont hier immers niet zo ver vandaan. Nadat zij het kooitje open had gezet, kwamen hier ineens de eerste pages.
vrijdag 3 juni 2011 om 20:21
Wauw Ratteke, wat een mooie foto's! Leuk zoals ze vliegen je, zo sjoem/sjoem heen en weer. Ik heb er 1 in de tuin gehad en in Frankrijk heb ik ze veel gezien op vakantie. Ik vind ze echt leuk!
Ik kom met wandelen af en toe wel vlinders tegen. Maar in de tuin zitten ze nog niet zo veel.
Zoeb, hoe gaat het met je kleinkind?
Ik kom met wandelen af en toe wel vlinders tegen. Maar in de tuin zitten ze nog niet zo veel.
Zoeb, hoe gaat het met je kleinkind?
vrijdag 3 juni 2011 om 20:32
vrijdag 3 juni 2011 om 20:35
Jeetje Male, je zult ze maar in je tuin hebben. Moet er niet aan denken.
\
Met kleinkind gaat het goed. Hij/zij groeit als kool. Ik heb de twintig weken echo gezien. Geweldig. Nog een maandje en dan ben ik echt oma. Ik heb bijna alles al in huis. Kinderwagen, maxi-cosy, box en het bedje en de commode komen eraan.
Het lijkt wel of we zelf weer zover zijn. Maar ik wordt op vrijdag oppas-oma, dus wel makkelijk als ik zelf alles in huis heb.
\
Met kleinkind gaat het goed. Hij/zij groeit als kool. Ik heb de twintig weken echo gezien. Geweldig. Nog een maandje en dan ben ik echt oma. Ik heb bijna alles al in huis. Kinderwagen, maxi-cosy, box en het bedje en de commode komen eraan.
Het lijkt wel of we zelf weer zover zijn. Maar ik wordt op vrijdag oppas-oma, dus wel makkelijk als ik zelf alles in huis heb.
dinsdag 28 juni 2011 om 14:24
dinsdag 28 juni 2011 om 15:12
ha, jij bent nu ook een van de gelukkigen die een kolibrievlinder in de tuin heeft gehad! Leuk he. Jammer dat poes op jacht moest...
Het was mij ook al opgevallen dat er bijna geen andere vlinders te zien zijn dan witjes. Hier ook. In de polder zie ik ook alleen maar witjes. Heel raar. Net of de anderen op zijn.
Het was mij ook al opgevallen dat er bijna geen andere vlinders te zien zijn dan witjes. Hier ook. In de polder zie ik ook alleen maar witjes. Heel raar. Net of de anderen op zijn.
dinsdag 28 juni 2011 om 15:16
Ik had er al eens eerder 1 gehad, dat was een keer met een hele warme wind in het najaar en toen kwam hij op de kamperfoelie af. Dat was voor het eerst dat ik er 1 zag en ook nog in mijn eigen tuin en nu dus 2 tegelijk!
Ik zie af en toe wel een andere soort, maar heel weinig indd.
Ik zie af en toe wel een andere soort, maar heel weinig indd.
dinsdag 12 juli 2011 om 15:20
[IMG]http://i249.photobucket.com/albums/gg21 ... M_0819.jpg[/IMG]
Helemaal duidelijk is ie niet, maar ook hier de kolibrievlinder.
De laatste dagen trekt het weer wat aan! Heb eindelijk weer wat vlindertjes in de tuin
Bedenk me opeens dat we helemaal geen fotos kunnen plaatsen zeker....
Helemaal duidelijk is ie niet, maar ook hier de kolibrievlinder.
De laatste dagen trekt het weer wat aan! Heb eindelijk weer wat vlindertjes in de tuin
Bedenk me opeens dat we helemaal geen fotos kunnen plaatsen zeker....