Vraag over plantenpotten
maandag 24 augustus 2020 om 21:59
Drie van mijn planten groeien uit hun pot. Ze zitten allemaal in 2 potten. Een plastic binnenpot en een aardewerken buitenpot.
Die buitenste potten zijn ook aan vervanging toe. Ik zie hier en daar wel leuke betaalbare potten.
Maar hoe kom ik aan een goed passende binnenste plastic pot? Die zie ik nergens te koop. Als je een buitenste (aardewerken) pot koopt dan moet er toch ook een passende plastic binnenpot bij? Hoe doen jullie dat?
Die buitenste potten zijn ook aan vervanging toe. Ik zie hier en daar wel leuke betaalbare potten.
Maar hoe kom ik aan een goed passende binnenste plastic pot? Die zie ik nergens te koop. Als je een buitenste (aardewerken) pot koopt dan moet er toch ook een passende plastic binnenpot bij? Hoe doen jullie dat?
dinsdag 25 augustus 2020 om 21:57
[quote=LīlyRose post_id=31817502 time=1598358034 user_id=399691]
Nou moe, hele reactie weg?!
Nog een keertje: LilyRose dank voor je afbeeldingen!
Dus als ik het goed begrijp:
Ik haal de planten uit de te kleine zwart plastic kweekpotten.
Vervolgens stop ik ze in zo'n wit plastic pot (met lekgaatjes aan de onderkant neem ik aan?)
En dat geheel stop ik uiteindelijk in een mooie aardewerken pot voor binnen op de vensterbank?
Nou moe, hele reactie weg?!
Nog een keertje: LilyRose dank voor je afbeeldingen!
Dus als ik het goed begrijp:
Ik haal de planten uit de te kleine zwart plastic kweekpotten.
Vervolgens stop ik ze in zo'n wit plastic pot (met lekgaatjes aan de onderkant neem ik aan?)
En dat geheel stop ik uiteindelijk in een mooie aardewerken pot voor binnen op de vensterbank?
amy89 wijzigde dit bericht op 25-08-2020 22:01
Reden: Complete reactie was weggevallen?!
Reden: Complete reactie was weggevallen?!
71.15% gewijzigd
donderdag 27 augustus 2020 om 12:53
De witte is gewoon een extra binnenpot zonder gaatjes, speciaal voor vochtdoorlatende potten zoals terracotta. Die doe je alsnog om een binnenpot mét gaatjes heen. Binnenpotten zijn zwart of bruin, niet wit. Alleen orchideeën hebben doorzichtige binnenpot.
En juist wel altijd met gaatjes nemen, anders gaan de wortels rotten. Kan elk tuincentrum je vertellen, daar verkopen ze ook binnenpotten. Of google, die weet er ook veel van
https://roomed.nl/planten-plastic-binnenpot/
anoniem_6380d74c07a25 wijzigde dit bericht op 27-08-2020 13:01
12.24% gewijzigd
donderdag 27 augustus 2020 om 13:12
Eens! Alleen de enorme zuipplanten durf ik rechtstreeks in de sierpot te doen. (en zelfs dan lukt het me nog om ze te verdrinken)PinkDress schreef: ↑27-08-2020 12:53En juist wel altijd met gaatjes nemen, anders gaan de wortels rotten. Kan elk tuincentrum je vertellen, daar verkopen ze ook binnenpotten. Of google, die weet er ook veel van
https://roomed.nl/planten-plastic-binnenpot/