Waar is die SPIN!

13-11-2013 11:26 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de nacht moest ik eruit om te plassen zoals ik wel vaker 's avonds doe. Ik liep met een suf hoofd naar de badkamer, deed het licht aan en pakte met mijn hand de wc-rol vast....en bijna een gigantische grote hooiwagenspin!!!

Om niet gelijk druppelend van de pot te springen en de boel bij elkaar te gillen (vind ze zo erg!) keek ik stoïcijns naar die spin en ging er snel vandoor richting bed met de gedachte om mijn vent de volgende ochtend te vragen de spin weg te halen...had het natuurlijk kunnen weten...'s ochtends was tie NERGENS te bekennen! Waar is dat kreng?! De deur zat dicht, het raam zat dicht en het venster zat dicht....

Nu ben ik ook zo kinderachtig om niet de badkamer te gebruiken nu het spinnenmysterie nog niet is opgelost (he's watching me somewhere') maar dames....hoe kan die spin nou in eens weg zijn?!
Hij heeft pootjes (acht stuks om precies te zijn ) En is zich waarschijnlijk rotgeschrokken van de dame die hem vannacht zo eng aanstaarde
Hij is je waarschijnlijk snachts gevolgd naar bed, zou ik ook doen, in plaats van zo in een koude badkamer te blijven zitten.
Heb je een kat? Bij bij worden -uiteindelijk- alle spinnen vakkundig gevangen én verorberd door de kat. Het zijn de momenten dat ik de pure natuur van mijn kat echt kan waarderen
Kan hem geen ongelijk geven!

Maar....waar ging hij heen met die (jaaa...8) pootjes?
HERKENBAAR! Ik zag ooit een spin op de muur achter de tv. En wilde de stofuizger pakken om 'm weg te halen dus ik tegen mijn vriend ( die vertikte om van de bank af te komen) HOU 'M IN DE GATEN! Toen ik terugkwam met de stofzuiger was 'ie weg.

Ik: Waar die spin nou???

Vriend: *haalt schouders op* weet ik veel, boeiend.

Hele avond heb ik overal op de muren zitten kijken niet meer ontspannen kunnen zitten.
Er zijn meer kieren en hoekjes in huis dan je denkt.

Hij kan ook achter de wc pot zitten trouwens....
Ik heb twee poezenbeesten om precies te zijn....die alleen een brokje op de vloer zien liggen..de rest is niet interessant
quote:guirne schreef op 13 november 2013 @ 11:30:

Heb je een kat? Bij bij worden -uiteindelijk- alle spinnen vakkundig gevangen én verorberd door de kat. Het zijn de momenten dat ik de pure natuur van mijn kat echt kan waarderen

Hier een poes die geen spin kan vangen hoor

Ze waagt wel eens een poging maar als ze er met haar neus boven op zit ziet ze hem niet meer en rent de spin snel weg.

Dus komt vriendlief maar in actie.
quote:lilleebee schreef op 13 november 2013 @ 11:26:

... (he's watching me somewhere') ...Spinnen hebben geen ogen.
Kijk uit!!! Achter je!

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Google maar eens op camel spider. Dan is die hooiwagenspin ineens niet meer zo eng
quote:kerol schreef op 13 november 2013 @ 11:36:

[...]

Spinnen hebben geen ogen.Zeker wel, de meeste hebben er zelfs 8.

spinnenogen wiki
Deze wel Kerol :P

hahaha Guirne! Was het maar zo, kon ik zo de kat er tegenaan gooien...

Ik ben weer niet zo haatdragen naar die beestjes toe hoor. Ik wil ze niet dood hebben maar ze moeten wel netjes naar buiten worden gemikt!
Zo'n spin kruipt makkelijk onder de deurpost door hoor, die kan overal zitten. Gelukkig doet hij je niks
http://www.wtf.nl/grenzel ... f-dagen-in-oor-vrouw.html
Hooiwagens zijn toch eigenlijk heel klein met veel poot?

Nee, dan die rennerts die met een gang van 35 km pu door de woonkamer gaan. Het enige nadeel van mijn scheiding, mijn spinnenheld is niet meer...
quote:Underkoffer, 5 minuten geleden

Google maar eens op camel spider. Dan is die hooiwagenspin ineens niet meer zo eng

Iiiiieeeeeeeeehhhhhh!!!!! Waarom doe ik dit nog ook?!
Nee dames ik ga echt niet op jullie links klinken! (ieuw, ieuw, ieuw!)

Vriendlief zei toen hij de spin niet kon vinden (onder mijn supervisie ) ook al droog maar serieus: die spin zit allang in een andere kamer....weltrusten.... Nou, lekker zeg om te weten!

Rooss, ja, klein zwart puntje en dan met die vieze vieze vieze lange krioelende poten! Ik heb mijn tolerantie bij bepaalde maatjes maar deze was toch echt too big!

Hij kan toch niet zomaar weg zijn? We hebben een hangtoilet met witte tegels...zou je zeggen makkelijk te zien....
Zolang het geen zwarte weduwe of redback is, gewoon beetpakken en buiten zetten.
verba volant, scripta manent.
Ik begrijp je angst helemaal
Al IN de wc-pot gekeken? Dat deed ik vroeger jarenlang, was als de dood dat er een spin in zat en dat ie dan snel naar boven zou kruipen als ik op de wc ging zitten. Straks kruipen ze ergens in....aaaaaaaaaah
Ik spreek toch geen Chinees?!
Ze kunnen zich echt superklein opvouwen, als ik even uitga van ons eigen toilet, dan kan ik wel 100 plekjes verzinnen waar ze zich kunnen schuilhouden.

En nee, ik zoek ze nooit, ben allang blij dat Man ze oppakt en buiten zet. Wij hebben altijd van die leuke huisspinnen, die met een lijf van 2 cm en poten die een muis niet misstaan. Zo´n spinnen waarbij de katten een stapje achteruit doen .
Misschien is hij zich van jou rot geschrokken heeft een hartaanval gekregen en ligt nu dood in een hoekje.

Ze kunnen overal zitten, van een hooiwagen ben je toch niet bang ? Als we praten over een spin die exces beschrijft dan ga ik ook een blokje om hoor. Mijn kat denkt daar anders over, die pakt hem lekker beet en gaat hem krakend op zitten knauwen, soms hangen de poten nog uit haar bek
Opgegeten misschien?

Gemiddeld eet een mens jaarlijks 8 spinnen in zijn slaap.

En terwijl jij lekker ligt te dromen van een tropische vakantie op een hagelwit zandstrand, wandelt daar een nieuwsgierig 8-potig kriebelbeest je mond in. Al slapend sluit je je mond, je kauwt een paar keer en slikt. Weg spin! Volgens een volkswijsheid overkomt dit een gemiddeld mens een keer of 8 per jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven