Waar is die SPIN!

13-11-2013 11:26 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de nacht moest ik eruit om te plassen zoals ik wel vaker 's avonds doe. Ik liep met een suf hoofd naar de badkamer, deed het licht aan en pakte met mijn hand de wc-rol vast....en bijna een gigantische grote hooiwagenspin!!!

Om niet gelijk druppelend van de pot te springen en de boel bij elkaar te gillen (vind ze zo erg!) keek ik stoïcijns naar die spin en ging er snel vandoor richting bed met de gedachte om mijn vent de volgende ochtend te vragen de spin weg te halen...had het natuurlijk kunnen weten...'s ochtends was tie NERGENS te bekennen! Waar is dat kreng?! De deur zat dicht, het raam zat dicht en het venster zat dicht....

Nu ben ik ook zo kinderachtig om niet de badkamer te gebruiken nu het spinnenmysterie nog niet is opgelost (he's watching me somewhere') maar dames....hoe kan die spin nou in eens weg zijn?!
Die spinnen die je opeet zijn geen formaat hooiwagen, dan word je wel wakker als hij in je keel blijft steken
quote:paper-clip schreef op 13 november 2013 @ 15:50:

Misschien is hij zich van jou rot geschrokken heeft een hartaanval gekregen en ligt nu dood in een hoekje.

Ze kunnen overal zitten, van een hooiwagen ben je toch niet bang ? Als we praten over een spin die exces beschrijft dan ga ik ook een blokje om hoor. Mijn kat denkt daar anders over, die pakt hem lekker beet en gaat hem krakend op zitten knauwen, soms hangen de poten nog uit haar bek

Ik heb vijf katten. Wil je er misschien eentje van mij? Dan neem ik de jouwe.

Hoeft niet voor altijd, hij/zij hoeft alleen maar mijn katten te leren dat spinnen een smakelijk hapje zijn.
Ik zal het vragen aan haar of ze uitgewisseld wil worden

Haar zus gaat alleen spelen met spinnen, die loopt er tegen te meppen maar eet ze niet op. Vind ik weer ergens een aangevreten spin, brrrr ! Wij hebben er best veel, oud huis en veel struiken om het huis.
Zit ik net gebiologeerd die Wikipedia over spinnen te bekijken (en ja, ik ben bang voor spinnen).. Geeft mijn kat me een hartverzakking door vanuit het niets naast me op de armleuning te springen

Hier een kat die gelukkig wel spinnen opeet, maar ze speelt er naar mijn idee veel te lang mee.. Pootjes die op de grond vallen eet ze trouwens niet meer op..

Maar sorry TO, ik heb geen flauw idee waar jouw spin gebleven kan zijn hihi..
quote:Nemesis. schreef op 13 november 2013 @ 11:44:

[...]

Iiiiieeeeeeeeehhhhhh!!!!! Waarom doe ik dit nog ook?!Vallen die hooiwagens wel mee he
quote:boerderijgeit028 schreef op 13 november 2013 @ 15:55:

Opgegeten misschien?

Gemiddeld eet een mens jaarlijks 8 spinnen in zijn slaap.

En terwijl jij lekker ligt te dromen van een tropische vakantie op een hagelwit zandstrand, wandelt daar een nieuwsgierig 8-potig kriebelbeest je mond in. Al slapend sluit je je mond, je kauwt een paar keer en slikt. Weg spin! Volgens een volkswijsheid overkomt dit een gemiddeld mens een keer of 8 per jaar.

Dit is -goddank!- een fabel!

Lisa Holst bedacht deze mythe om aan te tonen hoe snel mensen een feit aannemen als waar (de these luidde: reading is believing)

Spinnen vinden mensen doorgaans veel te warm, ze zijn zelf namelijk koudbloedig, een mens ontwijken ze dus liever

Zie ook: http://www.hln.be/hln/nl/ ... ht-spinnen-in-slaap.dhtml

Guirne, je hebt mijn dag goed gemaakt. Wat heerlijk om te weten!
Ik HAAT spinnen. Ik heb 3 katten in dienst genomen en die doen hun werk niet afdoende. Hier helaas sprake van die dikke zwarte spinnen. Die ga ik echt niet buiten zetten, hoor. Die gaan eraan met de elektrische tennis racket.

De katten signaleren ze wel goed. Maar actie...ho maar.
quote:Nemesis. schreef op 13 november 2013 @ 11:44:

[...]

Iiiiieeeeeeeeehhhhhh!!!!! Waarom doe ik dit nog ook?!En ik doe het zelfs na deze reactie nog!!!
quote:catacarax schreef op 14 november 2013 @ 11:01:

Ik HAAT spinnen. Ik heb 3 katten in dienst genomen en die doen hun werk niet afdoende. Hier helaas sprake van die dikke zwarte spinnen. Die ga ik echt niet buiten zetten, hoor. Die gaan eraan met de elektrische tennis racket.

De katten signaleren ze wel goed. Maar actie...ho maar.

Ik heb deze :

http://www.lobbes.nl/spee ... 20020-vliegenmepper-jumbo

78cm lang, dan hoef ik er niet zo dichtbij te komen en met 1 mep is ie echt goed plat!
quote:guirne schreef op 14 november 2013 @ 10:05:

[...]

Dit is -goddank!- een fabel! Goddank!!!

Grief is just love with nowhere to go
quote:Maleficent schreef op 14 november 2013 @ 11:15:

[img]http://global3.memecdn.com/don-amp-039- ... 298193.jpg[/img]

Even voor de spinnenmeppers, als je ze dan plat geslagen hebt moet je ze wel van de grond peuteren hoe doe je dat dan ?

Als de kat ze niet opvreet dan vang ik ze met een enorme berg keukenrol en gooi dan met spin en al in de kliko (nadat ik er eerst even op ben gaan staan buiten)
quote:Maleficent schreef op 14 november 2013 @ 11:15:

[afbeelding]

Boehoe, ik ga je staffen Male!
quote:Desperate_Housewive schreef op 14 november 2013 @ 11:07:

[...]

Ik heb deze :

http://www.lobbes.nl/spee ... 20020-vliegenmepper-jumbo

Top advies! Die ga ik ook halen.

78cm lang, dan hoef ik er niet zo dichtbij te komen en met 1 mep is ie echt goed plat!
quote:paper-clip schreef op 14 november 2013 @ 11:56:

Even voor de spinnenmeppers, als je ze dan plat geslagen hebt moet je ze wel van de grond peuteren hoe doe je dat dan ?

Als de kat ze niet opvreet dan vang ik ze met een enorme berg keukenrol en gooi dan met spin en al in de kliko (nadat ik er eerst even op ben gaan staan buiten)

Stoffer en blik.

Haha, dus als ik een dame bovenop een kliko zie staan, dan ben jij dat
Ik vind (grote) spinnen ook eng maar zet ze buiten. Glas erover heen en kartonnetje erachter... al griezelend...
WOWWW IK SCHROK VAN DAT PLAATJE OMG

*Duikt weg in hoekje, trekt benen op en mompelt: die spinnen leven niet in Nederland, die spinnen leven niet in Nederland...
Oh en wat mij helpt bij mijn spinnenangst, wat net al werd gezegd: Spinnen zijn koudbloedig en wij zijn zo'n 36 graden, wat voor spinnen dus echt megaheet is. Ze raken ons het liefst niet aan, want dat is net alsof ze over een hete gloeiplaat lopen.
Weet je wat nog het erge is, ben als de dood voor spinnen en toch ga ik dan - terwijl de adrenaline door mijn lijf giert - plaatjes ervan zitten opzoeken en erover zitten lezen.

Wat ben ik voor sadist.
quote:Underkoffer schreef op 13 november 2013 @ 11:31:

HERKENBAAR! Ik zag ooit een spin op de muur achter de tv. En wilde de stofuizger pakken om 'm weg te halen dus ik tegen mijn vriend ( die vertikte om van de bank af te komen) HOU 'M IN DE GATEN! Toen ik terugkwam met de stofzuiger was 'ie weg.

Ik: Waar die spin nou???

Vriend: *haalt schouders op* weet ik veel, boeiend.

Hele avond heb ik overal op de muren zitten kijken niet meer ontspannen kunnen zitten.Mannen zijn zo irritant! Je zegt nog hou m in de gaten!
quote:paper-clip schreef op 14 november 2013 @ 11:56:

Als de kat ze niet opvreet dan vang ik ze met een enorme berg keukenrol en gooi dan met spin en al in de kliko (nadat ik er eerst even op ben gaan staan buiten)Ik pak de stofzuiger erbij dan.
Catacarax, ik ga op de prop keukenrol staan niet op de kliko haha !

Opzuigen doe ik niet, straks zit er iets in de stofzuigerzak wat die spin opeet en dan kruipt er een gemuteerde killerspin uit mijn stofzuiger

Als ik in een tijdschrift een foto van een spin zie sla ik altijd snel om, mijn kinderen lezen de National Geographic jr. daar staan ook van die fijne foto's in, een hele pagina spin brrrrrr ! I
quote:guirne schreef op 14 november 2013 @ 10:05:

[...]

Dit is -goddank!- een fabel!

Ik vroeg me al af hoe ze dat in vredesnaam hadden getest? Camera's plaatsen bij 1000 proefpersonen, alle beelden bekijken en spinnen tellen die ingeslikt worden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven