Waar is die SPIN!

13-11-2013 11:26 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de nacht moest ik eruit om te plassen zoals ik wel vaker 's avonds doe. Ik liep met een suf hoofd naar de badkamer, deed het licht aan en pakte met mijn hand de wc-rol vast....en bijna een gigantische grote hooiwagenspin!!!

Om niet gelijk druppelend van de pot te springen en de boel bij elkaar te gillen (vind ze zo erg!) keek ik stoïcijns naar die spin en ging er snel vandoor richting bed met de gedachte om mijn vent de volgende ochtend te vragen de spin weg te halen...had het natuurlijk kunnen weten...'s ochtends was tie NERGENS te bekennen! Waar is dat kreng?! De deur zat dicht, het raam zat dicht en het venster zat dicht....

Nu ben ik ook zo kinderachtig om niet de badkamer te gebruiken nu het spinnenmysterie nog niet is opgelost (he's watching me somewhere') maar dames....hoe kan die spin nou in eens weg zijn?!
quote:pokkewijf schreef op 14 november 2013 @ 16:07:

Ik vind (grote) spinnen ook eng maar zet ze buiten. Glas erover heen en kartonnetje erachter... al griezelend... En dan denk jij dat die spin buiten blijft zitten?
Afschuwelijk onderwerp! Bah bleggghhhh!

Ik ben er zo als de dood voor, hoe kinderachtig ook, dat ik tijdens onze zomervakantie bijna niet heb geslapen. Het was gewoon in Nederland maar er waren er een paar gesignaleerd. Van die enorme dikke hakerige spinnenvrienden.

Ik heb vervolgens 2 weken mn ogen niet dicht durven doen, en schoot telkens uit mijn roesje om serieus de hele slaapkamer ondersteboven te keren midden in de nacht.

Ik weet niet waarom, maar ben er als de dood voor. Zo'N spinnetje in een webje doet me weinig, maar een jachtspin die door t huis dendert, JAK!
quote:bluebird77 schreef op 14 november 2013 @ 16:40:

[...]

En dan denk jij dat die spin buiten blijft zitten?

Die gaat zijn vriendjes halen en komt weer terug!

Iek!
Die dikke zwarte komen altijd met z'n 2en, heb je net die ene naar buiten dan komt de volgende een paar dagen later kijken waar zijn maat gebleven is
Ik geef die grote zwarte (die je met een rotgang door je kamer hoort lopen) altijd een naam . Op de een of andere manier vind ik ze dan niet meer zo eng.
Krijg motto niet verwijderd :-)
ik zit hier....
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
quote:iceteapeach schreef op 14 november 2013 @ 19:37:

Ik geef die grote zwarte (die je met een rotgang door je kamer hoort lopen) altijd een naam . Op de een of andere manier vind ik ze dan niet meer zo eng.

Kom maar Henkie, zal ik je eens lekker plat slaan, zoiets

spin !
quote:paper-clip schreef op 14 november 2013 @ 19:48:

[...]

Kom maar Henkie, zal ik je eens lekker plat slaan, zoiets

spin !Min of meer. Bij ons heet hij Sjon . Zoon weet dit inmiddels ook al jaren en bij het zien van een wat kleiner exemplaar roept hij 'mam, Sjon jr. zit in de (bad)kamer.
Er zijn ook lief ogende spinnen, meet our friend the jumping spider:

http://24.media.tumblr.co ... 36g7v8LS1rwwlu0o1_500.jpg

http://3.bp.blogspot.com/ ... us-Coecatus-in-Leaves.jpg
Gatverdegatverdegatverdamme!! Waarom zoek ik nou op YouTube naar "spider". Holy freaking f...

Memo to me; ga niet naar Australië. Niet niet níet naar Australië.
Ik vind een konijntje toch liever ogen, Jira!
quote:roosv1989 schreef op 14 november 2013 @ 19:58:

Ik vind een konijntje toch liever ogen, Jira!Wellicht
quote:iceteapeach schreef op 14 november 2013 @ 19:54:

[...]

Min of meer. Bij ons heet hij Sjon . Zoon weet dit inmiddels ook al jaren en bij het zien van een wat kleiner exemplaar roept hij 'mam, Sjon jr. zit in de (bad)kamer.

Zo heten bij ons alle lieveheersbeestjes Kees, toen dochter 3 was had ze een nieuw huisdier gevonden. Mam dit is hem en hij heet Kees, kwam ze met een lieveheersbeestje op haar hand aan Daarom heten ze nu allemaal Kees, en we hebben er zat in huis. Kan je beter hebben dan spinnen trouwens

Ik heb uiteraard niet op de links van Jira geklikt !
quote:paper-clip schreef op 14 november 2013 @ 20:10:

[...]

Zo heten bij ons alle lieveheersbeestjes Kees, toen dochter 3 was had ze een nieuw huisdier gevonden. Mam dit is hem en hij heet Kees, kwam ze met een lieveheersbeestje op haar hand aan Daarom heten ze nu allemaal Kees, en we hebben er zat in huis. Kan je beter hebben dan spinnen trouwens

Ik heb uiteraard niet op de links van Jira geklikt !Zijn echt geen enge foto's, eerder mooi.
quote:paper-clip schreef op 14 november 2013 @ 11:56:

Even voor de spinnenmeppers, als je ze dan plat geslagen hebt moet je ze wel van de grond peuteren hoe doe je dat dan ?

Als de kat ze niet opvreet dan vang ik ze met een enorme berg keukenrol en gooi dan met spin en al in de kliko (nadat ik er eerst even op ben gaan staan buiten)

Als je ze elektrokuteert krijg je geen vlekken. Wel verse batterijen in je vliegenmepper doen. Snoezekind krijgt 50 cent per opgeruimd monster.

Ik laat in elke kamer één hooiwagen/langpootspin zitten, ze vangen de grote zwarte griezels.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:jira schreef op 14 november 2013 @ 21:35:

[...]

Zijn echt geen enge foto's, eerder mooi.Daar geef ik je idd gelijk in. Had ze eerder niet aangeklikt vanwege juist het andersom idee
quote:roosv1989 schreef op 14 november 2013 @ 19:58:

Ik vind een konijntje toch liever ogen, Jira!
Zo kun je van elk beessie wel een plaatje vinden
Jira, toch aangeklikt en schattig wil ik ze niet noemen maar eng zijn ze ook niet.

Ik zou ze bijna leuk vinden, bijna...
Haha snoesje, die zullen wel lekker knetteren die vette !

Zoon pakt ze zo op, kijk mama wat leuk. Maar meestal is de poes hem al te snel af
quote:paper-clip schreef op 14 november 2013 @ 22:40:

Jira, toch aangeklikt en schattig wil ik ze niet noemen maar eng zijn ze ook niet.

Ik zou ze bijna leuk vinden, bijna...

Volgende stap, een filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=DsGvT2DYJMc

Hoe vind je dat?
Brr krijg de kriebels van dit onderwerp.

Had laatst bij mijn schoonmoeder, die net terug uit Indonesië waren een gilmomentje. Ik zat op de wc en er zat een gigaspin (zeker 5 cm doorsnee) op de muur. Nu hebben ze in wc heel veel souvenirs staan, dus ik dacht wauw wat een mooie nep-spin hebben ze meegenomen. En ik, terwijl ik op wc zat, heel dichtbij om hem goed te bekijken en jawel Sebastiaan kruipt er vandoor toen ik op 5cm afstand voor hem hing met m'n gezicht. Ik schrok zo erg dat ik gillend ben weg gerend en half m'n broek op trok.

Vreselijke beesten, helaas spelen m'n katten er alleen mee. Ze gooien ze beetje in de lucht en helaas blijven ze vaak leven op het moment dat de kat het niet meer interessant vind ;-(
quote:despie schreef op 13 november 2013 @ 18:50:

Zit ik net gebiologeerd die Wikipedia over spinnen te bekijken (en ja, ik ben bang voor spinnen).. Geeft mijn kat me een hartverzakking door vanuit het niets naast me op de armleuning te springen
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Heb je de spin al?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven