Weervlekken
zondag 25 november 2012 om 22:18
Mijn man had het briljante idee opgevat om onze dure tuinkussens in de schuur te bewaren in plaats van op zolder. Helaas kwamen we er vorige week achter dat er in 1 van de kussens het weer zit.
Ik heb in mijn onschuld het ding in de wasmachine gegooid, maar natuurlijk werd het niet schoon. Ook niet met vanish of soda.
Na wat googlen kwam ik op het advies uit om te weken in azijn. Heeft iemand hier ervaring ermee? Werkt het of kan ik me de moeite en aanschaf van enkele flessen (gezien het formaat van het kussen) besparen?
Ik heb in mijn onschuld het ding in de wasmachine gegooid, maar natuurlijk werd het niet schoon. Ook niet met vanish of soda.
Na wat googlen kwam ik op het advies uit om te weken in azijn. Heeft iemand hier ervaring ermee? Werkt het of kan ik me de moeite en aanschaf van enkele flessen (gezien het formaat van het kussen) besparen?
zondag 25 november 2012 om 22:23
Ik gebruik anti schimmelspray van de aldi, werkt super! Als het een stevig soort stof is waar het water afglijdt dan is het vaak kleurvast. Is het zachte stof zoals bankkussens dan niet foen want er zit chloor in. Ik heb zelf zonder verkleuringen de schooltas van mn dochter en de stof van de fietskar weer supermooi gekregen.